Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@mazar1234 (05.09.2017 22:34): Nj, vsechny nemuzou bejt jako Demon Fortress :)
Varn ma dve velky mistnosti, ktery delaji polovinu dungeonu, takze ten zbytek je standarntni velikost.
Fire Lord je asi nejvic komplikovany, ale zase tam nejsou nijak zvlast tuhe souboje, takze to bloumani tam neni tak otravne. nakonec jsem se tam orientoval vic nez dobre, ono to ma svoji logiku ta struktura.
Na Alamos si uz moc nevzpominam, nejak mi vypadnul, hral jsme to naposled nekdy 2010, ale kdyz si z nej nic moc nepamatuju asi jsem to nejak prosel bez potizi:)
Draci pisky taky nejsou zrovna lehky, vlastne si myslim ze jsme to tam nikdy komplet nevycistil, mam dojem.
Ono to cele je o tom jak to clovek zna, a dokaze se dopredu pripravit. Kdyz jsem to hral poprve tak nepratele v chramu ohne me davali pekne zabrat, napriklad.

U MM7 se mi libila struktura pribehu, svetla a temna strana (to to jeste nebylo takove klise), napad s vlastnim hradem a tenkrat konecne akcelerovana grafika. jinak mapy mi prisli o dost nudnejsi a fadnejsi nez u sestky a dungeony jakbysmet. MM8 me srala s tou jednou postavou a byla nejkratsi a nejsnazsi, ale zase mela vetsi vyhled a mapy byli dobre, dungeony nic moc. Drak v parte taky potesil. MM9 byl takovej posledni vykrik do tmy, oskliva hra, nudne mapy, ale dungeony byli fajn, hezky udelane, kratka hra, nedodelana. A ceskej dabing na urovni ochotnickyho divadla v Picine:) Za mne jasne vede sestka, ve sve dobe kdy vysla, zjeveni a zaslouzenych 10/10.

Hned bych si takovej dungeon ve stylu MM6-9 dal, jenze ted jsme v krokovaci fazi zase, vsechno se to vraci obloukem zpet..chjo.
@Charllize (05.09.2017 21:41): Ono je to prípad k prípadu, žiadny univerzálny odrb tam nie je.

VARN - umorí ťa dĺžkou hrania/veľkosťou mapy, proste to hráš až príliš dlho.

DARKMOOR - Ten je otravný tým, že spamuje najotravnejších príšerákov v hre, nie je to nejako veľká mapa ani žiadne neprehľadné bludisko, ale len opruz.

ALAMOS - áno trestuhodne nepovšimnutý dungeon, žiadne bludisko či problém s orientáciou, ale miliarda otravných mágov na každom rohu z neho robí osinu v zadku.

HALL OF THE FIRE LORD - súboje normálka, ale tá neprehľadná mapa to zabíja.

@Jab (05.09.2017 21:27): o carach pres sebe nikdo nemluvi, jen ty..a spis nez s orientaci mi prijde ze byli potize s velkym mnozstvim tezkych potvor. Nevim, me to nijak desuplny neprislo, asi hodne zalezi na orientacnim smyslu a grindu kterymu se nekdo venoval vic a nekdo min..tezko rict. Ale MM 6-9 za zadny extra hardcore dungeony nepovazuju, mozna uplne poprve kdyz jsme pred lety hral sestku jako moji prvni MM, tak jsem v tom ze zacatku dost plaval. A jo, sestka je asi nejtezsi...

PS: vidis..tohle je to napadeni zezadu o kterem jsem mluvil:)
@Ronik (05.09.2017 18:25): To máš pravdu, Alamos je vlastne riadna mrdka, ale tým, že nie je prehnane obrovský (VARN) a ani tak okato prvoplánovo prevytuhlý ako Darkmoor tak hráčovi skôr uviaznu v pamäti tie 2 spomínané.

@ad142 (05.09.2017 16:47): Myslel som čisto "map design / orientácia", nie setting nepriateľov, Hall oFL nie je nejako ťažký na bojovanie ale práve som tam vždy stratil fúru času blúdením a hľadaním cesty kde som ešte nebol, kór v kombinácii s neprehľadnou mapou kde sa to na seba vrstvilo piate cez deviate.
@mazar1234 (05.09.2017 16:01): Než Darkmoor a VARN mi přišel horší Castle Alamos, hlavně ty obří místnosti s miliardou ranged mágů a elementálů. To jsem fakt čistil snad nejdýl ze všech dungeonů a děsil jsem se, jak budou vypadat ty další, na které si každý stěžoval, ale šlo to. Asi jsem si zvykl :)
Mne prišiel dizajnérsky najdebilnejší (dat useless automap info) ten s tými oltármi či čo, už som to onehdá písal v diskusii k hre asi, ale len ten prijebaný dungeon pripomínam, pretože mi príde, že sa na neho notoricky zabúda a stále sa omieľajú dokola len VARN a DARKMOOR.
@Jab (05.09.2017 14:05): ty jsem projizdel mockrat i ty v ofiko prirucce a tak nejak mi na nich nic divneho neprislo. Ale je fakt ze MM 6-9 maji pomerne jednoduchou strukturu dungeonu a mapu jsem moc casto nevyuzival. Kdyby to bylo naopak je mozne ze bych ten problem vnimal taky.
Tak dungeony v MM VI sú naozaj niekedy až príliš veľké a zamotané (viz. Darkmoon, VARN...), ale zase v ostatných sa dá imho celkom v pohode orientovať. Sedmičku som síce nehral, ale minimálne trojka mala všetky dungeony prehľadné. Možno je to tým krokovacím pohybom.
@Jab (05.09.2017 13:53): navic sestku jsem hral trikrat a problemu ktery zminujes jsem si nevsiml, a cela hra se mi hrala dobre. Zrejme mam lepsi orientaci a bude to minoritni problem. Aspon jsem o nem nikdy neslysel.
@Charllize (05.09.2017 13:17): V tom enginu 6-8 stopro. Měl své limity. Viz šestka a mapy větších dungeonů, v nichž se nedalo orientovat, páč čáry šly přes sebe. Btw nebude lepší jednou provždy předpokládat, že jsem úděsně chytrej a tedy mám pro své názory argumenty? Ušetří ti to čas s jejich odsouzením a rovnou se dostaneš do fáze, kdy budeš chtít bližší osvětlení, v záři jehož geniality se můžeš vyhřívat.

Btw je tohle od tebe to "napadnutí zezadu"? Stále mi to totiž není jasné.
@90210 (05.09.2017 11:17): To se imho nestane. ;)

MM7 je celkově zhuštěný. Výhoda i je, že se zapisují trenéři na úrovni master a grandmaster. Osmička šla dal i s expertem a šestka nemá nic z toho. Imho sedmička má spolehlivě nej příběh, který je spojen s HoMaM 3. A až na eofoolské tunely jsou všechny dungeony krátké. A pak možnost hrát za "dark side". Prostě s přehledem nej díl.
@Jab (01.09.2017 12:16): Bylo by vtipny, kdybys tam k Richmondovi po tydnu radeni v diskuzi o politice propadl ty. Mohli byste se tam dalsi rok hadat, jestli je jepsi Dungeon Master nebo Planescape To(u)r(na)ment.:0)

@mazar1234 (01.09.2017 17:38): Ishary mi teda prisly mnohem hezci, ale LoL by se asi dalo, je to fakt pokus o preneseni dungeonu do mainstreamu, co taky cekat od Weestwoodu.

@Jab (01.09.2017 17:52): MM7 je IMHO stejnej smrtak jako MM6 s tim rozdilem, ze MM6 ma prehlednejsi vyvoj druziny, kde se da jen tezko udelat chyba, takze bych spis doporucil MM6.
@Red (01.09.2017 15:38): tu už jsem 3x rozehrál a pak z nějakého důvodu přestal hrát. Dosud jediný dungeon, který jsem kdy dohrál byl The Keep, dle mého názoru je horší než Cardhalia.
@Jab (01.09.2017 21:12): Dobrá rada, až na ten Skeldal, ten naopak ignorovať a ako jedinú starú vec by som navrhoval ten spomínaný Lands of Lore, svojho času to bol mainstrímujúci popularizátor žánru aj medzi RPG/Dungeon noobikmi (ergo hral to prakticky úplne každý koho som poznal).
Ovšem MMX a G2 sú gameplayovo značne odlišné hry, hoci obidve patria k úplnej špičke žánru.
@7c (01.09.2017 21:46): Dokud mám XP, tak se to snažím hrát :).

A klasiku a nějaké patche, tedy nevím zda i s akcelerátorem (nejspíše ale ano). Jediný problém mám zatím s pomalou myší v menu při ukládání a občasným pádem (tedy nutné ukládání). Jinak se to hraje velmi dobře.
@7c (01.09.2017 21:37): Jo WaW jsou na dnesnim hardware a systemech trochu potiz. Ovladani je o zvyku. Jedinej problem co v te hre vidim je podivne balancovana obtiznost, a obcasny bug ktery dokaze pekne nasrat. (NPC co stoji v ceste, nejde obejit, zabit a je treba se dostat ze nej a proste to nejde. Ale jinak, pro me, dokonalost a jeden z nejlepsich zapadnich dungeonu co znam.

@7c (01.09.2017 21:46): S akcelaraci to je nehratelne od zacatku co to vyslo. Hur to vypada (treba fonty jdou s akceeleraci uplne do kytek, da se rict) hur to bezi a blbe se sbiraj veci ze zeme:)

@Drolin (01.09.2017 21:41): Hmm, hraješ s akcelerací nebo bez? Můj poslední pokus byl myslím s, a zřejmě to mohlo způsobit nějaké problémy (hodně špatně se zaměřovaly interaktivní objekty nebo nepřátelé).

Visuální stránkou jsem myslel rozlišení/videa ve městech.

Určitě se do WW někdy pustím (zrovna nedávno jsem zase aktualizoval všechny různé patche - od posledně nějaké dokonce přibyly, takže očividně už od prvních pokusů něco doby uteklo). Pořád jsem tak trochu doufal, že se objeví nějaký source port :(
@Charllize (01.09.2017 21:32): Wizards and Warriors jsou otřesné. Bohužel - rád bych si je zahrál, ale zrovna přes tohle ovládání a kombinaci bugů a visuálu na současných strojích se nějak nedokážu přenést (když je tu tolik her, které mám v pořadníku).
@Red (01.09.2017 20:58): nebo zkus Wizards and Warriors, je to taky novejsi, delal to legendarni D.W.Bradley a ma to skvelou atmosferu a uzasne udelany dungeony (krome asi jednoho). Dle meho dungeony jsou natolik vzorove ze by meli byt dany do pripadne prirucky o tvorbe dungeonu pro dalsi pokoleni aby se vedelo jak se to ma spravne delat:)
@Red (01.09.2017 20:58): Vykašli se na Ishary i na všechny předchozí MaM. Dungeony před rokem 1996 jsou pro 1% hráčů (a imho nepřeháním). Zkus tu sedmičku, nebo to nech být a zkus jiné novější dungeony, pokud fakt chceš tenhle žánr. Čili Might and Magic X a Legend of Grimrock 2 (spíš tenhle - má tu lepší hodnocení) než MaM X). Z těch starších zkus klidně i české Brány Skeldalu. Jsou koneckonců snad ještě stále zadara.
Je blbý že já musím dát šanci všemu co mi přijde pod ruku a přitom hrozně nerad rozehrávám co vím že nedokončím. No a v GOGu nešlo koupit samostatně MM 6 ale rovnou jsem dostal všechny předchozí díly.

Taky proklínám nákup Isharů. První díl savování za peníze takže jsem se dostal do slepý uličky a ve druhým díle jsem zase nedokázal trefil k postavě 5m ode mě. Trojka vypadá už hratelně, ale s mým orientačním smyslem nevím nevím.
@Red (01.09.2017 20:44): MM8

Me se libila i devitka s naprosto nezapomenutelnym ceskym dabingem (sarkasmus). Ale jinak byla celkem ok, je skoda ze to nepokracovalo, ale uz holt i na ty devitce bylo videt ze to je mrtvola..skoda..super hry:) desitku nepocitam i kdyz je taky vyborna, ale z MM 6-9 nema zas tak moc spolecnyho, spis s tema starsima ale na ty je zase malo HC. MMX je asi nejlepsi hra co UBI zplodil, i kdyz ji vlastne nedelal primo on.
@Jab (01.09.2017 17:52): Já zkoušel MM VI - IX a dá se říci že jenom šestka se mi zalíbila natolik že jsem pokračoval. To bylo ještě když jsem pirátil, takže mě to až tak nebolelo (dostal jsem opálený cdčka) Relativně hodně času jsem ještě strávil u toho dílu kde začínáš mezi piráty a máš tam upíry, předpokládám že je to VII nebo VIII.
@Bodkin (01.09.2017 19:22): v prvnim meste kliknes na zed jednoho baraku v nem je schovanej svitek levitace, vyletis na dalsi barak na nem je tajnej teleport k drakum kde je svatyne co ti da +20 ke vsem atributum (ok, je to krapet cheat a vetsinou to nedelam :)

ja je solo nikdy nehral, jen MM8 za minotaura a tam to jde celkem dobre a toho couvani sem si tak uzil dost:) Sestka a sedmicka budou horsi.
jinak s celou partou to bude asi tim ze jsem plnil a smejcil vsechno co slo nez jsem se posunul dal a plno souboju jsem hral takzvane na tahy ne realtime. Treba sestka je ze zacatku celkem tuha, sedmicka sla tak nejak sama prumerne kupredu nez vetsich obtizi..uz to je let, prd si pamatuju jak jsem presne mel partu atd:)

grind, grind a drind..penez expu atd..to nechces:)
To jsem rád, že tady někdo zmínil M&M VI a VII.

Mě to vždycky přišlo, že ta hra na začátku přeskočí něco hrozivě důležitého, takže když pak vyběhnu někam 'do světa' tak vrazím do grupy enemáků, kteří mě prostě bez potíží rozsekají a jediná cesta je couvat pryč od nich a střílet do nich Archerem...
@Jab (01.09.2017 18:05): Mňa na sedmičke príšerne vytáčal engine, konkrétne streľba z kuší/lukov, kde to bolo totálne zabugované a zprasené.
Ako stojíš niekde a pred tebou je kopček alebo strom, vizuálne si úplne mimo/nad objektom, ale vystrelené šípy sa vo vzduchu rozbijú o ten vzdialený objekt. Pritom MM6, ktorý ide na prvý pohľad na rovnakom engine to vôbec nemal tak dementné.
@mazar1234 (01.09.2017 18:00): Sedmička je zážitkově intenzivnější. Dungeonů je méně, města jsou menší a tím je méně prostojů mezi reálnou činností. Krom toho... V kterém jiném dungeonu můžeš hrát za ty "zlé" a místo zachraňování nevinných panen je naopak unášet? :)