Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Jumas (02.09.2016 09:13): Jo! Konečně někdo normální, mě se taky prostě líbí každej díl... :D největší srdcovkou pro mě však je šestá epizoda a potom třetí, sedmá se sice lišila a to dost ale nakonec byla ůžasná (i když se mi moc nelíbí to že válka opět není vyrovnaná tj. že nová republika zanikla) jde tu i cítit určitá isnpirace Old republic. (to že se saje slunce). Jinak Kylo byl podle mě dokonalý záporák a zahrál to bravůrně, a ne na jeho vzhledu nebylo nic k smíchu a Rey bude podle mě dokonalá Jedi která bude na rozkolí světla a temna, připomíná mi bastilu.

Jinak bych uvítal i třeba nějakej SW díl čistě o Mandalorianech, nebo nový film třeba ze staré republiky, třeba Revanovu válku proti mandaloriánům a jeho následný úpadek z Jediu, to je prostě námět který se přímo vybízí k zfilmování. (jo a natočení boje mezi Revanem a Mandalore The Ultimate samozřejmně)
@FildasCZ (02.09.2016 08:10): Tak já jsem rád za každý Hvězdný války a je mi jedno, že sedmička byla recyklace čtyřky. Fungovalo to předtim a funguje to i teď, ale samozřejmě se mohl vymyslet nějaký nový děj. Na Rogue One jsem hodně zvědavej, uvidíme, co z toho vyleze. Ale mě se to bude stejně líbit, i když se to znova bude točit kolem Hvězdy smrti. Na Star Wars prostě nedám dopustit a líbí se mi všechny díly (ano i I, II, III).
@Jumas (02.09.2016 07:49): To je ono nemohl jsem to najít!! :D Co myslíš bude to lepší, jak ten minulý rok, co se mi fakt nelíbil kvůli směšnému záporákovi a noumovi s bejskou?
Hraje tam docela dobrej herec Forest Whitaker :D aspon mi je sympatickej.

Moc se mi tomu nechce věřit, že by se to povedlo, ale příjemné prostředí a nové postavy zas :D, tak by to zas tak tragické bý nemuselo.
Tak jsem byl na té "komedii" Buchty a klobásy a zdrcující zklamání 85% filmu NUDA. Kdyby pustili jen konec, tak by to stačilo u toho jsem se popadal za břicho a říkal jsem si ouje..něco, jako agresori.com :D .. Usínal jsem s přítelkyní jo občas nějaký ten suchý proslov a nějaké kecy, ale taková nuda. A to jsem se tak těšili.. Včera jsem byl na můj kamarád drak a paráda ! Trailer nuda, ale bylo to fajn. Sice mi chybělo víc té akčnosti s drakem a nějaké to mluvení jeho, ale spokojený.. Kino zličin 1 sal maličkaté :( .

Prosím kam chodíte do Kina.. Chci velké plátna a to bylo zatím jen Zlicin 6 Sál a Imax Flora..
Jinak malinkaté.. Smíchov 6 sál taky malé.

Jinak nevím zda tu už někdo psal, jaký je to 4dx vyplatí se vyhodit ty prachy, nebo stačí Imax na star wars nové? Přítelkyně to chce zkusit v prosinci na 2 díl star wars.
@7c (31.08.2016 20:42): čím jsem starší, tím víc mám pocit, že své dny nehorázně marním. Jde takové pocity vůbec ignorovat? Je to podobná depka, jakou zprostředkovává závěr Americké krásy: "Musím zvolnit a přestat se snažit všechno zachytit." Kéž bych se podle té rady dokázal zařídit :D
@blackJag (31.08.2016 15:43): Nemá cenu plakat nad tím, co všechno za život nestihneš .-) Pro ty, co to myslí s kulturou "opravdu vážně" je stejně esenciální znalost latiny, řečtiny, arabštiny, němčiny, francouzštiny - a pravděpodobně i hebrejštiny a čínštiny (i když tady je asi návratnost za vynaložené úsilí neefektivní), jinak si hodně zásadních věcí nepřečtou či plně nedocení. To, že neuvidíš "pár" filmů, je ve srovnání s tímhle handicapem naprosto zanedbatelné :.(
@blackJag (31.08.2016 15:43): Godard stojí za to, ale to jde říci o tolika režisérech... :)). Stihnout se toho ale dá vcelku dost, ale je jasné že drtvivá většina nebude probádána a tedy platí jedno - nezabývat se více brakem, malou kvalitou či režiséry průměrnými.
@Drolin (31.08.2016 15:14): byla doba, kdy jsem si myslel, že do konce života stihnu ještě pořádnou porci všeho :-) To se mi teď už jeví jako čirý nesmysl, spoustu toho neuvidím, spoustu nepřečtu, ale nějakého Godarda snad ještě dám :D
Debata zajímavá, ale nějak mi přijde, že když někdo v podstatě napíše, že je Godard apriori artový kokot, že to už ani není o nějakých minoritních elitách, ale o majoritní ignoraci :-)

Možná jsem nepochytil skrytou nadsázku, v každém případě do kina chodím hlavně na blockbustery, filmovou vědu nestuduji, ale ten jeden film, co jsem od Godarda viděl mi i na své stáří přišel velmi dobrý :-)

Jenom předesílám, že se do nikoho úmyslně nenavážím, jen přihazuji náhled filmového fanouška (za kterého se tvrdohlavě považuji).
@Bellerofontes (30.08.2016 13:24): Nevím proč na TV, když mě zajímají filmy :). Kontext probíhá na jiných urovních, než lokálních veřejných a komerčních TV programech. Ceylan je personou, která "New Turkish Cinema" tvoří z nejvyšší části a dostává Turecko na mapu, ale jistě není jediným (Demirkubuz, Erdem...). Anomálie to neneí, to je například Tribe na Ukrajině třeba.

Koukat na Godarda je jistý kulturní základ, mimo jiné pro šířku záběru i význam jeho díla v čase. Navíc přístupnější než Bresson nebo Resnais.

@GodOfTheSick (30.08.2016 13:26): Ty se ale točíš v kruhu filmů malého významu které logicky bude i na MUBI hodnotit jen malý počet uživatel (primárně jde o cinefily sledující arthouse režiséry). To je jako na goodreads hledat hodnocení mang a komixů (a pak na nich usuzovat hodnotu webu/komunity), které jsou ale v rámci literatury nevýznamné.
@Drolin (30.08.2016 11:48): A proč je tedy na MUBI tenhle braka ještě s průměrem 3,5 když i 0 by byla moc? To je čistý trolling. Odd Couple je jeden z nejlepších filmů Sammo Hunga, ale když si na MUBI vyhodíš jeho žebříček, tak se ti ten film vůbec nezobrazí, protože ho tam nikdo z místních elitářů neviděl. Where is Officier Tuba nebo klasiku Dragon Swamp tam pro jistotu ani nemají přidanou v databázi. Na druhou stranu chujovina pro děti jako Zu Warriors tam být musí a ještě má 150 hodnocení. To jen malá ukázka, aby jsi věděl mezi jakou sebrankou se pohybuješ, určitě se tam dají najít další zvěrstva :-)
@Drolin (30.08.2016 12:34): V tom případě by bylo chytré koukat i na maďarskou a tureckou TV, aby člověk znal - jak říkáš - ten kontext.

Ceyland je někdo, jehož filmy jsou životně závislé na festivalech a jejich publiku, které uctivě krmí, a pak jsou tu magazíny a servery pro lidi, kteří jsou návštěvníky těchto festivalů: pro ně o jeho filmech píšou. Jestli má být auteur Ceylan jakýmkoliv indikátorem o stavu turecké kinematografie, když je spíše anomálií, tak to potěš.

Nehodlám v tom pokračovat; chápu, že si v elitářství libuješ. Už jen ta poslední věta o nové vlně (samozřejmě, koukat dneska na Godarda je pro diváka velice obohacující… pokud studuje filmovou vědu) a artových filmech je toho výtečným dokladem.
@Drolin (30.08.2016 12:16): Můj profil je už celkem starej (a stojí za prd), každopádně odborníkem na film fakt nejsem (můj nadstandartní zájem o film končí u čtení Fily a sledování Every Frame a Painting, případně pro mě celkem zajímavých žebčíčků na YT Cinefixu).

Když si od tebe něco přečtu, tak mám takovej pocit, že sleduju jen komerční srágory a že ty tvoje filmový tipy jsou ty správný. Možná, že jsem moc přecitlivělej... :/

"kterří se o problematiku zajímají hlouběji" - ta problematika je středoevropská kinematografie 60. let ne? :)
[neexistující příspěvek]: Pojem vyčichlý festivalový film je běžný pro diváky, kteří si tím obhajují, že takové filmy jsou pouze umění pro umění a mají dopad jen na ty diváky, kteří si přečtou názor kritika a ten pak berou i za svůj při vnímání filmu. Docela by mě zajímalo, které filmy za takové označuješ - předpokládám tedy že Saulova syna nebo Idu (obě jsem neviděl ani tematicky mě nezajímají).

Tři Bratri jsem viděl, jelikož v neděli šli v TV :). Šla i Nostalgia Tarkovského btw. A ne, vím co jsem mohl čekat a nevidím důvod proč se nekouknout na filmy ze všech stran produkce - naopak by bylo hloupé jen koukat např. na artové filmy české a francouzské nové vlny a nemít ten kontext, proč jsou vlastně tak dobré.
@Drolin (30.08.2016 11:29): Mohl jsi rovnou napsat, že bys chtěl, abychom točili více vyčichlých festivalových filmů. Tvůj příspěvek vypovídá opět jen o tom, že za bernou minci bereš to, zda filmy kvitují festivalový byznys a zda se snaží na jeho poli uspět. Nesnaží, ergo jsou automaticky špatné. Zmínky o magazínech a platformách pro cinefily to stvrzují pouhou svou přítomností.

Potom ovšem nerozumím, nač si musel se svým vkusem koukat na Tři bratry; naprosto průměrný (případně nadprůměrný) film, který nijak nesouvisí s úpadkem nebo růstem české kinematografie. A vzápětí si kopnout do něj i do zbytku naší tvorby v diskuzi. Se svým předplatným Cinepuru bys přeci měl vědět, co za film to je a komu je určen. Leda že by sis spletl název a čekal dvouhodinové formalistické kamerové cvičení se statickými záběry na tři nehybné sourozence, to bych pak chápal.
Btw a co třeba izraelské filmy? Já mám teda za sebou jen seriál Hatufim a strašně mě to překvapilo. Za seriálem stojí Gideon Raff, který teď v US píše i Homeland a Tyrant. A v nejbližší době se chystám na další pecku.
@orromis (30.08.2016 12:03): "ze ty filmy mimo CR zna nekdo jinej, nez uplnej znalec zamerenej na stredoevropskou kinematografii 60. let"

tohle právě není pravda, pochybuji že i v menším měřítku které simulují databáze na internetu jsou všichni, kdo viděli nějaký tento novo vlnový film diváky - zaměřenými - na střední Evropu :)). Jde o to, že Forman, Chytilová, Herz nebo Vláčil mají ve světě jméno. Což se pak mění v to že to vychází na DVD v prestižních edicích Criterionu atd. ...

Nevím kde jsi vyčetl že poučuji, ale pokud něčemu rozumím, tak to tak odprezentuji. Kulturní kapitál má každý různý, je logické že tu mnoho uživatelů neví že je Madarsko na vzestupu nebo že SSSR je významem srovantelné s jinými zeměmi v kinematografii... :)).

Například ty sám píšeš že nemáš - takový - vztah k filmům, tak je pak logické, že někdo, kdo se o ně zajímá více ti bude připadat elitářský.
@Drolin (30.08.2016 11:29): Mě se líbí, že mluvíš o subjektivitě a zároveň nás tady všechny poučuješ o tom, jací jsme kulturní barbaři.

Rozhodně nechci rozporovat to, že se v Rusku, Japonsku, Maďarsku, ... točí dobré filmy (a někdy se třeba i na nějaký podívám), ale psát o tom tím tvým elitářským způsobem mě fakt dovede vytočit.

BTW: "A 60. a novou vlnu zná právě dost diváků, kterří se o problematiku zajímají hlouběji." a "nicmene pochybuju, ze ty filmy mimo CR zna nekdo jinej, nez uplnej znalec zamerenej na stredoevropskou kinematografii 60. let" si nerozporuje :)
@Drolin (30.08.2016 11:29): MUBI je úplně bezvýznamná databáze, kde se pohybuje akorát pár trollů a žebříčky tomu odpovídají. Vždyť tam mají mega odpady lepší hodnocení než kultovní filmy. Že zrovna ty s tou stránkou operuješ :-)
@Red (30.08.2016 11:25): Nemci maj podle me velkou fungujici kinematografii pro velky trh, kde se toci uplne vsechno od zanrovych filmu po blockbustery, popravde to ale moc nesleduju, protoze neumim Nemecky. V tom spolecnym jazykovym trhu s Rakouskem a Svycarskem maji velkou vyhodu, nehlede na to, ze Nemecko je gigant uz samo o sobe. Trochu podobne na tom jsou Spanele, kteri to muzou tocit pro celou Ameriku s vyjimkou Kanady, severu USA, par anglicky mluvicich zemi v Karibiku a Brazilie.
@90210 (30.08.2016 10:56): Itálii ti nikdo nebere, je stejně důležitá jako Francie a Japonsko.

Madarsko, Turecko nebo i Portugalsko jsou v současném kurzu naopak zajímavé země. Rozhodně ve srovnání s ČR nebo SVK.

A 60. a novou vlnu zná právě dost diváků, kterří se o problematiku zajímají hlouběji. Ony, ty filmy jsou v některých případech (Valerie, Sedmikrásky) popularitou a oblíbenosti u cinefilů jako dílo Godarda nebo Felliniho.
@Bellerofontes (30.08.2016 10:01): Na MUBI či karagarze jsou řazeny common země (jejichž kinematografii bude hledat pravděpodobně více uživatelů) a uncommon země (opak), SSSR respektive Ruská federace figuruje nepřekvapivě v common zemích. Pokud čteš literaturu zabávající se kinematografií, tak ti je také jasné, které země v této produkci měly významné slovo a ty které méně. Ty se naopak točíš na subjektivním dojmu, který bohužel nemá žádnou váhu.

Čímž se dostvám i k Madarsku. Pokud čteš Cinepur, Film a doba a zahraniční weby, tak ti neunikne jaké země jsou v současném diskurzu zajímavé svoji produkcí. A Madarsko je příklad za všechny, ovšem významné filmy (které se dostávají na festivaly a mají uměleckou hodnotu) vznikají v současné době i v Rumunsku (Mungiu, Jude), Turecku (Ceylan) a Ukrajiny (Slaboshpitsky) atd.

A ne Saulův syn na tom nemá moc váhy, mimo rekognize Madarska na filmové mapě u i průměrného diváka.

A na závěr, míru produkce tedy jako nic berného neberu - tak to má každá země s větším významem na tomto poli (snížíme vliv USA protože tam vznikají i absolutní braky a porno které jsou k artové produkci tak 100/1?).
@rikuhahl (30.08.2016 11:24): O tom jsem nikdy neslysel, ale samozrejme u podobnych generalizaci musis zjednodusovat, jasne ze v tech zemich asi neco vznika a neco z toho obcas nekdo muze i znat. Misto Estonska se tam da klidne dosadit treba Litva nebo Lotyssko.;0)
@Red (30.08.2016 11:00): Jo, proc? Znam (zname) spoustu vyznamnych Nemeckych, Svedskych, Danskych, Spanelskych, Holandskych, Britskych a samozrejme Italskych a Francouzskych filmu, hercu a reziseru, naopak nevim o nicem z Madarska, Turecka, Rumunska, Slovenska, Bulharska nebo treba Estonska, co by stalo za rec a co by proniklo nekam dal, nez za debaty zapalenych cinefilu. Turecke Star Wars nebo tu pizdovinu z Istanbulu co s uspechem davali v prime timeu v celem vychodnim bloku, ale v CR na N@ve to propadlo nepocitam a vsichni dobri Slovaci (Jakubisko, Herz] zijou a tvori (nebo spis tvorili) v CR za mistni prachy.

Jo a zapomelo se na Nikitu Michalkova a jeho Unaveni Sluncem, aby toho Rusaci nemeli zase tak malo.
Nemci majú Das Boot, bezkonkurenčne najlepší ponorkový film aký poznám. ^^
@Red (30.08.2016 11:00): Německý filmy náhodou miluju, pěkně v němčině je to lahoda :) Z posledních co jsem viděl mě zaujalo: Nordwand; Die Welle; Good bye, Lenin; a nesmí se zapomínat na Der Untergang (Pád třetí říše) - to je skvost. Nedám dopustit na Karoline Herfurth, kéž bysme měli takovou herečku.