Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@M.a.t.t. (30.09.2015 14:29): Napsali sice tipy, nicméně neposlali (většinou) už konkrétní melodie (a v té anketě jich je na ukázku také vždy jen pár). Nevím jak Chuck, ale já bych spíše než jmenování her ocenil vypíchnutí jednotlivých tracků. Nadto je ta anketa cca 2 roky stará, třebas za tu dobu leckdo narazil na něco lepšího (nadto doufám, že se zapojí i uživatelé, kteří se nezapojili do diskuze v blogu)...
@Maximus (30.09.2015 07:15): Mass Effect 3 (nech si každý hovorí čo chce, aj bez extended cutu má silný emocionálny dopad a že niekomu vadí voľba farebného konca, či nie priamo ukázaný dopad na galaxiu, ma netrápi), prekvapivo ma dosť bavia závery viacerých Assassin's Creed dielov, ktoré podľa mňa fungujú na oboch frontách). Mohol by som sa rozpisovať, ale je toho ozaj veľa.

U neuspokojivých koncov je toho menej - Diablo (tá krátka a silne neuspokojivá záverečná animácia je facka do tváre hráča), Arcania: Gothic 4 (veľa hatu, ale neprišlo mi to zlé, ale že hra neuzavrie hlavný príbeh a nechá si to na DLC je smutné) - tieto dva ma napadli bezprostredne. :)
@Maximus (30.09.2015 07:15):
Nejlepší konce má VtM: Bloodlines, z poslední doby mě silně zasáhnul konec třetího Zaklínače. Nejhorší konec ever má Mass Effect 3, to bylo hodně nezvládnuté :)

@Chuck (30.09.2015 13:35): Poslední dobou jsem si nejvíc oblíbil soundtrack k Zaklínači 3, zejména pak skladbu The Fields of Ard Skellig. A Deus Ex i Deus Ex: HR taky můžu, hlavně Icarus (Main Theme) je v současnosti moje nejoblíbenější. Pak už se jedná hlavně o klasiky - Planescape: Torment - Deionarra's Theme, VtM Bloodlines - Hollywood Theme a Tales Of The Witcher z prvního Zaklínače.
I když to tu už dávno padlo, co takhle nejoblíbenější herní soundtracky včetně jejich ukázek pro představivost? U mě hodně vede tenhle, tenhle a tenhle. A nemůžu zapomenout ani na tenhle. ;-)
@Maximus (30.09.2015 07:15): Nejvíc mě dostává závěr Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist, kdy jsem si v roli Sama připadal jako opravdový vítěz nad terorismem, zvlášť když jsem při jeho chůzi po Palladinovi slyšel slova prezidentky Caldwellové. A to nemluvím o závěrečném telefonátu Sama s dcerou Sarah, jehož závěr mi sevřel srdce, a proto si tu misi dost často i opakuji. A nejhorší závěr? Jelikož mám rád ve hrách výhradně dobré konce, tak asi L.A. Noire.
Hodně souhlasím s Paulem (MGS 2, Hitman: Blood Money a Mafia). Ještě bych vyzdvihl konec Silent Hill 2, ten byl taky hodně dobrý.

Zklamání bylo z Deus Ex 3 na konci. Jako cítil jsem tu epičnost, ale všechny volby byly takové nic moc. Talos Principle konce mě zklamaly všechny. Ovšem asi nejblbější závěr měl Borderlands. Hype od začátku jak sviňa a pak ... :-D
@Maximus (30.09.2015 07:15): nejstylovější konec ever, kdy jsem si fakt říkal "kurva tohle je nářez", byl závěr Hitman Blood Money. Ta rakev, titulky, nutnost sám od sebe začít něco dělat aby se 47 probral, pak čistka na pohřbu a naprosto dokonalej song v titulcích. IOI se překonali.

Konec s nejsilnějším dopadem - Mafia / Witcher 3, tady není co řešit.

Mass Effect 3, jež jsem hrál plně opatchován+DLC, měl dost uspokojivý závěr, až jsem to po těch kontroverzích nečekal.

MGS2 mělo výživnej konec.

Vampire Bloodlines mě hodně pobavil, otevření rakve, Jack chlastající na lavičce s mumií..paráda.

RDR nebylo zlý, ale to hraní za syna to trochu rozmělnilo.

Bylo by toho docela hodně.

A nejhorší konec ever, napadá mě Risen 3, ta půlminutová cutscéna beze slov mi vyrazila dech svojí urážlivostí vůči hráči. Přitom samotná hra byla vcelku supr.
@Maximus (30.09.2015 07:15): Rozhodně HL2 v citadele který bylo svižný a adrenalinový, Taky konec Portal 2 byl strašně epický a emocemi doprovázený, Mass effect 1 (dvojka a trojka je na seznamu chci si zahrát), Mafia byla skvělá ovšem dvojka mě nechala chladným a říkál jsem si: to už je konec?! Takže u dvojky jednoznačně zklamání. HL BS měl také podaření konec (asi nejlepší konec z té trojice). Wolfenstein TNO a TOB měli skvělé emocemi přeplňěné konce a naopak RTCW mě trošku zklamal.
Jo a ještě samozřejmně epický konec prvního Crysis bylo skvělé.
@Maximus (30.09.2015 07:15): Nejlepší? No určitě první Portal, první Homeworld, Transistor, Brothers: A Tale of Two Sons, Bioshock Infinite...

Mezi nejhorší určitě HL2 EP2, Mass Effect 3, Deus Ex (v kontextu s kvalitou zbytku hry), Dreamfall: The Longest Journey, Mafia 2
Aký je váš najobľúbenejší herný koniec? ktorý sa podaril a totálne vás uspokojil?

a naopak ktorý herný koniec vás sklamal a bol úplne na prd?
Mě dělal veliký problém Uber Soldat z RTCW, pak jsem ho ale upižlal pomocí klasické demence herních postaviček, běhal jsem sem a tam než se vždycky otočil pak jsem do něj nasolil dávku.
Taky si zodpovím na "dotazník" ohledně bossů.

1. Aký je váš najobľúbenejší boss?
Artorias the Abysswalker (a Sif) - Dark Souls 1
2. Ktorý boss bol pre vás najťažší? ktorého ste ani za Boha nemohli poraziť?
Poslední boss v Prince of Persia The Two Thrones, vzdal jsem to i s trainerem na nesmrtelnost. Neporazil jsem ho prostě ani s cheaty.
3. Ktorý boss sa vám páčil najviac dizajnovo?
Vicar Amelia - Bloodborne
4. Ktorý vás totálne sklamal?
Sahelanthropus - MGS V


Ale to mám v hlavě z dob nedávných. Možná by se našlo v paměti něco co by ty mé odpovědi trochu změnilo. Ale momentálně toto.
@Strady (27.09.2015 11:40): Ano, sebe. Šlo o hru, u které se po čase zjistilo, že klíče od šedých operátorů byly buď ukradené nebo šlo o nějaký podvod - pravděpodobně vlastník kreditní karty požádal o "chargeback". Následkem toho Steam zablokoval příslušné klíče - mělo to dopad na docela dost hráčů.

Při reklamaci u prodejce jsem dostal nové klíče - které jsem někomu daroval - a raději jsem pak hru koupil přímo od vydavatele. Tj. z hlediska kupujícího to myslím u většiny těch větších šedých prodejců klíčů není riziko (v případě problémů vám myslím dají nové klíče nebo potenciálně vrátí peníze), ale může to být otravné (vyřizovat reklamaci a podobně).
Paralela s důchodci porovnávajícími letáky z Kauflandu a Lidlu se nabízí zcela sama.
@Strady (27.09.2015 01:34): Pokud vím, tak zablokují pouze hru. Osobně mi pije krev tohle rozdělení na Rusko (a ČR) oproti ostatnímu světu - naštěstí asi jen u několika her (např. Dishonored) - když vidím u hry v knihovně nějaké články v azbuce, tak mi to náladu nezvedne.

Ad nákupy - MMO a online hry bych u šedých operátorů kupovat nedoporučoval, u zbytku je to na každém. Osobně už nakupuji (Steam hry) jen přímo na Steamu, (případně Humble Store) - většinou v akcích, případně preorder u her, které mi stojí za podporu.
Ano, to co dělám je podvod, to já přiznám. Nakupuji klíče všude možně i mám jeden oblíbený brazilský obchod (nuuvem.com), prostě nakupuji kde je jaká cena. V dnešní době mi přijde, že si Steam dělá z lidi lenochody, tady máš hru tak si jí kup, ne že se podíváš na internet a najdeš jí levněji - my v letě a v zimě uděláme slevu, tak ne abys kupoval jinde. Ještě že už trochu změnili rovnání dolar = euro.
@Zx Atari 500 (27.09.2015 06:41): Ono to spíš souvisí s ochotou Čechů hry legálně kupovat, která je pravděpodobně překvapivě velká. Podle rok starýho článku je míra pirátství v ČR cca 34 procent. Tedy jen asi o tři procenta větší než je průměr EU. Vím, že se jedná o software obecně a ne jen o hry, ale dost to vypovídá. Nevím jaké jsou aktuální čísla z Ruska, ale poslední co jsem viděl byly vysoko před 50 procent.

Jinak minimální měsíční mzda v Rusku je 5 965 rublů , což je 2200 kč před zdaněním, takže oni ty ceny budou odpovídat, ne každý žije v Moskvě nebo Petrohradu.
@FildasCZ (27.09.2015 05:38): Nejlepsi by bylo,aby nas steam zaradil do toho ruskyho regionu a byl by klid :) Jako ja porad nechapu,proc jsem v jednom kosi spolecne s nemeckem napr. Vsak to postrada logiku ohledne kupni sily. Bejt normas ceny jako u rusaku nebo jinde tak nakupuju primo na steamu jak mourovatej. Takhle primo pres steam nakupuju fakt vyjimecne a to jeste musi bejt fakt velka sleva. A vzdy si stejne reknu, ze rus to ma skoro zadarmo :)

JInak mit nekolik steam uctu,pripadne nekomu davat heslo.....nic pro me :) Ale jestli to mas takhle duveryhodne osefovany tak je to prima.
@Zx Atari 500 (27.09.2015 04:23): Jo rozdíl je, ale když koupíš hru, která je z Ruska přes vpn a hru, kterou koupíš v Rusku a vpn používat nemusíš :). Rozdíl je tam mnody 5 dollaru.
Takovejch her mám dost.
Přes VPN mám specialní účet, kde je pár her a dodnes ok :).

A valve ti účet blokovat nebude. Popřípadě, kdyby jsi byl houpej a někdy si napsal, že si to koupil a aktivoval přes VPN, tak ti hru můžou smazat z knihovny, ale nebudou ti blokovat účet. To by museli zjistit, že třeba prodáváš podvodné klíče apd.

A rozdíl je v tom, že v Rusku jsou pořád nějaké velké akce na steamu 1-2 do roka.
A druhá věc je, když vyjde hra v Rusku, tak na rubli třeba poslední risen byl za 500-800kč :)
A přes G2A si dokonce můžeš zvolit zda chceš platit téhle republice 21% dan či ne. Zavedli to kvůli té kauze s klíčema od Ubisoftu.

nebo varianta 2x stačí mít kamaráda z Ruska hodně dobrého. Dáš mu key, heslo ke steamu a až to aktivuje změníš heslo. Já třeba vlastním několik účtů kamarádů a ani jeden jsem nezneužil. Pučujem si je kvůli hrám, co třeba chcem jen zkusit, ale jak je ten refund, tak už není třeba.
@Strady (27.09.2015 01:34): Taky nikoho takoveho osobne neznam komu by dali ban acc. Ale zase nikdo z mejch znamejch nepouziva VPN pro nakup/aktivaci kodu na steamu. Jako jsem pro kazdou spatnost,jak vyzit nejakyho bugu na steamu atd. ale pouzivani VPN je proste podvod a Valve ti tim padem muze kdykoliv si zamane ucet odstrelit. A urcite se tak deje,o tom nemam pochyb. Oni maj urcite algor. ktery jim plivou statistiky a nechtej aby lidi kupovali za rusky(jiny) ceny. Proto taky prisla nedavno konecna ohledne giftu z jinyho regionu,cehoz jsem dost vyuzival a dost me to mrzi,ze je s tim konec,ale tohle jednani podvod nebyl. Kdo vi jak to maj osetreny,ale rekl bych ze ty ucty,ktery aktivujou pres VPN maj po drobnohledem. Co je ten spoustec deaktivace uctu by me taky zajimalo :) Aktivovat hru pres VPN zvladne i krecek do 1 minuty a Valve to jiste vi. Taky bych do toho nesel, jako leebigh.
@Strady (27.09.2015 01:34): Neznám nikoho takového, ale takovéto kódy jsou obvykle ne zcela čistě získané. Takže za mě tedy ne. Pokud musíš aktivovat pomocí VPN, něco tady, jak se říká, "smrdí". Sám píšeš o podvodu :-)
Samozřejmě proti gustu žádný dišputát, je to Tvoje svobodné rozhodnutí.
Dnes jsme s Zx Atari nakousli téma kupování ruský klíčů do Steamu. Jelikož teď je na Steamu Deadpool za 15euro a já ho koupil na G2A az 74,- kč jen aktivace přes VPN.
Tak mě zajímá, jestli znáte někoho komu už zablokovali účet za takovýto podvod či něco podobného? Za sebe nikoho neznám a myslím, že nejsem první ani poslední, který si takhle koupil hru.
Ackoliv jsem se vzdy radil mezi PC hrace, tak musim uznat, ze naprosto perfektni boss fighty ma serie God of War!
WoWko malo niekoľko pekných bossfightov, kde šlo o to koordinovať skupinové úsilie a čo mám fakt rád - keď má boss fázy a hráč ho musí niekam nalákať, odstrániť nejakú ochranu, aby bol zraniteľný, vedieť sa vyhýbať útokom a podobne.
@Maximus (25.09.2015 10:07): Bod 2. - Dark Souls 2.
DLC Bossfight "Crown of the Ivory King - Lud & Zallen, the King's Pets " - Dodnes som ich nedokazal zabit ako jedinych z celej hry.
Uplne celu hru vratane vsetkych DLC mam kompletne vykillovanu (okrem Gutter) a cistu bez zivota ale tychto debilov som nedokazal zabit. Ani min. 30 pokusov nestacilo, pritom akehokolvek Bossa v celej hre som zabil do maximalne 3-6 pokusov (vacsinou 2-3) ale tuto dvojicu nie a nie a nie.
Co se boss fightů týká, tak také upřednostňuji ten "ojeb", obecně se mi docela líbily "boss" fighty v prvním half-lifu (až na finální tedy), čili třebas "souboj" s těmi zelenými chapadly apod.

Nebo naopak vítám rychlé boss fighty, které se třebas až tolik neliší od těch běžných, například má boss pouze zvýšený dmg či přesnost střelby, avšak nemusí ho hráč půl hodiny drtit než lehne. Ideálním příkladem je třebas Outlaws, kde boss padne po ráně z dvouhlavňovky, avšak vás sám dokáže odpravit tak rychle, že jeho likvidace není mnohdy vůbec jednoduchou záležitostí.
Mne sa napríklad páčia Bossfigty, kde je Boss nezabiteľný akýmkoľvek priamym spôsobom a hráč musí použiť nejaký "ojeb" aby ho zabil.
Preto napríklad milujem tento Bossfight.
@7c (25.09.2015 19:37): Ani mi to moc paradoxní nepřijde. Atmosféra značně vychází i ze samotného gameplaye a herních mechanik a díky tomu to působí tak silně. Spousta her bohužel není nadesignovaná tak dobře.
@orromis (25.09.2015 15:49): Dark Souls byla vůbec extrémně dojemná hra (na první pohled by se to mohlo zdát paradoxní, že hra, kde je primární gameplay může na city působit více než různé prvoplánové příběhové hry).
@orromis (25.09.2015 15:49): Uáá! Sif je tak neskutečně smutný. Když ten havák zjistí kdo jsi a že tě musí zabít. Ještě horší je představa, že si možná uvědomuje, že ho nakonec porazíš a ví co tě čeká v Hlubinách.
A ta hudba to celé neskutečně podtrhuje :'(