Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Dneska vychazi Thimbleweed Park. Nedavno jsem zkousel Day of the tentacle a zjistil, ze kdysi muj tak oblibeny zanr uz me moc nebavi. Tak bych byl docela rad, kdyby se aspon jednou povedla jeho modernizace.
Grimoire je hotovy? Ze by? :) Ked si uvedomim, ze prve hratelne demo (?) som hral okolo roku 2000 (mozno to bolo uz 1999! Rozhodne viem, ze som bol vtedy este na civilke :)). A este ho niekde na disku mam. Myslim. :)
@Karasman (29.03.2017 07:46): tak jasně že pro dlouhodobější využití to chce reálný hry, a některý už jsou nebo se chystaj (tvůrci Metra dělaj AAA VR střílečku, Bethesda dělá Fallout 4, Resident Evil 7, Dirt Rally atd). Kvůli demům by to samozřejmě nikdo nekupoval, to ani nikdo netvrdí.
Ale osobně bych ještě potřeboval zlepšit ty fyzický aspekty (kabel, váha headsetu, screendoor efekt) než bych to chtěl koupit. Doufám že tyhle věci vyřeší co nejdřív (ikdyž předpokládám tak pět let to potrvá).
@Paul (28.03.2017 20:59): Taky jsem to u kámoše zkoušel a třeba to Blu vypadá fakt úžasně. Na druhou stranu jsou to všechno kravinky na pár minut a neumim si představit, že to hraju víckrát. VR je super si to občas na půlhoďky zkusit, ale koupit si to domů, tak po týdnu nadšení už na to nešáhnu.
Já chci hologramy. Všechno promítaný přímo v bytě bez zbytečností, jako jsou brejle a další serepetičky. Prostě virtuální realita přímo v reálu.
zlata GFX-1 do VLbus sbernice 640x480 a podpora EF2000 , uz pred 20 lety , tady ten vyvoj trochu kulhal od ty doby az do ted
@Indian (28.03.2017 21:10): Tu jsem bohužel už nestihl..ale z hlediska odezvy bylo všechno bezchybný, latence nula a ta možnost se (ikdyž jen na těch 5x5 metrech) pohybovat je prostě skvělá.
Jsem dneska zkusil poprvé VR, HTC Vive cca 2 hodiny v ideálních podmínkách (5x5 metrů, dobře zkalibrovaný, 90hz).
Je to teda pecka. V podstatě teleport. Stihl jsem vyzkoušet jen pár věcí (to podvodní Blu demo, Everest VR, nVidia VR Funhouse, nějakou multiplayer koulovanou, horskou dráhu a nějakou space wave shooter), ale byl jsem docela nadšenej ze všeho. Grafika naprosto skvělá, ale fakt to zatím kazí ten viditelnej rastr displeje. Nebýt toho tak už je ta immersion na skvělý úrovni. V tom Blu ty podvodní medůzy, želvy, pak ta obří velryba..vypadalo to fakt úžasně, dostat skoro do xichtu velrybí desetimetrovou ploutví je zajímavej pocit. Ta horská dráha taky dobrej hardcore. Jednoduší grafika, ale ten pocit se řítit skrz budovy stovky metrů nad zemí, kdy v reálu stojím a ničeho se nedržím - blbě se mi neudělalo, ale musel jsem stát jak na surfu a hodně držet balanc abych se nenatáh.
Everest VR taky supr, hezká podívaná ten západ slunce z vrcholu, koulovaná ve dvou dobrá sranda.
Takže dojmy dobrý, domu to ale zatím kupovat nebudu, chce to vyřešit ten viditelnej screendoor (nebyl sice tak rušivej jak jsem se obával, ale pořád prostě vidět byl) a otravnej kabel. Plus bych potřeboval doma víc místa. Ale je to skvělá technologie, doufám že to má budoucnost a těch lepších headsetů se dočkáme.
@Gordon (27.03.2017 23:29): Počkaj, myslíš slovenskú Markízu? Tá nekrachla, akurát zrušila zmluvu na prenájom terestriálneho vysielača za 6 miliónov €. Nenaladíš si ju cez obyčajnú anténu, ale pokračuje v distribúcii signálu cez kábel a satelit.
@player (27.03.2017 22:58): Já přeju nově zkrachování po vzoru markýzi, hned po tom co krachla měli na nově "dojemnou" reportáž o tom jak je internet špatnej, bere jim diváky a peníze a že prej nemaj co do huby protože lidi jim nekoukaj na reklamy...
Nedávno jsem hrál s TOP dogfighterem Slidem, velitelem 42 CSV virtual Falcon letky kde jsem vlastně taky členem, dogfight v F-22 Total Air War. Takže pokud chce někdo vidět takový lets play, který natočil Slide a kde zapomněl zapnout nahrávaní svého mic., tzn. slyšet jdu jen já, tak se mrkněte zde. Jen 10 min. :) A kdo byl vítěz to určitě poznáte.
Video odkaz

A kdyby chtěl někdo vidět mé foto, jéé to mě bylo ale roků, býval jsem mladší....tak zde odkaz
@Kwoky (27.03.2017 16:58): je mi to jasné. Víš, ono to je těžké. Na typ článku - speciál - snažící se pokrýt 20+ let historie a současnost, je to - dle mého názoru - přiměřeně krátké. Část lidí z práce co to četla mě řekla: příliš dlouhé (asi nečtou moc často knihy :) ) a druhá část, že to ani není zdaleka tak dlouhé jak jsem je dopředu upozorňoval!
Babo raď. A teď si vyber.
Někteří členové redakce mě říkali, ať to vyjde na díly. Já na to, že by se tím ztratil duch (pointa) celého článku, protože tam nešlo jen o suchý popis toho co vyšlo a kdy vyšlo. Snažil jsem se problematiku uchopit z různých úhlů pohledu a především z pohledu současného zájemce o letecké simulátory ale také z pohledu současného vývojáře leteckých simulátorů.

PS: jeden fanda DCS v práci mě řekl, že z článku jde vidět čemu prý fandím. Ostatně i v diskuzi pod článkem se mě na to zeptal jeden z diskutujících. :)
Autor může být nestranný ale každý má své favority. Nejlepší na tom je fakt, že bývalí nebo současní piloti (armády ČR) to hodnotí dobře. Soudím alespoň z jejich reakcí pod článkem na specializovaném DCS serveru kde jsem začal chodit létat online.

@valcik (27.03.2017 17:52): děkuji! No, s tím stylem u recenze The Keep určitě něco udělám. Hardcore musí být tvrďák! :) 19x

@7c (27.03.2017 17:57): díky.

@samorost (27.03.2017 18:33): dík. To jsem rád, že se to četlo jedním dechem. Vidím to stejně. :) Ale já jsem autor, čtenáři to mohou vidět jinak.

@Richmond (27.03.2017 19:32): no to bys tedy fakt měl Richmonde! Já kvůli tomu začal znovu létat online.
Včera jsem nainstaloval War Thunder a v režimu Real-Simulation, pouze z kokpitu jsem to zkoušel ale není to ono. Jednak celý WT a potažmo i Bird of Pray od stejných tvůrců není zrovna joystick friendly, a tak je WT spíše akrádou (ne spíše ale na 100%!) vhodný na myš a z extérního pohledu.
Brr spíše si raději zalétám starého dobrého IL-2 Sturmovika. WT prostě není simulátor. Nakonfigurovat joystick aby fungoval přijatelně to byl porod, bez asistence kolegy z Falcona BMS bych to nebyl schopen nastavit. Grafiku to má fakt dobrou ale letový model je slabší, než byl u starého Sturmovika. Dvouplošník ve WT lítá fakt zvláštně a upřímně nechce se mi to létat ani jako arkádu a odemykat si další a další letadla a jejich vylepšení jen proto, abych pak mohl létat s tím co chci od začátku. To je ostatně důvod proč nehraji i tanky v WT nebo WOT. Snad jedině ty lodě bych akceptoval.


@90210 (27.03.2017 19:44): Díky. Je to tak, WW2 simulátory byly vždy celkově přístupnější.
Kariéra, no to si tak úplně nemyslím. :) Ale zatím mě to baví. Uvidíme po recenzi The Keep. Dnes bych to už měl rozehrát.

S tím psaním pro herní web: leckdo by asi za to dal nespíš cokoliv jen aby tam mohl psát, ale já to dělám hlavně proto, aby někdo vůbec informoval hráče, že nejsou jen RPG a akce :)
Hrozně mě to na českých i slovenských herních webech chybí. Simulátorům se nevěnuje téměř nikdo, snad až na jednoho recenzanta na sektor.sk
Osobně bych raději měl svůj web, jen o simulátorech ale obávám se, že to bych časově nestíhal a CZ/SK trh je tak malý, že by se to nevyplatilo. Tedy ne, že bych si na tom chtěl založit business, na to mam IT. :)