Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Uz nikdy viac nevkrocim na Polygon. To je tak srackova sajta, ze to az pekne nie je. V ich uzasnom poslednom clanku sa chlapik vyfarbil, ked tvrdil, ze pozna a hral Fallouta a potom v nom tvrdi, take p.coviny ako: It was at that moment, in that dirty digital basement, that I realized no one in my party had the right mix of stats or skills to move on. There was literally nothing I could do to get the damned door open, and my story just stopped.
Jasne moj, akoby v prvom Falloute mohli tvoji spolocnici pouzivat nebojove skilly...

Rather than bury all that time (and bottle caps) into potentially over-leveling my characters for that one door, I just started over.
Overleveling characterS? Mnozne cislo? Prepacte mi moju sklerozu, ale ta hovori, ze NPC v parte vo Falloute nelevelovali...

A toto pise o hrach a niektore miestne media to potom preberaju. Yes, to sme to dopracovali. A ked si predstavim, ze tento blbecek bude pisat mozno i recenziu na Pillars of Eternity...
Děkuji všem.

Zatím se mi tak od pohledu zdá, že důraz na hry s výstavbou základny a jejím udržování v chodu a micromanagováním sběru surovin je větší než na hry s propracovanější taktickou stránkou.
@Victor (25.03.2015 12:09): No jen konstatuji, ze ted bych se nedivil kyby SONY nektere exkluzivity pousteli na PC kvuli zvyseni zisku. Trh konzol maji v kapse, ale zaroven na tom jako celek nejsou nejlepe, takze motivace k maximalizaci zisku tam je.
@Maximus (25.03.2015 06:22): Otazka je do jake miry SONY potrebuje exkluzivitu ted kdyz vedou trh konzol. Dokavad to neni na xbox one, je to exklizivita, tak jako treba Alan Wake.
Navic, DS2 na PC prodalo vic nez mega, coz urcite dela vydani Bloodborne na PC zajimavou vyhlidkou i pro Sony.
@Bodkin (22.03.2015 12:19): AoE - dříve dvojka, teď spíš trojka, protože je rychlejší

Original War - zejména kvůli atmosféře, nelineární kampani a hlavně na poměry RTS nemonotónní hratelnosti

Stronghold Crusader - nahráno mnoho hodin, ale nikdy jsem se daleko nedostal

+ Imperium Romanum - v rámci budovatelských strategií srdcovka, nenáročná, ale hodně chytlavá záležitost s příjemnou doprovodnou hudbou
@Bodkin (23.03.2015 09:16):
1. Starcraft - i s datadiskem nepřekonatelný vrchol žánru, škoda že hlavně datadiskem ke dvojce ta série šla už tak moc do kopru :/

2. Age of Empires II - dostal jsem se k ní kupodivu hodně pozdě, o to víc mě nadchla.

3. CC: Generals - pro mě nejhranější rts ve skirmishi a v multiplayeru. Vyrostl jsem sice v sérii na Red Alertu, ale tohle bylo holt zajímavější a vybalancovanější

A pak Warcraft 3 (kvůli kampani, multiplayer už mě hodně štval... ale ze jmenovaných her jsem v něm stejně strávil času s obrovským náskokem nejvíc, protože DotA), Homeworld, Dungeon Keeper, všechny Red Alerty, Blitzkrieg, etc etc...

Stronghold mě kupodivu nijak zvlášť nezaujal, to samé Owar... ale na to asi časem dojde.
@Bodkin (23.03.2015 09:16): Co se mě týče, AoE jsem hrál, ale nedohrál (už nevím proč), AoE2 hráli všichni okolo, takže jsem se spokojil se sledováním (a bylo to docela zábavné), stejně tak Stronghold Crusader. Ale jak jsem psal, nejsem RTS hráč (to je asi ten hlavní důvod) a v době AoE2 už bylo venku hodně her v pro mě zajímavějších žánrech.
@Bodkin (23.03.2015 09:16):
AoE 2 - vyrostl jsem na ní, takže z části je to i nostalgie, i když HD Edice mě po letech bavila taky. Není dokonalá, ale je neskutečně zábavná.
Stronghold + Crusader - stavění hradů nikdy nebylo zábavnější, menší mapy s hodně protivníky nutí hráče jednat rychle a byly totální masakr :)
Dungeon Keeper 2 - fackování vlastních jednotek a zabíjení klaďasů, hezký pohled na žijící podzemní základnu a humor
@Bodkin (22.03.2015 12:19):

Warcraft 3 - prostě jedna z nejlepších RTS. Ve Warcraftu jsem nechal několik stovek hodin a jednou ročně si to alespoň na chvíli pustím. Zároveň moje první originálka (kupovaná za vlastní peníze).

Homeworld 1 a 2 - viz můj komentář k prvnímu dílu.

Original war - herně asi nejzajímavější strategie kterou jsem hrál

Starcraft 2 - tady mě bral především progaming (sledování, jako hráč jsem byl jen v diamondu)

Total War série (především první Rome a Medieval 2) - protože bitvy jsou epické a protože mě historie baví.
@Bodkin (22.03.2015 12:19):

1. Commandos - protože byla první svého druhu, neskutečně dobře vypadala, měla skvělou atmosféru a byla tuhá jako prase
2. Transport Tycoon - protože je to dosud nejlepší budovací strategie
3. šeci tři Warcrafti - na první dva díly mám maximálně positivní nostalgické vzpomínky a třetí díl je jedna z mála 3D strategií, které jsem překousl hlavně díky příběhu
@Bodkin (23.03.2015 09:16):
Age of Empires - Jednotku mám radšej ako dvojku, v tej dobe naozaj originálne a precízne pojatie historickej RTS, neviem, či dovtedy niečo bolo také dynamické a zároveň aj strategické v rámci historických hier
C&C: Red Alert 2 - Perfektné jednotky a kampane s rôznorodou náplňou a super videami
Rise of Nations - pre mňa zábavnejšie než AoE2, skĺbilo to pekne AoE hrateľnosť s vývojom historických etáp ala Empire Earth, ale bolo to oveľa zábavnejšie, príjemne dynamické. Dobíjanie sveta bolo lákavé aj bez príbehu.
Stronghold - Ak sa sem dá rátať, perfektné stavanie a závislosť jednotlivých prvkov od seba na poriadne fungovanie ekonomiky a armády stredovekého hradu
Warcraft 3 - Previazanie s hrdinskými jednotkami, dobré previazanie náplne misii s príbehom, pričom tu bola aj fajn variabilita, aby to nebolo len o postavené základne a hurá na nepriateľa
C&C Red Alert - atmosféra, hudba, visuální zpracování
Starcraft - vesměs to samé, plus kámen, nůžky a papír taktiky a teoretizování, navíc zajímavé na sledování, editor
Warcraft 1, 2, Dune 2 - těžko od toho odfiltrovat nostalgii, ale asi (svého času) zajímavá kampaň a novinky (a audiovisuál)
Battlezone - jak již bylo zmíněno, ne až tak standardní RTS

Jinak ale nejsem hráč RTS (a moc mi nejdou, takže jde o pohled hodně "casual" hráče).
Strategie už leta nehraju, ale v mládí jsem strávil stovky hodin u C&C Tiberian Dawn, C&C Red Alert a Warcraft 3, takže asi ty.
Hmmm teď jsem docela chytil nostalgickou chuť si zas dát skirmish Red Alerta.
Homeworld - moja prvá skúsenosť s RTS v trojrozmernom priestore. Modulárne loďky, rozsiahla kampaň, dobre odrozprávaný a pútavý príbeh. Ale hlavne mám slabosť pre vesmírne raketle v akejkoľvek podobe. ^^

Settlers II - strategické rozmiestňovanie vojenských stavieb pri obrane a rozširovaní ríše, plánovanie a sledovanie celej ekonomiky, hromada nastavení. Parádna a komplexná hra, aj keď jej k dokonalosti pár vecí chýbalo.

Mech Commander - vlastnoručne zostavená jednotka bojových robotov, s pilotmi ktorí postupne získavali rôzne špecializácie a s modulárnymi zbraňovými systémami, ktoré sa dali postupne vylepšovať a upravovať. Asi to bude viac taktická než strategická hra, ale svojho času ma úplne pohltila. :)
Já toho moc z RTS nehrál, ale:
Warcraft 3 - moje první originálka, na to se nezapomíná + mě zaujal děj a hodně mě bavily všechny jednotky
OWar - perfektní hratelnost, možnosti voleb, RPG prvky, neustále mě během hraní něco příjemně překvapovalo
Company of Heroes - atmosféra jak prase, každá přestřelka je jako malá bitva
Rise of Nations - ta trocha taktiky, která tam je bohatě stačí, aby mě to bavilo výrazně víc než třeba AoE
Stronghold - jedinečná hra, nic podobného nikdy nevyšlo a jak to tak zatím vypadá, ani nevyjde... a nikdy se mi nepodařilo dohrát poslední misi :)
Za mna urcite:
Company of Heroes - konecne po dlhych rokoch nieco co nie je Dune 2 klon (narozdiel od 95% celeho zanru)
C&C Generals - dobre sa ovlada a hned sa vsetko pochopi, vrchol evolucie C&C serie (ktora potom isla do sraciek)
Settlers 2 - settlersovia ma nikdy velmi nebavili, ale objektivne je to skvela strategia a manazment veci,

cierny kon zanru - Battlezone - ale nie je to tak uplne absolutne cistokrvne 100% RTS


Naopak vyslovene ma nebavi a otravuje cela AoE seria skrz naskrz, nikdy som nepochopil preco to tolko ludi bavi...
Blitzkrieg 1 - protože jen u dema jsem zabil snad desítky hodin, ladění strategie útoků a obrany v plné hře pak byl žrout času jak prase :)

Rise of Nations s datadiskem - protože sice na stejné brdo ale s podrobným nastavením možností a v datadisku s postupným zabíráním světa. A také zjištěním, že bez výborné znalosti angličtiny je překlad a vyhledávání termínu v době dialupové děsně časové náročnej nápad, povzbuzující, naplňující, zajímavý a nabízející určité zkušenosti - např. že po 48 hodinách sezení v kuse u PSPadu a přepisování textu v XML už to chce pauzu :)

Conflict Zone - Díky praštěnému nápadu, ztřeštěným absurdním videím a vůbec humoru střelených Francouzů.
@pipboy (22.03.2015 12:30), @Drolin (22.03.2015 12:45), @MickTheMage (22.03.2015 12:47), @Richmond (22.03.2015 13:01): Děkuji.

A abych šel kapánek příkladem:

AI War: FC - Tuny jednotek, tuny možností, prostě tuny všeho
Original War - Lidé jsou nejvzácnější zdroj, RPG prvky, řízení vozidel, vliv rozhodnutí skrze kampaň

Company of Heroes GOTY - minimální, ale účelný basebuilding, Cover&Flank, Puška tank neprostřelí
Dungeon Keeper - důraz na návrh základny, možnost ovládat jednotky přímo
MoW: AS2 - spousta stran, inventáře a zkušenosti jednotek, miliardy vozidel a jejich Armor
W40k DoW2: Ret - spousta stran, upgradování jednotek, taktické akční RPG s kanonfuterem
Stronghold - Stavění hradů, tvorba infrastruktury

Age of Mythology - Zajímavý setting, mytologické jednotky oživující nudnou AoE šablonu
Dune 2 - setting, vliv na ostatní RTS, je tu 100% jen kvůli nostalgii
Starcraft - nejlepší a nejpromakanější klon Dune 2
@Bodkin (22.03.2015 12:19): Real-time strategie, žánr dávno zapomenutý v dějinách...

Ale: Samozřejmě to zcela nejlepší, Age of Empires II, přesahující žánr. Poté to nejhumornější - Stalin vs. Martians. A na konec to s nejvíce filmečky, které oživují jinak nudný gameplay realtime strategií, Act of War.
OK, INQUISITION TIME!

Jaké jsou Vaše TOP 3/5/10 Realtimové Strategie? Nad větičkou proč zrovna tahlé mé srdce zaplesá, ale není nutná, opravdu stačí jen pár jmen. #Research
@jazz1 (21.03.2015 15:02): Painkiller je hra pro Windows vydaná v roce 2004. Za hrou stojí tyto společnosti/osoby: Akella, DreamCatcher Europe SA, DreamCatcher Interactive Inc., M3 Entertainment Corporation.

Podrobné informace o hře Painkiller zatím na webu HerniDatabaze.cz bohužel nejsou k dispozici.

Informace jsou přidávány ke hrám podle jejich popularity - čím více Facebook "lajků", tím větší pravědodobnost, že budou ke hře přidány další informace.

takovej shit celej ten web :D