Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

Pro znalce: Co je vrcholné dílo Clive Barkera? Nebo jinak, kdybych od něj měl přečíst jen jednu jedinou knihu, která by to byla?
@Zoltan (29.05.2017 14:04): Umět točit a psát scénáře jako Koreeda by byl sen :)).

A poslední film Kim Ki Duka také poměrně pozitivně vnímá Severní Koreu. Sovy nejsou tím, čím se zdají, aneb pravda je vždy někde uprostřed a každá forma (vlády) má své výhody a nevýhody.
@Zx Atari 500 (29.05.2017 11:48): Koreeda, 2019, sociální drama z prostředí severního Londýna (rodina severokorejských uprchlíků, kteří dojdou k poznání že komunismus byl lepší jak kapitalismus, ovšem skrze jedinou oporu - Spurs - budou přežívat v bezútěšném Londýně) s notalgickým nádechem a samozřejmě na 70mm kameru a BW.
Jestli nekdy nejakej asiat natoci art cb film o Tottenhamu, siricim poselstvi miru u Kima na dvorku,tak Drolin vysublimuje do prostoru :)
@blackJag (29.05.2017 10:53): Bohužel mě nebaví. Šířit legendu a dívat se na filmy které mě nebaví by bylo příliš pracné :)). Baví mě takovéto.

Samozřejmě že bych raději na projekci šel na nového Kim Ki-Duka, Singha, Coppolu, Hankeho nebo Seidla. Ale takové filmy obvykle v takové projekci nejsou a obvykle se o nich zde ani nezmiňuji, protože by to nebyla diskuze jako zde u Aliena, ale jen výkřik do tmy.
@blackJag (28.05.2017 10:42): Já chodím na takovéto filmy v rámci CSFD projekce, tedy je třeba znát oba póly dané kultury. Stejně jako začínající spisovatel, co chce získat nějaký přehled o technice, by měl číst jak klasiku, tak i brakovou literaturu.

Čas je drahocenný, ale zde beru v potaz i výlet do jiné části Prahy a jiné faktory, které i ze špatného filmu udělají činnost vhodnou k podstoupení. Jde o kontext.

A to poslední může být pravda :)). Nicméně tedy u filmů se shodneme, takže na oko nemusím naštěstí nic :). No a The Doors bych si také mimo pár skladeb dobrovolně neposlechl.
@Drolin (28.05.2017 08:51): zapamatovatelné? Proč na ty filmy vlastně lozíš? Evidentně (ale EVIDENTNĚ) je to mimo tvůj intelektuální rámec, tak proč? Aby si o tom tady mohl "zasvěceně" drmolit? :D Nebyl si to ty, kdo tu lkal nad nedostatkem drahocenného času a nutnosti vyvarovati se jeho nehodnotnému utrácení? Nejsi náhodou intelektuálem jenom naoko? Že ty se schválně kleštíš kvůli nějaké holce? :D Ale jo, to by potom bylo legitimní :DDD Já kdysi kvůli holce začal "poslouchat" The Doors :), přitom jsem nikdy nevydržel poslech celého (libovolného) alba :)
@Bellerofontes (25.05.2017 18:19): Vidíš, já si z Promethea nepamatuji nic a z nového Aliena už také skoro nic. Úderně a zcela zapamatovatelně točí třeba Herzog a Kubrick. U pozdního Scotta myslím, z hlediska časového soudu dalších generací, půjde o zcela nevýznamné filmy ztracené v historii.

A nebyl, ovšem vyšel v akceptovatelné době od prvního a druhého dílu. Tady jde u Scotta jen o nedostatek nových myšlenek a tedy recyklace toho, co by mělo být komerčně úspěšné.
Twin Peaks se mi líbil až do dílu, v němž zemřel Leland Palmer, tj. cca do poloviny druhé řady. Zbytek mi přišel vycpaný vatou. Závěrečný díl byl ale úžasný, o tom žádná.

Na nové díly jsem zvědavý, už jenom kvůli Sky Ferreira :-)
Právě jsem se vrátil z Hrad.. ne, z kina, Vetřelec: Covenant mám za sebou a je shledán skvělým. Opravdu se mi to moc líbilo, perfektně to navazuje na Promethea, je to sice vyvražďovačka od začátku až do konce, ale parádní. Za mě plných 100%!
@MCZ (25.05.2017 15:00): Já ten ústup od původní myšlenky vidím už v Aliens od Camerona, v němž je strach z neznáma neúprosně rozmělněn. Značným dílem kvůli tomu, že tam je příliš humoru a akce. O zbytek se postarala banalizace, která z objevení neznámého, jehož existence vše převracela, učinila v zásadě srozumitelný živočišný druh, kterému už do značné míry rozumíme, tedy s ním můžeme i bojovat. Tolik asi mohu říct o původním odkazu.

Nové filmy jsou sice prequely, ale nemyslím, že díky tomu musí zastávat roli, kterou jsi jim přiřkl. Výsledek o tom nakonec svědčí: Prometheus ani Covenant k ničemu žádnou resolutní odpověď neposkytují.

Vzhledem k tomu, že Prometheus měl fungovat i jako samostatný film, mě mile překvapilo, jakou měrou si v sobě udržuje ducha původního Aliena z roku 1979, kterému se všechny následné díly v zásadě zpronevěřily: připadá mi to právě jako to nepolapitelné neznámo. Tvoje představa o novém Aliením filmu pak podle mě nijak výrazně nekoliduje s tím, o čem ty filmy jsou. Možná mi ale něco podstatného uniklo, to nevylučuji.

@Drolin (24.05.2017 21:57): Zminil jsi, že je film zapomenutelný. Když jsem šel do kina na Covenant, byl jsem schopný si vybavit Promethea téměř scénu po scéně; tak úderně to bylo natočené. A to kvalitu odkládám stranou; zapamatovatelný ostatně může být i film, který není až tak dobrý. Možná jsem tu ale zbytečně opatrný, protože fakt, že si ten film tak dobře vybavuji i navzdory tomu, že jsem jej viděl jen jednou v kině před asi pěti lety, prostě o něčem vypovídá. Nesouhlasím ani s tím, že by Prometheus stál na fanoušcích starých filmů; tohle tvrzení podle mě vyvrací film sám. Nemluvě o tom, že stojí na naprosto odlišných a soběstačných tématech.

Alien: Covenant na tom bude velmi podobně, horší je to s určitou zaměnitelností; je tu hrozba toho, že mi ty dva poslední filmy v něčem splynou. Jestli to je špatně, nebo spíše dobře, to nejsem s to rozsoudit.

Pokud ses pokoušel rozvést ve svém příspěvku, proč film označuješ za zbytečný, pobral jsem to tak z poloviny. Ale dále to netřeba rozvádět. Chápu, že něco tak mainstreamového a nízkého si podle tebe nemůže dělat žádné nároky na existenci. Skutečně obohacujícím příspěvkem do ságy ale nebyl ani třetí Alien od Finchera, který jsi ale zařadil mezi "příjemná dobová béčka", což ho nálepky zbytečného filmu zřejmě zbavuje. To nicméně není zrovna měření stejným metrem, jak jistě uznáš.
@Bellerofontes (24.05.2017 20:48): Pokládáš dotaz, na který tady už několik lidí odpovídalo, to má být nějaký "meta-prequel" z tvé strany?

Já třeba tady. "První Alien je zkrátka natočený tak, že mu nic nepředchází a jedná se o první kontakt lidí s mimozemskou formou života."

Už samotný fakt, že se jedná o prequely je špatně. A stejně jako v případě prequelů Star Wars si i tyto dovolím ignorovat, tady je to ještě ze silnějšího důvodu, že jeden z původních tvůrců ničí dřívější myšlenku, která paradoxně jeho nové příspěvky dopředu sama eliminuje.

Pokud bych měl nadhodit svou představu o novém Aliením filmu, byl by to spíše "spin-off", který by se odehrával v době A2 nebo A3 (nebo klidně později) a rozvíjel linku právě o Engineers, ale jen do té míry, aby se nesnažil vysvětlit úplně všechno a v ideálním případě ještě prohloubil onen ztrach z neznámého ("je toho ještě mnohem více, co nevíme"). Třeba návštěva jejich původní planety coby starobylého a mrtvého světa, kdy může divák spolu s lidskými návštěvníky jen hádat, co bylo přesně důvodem zániku jejich civilizace, zda byli xenomorfové jejich výtvorem či nikoli a tak dál. Vymyslet se toho dá mnoho, aniž by to bylo jakkoli v rozporu s odkazem původních filmů.
Prakticky vše by měl dělat jinak, než dělá.

Vůbec tu nejde o kanonický odkaz nebo narušení kontinuity série, ale o vulgární, téměř až hraničící s imbecilitou autorů, zpracování a vystavění příběhu. Ano, u Scotta je to trademark (už předešlý Prometheus je jasný odpad), ale tady senilita pracuje na plné obrátky více než kdy dříve. Tam kde původní trilogie působí jako příjemné béčko (v kontextu doby), tam už moderní zpracování působí jako nesnesitelný a především hloupý pokus o to dostat fanoušky původních dílů do kin.

O kupě nelogických chyb, zbytečných akčních scén, humorných hereckých výkonů a nepochopení budování atmosféry se snad ani nemá smysl bavit.
Existence toho filmu je zbytečná v totožném poměru, v němž je zbytečná existence jeho kritiků. Jistě by bylo nejlepší, kdyby nic z toho nevzniklo a uvolnilo to prostor pro silnější a vytříbenější exempláře. To je ale pouze hypotetická představa, o níž je zcela nesmyslné disputovat.

Vznikl tak film, který není v žádném případě nesnesitelný. Pokud zničil nějaký odkaz, ptám se otevřeně těch, kteří ho z toho osočují: jaký odkaz? V čem je to zbytečné? Co by ten film měl udělat jinak, aby podle nich nebyl zapomenutelný?
@Drolin (24.05.2017 10:10): Právě že v kině ne ok. Na takový sračky by se vůbec chodit nemělo, aby už šel chudák Ridley konečně do důchodu, kam už přes 15 let patří. Stejně už je jeho jméno v titulcích jen reklamní nálepka a věřím, že většinu filmu točí pomocná režie a sekundární štáby.
@Vurhor (24.05.2017 07:25): Mám jiný měřítka, ty cos jmenoval ani neznám a asi znát nechci. Ale prostě když se ve filmu za 100 mega postavy co maj bejt vycvičený chovaj jak vycvičený..opice, tak je to u mě sračka. Čímž neříkám že to má všechny aspekty špatný (řemeslně natočený + akční scény byly ok) nebo že bych se nebavil.
@Paul (23.05.2017 22:15): Ále, nebyla to sračka. :D Za vyloženě "sračku" považuju třeba Malýho Hercula nebo Tři ninjy v zábavním parku, ale tohle fakt ne. Určitě to mělo svoje problémy, je pravda, že některé postavy, stejně jako v Prometheovi, se chovaly dost pitomě atd., nicméně podle mě je to furt skvěle natočený, plus alespoň první půlka má výbornou atmošku.
@90210 (23.05.2017 20:45): Hmm, raz to muselo prist a hral v najlepsej bondovke ever - For your Eyes Only - co bola jedna nepretrzita neustala akcia obcas prerusena kecanim a filmom.
Ale je tu jeden slovensky kamarat, ktory toho manekyna nemal rad :-D
Covenant mě bavil, ale je to sračka. Zábavná, ale sračka. Beru to jako noncanon fanfiction. Nejotravnější aspekt zase demence a naprostá nevýraznost postav. Scéna vypnutí Waltera byla jak ze špatný grotesky.