Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Dnes jsme s Zx Atari nakousli téma kupování ruský klíčů do Steamu. Jelikož teď je na Steamu Deadpool za 15euro a já ho koupil na G2A az 74,- kč jen aktivace přes VPN.
Tak mě zajímá, jestli znáte někoho komu už zablokovali účet za takovýto podvod či něco podobného? Za sebe nikoho neznám a myslím, že nejsem první ani poslední, který si takhle koupil hru.
Ackoliv jsem se vzdy radil mezi PC hrace, tak musim uznat, ze naprosto perfektni boss fighty ma serie God of War!
WoWko malo niekoľko pekných bossfightov, kde šlo o to koordinovať skupinové úsilie a čo mám fakt rád - keď má boss fázy a hráč ho musí niekam nalákať, odstrániť nejakú ochranu, aby bol zraniteľný, vedieť sa vyhýbať útokom a podobne.
@Maximus (25.09.2015 10:07): Bod 2. - Dark Souls 2.
DLC Bossfight "Crown of the Ivory King - Lud & Zallen, the King's Pets " - Dodnes som ich nedokazal zabit ako jedinych z celej hry.
Uplne celu hru vratane vsetkych DLC mam kompletne vykillovanu (okrem Gutter) a cistu bez zivota ale tychto debilov som nedokazal zabit. Ani min. 30 pokusov nestacilo, pritom akehokolvek Bossa v celej hre som zabil do maximalne 3-6 pokusov (vacsinou 2-3) ale tuto dvojicu nie a nie a nie.
Co se boss fightů týká, tak také upřednostňuji ten "ojeb", obecně se mi docela líbily "boss" fighty v prvním half-lifu (až na finální tedy), čili třebas "souboj" s těmi zelenými chapadly apod.

Nebo naopak vítám rychlé boss fighty, které se třebas až tolik neliší od těch běžných, například má boss pouze zvýšený dmg či přesnost střelby, avšak nemusí ho hráč půl hodiny drtit než lehne. Ideálním příkladem je třebas Outlaws, kde boss padne po ráně z dvouhlavňovky, avšak vás sám dokáže odpravit tak rychle, že jeho likvidace není mnohdy vůbec jednoduchou záležitostí.
Mne sa napríklad páčia Bossfigty, kde je Boss nezabiteľný akýmkoľvek priamym spôsobom a hráč musí použiť nejaký "ojeb" aby ho zabil.
Preto napríklad milujem tento Bossfight.
@7c (25.09.2015 19:37): Ani mi to moc paradoxní nepřijde. Atmosféra značně vychází i ze samotného gameplaye a herních mechanik a díky tomu to působí tak silně. Spousta her bohužel není nadesignovaná tak dobře.
@orromis (25.09.2015 15:49): Dark Souls byla vůbec extrémně dojemná hra (na první pohled by se to mohlo zdát paradoxní, že hra, kde je primární gameplay může na city působit více než různé prvoplánové příběhové hry).
@orromis (25.09.2015 15:49): Uáá! Sif je tak neskutečně smutný. Když ten havák zjistí kdo jsi a že tě musí zabít. Ještě horší je představa, že si možná uvědomuje, že ho nakonec porazíš a ví co tě čeká v Hlubinách.
A ta hudba to celé neskutečně podtrhuje :'(
Preferuji tank&spank bossy bez trashe a bez prekazek v podobe prostredi - láva atd. Nejhnusnejsi boss fighty jsem zazil v Baldur's Gate 2: throne of bhaal (final plus ten draci boss pred vstupem do jeskyni), bazilisek v Asmodeovi, z Wow třeba cthun nebo yog Saron. Originalni mi prisel cat fight v tornadu v Nolf2.
@Maximus (25.09.2015 10:07):
1. Jediného nejoblíbenějšího bosse nemám, ale vždy a rád vzdám poctu Pyramidheadovi, leč je tam sporné jestli vlastně boss je nebo není protože nemůže být zabit hráčem a musí si chudák pomoct sám :)

2. Mezi nejtěžší bossy bych rozhodně řadil raid-bossy z Borderlands 2. Bez exploitů to je neskutečný záhul i s dobrou partou.

3. Spousta bossů z Dark Souls. Favorita nemám, ale ty boje jsou nádherné, velmi různorodé a člověk má po každém takovém boji pocit že mu o něco porostly koule.

4. V poslední době mě hodně zklamal Eredin z Witcher 3, který byl oproti Imlerithovi jen taková polívčička.



@Fatality (25.09.2015 07:53): Hej, to je dobrá otázka. Ve hrách jsem se často setkal s tím, že postava dělá naprosto debilní rozhodnutí se kterými nesouhlasím. Nic konkrétního si teď ale bohužel nevybavím.
@Maximus (25.09.2015 10:07): 1. Fatality to napsal dobře. Nejlepší bossové jsou v MGS sérii. Já třeba boss fighty nesnáším. Jsou repetetivní a jsou v drtivé většině jenom o tom, že chvíli uhýbate a pak chvíli mlátíte. Jen velmi zřídka můžete při souboji používat vlastní hlavu. Proto se mi velmi líbil i Mr. Freeze z Arkham city. Tam jste museli hledat pořád něco nového.
2.S žádným jsem neměl nepřekonatelné problémy. Snad jen ocelový čokl v Enslaved. Kdo hrál, ví, že umlátit to psisko zabralo snad půl hodiny.
3. Znovu, jak píše Fatality. The End je nejoriginálnější Boss ever.
4. Jak jsem psal dříve, boss fighty nemusím, takže od nic nikdy nic nečekám :)
@Maximus (25.09.2015 10:07):
1. Nejoblíbenější - Heinrich I. byl dobrý řízek :) Já bych přidal Xana v UT99 a Andariel v Diablu 2.
2. Nejtěžší - Alien Rage (skoro všichni), Hydrophobia: Prophecy (závěr), Battlepaths, Electronic super joy
3. Nejlepší design - Baal v Diablo 2, závěrečný boj ve Faster than light
4. Zklamal - Vladimir Lem v Max Payne 2, Magrunner: Dark pulse
@Maximus (25.09.2015 10:07): Obecně nesnáším bossy, protože bývají v drtivě většině naprosto zle nadesignovaní, ale například obří akridy v Lost Planet 2 jsem si užíval. Naštěstí dnešní hry často využívaj QTE, což uvítám rozhodně víc, než nějaké trapné půlhodinové poskakování okolo bosse, aby mě v poslední chvíli kvůli vlastní neschopnosti sekl nějakej posratej minion, kterej se u bosse nekonečně spawnuje.

@Fritol (25.09.2015 11:00): Intrusion 2 jsem kvůli tomu nedohrál.
@Maximus (25.09.2015 10:07): Nejoblíbenější asi Moonlight Butterfly z Dark Souls, v kombinaci s tou hudbou asi nejzajímavější boss fight co jsem zatím viděl.

Že bych nějakeho bosse nemohl porazit si nevzpomínám, každopádně pěkně jsem nervil u Intrusion 2, tam těch bossu bylo víc.

Nejvíc se mi líbili bossové v Chip 'n Dale Rescue Rangers 1 a 2 na NES. Pamatuju si pštrose na jednokolce, zajíce na vysavači či co to bylo apod. :D Jednoduše každý byl originální a na každého platila jiná taktika.

No a zklamaný jsem dnes v podstatě z každého bosse, proto nemám rád, když je do her cpou. Příjde mi, že místo toho aby vymysleli chytrého bosse, u kterého musí člověk přemýšlet a přijít s nějakou taktikou, tak mu raději dají milion hp a k tomu dvě prdele poskoků, kteří se vám serou do cesty. A nebo je to prostě jen o tom, jak dlouho drtíte myšítko... Co jsem tak v poslední době hrál, tak Van Helsing měl fakt trapný závěr.

@Maximus (25.09.2015 10:07):
Nejoblíbenější: Anna Navarre z Deus Ex
Nejtěžší: Asi závěrečný boss v Serious Sam 2, který měl celkově náročné a zdlouhavé souboje s bossy.
Design: Terraria má hezké bossy - třeba Plantera nebo Moon Lord se mi líbí.
Zklamání: Deus Ex: Human Revolution...tam jsou celkově špatně zpracované souboje s bossy, i většina bossů jako takových nejsou žádný zázrak.
@Maximus (25.09.2015 10:07): Nejoblíbenější Boss je The Boss a Big Boss :) Ale vážně - nejoblíbenější bosse mám z Metal Gear her; ať už Sniper Wolf, The End, Psycho Mantis, The Sorrow, Ninja nebo Fortune - drtivá většina z nich je unikátních. A ještě Hydra z prvního God of War.

Hrozně dlouho mi trval porazit třetí Colossus z Shadow of the Colossus, Gaius. Muselo se mu vyskákat po tom "meči" a vůbec mi to nešlo, to jsem hrál asi tři hodiny, než jsem ho zdolal.

Designově The End. Kdo hrál, to musí chápat. The End se dal zastřelit dokonce ještě před samotným boss fightem (takže k němu ani nedošlo), umřít časem, sledovat stopy, poslouchat papouška, plížit se...

Který mě zklamal nejvíc, to ani nevím. Možná ten na konci Beyond Good & Evil, to bylo jen o štěstí.
Pár otázok ohľadom herných bossov -

1. Aký je váš najobľúbenejší boss?

2. Ktorý boss bol pre vás najťažší? ktorého ste ani za Boha nemohli poraziť?

3. Ktorý boss sa vám páčil najviac dizajnovo?

4. Ktorý vás totálne sklamal?
@Fatality (25.09.2015 07:53): Těch postav, u kterých bych změnil konání je po více.. Třeba James Sunderland osudný moment ve výtahu, naprdět na Vezíra a žádnou dýku bych do hodin nevrážel, a některé "parťáky" bych odpravil hned z kraje atd.
Kdybyste byli libovolnou hlavní herní postavou v nějakém příběhu, co byste udělali jinak, než udělal ten hrdina? Např. v Mafii byste v kůži Tommyho nešli práskat policajtům nebo byste nepustili Franka.
@LIUWIL (24.09.2015 21:44): Jasné, myslel jsem spíše třeba přehnané teploty na Zemi, to by nebyla zeleň či zvířata ani po 100 letech, kdyby byly teploty stále vysoké. Což nevím jestli bylo v nějaké hře zpracované. Vzpomínám si jen na film Výheň.
@Fritol (24.09.2015 20:52): I v případě globální jaderné katastrofy by se nejhorší následky uklidnily během 50 let a nejpozději po 100 letech by se příroda začala regenerovat. Planeta by na tom byla lépe než před katastrofou. Mnozí si ani neuvědomují, jak velký má dopad činnost lidské společnosti. Zářný příklad toho je Černobylská zóna, ze které je dnes přírodní rezervace, což je svým způsobem až k smíchu.

Třeba takový Fallout to má přesně obráceně. Svět plný zvířat, ale minimum zeleně. V jakékoli oblasti zdevastované natolik, že tam nerostou stromy ani tráva, by nežili žádní větší živočichové, natož pak lidi.

Zásadní problém tedy je, že všemožné katastrofy ve hrách mají obvykle přemrštěné dimenze a svět vyobrazí tak, že by v něm opravdu nemělo přežít vůbec nic.
@LIUWIL (24.09.2015 19:36): Neřekl bych, že nejvíce realistické. Záleží na způsobu zničení Země / vymření lidstva a taky po jak dlouhé době od katastrofy se hra odehrává. Moc postapo her jsem nehrál. Každopádně ta šeď je taky realistická v některých případech
@Fritol (24.09.2015 17:08): Postapo prostředí v Enslaved bylo nádherné a kupodivu asi nejvíce realistické.

Já osobně nemám jasného favorita, ale rozhodně bych kromě Enslaved zmínil hry, jejichž prostředí a světy na mě opravdu zapůsobily:
Dark Souls - úchvatná scenerie a úžasné přechody světa
Silent Hill 2 - celé město se prohýbalo pod tíhou atmosféry
Dead Space - hororové útroby vesmírné lodi jsou prostě jedinečné.
Bioshock - Opravdu jedinečný svět.

No a asi bych zmínil i ten Bethesďácký Fallout, protože mě opravdu bavilo ho prozkoumávat.
@mazar1234 (24.09.2015 17:13): Neznám, dungeony se mi tehdy dost vyhýbaly (což je docela škoda), takže jsem hrál z těch starších jen Dungeon Mastera 2 nebo Ishar u kámoše :)

Později jsem se ale dokázal zabavit u prolézání baráků s učitelama v sérii Might and Magic :D
@Maximus (24.09.2015 12:56): černobyl a zóna ve stalkerovi, vergen a okolí v TW2, Kaer Morhen v TW3, Columbia v BS Infinite, Dunwall v Dishonored..skvělých lokací je hrozně moc. Ten Dubaj byl taky parádní, ikdyž je škoda že tam ty ikonický budovy pozměnili.