@
Drolin (21.09.2017 08:29): Předpokládáš, že hráči mají potřebu akademicky rekonstruovat vývoj počítačových her. Jenže většině hráčů, snad tím nikoho neurazím, je akademický vývoj počítačových her a chápání celků celkem ukradené (to už je opravdu spíš vědní disciplína) a chce se u her v prvé řadě bavit (přičemž zábava to může být i poměrně seriózní) či se rámcově orientovat ve svých oblíbených žánrech a akcentovat určité herní principy, které mají rádi.
Je samozřejmě otázka, proč si nahlédnutím do jiné sféry nerozšířit obzor. Navíc když díky tomu mohu zjistit, že mi mnoho skvělých titulů uniklo, že... ;-) To ale platí obecně, nejen o hrách :-)
Platformy určitě některé žánry podporují, ale definoval bych je spíše z hlediska gameplaye než příběhu. Byť zrovna ten důraz na propracovaný příběh některých konzolových her může vyvažovat jednodušší ovládání přes gamepad. PC je v tomto ohledu univerzálnější. Konzole udělaly imho z nouze (gamepad) cnost (jrpg).
EDIT: Btw, ta primitivní melodie z Chronno Trigeru mi takhle vytržená ze hry přijde skoro neposlouchatelná. Strašné :-P