@
Tulareanus (13.09.2015 16:34): Jednička byl scenáristický trash postrádající smysl. Jeho problémem je kontradikce a nerovnoměrná valorizace postav. Celé to táhl Rust, který byl zbytečně superiorní vůči ostatním postavám - a to jak po stránce jeho vlastností, tak po stránce dramaturgický. Když si odmyslíš jeho charakter, seriál nic nepohánělo vpřed; to by nemuselo být nutně špatné, kdyby právě on nebyl pouhopouhý konstrukt.
Dalším problémem je motivace jeho postavy, která když už chce být reflexivní a relativizující, její chování by tomu mělo odpovídat. Rust dekonstruuje morálku, svými úvahami se staví do misantropické pozice, ale v praxi je rutinní kladná postava, s kterou není pro diváka problém se ztotožnit, protože:
1) je morální a její drive je morální pohoršení
2) nemá pořádný systém sebezáchovy, vydává se všanc divákovi i situacím čistě pro jejich potěchu, ačkoliv k tomu nemá díky svým reflexím žádný důvod
(Takový člověk by navíc z principu u policie nemohl fungovat. Zřejmě by ho ani nepřijali.)
Druhá série v tomhle zaznamenala významné zlepšení, ale zároveň tím snížila diváckou atraktivitu (protože jednotlivé postavy byly ovládány "podzemním iracionálnem", pročež nebylo snadný se s nimi pro diváky sžít). Taky mi sedla podstatně více.