Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

Dnes jsem konecne podruhe videl Interstellar (prvne v kine, ted na blu-ray). Porad je to narez...
@Jab (13.06.2016 12:25): tak všechny 3D strategie z počátku 3D boomu vypadaj nechutně (včetně Warcraftu, ale tam si stojím za tím, že hrát se to dá a výborně), to dá rozum, o tom se snad nikdo nemůže přít.

CGI je hrozné všude kromě pár opravdu výjimečných kousků, Warcraft není výjimkou. Ale překvapilo mě, že to vadí dětem :)
@TombSpirit (13.06.2016 11:11): Hejtuji sám. Skupinu nepotřebuji. :)

Jinak je za tím dosti logického. Jak bylo zmíněno níže (a v jiných diskuzích i několikráte mnou), 3D grafika může stárnout velmi rychle. Další výhrady k W3 jsem pak zmínil kdysi ve svém komentáři.

I filmů pak může být příliš CGI na škodu. Hlavně to kolikrát může působit i moc plastikově. Viz vesmírné křižníky ve 3D v posledním SW. Neberu ale nikomu, pokud je Warcraft jeho oblíbeným kýčem.
@orromis (13.06.2016 10:37): já teda nehejtuju takřka nikdy, ale budiž

Jestli byli starší to nevím, děsně blbě umím odhadávat věk a koukat se mi na ně nechtělo :D ale používali slova jako píča nebo kokot, takže kdoví.
Prostě je pravda že pěkný pixel (W1,W2) stárne líp než 3D. A film - škoda mluvit.
@Walome (13.06.2016 09:26): Stěžovat si, že Warcraft je "počítačový" je jak stěžovat si, že Star Wars nejsou realistické.
"Ta hra je dneska už nehratelná." Jasný důkaz, že člověk W3 nehrál, maximálně viděl nějaký screen. :-)
"Grafika je už je dneska fakt humáč." Jo, bohužel znám takové povrchní lidi. :-) Jejich škoda.
Říkám si, jestli spíš nebyli o trochu starší a nesnažili se prostě působit cool.
Ale možná jsem už prostě děda:
https://www.youtube.com/watch?v=iFewwVp_40A
meh :-)

@Fatality (13.06.2016 09:29): První Super Mario Bros vyšel ještě dřív, než jsem se narodil já (vyšel 1985), poprvé jsem ho hrál teprve nedávno a hraje se furt skvěle.
@Jab (13.06.2016 10:10): Jj, ja som to svojho času ako horúcu novinku po krátkom čase vypol a vymazal kvôli tej jebnutej grafike - prišlo mi to tak nechutne hnusné, že som to nedokázal hrať a to už je teda čo povedať, okrem W3 som podobnú vec zažil snáď asi iba u Dungeons of Dredmor (ale k tomu sa už nikdy vrátiť neplánujem).
Warcraft 3 (už aj s datadiskom) som potom dohral až po rokoch (tak cca. 4 roky dozadu).

Ja sa skôr obávam u Warcraftu toho, že vzhľadom na to, že si z toho dohromady absolútne nič dejové nepamätám, ani mená postáv a kto je kto a čo.... takže mi ten film pravdepodobne nič moc nedá a príliš ma nezaujme.
@Walome (13.06.2016 09:26): Vrátilo mi to víru v další generace! Hlavně ten povzdech že film vypadá jako animačka ze hry.

A je i jasné, že se bavili o trojce. Páč ta je z těch třech dílů s přehledem nejhnusnější. :)
Tak jednička i dvojka Warcraftu vyšla dřív, než jsem se narodila i já. :D A já se královsky bavila, i když je pravda, že já svět Warcraftu více méně znám z knih a hrála jsem wow. :D Nechápu ale, že se to malým klukům nelíbí... nepřišlo mi, že to je úplně mimo pro příběh-neznajícího diváka. Navíc ''hodně počítačový'' by jim vadit fakt nemělo. :D Všude nám tu rostou malý kritici. :D A říkat že Warcraft III má grafiku humáč, když se většina desetiletých vyžívá v minecraftu... no nevím no. :D
Mimochodem dnes jsem ztratil víru v lidstvo. Asi 10letí kluci se bavili o filmu Warcraft a: "To neznám, co to je?" Jakože wut?
Nebo: "Mě to nebavilo, bylo to celý počítačový." Opět údiv, čekal bych, že dětem to vadit nebude.
"Ta hra je dneska už nehratelná." Tak jsem myslel, že se baví o jedničce, ale mluvili o trojce. "Grafika je už je dneska fakt humáč."

Mimochodem to jsou kluci, kteří ještě nedávno řešili Hearthstone, až si říkám, jestli ví že Hearthstone = Warcraft :D

Takže u toho filmu asi hýkali opravdu jen pamětníci a nostalgici, přitom je to taková hezká pohádka :)
@Ronik (12.06.2016 21:07): Jop, zvyšok sveta to potiahne k tej polmiliarde určite. To pokračovanie by nakoniec nemal byť taký problém, veď Pacific Rim stál 190 mil. + reklama a v USA to dalo 101 mil. a celkovo 411 mil. a už sa kuchtí dvojka.
@Maximus (12.06.2016 20:39): To protože to posrali ty debilní recenzenti co tomu nerozuměj! :D To ne, musí být další filmy, to mi prostě nemůžou udělat. Hlavně že lidi choděj do kina na debilní avengers :(
Tak Warcraft nazbieral za víkend v USA len $24,356,000 a rozpočet bol $160 milliónov + nejaká stovka za reklamu. No, bude to teda zachraňovať zvyšok sveta. Ktovie či sa odklepne pokračovanie, ak to bude mať z domácich finálnych kino tržieb len nejakých 60 miliónov a zo zvyšku sveta viac ako pol miliardy.
@LIUWIL (12.06.2016 10:56): No, zase ale určitě bude nemálo fanoušků, kteří se mnou budou souhlasit, že PH měl zůstat výhradně ve dvojce.

Nesouhlasím s tím, že SH1 je nějak "japonsky podivná" hra. Naopak se autoři snažili (a vyšlo to), aby byla přístupná i pro západní hráče. Samozřejmě netvrdím, že tvůrci filmu měli hru zkopírovat 1:1, ale měnit (nebo i přidávat - třeba dějová linka se Seanem Beanem byla imho úplně k ničemu) takovou spoustu věcí byla podle mě chyba.

Ani nevím, jestli bych chtěl vidět film podle dvojky. Hra je sama o sobě (imho) fantastická a film minimálně nemá šanci vytvořit tak perfektní atmosféru. Ale třeba pro někoho, kdo SH2 nehrál, tak proč ne - ještě lépe, pokud ho to přivede ke hře / hrám.
@Walome (12.06.2016 00:17): já taky říkám, že je to kravina..mám rozkoukané mnohem lepší seroše, ovšem koukám se stále a pravidelně ;o) protože je tam Damon, na toho bych se koukala všude ;o) možná bych se pak koukla i na SuperMana, kdyby tam hrál ;o) a bez Eleny je to teda fakt mnohem lepší, ta byla děsně trapná...možná mě trochu bavila když si vypla lidskost...
@TombSpirit (12.06.2016 10:42): Více méně co říkám. Pyramid Head byl vyloženě fan service, který se bohužel později promítl i do her (minimálně teda homecoming).

Držet se těsně předlohy by u Silent Hill bylo docela těžké, protože hra měla takovou tu Japonskou podivnost, která vlastně k oblíbenosti hry jenom přispěla, ale ve filmu nevím jak by to vypadalo.
Každopádně jestli by chtěli dělat film, který se pevně bude držet herní předlohy, tak se měli soustředit na druhý díl, kde byl příběh zaměřený silně na postavy pro nezasvěceného diváka by tak byl mnohem lepším zážitkem.

Obecně k filmům podle her, jednou z nejhorších adaptací je podle mě Hitman. Hra samotná má filmového potenciálu celé moře. I tak ale má někdo potřebu vzít jméno Agenta 47 a nalepit ho na generický akčňák.
@LIUWIL (12.06.2016 10:25): Asi záleží na tom, jak se na ten film člověk dívá. Jako samostatný horor moc dobré, jako adaptace hry (navíc s velmi dobrým příběhem a potenciálem pro zfilmování) slabé a určitě nejsem sám, komu vadily různé změny - např. Alessa je ve filmu zobrazena jako brutální zlomyslné pomstychtivé monstrum, ve hře (resp. hrách) je to naopak spíš kladná postava. A co tam jako sakra dělal Pyramid Head? Film mi taky přišel hodně brutální, což hra moc není - děsivá a "depresivní" ano, ale brutální ne.
největším problémem Warcraftu je výběr herců. něco tak zoufalého jsem už dlouho neviděl... navíc to vypadalo, že utratili všechny peníze za CGI a už jim nezbylo na pořádný kostýmy.
@Walome (12.06.2016 00:17): Jop, někde u těch poutníku mě to přestalo bavit. Kdesi těsně po tom, co se Damon vrátil skrz Bonnie zpátky mezi živé a ona tam uvízla nebo tak něco. Paralelně s tím jsem se snažil sledovat i The Originals, ale to mě nebavilo už tuplem. Možná tomu někdy v budoucnu šanci dám, protože bez Eleny by to nemuselo bejt špatné. Nina Dobrev je sice kočka, ale jako Elena mě srala už od začátku.
@JohnCZ (11.06.2016 23:07): ano, pátá série byla kritická, tam to neustáli ani ti nejvěrnější :D i manželka odpadla! Ale v šesté se vzpamatovali a tady už je to zase nadupaný jako prase, s dvojníky je konec, odchod Eleny samozřejmě nijak neuškodil a ještě se tam jede ve dvou časových rovinách, což je laciný ale funčkní.

Co mě ale opravdu upřímně fascinuje je schopnost scénáristů vytvářit skvělé záporáky. Naprosto všichni hlavní nemesis byli super, kromě těch "Poutníků" nebo jak se jmenovali... no a teď to vypadá na dalšího uber záporáka.

Ale samozřejmě na první série to nemá, ale už se to dostalo do stádia, kdy to jen baví a nic víc, i tam dali víc humoru.

Když si představím, že jsem se na to začal koukat s manželkou se slovy "hahaha to bude pěkná kravina, ale tak kouknu na to s tebou", tak se musím usmát :)
Jo filmy podle her jsou vetsinou k nicemu. Snad jen Silent Hill,Prince of Persia,tak dva dily Residenta a snad jeste mozna prvni Mortal Kombat. Jinak to stoji za starou backoru a navic polovinu z toho natocil Uwe :)
@John Mirra (11.06.2016 10:47): Silent Hill (jednička, dvojku jsem neviděl) sice nebyl zas tak strašný, ale myslím si, že fanoušky hry zrovna moc nepotěšil (i vzhledem k tomu, kolik toho bylo oproti hře změněno) na rozdíl od Warcraftu.
Já to neviděl a asi to nikdy asi neuvidím, ale že by to byl konečně film, který nedělá hrám vyloženě ostudu? :D (Mimo Silent Hill mě žádnej jinej nenapadá)
@Walome (10.06.2016 22:57): Jo, skratkovitosť je jedna vec, ktorou to trpí. Občas sú tie predely medzi scénami príliš rýchle. Ale inak na tebe je vidieť, že si hrozný fanboy :) Proste je to blbosť, ale je to Warcraft :D

To mne sa to skrátka páčilo viac aj vrátane CGI Orkov. U podobného filmu by som herecké výkony neriešil, skôr miscast vybraných postáv. A ten mladý učeň bol v pohode :)