Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Bodkin (09.02.2015 15:33): jasné, taky to nedělám a z duše nenávidím ty, co ano (více-méně), myslel jsem to spíš jako fór :-) Ovšem, k těm nepříliš náročným scénářům, osobně jsem schopen různé postupy více tolerovat než jiní, ale jestli ono to nebude tak, že nějací hlavouni mají zakódovanou určitou představu, přes kterou jim (i přes domnělé láteření scénáristů) prostě nejede vlak?
@Walome (09.02.2015 14:20): Avengers mě celkem zklamali. Dost lidí mi to chválilo i po stránce dějové a jako fakt ne.
Mimo jiné nechápu, proč jsou filmy na jedno použití čím dál tím řidší a roztahanější. Obsah by se vešel do dvaceti minut a táhne se to přes dvě hodiny. To je nějaký marketingový záměr, který mi uniká?
@Walome (09.02.2015 14:20): To nijak nevadí :). Navíc "nová vlna" a soušasná ruská tvorba patří velmi vysoko.

Já na to koukal ve špatný čas, jinak by mě to třeba zaujalo. Ale tipuji že spíše ne a Steva McQueena neřadím tak vysoko. A Ondine je indie romantický film (z USA), těm jako jedněm z mála, se právě snažím vyhýbat jak to jen jde :). Ovšem Neil Jordan a jeho Společenství vlků bylo dobré.
@Drolin (09.02.2015 14:08): Wow, Sovětský svaz, nevýhoda, že tam už nic nenatočej, co? :) Jo asi jo. Shame jsi nedokoukal, no vidíš, to bysme si rozuměli :)
Jako já si i párkrát nechal leccos doporučit, ale prostě už mě odradili ty anotace. Hele co třeba Ondine, to je takovej divnej film, to se mi líbilo.

@Sadako (09.02.2015 14:19): Ale oni nechtě kvalitní scénář, si vem Avengers, takovej blábol a nejvýdělečnější film.
Mno.
Já jsem teda asi houby cílovka, ale mě na většině těch filmů, které nemají větší ambice než vydělat dost peněz a pobavit, štve fakt, že se nějak nebavím, ale spíš nudím. Ony dokonce nezvládají být ani zábavně špatné. A nepřestane mě fascinovat, že u filmu za dvě stě mega bylo někomu líto zaplatit scénáristu, který by třeba uměl napsat scénář.
@Walome (09.02.2015 13:59): Ač Requiem i Dogville mám docela rád (Shame jsem nedokoukal), tak mi přijdou jako zástupci takového kánonu náročnějšího diváka=začátečníka. Mezistupeň, který každý kdo se trochu více o filmy zajímá zná.

A od filmu očekávám prakticky cokoliv - jakékoliv téma, které režisér zpracoval. V první řadě tak sleduji dle režiséra, v druhé řadě dle země původu (nejlépe Japonsku, Sovětský svaz, Československo a Francie). A na "Bayoviny" jsem rezignoval, ačkoliv v TV nějakou zvládnu.
@Kubulus (09.02.2015 13:15): Já si dělám srandu jen z jeho specifického nadávání na Hollywood - je to kokotina, VŠUDE se točí pro peníze, se vším co to provází. I v Česku a v celé Evropě, i v Japonsku, i všude jinde. Ani omylem neplatí že Hollywood jako celek je o tolik komerčnější než libovolná jiná kinematografie, a i ten Refn, i ti ostatní které jsi zmínil, jsou de facto Hollwood.

Btw to že začínající autor pro natáčení svého průlomového snímku prodá nebo zastaví dům je totální evergreen a prošel si tam tím snad každý druhý.
@AlieN (09.02.2015 12:33): Třeba Aproverák :D

No počkat a co teda čekáš od filmu? Např. co říkáš na Shame, Dogvile nebo Requiem for a dream? To jsou filmy, který jsem viděl v hipster kinech, takže počítám, že spadají do ranku nemainstreamových filmů :) Tak abych věděl.

Já třeba rozumim tomu, že se jednou začas chci podívat na film, kterej slibuje něco víc, než jen zabití dvou hodin, ale neříkej mi, že na ně koukáš POŘÁD. Že si jednou začas nepustíš, jávenim, třeba nějakou Bayovinu :)
Taky že filmy, kterých si Drolin cení, jsou případy, kdy producenti svěří peníze psychopatovi a nad výsledkem pak padají do mdlob (Spring Breakers a Only God Forgives jsou toho z posledních let dobrým příkladem). U těchto filmů fakt tvůrce z vypočítavosti vinit nelze.

@AlieN (09.02.2015 12:33): Právě že u takového Refna je jasné, že tomu o peníze nejde (což je obrovská ironie vzhledem k tomu, že byl dlouho zadlužený a řešil existenční problémy, jak uživit rodinu). A spousta filmařů jako Shane Carruth nebo tvůrci brilantního Bellfloweru, ti se vysloveně vzdali i vlastního kapitálu (u Bellfloweru prodali dům a žili u kamarádů).
@Drolin (09.02.2015 11:50): Jo takhle, jakože když to jde primárně po penězích tak je to automatický blbý... to je vlastně logická úvaha. To mi taky va, že s těma jejich pěnezma točej skoro samý sračky.
@Walome (09.02.2015 11:46): Málá šance není 1%... ale nějakých 20% :). Takže ano, 4/5 filmů jejichž primárním účelem je zisk (=Hollwood) jsou špatné - pokud tedy na filmy nekoukáš jen jako na chvilkový zdroj zábavy. K tématu docela dobrý film: Hráč.
@Tulareanus (09.02.2015 11:01): Ano, máš pravdu - ale ta šance je tam velmi malá (já si vzpomenu právě třeba na Fight Club, Southland Tales nebo Ed Wooda).

A mně kamarádi říkali, že jde o nejlepší film atd. (ovšem 2001 považují za to nejhorší co viděli) a tak raději tohoto Nolana ignoruji :).
Neviem, či sa to tu stretne s nejakým porozumením, Ale pozrel som si Interstellar a prišlo mi to ako nehorázna kravina. Typické nolanovské emocionálne vydieranie na veľmi plochom príbehu, plnom komických dier, barličiek a rozprávačsky nekonzistentných absurdností, kde sa to berie ešte aj vážne...
@Kubulus (07.02.2015 22:40): Ano, má.

A údajně má jít u přijmení Patricka o kombinaci Batmana, jelikož má dva "režimy", a Batese (Normana) z Psycha. Takže pokud by i toto (Bale hrál Batemana) hrálo u producentů roli, tak bych se nedivil.

Ovšem je škoda, že jeden z nejlepších momentů knihy - když Patrick Bateman potká Toma Cruise ve výtahu - nebyl přítomen ve filmu :).
@Drolin (07.02.2015 22:29): Zrovna film má ovšem to samé vyznění (režisérka sice říká, že to nebylo jejím záměrem, ale to je lhostejné). Když si Patrickova sekretářka listuje jeho sešitem, kde jsou nakresleny brutální karikatury, Allenův byt je očišten od mrtvol a sám Paul byl údajně přítomen na večeři s Haroldem, za možnou interpretaci by šel brát i výklad, že jde jen o Batemanovu fantazii.

Nicméně je mi jasné, že kniha bude v tomto směru jednoznačnější, když to ani u filmu nebylo záměrem.

PS: Při psaní slova "Bateman" mě napadlo: Nezahrálo u producentů nevědomí a nesehnali do role nového Batmana Balea právě proto, že už hrál Batemana? Toť otázka.
Ten závěr je podle mě výsledkem určité nerozhodnosti, k jakému vyznění knihy se přiklonit (anarchistickému, nebo spíše bezpečně konformnímu, na jejichž pomezí Fight Club lavíruje). Elegantně tedy využil postmoderní berličku schizofrenie a ponechal tak knize interpretační volnost.

Což mi připomíná, že toho grafického pokračování se děsím jako čert kříže. Snad to nechá Palahniuk ležet.
Fight Club kniha bola fajn, Fincher sa držal dosť knihy v mnohom, ale vo filme bola tá pointa o dosť viac obvious, v knihe je viac zahmlievania.
Tak jsme právě doma koukli na Fight Club a věřím, že tehdy ta pointa byla omračující, ale dneska už jí člověk ví od půlky filmu. Každopádně to má supr muziku :3
Mne prišiel Kickass priveľmi samoúčelný a tlačiaci na pílu, aby sa vytvorila situácia, ktorá by vraj mala byť vtipná, na to, aby mi to prišlo vtipné...
@7c (07.02.2015 18:31): Je to film. K čemu přírodní zákony.
Hlavní je, že se film nebere 100% vážně. V tomhle jsou sračky věci jako ocelomuž a hnědý rytíř. Filmy podávája v podstatě komediální materiál a tváří se při tom vážněji než boží prst nad Vatikánem.