@
FildasCZ (05.10.2016 22:17): No minimálně z počátku si určitě stihnul nahrabat na využívání systému pobídek a vratek souvisejících s natáčením. Ve státech Evropy, které podobných systémů využívají (třeba my, Maďaři atp.) to funguje tak, že produkce, která sem přijede něco natočit, dostane úlevu na daních nebo rovnou část financí zpátky, ale s tím, že se tady díky využívání místních prostředků (technika, řemeslníci) nakonec utratí víc, takže v konečným důsledku z toho profitujeme. Němci ale žádný tyhle mechanismy, který by musel splnit (místní štáb, propagace země) neměli a navíc si domácí investoři mohli nechat celou částku (od nějakých pár set tisíc euro výše), kterou mu na jeho snímek přispěli, odepsat z daní. Ve výsledku pak shromáždil prachy z místních zdrojů, odjel třeba konkrétně do Rumunska (Bloodrayne), tam něco za pár korun zplichtil (vzhledem k tomu, že ročně lifroval do distribuce klidně i čtyři filmy se pak nedá divit tomu, že to kvalitativně moc slavný nebylo), film se nezaplatil, Uwe dostal něco zpátky od vlády v rámci pobídek, investor si za svojí profinancovanou sumu mohl odečíst klidně i násobek z daní a "všichni" byli spokojený.
V některým ze starších hpodů tuším navíc rozebírali, že se svěřoval s tím, jak za ním vyloženě vývojáři dolézají s tím, aby se jejich licence ujal. Pro většinu z nich to byla reklama (Bloodrayne ani Postal nějaký bůhvíjaký vysokoprofilový produkty zrovna nebyly, jak se dostal k Far Cry netuším) a on si takhle přišel na mraky scénářů (většinu z toho nakonec ani nenatočil) s alespoň minimální diváckou základnou (hráči) za hubičku.
Nakonec němci tuhle daňovou skulinku zrušili, takže mu nezbylo než
parazitovat na sledovaných tématech, případně žebrat o prachy přes crowdfunding. No a o tom
jak to skončilo...