Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Ale mohli by spraviť aj nejaké temnejšie Trine už, poriadne dark fantasy, krvavé, iné postavy a takáto nejaká plošinovka :) taká drsnejšia alternatíva
@FildasCZ (02.03.2015 13:45): Já bych je teda minimálně jinak oblík, ale ano, klidně proměnit, zamíchat atd. Třeba by celá trojka mohla být o tom, že jednu postavičku unesou a je třeba ji zachránit nebo tak.
Můžou se sem přidat i Heroes of the Storm? Je to v closed beta, Dota 2 tu taky byla (i když nevím jestli to byla closed, asi ne), Hearthstone taky v betě atd.
@Drolin (01.03.2015 15:51): teda hry od Vanillaware (Muramasa, Odins Sphere, Dragons Crown) v prvni rade strasne hezky vypadaj, gameplay je nekde mezi meh a ok. Treba Muramasa je dokolecka furt to samy, enemy design je brutalne nevyvazeny, akorat bossfighty jsou spica. Ale i tak bych docela rad zkusil Grand Knights History.
(edit: jee ono je to komplet prelozene, cas najit a oprasit psp)

Co jsem to jeste nedavno koupil... e... jo. Nautral Doctrine. To je tak desne preplacany neintuitivni system ze jsem to po prvni misi za tutorialem zase zabalil.

Fragile treba bylo naprosto super a vubec nechapu proc to v recenzich tak casto zdrbali.

@Solidor (01.03.2015 15:46): jak jsou na tom ty novy Ateliery s humorem? Bo Totori mi v tomhle prislo dost retardovany.
@Drolin (01.03.2015 16:57): Dejme tomu. Pak si ale každý může kroutit výsledky všeho možného podle své momentální potřeby. Hodnota daného díla je určena především časem, bavíme-li se tedy o současných a nedávných japonských hrách, pak zohledňujme všechny. To, že za třicet let si nikdo nevzpomene na eden*, zatímco na ICO ano, nám teď může být jedno.
@Solidor (01.03.2015 16:15): Pokud se hodnotí např. anglická literatura, tak červené romány nebo podobné věci (kterých je logicky velké množství) se do nějakého obecného nadhledu nad touto literaturou také nepočítají.
Hlavním problémem Vagrant Story je dnes IMO grafika - potřebovala by remake jako nic jiného. Překousnu ledacos, ale tyhle 4:3 roztažené na WS undulující modely s kostkami textur kazí dojem. Hádám, že v nějakém emulátoru s lepšími možnostmi filtrů by to ale mohlo být lepší.

Osobně bych byl radši, kdyby vznikaly nové AAA Metroidvania hry, přece jenom, nedokážu hrát SotN a Super Metroid pořád dokola (nemluvě o Nintendu a jejich zvrácené platformní politice poslední doby - všechno staré jen na Wii a když už 3DS, tak nové 3DS).
@Solidor (01.03.2015 16:00): Já nemám TV, a do monitoru mi to připadá zbytečné dávat :).

A takové jsou již hry, které ani nelze započítávat do nějakého seznamu.

@Bodkin (01.03.2015 15:59): Vagrant Story, aka středověké MGS (jak se zažilo), je esteticky a atmosférou výborné, hratelnost je takový mišmaš pejska a kočičky. Tedy, nedivím se, že se to zdá dobré Vávrovi... :). Určitě to není špatné, ale FFVII je prostě jiná liga. Tobě se to ale určitě líbit nebude - viz. Dark Souls.
@Drolin (01.03.2015 15:51): Pořád ještě nejsi ochoten zainvestovat do bazarové PS2? Vždyť to už dneska musí rozdávat skoro zadarmo :)

To ale vypisuješ jenom ty lepší. Zkus Edelweiss, Harukoi Otome, většinu doujinshi 2D bojovek nebo nějakou z těch hentai hrůz, které se stydím jmenovat.
@Solidor (01.03.2015 15:46): Možná ano, až se dostanu k PC schopnému PS2 emulace, tak asi rovnou budu moci rozehrát FFXII znovu :). Ale nikam nespěchám, obří Yu-No a Higurashi vydrží velmi dlouho.

Jinak japonské hry jsou zcela nejlepší, na 10 výborných připadá maximálně jedna špatná :).
Wonder Project J2: Corlo no Mori no Josette - fantastické
Rhythm Tengoku - skvělé
Mother 3 - super
UFO: A Day in the Life - paráda
Katamari Damacy - nadčasové
Muramasa: The Demon Blade - nádherné
...
@Drolin (01.03.2015 15:33): Začátek OK, zbytek Midgaru je pro mě nejslabší část hry a po vstupu na mapu světa je tempo v nejlepším vlažné. A u XII ti pořád říkám, ať si radši zahraješ ZJS, který umožňuje zvýšení rychlosti hry během soubojů.


@pipboy (01.03.2015 15:34): Totori je nejlepší z Arlandské trilogie, i tak, pravda, nic moc. Zase Escha and Logy je už docela dobrá. HDN jsem hrál první (dost špatné) a druhou (dost dobré). Zbytek mám ovšem v plánu. A na Noire jsem také zvědavý.
@Bodkin (01.03.2015 15:34): Proto také hraji na emulátorech, kde random encountery chytrým savestatováním můžeš ve velké míře obejít a minutové kouzla zrychlovat 4x rychlejší emulováním :).

Vlastně mi zatím random encountery vadily ve větší míře jen u FFVI, kde ty boje jsou docela dlouhé, a jejich opravdu hodně.
Danganronpu jsem koupil v nejaky sleve a ten styl proste nemam zaludek.
Virtues Last Reward bylo na druhou stranu epic.
Demon Gaze je super.
Atelier Totori byl sranec.
Hyperdimension Neptunia ReBirth 1 bylo ok - docela jsem zvedavy na Hyperdevotion Noire.
Sorcery Saga byl vopruz.
FF7 nuda vopruz.
FF9 velmi fajn ze zacatku ale casem zas to debilni grindovani a nahodny setkani kazdejch par vterin to je proste zvracenost.
FF12 ok, ale to neni dost dobre na to kdyz je clovek po 100hodinach v pulce >_>

P4G super, ale rikam si ze ten novy obsah co prisel s Golden uz natahnul delku za rozumnou mez.

Uf, tyhle jWTF hry jsou fakt desny v tom ze na jednu skvelou pripadaj 3 picoviny a hlavne jak jsou kycovity tak jsou a PSN desne dlouho drahy jak prase.
@Drolin (01.03.2015 15:21): Ale jistě, zvrat stíhá zvrat v případě, že stíhá definuješ jako pětiminutovou cestu přes město natáhnutou na dvě hodiny díky neustálým random encounterům.

Kdyby mě v P4G po cestě do školy taky 30 krát přepadli, tak to tu hejtím.
@Solidor (01.03.2015 15:27): Dle mě je scénáristicky hra zvládnuta perfektně - rychlý začátek, který navnadí hráče, pak trochu pomalejšího tempa a seznamování s postavy a světem, a pak již velká jízda až do konce.

Toto podlě mě mají VI, VIII nebo XII řešeno hůře.
"FF7 je tak strašlivě protahovaná nuda" ha!
Moc her s vyšším tempem příběhu neznám, zde událost střídá událost, a celkově je to jedna z mála hra, od které se nejde po celou dobu odtrhnout.

Naopak Persona 4 přestává bavit po 20 minutách a pěti dnech, školy/odpoledne/noci, ve kterých se prakticky nic nestane.
@Bodkin (01.03.2015 14:29): Většinu Made in Japan her nemá smysl vůbec doporučovat, jelikož buď na to žaludek máš, nebo ne. Zrovna Danganronpa je ale jWTF v dobrém slova smyslu.

A u SMTIV mám odehráno asi dvacet hodin a pořád čekám, kdy se konečně začne něco dít.
@Solidor (01.03.2015 14:19): Ne že by se mi FF7 nelíbil, ale porce zábavy na potřebný čas je neúměrně malá (ztráta času). Kdyby to někdo sestříhal do VN a proložit to minihrama, tak bych se tím rád proklikal.

Ono, zkoušel jsem i první Danganronpu a je to zajímavé, ale nechal jsem to prozatím ležet. Mělo to docela solidní jWTF potenciál. S Demon gaze jsem na tom byl podobně, nejříve solidní jWTF - co to mají na sobě a proč jsou všichni pitomci, ale zvykl jsem si protože gameplay (krokovací dungeon s TB soubojí) mě dost bavil. A takový Shin Megami Tensei IV byl úplná pohodička, žádné jWTF.

Na druhou stranu, dostal se mi do rukou první díl Gantze (manga) a to je takový zvratek, že škoda mluvit. Takže raději zůstanu u prověřených her.

Ed: Heh, jWTF se mi líbí, asi si to nechám trademarkovat.
@Bodkin (01.03.2015 14:09): O tom jaké v Japonsku dokážou vzniknout hrůzy bych mohl vyprávět. Jedna vynikající hra bývá vykoupena pěti zcela otřesnými.

Kdybych hrál FFVII dnes prvně, bez nostalgie, možná bych i souhlasil.
@Solidor (01.03.2015 14:03): Zase bych to nepřeháněl. Stačí abych si zahrál něco mizerně japonského a gag reflex je zpátky.

Nebo takové FF7 je tak strašlivě protahovaná nuda, že už jsem vzal veškerou ideu o dohrávání.
@Walome (28.02.2015 15:36): Je to prequel, takže příliš ne. Jsou tam detaily, které vyzní líp, pokud ten příběh znáš, ale vesměs je to jen takové to "hele, tohle si pamatuju", nic vyloženě zásadního bez čeho by nešel příběh pochopit (možná až na potitulkový rozhovor).

Záleží na tobě, ale když si ten předchozí příběh někde jen naprosto zběžně projdeš, tak tím škodu určitě neuděláš.
@Walome (28.02.2015 15:07): Když to tak čtu, tak jsem rád, že jsem místo jedničky hrál Twin Snakes.

Každopádně trojka je mnohem lepší jak první dva díly. Konečně to má normální kameru (míří se pořád z první osoby, ale je to podstatně přirozenější), stealth system je propracovanější, minimum backtrackingu, lepší level design, boss fighty jsou vesměs výborné (jeden z nich je možná i nejlepší boss fight ever), příběh na mě jako jediný nepůsobil jako bullshit a má pár pěkných plot twistů a možná to nejdůležitější objem zbytečných dialogu byl sražen na minimum.

Myslím, že minimálně za zkoušku to stojí.
@Walome (28.02.2015 10:37): Záleží, co tě na tom nebavilo. Hratelnost se zlepší rapidně už ve dvojce. A trojka je asi nejlepší z nich. Příběhově je to lépe učesanější, ale pořád stejný bullšit.
@7c (27.02.2015 22:48): Tak co se větších modifikací týče, tak tam to vedu jen u Morrowindu a Skyrimu. STALKERovi zase vévodil Datastor, u Witchera zase FCR, ale jinak si nevybavuji nějaké větší módy, které bych hrál/hledal. Bohužel s nimi mám převážně špatnou zkušenost (technicky nezvládnuté - nestabilita, slabý obsah atp.).
@Karasman (27.02.2015 08:01): Takže můžeš být král pískoviště, to není zlé, ne? .-)

@Say (27.02.2015 13:51): Pokud hru kupuješ kvůli pořizování screenshotů nebo porovnávání visuálu (což je pochopitelně důvod jako každý jiný), tak to nejspíš smysl má (obzvlášť pokud jde o udržení nějaké uniformity s tím, co máš už v portfoliu), ale osobně se úpravám či modifikacím vyhýbám, dokud nevím, co opravdu chci.
Mluvím spíš o addonech/úpravách UI, zpravidla u MMO.

Popravdě v posledních letech jsem žádné single player hry s nějakou modifikací asi ani nehrál (kromě standardních úprav jako je zrušení úvodních videí a podobně).
Požírač hadu konečně dohrán (dal jsem si pár týdenní pauzu na posledních 30 minut hry (a hodinu cutscén). Twist na konci nic moc (člověk je tam už tak nějak čeká, že) protože se dali odhadnout během hry (Ok, až na Adama).

Jaguar.

Ps - teď se dívám na staty a prý jsem zabil 4 lidi -> bulšit :/
@M.a.t.t. (27.02.2015 13:14): Často jde jen o nadstandardní výbavu pro pořizování technicky zvládnutých screenshotů (v mém případě) + optimalizace s konkrétním HW. Pokud ti nezáleží na vizuálu nebo nejsi frustrovaný z nějakých nedodělků gameplaye, tak ti to samozřejmě může být šumák. Já už prakticky po instalaci hry nikdy nepustím play, dokud neprolistuji konfigurační soubory, nastavení ovladačů grafiky, knihovny ke SweetFX (či ReShaDe) + pár minut googlení povedených, byť jen drobných módů a tweaků.
@M.a.t.t. (27.02.2015 13:14): Spíš nejlepší je, když si hru omoduješ a pak ti nejde spustit, a nebo v nějaké části hry to padá :D ... Nedávno jsem hrál mody na freespace nadchly mě jen dva, zbytek mě bud nebavil, a nebo divne fungoval nešlo střílet třeba.

Ono, jak toho je pak moc, tak mě to ani nebaví.. A kolikrát ty mody nejsou kompatibilní.. Třeba dobrej mod, ale nefunguje na novejši verzi, nebo mod se nesnese s dalším modem..

Clovek stravi mesic hledáním modu, pak dalsi zprovoznenim a pak to za den odinstaluje pac na to nema nervy :D..

Treba tenkrát u wowka ty addony to bylo taky kolikrát peklo to nastavovat..Proto jsme měl základni, jako primo na classu, dungeony, questy, itemy, Eq, mapa apd..

Hlavně ta stránka ( nazev uz nepamatuju) addonu byla prehlednejsi nez ty stránky nexusu u skyrimu.

Príliš nechápem módovanie nových hier. S pár výnimkami by som možno súhlasil, chápem, ak ide o vylepšenie zastaralej grafiky, o kompatibilitu. Sám som do hier nainštaloval pár minimódov (ako napríklad vypnutie zobrazovania heliem v DAO), ale ako celok zastávam názor, že hra musí fungovať v pôvodnej verzii a nevidím zmysel tráviť haldu času prispôsobovaním si ju k svojmu obrazu. Ak je to vôbec nutné, potom je jasné, že hra nie je pre mňa.