Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Paul (22.03.2017 15:04): Veľmi dôležitá featúra - "Crossplay-enabled games offer online play between GOG and Steam. Because where you buy your games shouldn't prevent you from playing with friends. ", to je fajn.
V NHL 2003 se mi občas stávalo, že hráč chytil takovou "pixelovou vyrážku," kterou následně přenesl na celý tým. Ale tohle je zcela jiný level :D Bych se nezlobil, kdyby to nechali ve hře jako možnost volby ;)
@mrazikcomp (21.03.2017 23:43): aha, to mám z toho sedění u PC. No bude to na games.tiscali.cz, bonusweb.cz, hrej.cz nebo zing.cz Víc už prozradit nesmím. :)
Až to fakt vyjde určitě sem hodím link a ocením pokud mě napíšete reakci v komentáři přímo pod článkem. :)
@90210 (21.03.2017 21:18): přesně to chystám a ještě neco navíc.

@mrazikcomp (21.03.2017 21:28): je otázkou co je milník? Třeba podle mě takový Falcon 4.0 je větší milník než Falcon 3.0 ale chápu jak to myslíš. Vždy záleží tak trochu na subjektivním úhlu pohledu autora článku. Falcon 3.0 má mnoho prvenství, na které navázal poměrně velmi úspěšně Falcon 4.0 - ten ve články chybět nebude. :)

Kdy, že to vyjde, dobrá otázka. Mělo to vyjít v SO. Nevyšlo přednost dostaly jiné články. Mělo by to vyjít brzo, je zpráva z tohoto dne. Nerad bych podruhé uváděl dopředu kdy to vyjde. Co vím na 100% je fakt, že to vyjde ale dokud to neuvidím černé na bílém je to stále jen v kategorii vyjde. :)

@90210 (21.03.2017 21:29): mám poměrně hodně velké povědomí o leteckých simulátorech ale některé fakt hodně staré kousky jako Aces of Europe/Pacific nebo právě ten Falcon 3.0, už mě minuly/nezaujaly kvůli opravdu obstarožní grafice. TFX ten vypadá ještě skvěle. :) Samozřejmě nehrál jsem toho více co vyšlo mezi léty 92-94/95.
Na to mám(-e) Richmonda a už se těším na jeho letecký deníček z Falcon 3.0 :)
@Rapier (21.03.2017 21:23): To je mi jasny a jednomu cloveku navic leccos ujde. Je dobry mit nejakej vseobecnej konsensus ohledne toho co bylo klicovy a co jen dulezity. Zaklad imho je mit nejaky forum, kde by se fanousci jednotlivych zanru mohli schazet a komunikovat. Admini tohoto webu bohuzel o tohle nemaji zajem, coz je skoda.
@90210 (21.03.2017 20:39): ono sepsat historii žánru do jednoho článku není vůbec jednoduché. Vím o čem mluvím, sepsal jsem 20+ let historie leteckých simulátorů,a už teď mi je jasné, že se ozvou lidi (až to vyjde), že jim tam chybí např. Falcon 3.0 a další. :)
PS: nelze to sepsat ani do jednoho dlouhého článku a pokrýt WW1/WW2,Modernu a ještě civilní simulátory.
@Richmond (21.03.2017 19:53): uncomon valor sem si kdysi taky koupuil v bazaru bo sem videl na zadni strane krabicky ze sou tam letecky jednotky a uz sem predtim hral bombing the reich od talonsoftu , tak myslel ze je to podobny a bum bylo to jeste vetsi a lepsi , resp mapa byla mensi ale moznosti rozkazovani lepsi , po tom logicky nastoupil war in the pacific kde uz byl cely pacifik a pak admiral edition , trosku prusvih s digitalni distribuci u matrixu je jen v cene, nikdy nebude reedice za tretinovou cenu, maximalne na vanoce je pravidelne +- 25 procent sleva na vse a sem tam na vyroci je 50 procent
Asi vam neuniklo, ze Double Fine v nejblizsich dnech vyda remake Volltrottel, tedy pardon, Full Throttle. Doufam, ze to nekdo brzy prida:-)
@Richmond (21.03.2017 18:55): Nojo, ja jsem pomalu ani nevedel co to wargame je, ale her typu Steel Panthers nebo Panzer General i v 2.pulce 90.let vychazelo hafo, v kazdym Score byla alespon jedna a vsechno to recenzoval Rybka. Jako zanr me to bavilo jeste min,nez letecke simulatory, protoze nemam rad slozite strategie, ale stejne jako u simulatoru by bylo super, kdyby nekdo dal dokopy nejakou historii zanru a divim se, ze to prave Rybka, kterej do Score recenzoval vsechny ty Battlegroundy: Shiloh apod., uz nesepsal.
Ale tak Gary Grigsby se nechal slyšet, že nové Steel Panthers: World at War budou, Gary Grigsby's War in the East se už dělá dvojka, Combat Mission dál jedou, na Matrixu furt nové a značně hardcore tituly vznikají, výběr fakt není malý. A Close Combat zažil taky teď návrat, i když to je takový casual wargaming :))
A já se chystám vyzkoušet Command Live, ale ještě predtim musím pokořit do konce War in the Pacific - Admiral’s Edition.

Mít jen ten čas!

Wargaming neumřel, jen prostě logicky šel do pozadí. Žije a roste dál :)) jen se jim pochopitelně mezi tou záplavou nedostává takového prostoru v pozornosti.
Ale i díky digitální distribuci si myslím, že my wargameři si nemůžeme moc na dnešek stěžovat, oproti lidem, co se budou rozčilovat nad demenťárnama v AAA produkci od dementních korporací :))
@Garion (21.03.2017 19:46): tak to sorry, já to nikdy nehrál. Nějak mám zafixováno, že se nejedná o RTS.

@Fingon (21.03.2017 19:51): Však se stačí podívat jak dnešní recenzenti hodnotí, když vyjde např. takový nový Bioshock nebo Dishonored, rak se rozplývají blahem, že někdo se vrací ke kořenům žánru a, mají v redakci svátek! :)
Co tak sleduji své mladší okolí (synovec, kluci v MHD, apod.) tak dnes všichni hrají MMO, MOBA, mobily/tablety, browser games a ano FPS/TPS i když třeba synovec říkal, že Battlefield u nich ve škole (8 třída) nehraje téměř nikdo. Což mě překvapilo.

@Richmond (21.03.2017 19:53): ano jsem si toho vědom. O DLC do Panzer Corps se taky nikde normálně nepíše. Mám doma stolní deskové wargames ale nemám je s kým hrát. A to mám jen ty lepší kousky jako: World at War: Eisenbach Gap +Death of 1st Panzer, Blood and Bridge a z WW2 série Lock 'n Load: Band of Heroes + LnL Heroes of the Blitzkrieg.
Hrál jsem z toho reálně akorát 5x Eisenbach Gap a od té doby už nic. Nejsou lidi.
@Rapier (21.03.2017 19:37): Wargamesy stále vznikají, ale už se o nich nedočteš v hlavních plátcích. Na matrixgames.com ale jich je pořád hodně. Ale jak píšeš, je to jak s těmi leteckými simulátory. Koupil jsem si třeba Uncommon Valor (WWII v Pacifiku) a louskat manuál je fakt náročný. Chce to si vyhradit čas to celé dostudovat a pak to neustále hrát :)
Zanry holt prichazeji a odchazeji, i kdyz misto uplneho odejiti prezivaji na uplnem okraji zajmu. Postihlo to adventury, postihlo to simulatory, postihlo to RTS, postihlo to tycoony... co je dnes vlastne nejrozsirenejsim zanrem? Cinematic FPS/TPS? MMO? MOBA? Browser games? Hry na mobilu?

Jelikoz hraju vicemene jen to, co me bavi a o nejakou herni modu se nezajimam, tak za mne tezko rict...
@Richmond (21.03.2017 18:55): Wargames, to je další z žánrů co přežívá někde na pozadí pro bandu podivných individuí. :) Podívej se kolik lidí dnes hraje strategie typu Panzer Corps (nástupce Panzer General) nebo Steel Panthers. Svého času jsem u druhé jmenované hry, přesněji řečeno u WinSPWW2 a WinSPMBT strávil moře času, před 10 lety.

Dnes je to podobné jako letecké simulátory, kategorie co přežívá.

Ostatně už ani nevycházejí pořádné RTS ... ještě, že jich v minulosti vyšlo tolik, že mám co dělat abych je dohrál do důchodu. :)
Nebýt Starcraftu 2, Civilization série (není RTS) a série Total War, no a řekněme Anno série (není RTS), tak ani nevím, že strategie vycházejí a málem bych zapomněl na sérii Wargame, což je jedna z mála relativně moderních RTS.

Ale neboj jako člen redakce když jsem zmínil, že mě baví i taktické 3D akce a wargames, tak hned ožili. :) Třeba v rámci sekce retro napíši alespoň o těch co jsem zmínil.
Při čtení geniálního již dávno mrtvého časopisu Computer Gaming World jsem se v jednom čísle z roku 1984 dočetl zajímavý statistický úkaz. Podle jedné ankety byli čtenáři dotázáni, jaké herní žánry patří mezi jejich nejoblíbenější. Samozřejmě byl to rok, kdy ještě nevycházely střílečky, ale i tak hodně zarážející čísla!

Wargame: 45 % (!!!)
Adventure: 41% (sem dle mého byly řazeny i rpgčka)
Arcade: 4 % (!!!)
Abstract: 2%
Sports/Other: 8%

Mimochodem wargamesy měly svou obří sekci v každém čísle, klidně 20 stran různé rozbory strategií.