@Tulareanus (07.01.2018 22:39): Tak tu mám delší dobu v hledáčku a vypadá opravdu skvěle. No asi si jí zahraji co nejdříve :D
Adventury
Tak za mňa môžem odporučiť adventúru The Count Lucanor, aj keď Drolinovi sa to imho nebude páčiť.
@jones1240 (07.01.2018 22:19): Dost her si zaslouží promo, takže pokračuj :))
Já si nyní pěkně sesbíral to nejlepší z adventur za 2017, takže mám program.
Já si nyní pěkně sesbíral to nejlepší z adventur za 2017, takže mám program.
@Drolin (07.01.2018 22:16): Konečně někdo kdo tu hru ocení, snažím se jí tu propagovat jak to jen jde a všichni ohrnují nos přitom je to skvělý zážitek :)
@Drolin (05.01.2018 18:59): zrovna Thimbleweed park jsem zminil jako jednorazovou zalezitost, to je dle meho nazorou jako izometricke RPG v roce 2015, zastoupene vlastne tehdy jen Pillars of Eternity, Extended Editions nepocitaje.
Xing jsem si koupil, stejne jako starsi Obduction. Nejsem si jisty, jestli jsem o tech ostatnich vubec slysel.
@Richmond (05.01.2018 18:54): hral jsem jen Shivah, ale taky mam koupene.
Xing jsem si koupil, stejne jako starsi Obduction. Nejsem si jisty, jestli jsem o tech ostatnich vubec slysel.
@Richmond (05.01.2018 18:54): hral jsem jen Shivah, ale taky mam koupene.
@Fingon (05.01.2018 18:51): Vůbec nesouhlasím. Z klasičtějších adventur např,
FOUR LAST THINGS
MEMORANDA
THIMBLEWEED PARK
DETENTION
THE INNER WORLD II: THE LAST WIND MONK
XING: THE LAND BEYOND
MIDNIGHT AT THE CELESTIAL PALACE - Chapter I
GOROGOA
PARADIGM
TINY ECHO
YOMAWARI II: MIDNIGHT SHADOWS
za 2017.
FOUR LAST THINGS
MEMORANDA
THIMBLEWEED PARK
DETENTION
THE INNER WORLD II: THE LAST WIND MONK
XING: THE LAND BEYOND
MIDNIGHT AT THE CELESTIAL PALACE - Chapter I
GOROGOA
PARADIGM
TINY ECHO
YOMAWARI II: MIDNIGHT SHADOWS
za 2017.
@Coldplaz (05.01.2018 18:13): Snad, ale bohužel mi termín v červnu (zkouškové) moc nevyhovuje.
@musa (05.01.2018 18:36): Je jich strašně moc, a 85 procent z nich myslím nestojí za spuštění (tedy, vyřadit hentai, lolitky, střední školu, fantasy brak atd.). Podobně jako u anime nebo mangy. Nicméně, při průzkumu lze narazit na opravdové perly. Konkrétně ve vizuálních novelách je to těžké, a musíš obvykle akceptovat obsahové mínusy (i Umineko jich má celou řadu, bohužel to ale k žánru patří). Určitě ale nejde o knihy (jak si stále někteří myslí), které jsou náhodou na PC. Naopak VN mají obvykle důvod, proč jsou zrovna zpracovány takto a ne jinak. Z gameplaye to obyvkle nepoznáš, toto je maraton a často je třeba počítát s investicí 50+ hodin.
Pak nastává výběr vhodných titulů z dejmě tomě těch 15 procent. Já třeba vyhledávám murder mystery protože si občas rád přečtu detektivku, Agathu, nebo mám rád něco, co se nebere příliš vážně. Posléze až máš vybráno, tak je třeba překousnout začátek než se chytneš a poté už to je jízda. Tedy za předpokladu kvalitního výběru.
Já určitě nejsem fanoušek VN, ale jako žánr mají rozevřené nůžky jak to jen jde. Strašně moc až odpadních her a pár perel, které jsou lepší jak všechny dříve hrané hry.
@musa (05.01.2018 18:36): Je jich strašně moc, a 85 procent z nich myslím nestojí za spuštění (tedy, vyřadit hentai, lolitky, střední školu, fantasy brak atd.). Podobně jako u anime nebo mangy. Nicméně, při průzkumu lze narazit na opravdové perly. Konkrétně ve vizuálních novelách je to těžké, a musíš obvykle akceptovat obsahové mínusy (i Umineko jich má celou řadu, bohužel to ale k žánru patří). Určitě ale nejde o knihy (jak si stále někteří myslí), které jsou náhodou na PC. Naopak VN mají obvykle důvod, proč jsou zrovna zpracovány takto a ne jinak. Z gameplaye to obyvkle nepoznáš, toto je maraton a často je třeba počítát s investicí 50+ hodin.
Pak nastává výběr vhodných titulů z dejmě tomě těch 15 procent. Já třeba vyhledávám murder mystery protože si občas rád přečtu detektivku, Agathu, nebo mám rád něco, co se nebere příliš vážně. Posléze až máš vybráno, tak je třeba překousnout začátek než se chytneš a poté už to je jízda. Tedy za předpokladu kvalitního výběru.
Já určitě nejsem fanoušek VN, ale jako žánr mají rozevřené nůžky jak to jen jde. Strašně moc až odpadních her a pár perel, které jsou lepší jak všechny dříve hrané hry.
@Fingon (05.01.2018 18:51): Blackwell sérii jsi zkoušel?
Uprimne, jestli soucasny trend prodavanych adventur nabizi jen hidden objecty, vizualni novely (hentai nebo ne) a Telltale, to uz radsi ty hidden objecty a vizualni novely :-P (btw nejaky tip na adult only hidden object? :-P)
Klasicke adventury jako by zase vymrely, kdyz uz je neco point a click, tak je to bud freeware, nebo one time zalezitost tipu Thimbleweed Park, nebo sem tam Myst-like zalezitost...
Klasicke adventury jako by zase vymrely, kdyz uz je neco point a click, tak je to bud freeware, nebo one time zalezitost tipu Thimbleweed Park, nebo sem tam Myst-like zalezitost...
@musa (05.01.2018 18:41): Záleží podľa typu, tie najviac oceňované veci ako Fate/stay night, Steins;Gate a Muv-Luv vyzerajú ako hry, kde väčšina obsahu je infodumping, čiže niečo na umeleckej úrovni Harry Pottera.
@Coldplaz (05.01.2018 18:39): Já myslel že nad tím "intelektuální" teenagerové masturbují.
@Coldplaz (05.01.2018 18:39): no dobrý, něco hlubšího by tam nebylo?
@musa (05.01.2018 18:36): Ten dôvod začína na S a končí na X
no když už se to tady tak rozjelo, tak mi můžete poradit: asijské vizuální romány - proč je hrát? nejde mi tomu pojetí se přiblížit: hromada statických obrazovek, obvykle s klasickou anime vykulenou holčičkou. Mrknul jsem na nějaké gameplaye, pořád to na mě působí šíleně a přes místní opětovnou chválu necítím žádnou potřebu věnovat čas něčemu, co vypadá jak interaktivní Sailor Moon. Pokusíte se mě osvítit :)?
@Drolin (05.01.2018 18:12): Ja hlavne dúfam, že prídeš na ten letný
@Richmond (05.01.2018 18:10): Proto doufám, že někdy dorazíš na nějaký sraz! :)
@90210 (05.01.2018 18:04): Je to srdcař, co to tmelí!
@Richmond (05.01.2018 17:41): Drolin je hnacim motorem DH!
@Richmond (05.01.2018 17:54): Myslím, že objektivita na databáze nepatří. Pokud by se každý snažil o objektivitu, tak by se diverzita individuálních názorů smrskla a měli bychom tu agregát "objektivních" výroků a hodnocení her. Naopak se mi líbí výrazné, hraniční, názory a i jejich prezentování v podobném duchu. A sport je kategorie sama pro sebe :).
@Drolin (05.01.2018 17:45): Samozřejmě že jde o nadsázku, nebo třeba o projev fandovství, které může být i za hranicí objektivity, proč ne (i když ve Sportu to hůř skousávám) :)
@Richmond (05.01.2018 17:41): Díky! :)
Ono jde ale trochu o nadsázku, přeci jen zde skoro všechny zapojené diskutéry znám a jsou kamarádi :)). A ano, já jsem se po delší době rád pobavil o adventurách a koukl na nějaké tipy a zajímavosti jiných hráčů.
Ono jde ale trochu o nadsázku, přeci jen zde skoro všechny zapojené diskutéry znám a jsou kamarádi :)). A ano, já jsem se po delší době rád pobavil o adventurách a koukl na nějaké tipy a zajímavosti jiných hráčů.
Vy jste se do Drolina tedy pustili :) Jenže on opravdu v adventurách přehled má a přestože VN jsou pro mě adventura asi jako je Diablo rpg, tak o tom dokáže pěkně psát :) Tady bylo mrtvo a sotva jsme se to tu trochu začlo vířit (navíc bez off-topicu!), tak už je zle :) Já tedy radši diskusi i s někým, kdo má odlišný názor než ,aby tu byly 2 příspěvky za měsíc.
@Tulareanus (05.01.2018 16:37): A právě proto je Dear Esther tak hodnotnou videohrou, má blíže právě k arthousovým režisérům, jak například píše ve svém komentáři Ebb:
Nemám rád dejové filmy. Mám rád Felliniho, Fassbindera, Tarkovského či Jarmana, a teda výtvarných režisérov, ktorých filmy sa vyznačujú minimálnym dejom, snovou kompozíciou a tým, že zobrazujú nejakú časť života, častokrát naprosto triviálnu, ktorej jediný zmysel je len niečo pripomenúť a nie poučiť. Je chybou si myslieť, že Dear Esther má dej. Dear Esther totiž nemá žiaden dej. Dear Esther je len atmosferická reflexia tragickej udalosti s perfektne vyváženou recitáciou a technickou stránkou, ktorá ma pochytila podobne ako hore uvedení režiséri. A to sa mi pri PC hre ešte nestalo.
Než k pouhým maketám umělecké kinematografie typu Fontána a tebou zmíněných Interstellar a Inception.
Nemám rád dejové filmy. Mám rád Felliniho, Fassbindera, Tarkovského či Jarmana, a teda výtvarných režisérov, ktorých filmy sa vyznačujú minimálnym dejom, snovou kompozíciou a tým, že zobrazujú nejakú časť života, častokrát naprosto triviálnu, ktorej jediný zmysel je len niečo pripomenúť a nie poučiť. Je chybou si myslieť, že Dear Esther má dej. Dear Esther totiž nemá žiaden dej. Dear Esther je len atmosferická reflexia tragickej udalosti s perfektne vyváženou recitáciou a technickou stránkou, ktorá ma pochytila podobne ako hore uvedení režiséri. A to sa mi pri PC hre ešte nestalo.
Než k pouhým maketám umělecké kinematografie typu Fontána a tebou zmíněných Interstellar a Inception.
@M.a.t.t. (05.01.2018 14:53): Nalejme si čístého vína. Je to síce škatuľkovanie, ale hráči videohier väčšinou nemajú prehnané umelecké ambície a estetické cítenie a nie je to ani to, čo by vyhľadávali. Preto ak sa niekto len pokúsi o nejaké estetično a príbeh nerozpráva polopatisticky ako v hollywoodskom blockbusteri, už je to "wow umenie!"
To je podobné ako keď ľudia považujú Interstellar alebo Inception za hlboké intelektuálne filmy, hoci ich gro pozerania sa zameriava len na hollywoodsku AAA produkciu. Nevravím, že tie filmy nemajú mať radi. Len, že tam vidia niečo, čo tam vôbec nie je.
A podobná analógia je aj v hudbe, keď si pamätám, že ľudia písali, že Kurt Cobain a Slash z GnR sú najlepší gitaristi na svete. A pritom nepočuli nielen interpretov, ale ani žánre, ktoré sú skutočne o technike. Prípadne nič staršie ako to, čo je z ich puberty.
To je podobné ako keď ľudia považujú Interstellar alebo Inception za hlboké intelektuálne filmy, hoci ich gro pozerania sa zameriava len na hollywoodsku AAA produkciu. Nevravím, že tie filmy nemajú mať radi. Len, že tam vidia niečo, čo tam vôbec nie je.
A podobná analógia je aj v hudbe, keď si pamätám, že ľudia písali, že Kurt Cobain a Slash z GnR sú najlepší gitaristi na svete. A pritom nepočuli nielen interpretov, ale ani žánre, ktoré sú skutočne o technike. Prípadne nič staršie ako to, čo je z ich puberty.
@Starletka (05.01.2018 15:49): Já se hádám? :O
Jsem zde oběť co se brání útokům, aneb pro dobrotu na žebrotu.
A já je beru jako intenzivnější epizodické hry kratšího rozsahu s omezeným pohybem a interakcí, aneb vyprávění příběhu je na prvním místě a nutný posun v něm skrze překážky je omezen na naprosté minimum. D4 to trochu rozšířil, což jen kvituji, a především poskytl legendární souboj v letadle (podobně jako skvělý souboj z Tales from the Borderlands). Ale chápu, takto to vidím spíše v individuální perspektivě, na nějaké přesné žánrové zařazení necílím.
Jsem zde oběť co se brání útokům, aneb pro dobrotu na žebrotu.
A já je beru jako intenzivnější epizodické hry kratšího rozsahu s omezeným pohybem a interakcí, aneb vyprávění příběhu je na prvním místě a nutný posun v něm skrze překážky je omezen na naprosté minimum. D4 to trochu rozšířil, což jen kvituji, a především poskytl legendární souboj v letadle (podobně jako skvělý souboj z Tales from the Borderlands). Ale chápu, takto to vidím spíše v individuální perspektivě, na nějaké přesné žánrové zařazení necílím.
@musa (05.01.2018 13:13): Třeba se ti to bude líbit :) Ale radši doporučuji nemít přehnaná očekávání, ať už se ti začátek bude zdát sebelepší. Tak nebudeš zklamaný nebo budeš příjemně překvapený.
@jones1240 (05.01.2018 13:13): Night in the Woods už mám vyhlídnuté co to vyšlo, jenom čekám až to bude za lepší cenu :) Trails of Cold Steel nevím jestli by mě bavilo, protože RPG jdou obecně lehce mimo mě. Collar × Malice vypadá dobře a vyšlo to celkem nedávno, tak třeba to jednou bude i na PC. A Ace Attorney jsem viděla první půlku anime, takže si tak zhruba dokážu představit vo co go :D
@Drolin (05.01.2018 13:49): Proč se furt chceš hádat? :D Telltale žánr beru jako hru, kde se furt mele a volíš jen dialogy a pak se možná jednou za celou hru i pohneš o pár metrů (i když hrála jsem zatím jenom Wolf Among Us, takže nemůžu říct, jestli je to tak u všech). V D4 se můžeš pohybovat volně jak chceš a jsou tam i vedlejší questy a předměty na sbírání a další věci, takže to mi jako "Telltale žánr" moc nesedí.
@jones1240 (05.01.2018 13:13): Night in the Woods už mám vyhlídnuté co to vyšlo, jenom čekám až to bude za lepší cenu :) Trails of Cold Steel nevím jestli by mě bavilo, protože RPG jdou obecně lehce mimo mě. Collar × Malice vypadá dobře a vyšlo to celkem nedávno, tak třeba to jednou bude i na PC. A Ace Attorney jsem viděla první půlku anime, takže si tak zhruba dokážu představit vo co go :D
@Drolin (05.01.2018 13:49): Proč se furt chceš hádat? :D Telltale žánr beru jako hru, kde se furt mele a volíš jen dialogy a pak se možná jednou za celou hru i pohneš o pár metrů (i když hrála jsem zatím jenom Wolf Among Us, takže nemůžu říct, jestli je to tak u všech). V D4 se můžeš pohybovat volně jak chceš a jsou tam i vedlejší questy a předměty na sbírání a další věci, takže to mi jako "Telltale žánr" moc nesedí.
@Drolin (05.01.2018 14:46): Samozrejme, že ich bolo dosť, ale trúfam si povedať, že mnohí jej hráči (aj tu na DH) ňou boli úprimne zaujatí hlavne preto, že ich nepoznali a doteraz sa stretávali len s bezmyšlienkovitými strieľačkami, humornými adventúrami, archetypálnymi RPG a podobne :)
@M.a.t.t. (05.01.2018 14:39): Uměleckých snah bylo ve hrách dost, od Vib Ribbon přes Alice: Interactive Museum po Cosmology of Kyoto a killer7 (že jsou všechny jmenované japonské je náhoda). Osobně jsem k nim také přísný, protože jen málo jich snese mimo formátové kritérium. Dear Esther se to podařilo, zvláště tedy využitím svého média - jinak než hra by to nefungovalo a bylo poměrně plytké, ovšem jako videohra s postupnou katarzí, nevyřčeným mystériem uvnitř a audiovizuální dokonalostí nelze jinak, než hledět na význam DE jako na určitého průkopníka (paradoxně ve stejném roce vyšla stejně důležitá hra, a to Journey).
@Tulareanus (05.01.2018 13:52): Však ja to mám podobne. Práve Dear Esther je z môjho pohľadu ideálnym príkladom hry na umenie, ktorá u mnohých silne rezonuje akurát preto, že je to niečo iné, s čím sa doteraz stretávali a dostavuje sa fascinácia z precitnutia, že hry môžu mať aj ďalší rozmer. Samozrejme, nikomu koho to osloví, to nemám za zlé, osobne mi hry od The Chinese Room až tak hlavne nesedia preto, že nedostatočne využívajú svoje médium.
@90210 (05.01.2018 14:16): Právě, tady tyto pokročilejší statistiky nejdou jako na databázi knih, takže proto je ani nevyužívám.
@Drolin (05.01.2018 13:49): Muzu si treba filtrovat kolik adventur jsem dohral a jak jsem je hodnotil. Rad bych to same delal i u jinych uzivatelu, ale z pro me nepochopitelneho duvodu to neni mozne.
@90210 (05.01.2018 11:50): Souhlasím, štítky tu nechceme!
@M.a.t.t. (05.01.2018 12:02): Toho som si vedomý, ide mi hlavne o ich mechanizmy. Inak pravdupovediac, to čo sa tvári ako umenie zvyknem hodnotiť oveľa prísnejšie, ako to čo tú ambíciu vôbec nemá.
@jones1240 (05.01.2018 13:13): D4 je možná z Telltale žánru nejlepší, ale tedy, zase tak extra to není - nicméně škoda, že nevycházejí další epizody. S Night mám problém, že mi přijde takový pustý - opak Thimbleweed Park. Ale zase, čekám že to je kvalitní hra (možná v druhé půlce se vše rozjede).
Deponie... ach, to nebyla zrovna velká zábava. Kvalitní řemeslně udělaná věc, která ale neměla čím překvapit. To samé The Next Big Thing (raději mám původní Hollywood Monsters).
@90210 (05.01.2018 13:03): Komunita, osobní doporučení, komentáře oblíbených uživatelů. Jako hledání her to není to nejlepší, vzhledem k řadě nepřidaných her.
Deponie... ach, to nebyla zrovna velká zábava. Kvalitní řemeslně udělaná věc, která ale neměla čím překvapit. To samé The Next Big Thing (raději mám původní Hollywood Monsters).
@90210 (05.01.2018 13:03): Komunita, osobní doporučení, komentáře oblíbených uživatelů. Jako hledání her to není to nejlepší, vzhledem k řadě nepřidaných her.
@Starletka (05.01.2018 12:31): D4 je skvělá věc ale mě to až tak divné nepřišlo, už jsem asi trochu imunní vůči Japonské bizarnosti ale hra to byla úžasná a do dnes na ní vzpomínám.
Next Big Thing bylo příjemné překvapení, jelikož práci Penduláků moc nemusím tak tohle byl hodně vtipný a fajn zážitek :D
Amnesii už mám dlouho v hledáčku, určitě vyzkouším.
Doporučil bych ti ale sérii Ace Attorney, Collar x Malice (což ale vyšlo jen na konzole a je to skvělá Vizuální Novela), Trails of Cold Steel (jedno z největších JRPG překvapení za poslední dobu a je to i na PC) či Night in the Woods (můj tahoun za minulý rok i když Drol s kvalitami té hry nebude souhlasit) :D
Jo a co se týče Deponie tak ta mě přestala bavit od druhého dílu když jsem se vysloveně těch tipů už přejedl, neškodila by nižší kadence :D
Next Big Thing bylo příjemné překvapení, jelikož práci Penduláků moc nemusím tak tohle byl hodně vtipný a fajn zážitek :D
Amnesii už mám dlouho v hledáčku, určitě vyzkouším.
Doporučil bych ti ale sérii Ace Attorney, Collar x Malice (což ale vyšlo jen na konzole a je to skvělá Vizuální Novela), Trails of Cold Steel (jedno z největších JRPG překvapení za poslední dobu a je to i na PC) či Night in the Woods (můj tahoun za minulý rok i když Drol s kvalitami té hry nebude souhlasit) :D
Jo a co se týče Deponie tak ta mě přestala bavit od druhého dílu když jsem se vysloveně těch tipů už přejedl, neškodila by nižší kadence :D
@Starletka (05.01.2018 13:07): spoiler si nepřečtu, nechci se připravit o případné překvápko. Četl jsem jen popis v profilu a ten mě trochu znervoznil. Cestování v čase, probuzení že sna či co... To mi zavání průšvihem.
@musa (05.01.2018 13:03): Doomsday ani nehraj, ten za moc nestál :/ děj ve zkratce: Rufus cestuje časem, snaží se všechno změnit, ale nakonec zjistí, že to musí skončit stejně. Prostě takové jedno velké fuck you.
@Drolin (05.01.2018 11:52): Jasne ze vyhledavam hry a filtruju podle zanru, od ceho je databaze?
@Starletka (05.01.2018 12:31): Deponii mám jako sérii rád a je super, že kvalita dílů neměla sestupu tendenci. Konec trilogie mě překvapil, ke stylu série neseděl, o to víc možná vyvolal nějaké emoce. Vzhledem k Deponia Doomsday, ještě jsem nehrál, ten konec tak horký asi nebude.
@Starletka (05.01.2018 12:52): jak už ti radil Jones: vykasli se na to, tenhle vlak jezdí jen jedním směrem a Drolin vlastní medicínu zásadně neužívá.
@Starletka (05.01.2018 12:52): Raději jsem si dal vyhledávání, ale nevím, asi fata morgana, ale píšeš tedy páté přes deváté. Kdo tu mluví o "pravý adventurista" a "jediný správný názor"? :) Očividně jen ty, pokud máš potřebu minulé příspěvky jen trollovat a psát o 100 let starých adventurách a spamu, pokud zde nebylo 64 dní nic napsané.
@Drolin (05.01.2018 12:37): Počkej, to jsem byla já kdo psal, že nejsi pravý adventurista pokud jsi nehrál ty samé hry jako já, a že skuhráš a honíš si ego, protože sis dovolil nesouhlasit s mým názorem, který musí být jako jediný ten správný? Ne, myslím, že ne. Ve svých příspěvcích žádné urážky nevidím. Pouze jsem si dovolila poukázat, že si lehce protiřečíš, což je očividně trestné smrtí.
@Drolin (05.01.2018 12:37): Jab si me hlida. Posledne jsem mu pokazil vanoce tak uz zase mava soudcovskou capkou a mlati kladivkem pro klid v soudni sini:)
@Starletka (05.01.2018 12:31): Konečně normální příspěvek, poslední čtyři si měla totiž jen urážky :).
@Charllize (05.01.2018 12:22): Škoda mluvit, ale vyvolal si Jaba s jeho žonglováním míčků "argumenty", "pravda", "obhajoba" na místě, kde to zcela nedává smysl, takže palec nahorů :)).
@Charllize (05.01.2018 12:22): Škoda mluvit, ale vyvolal si Jaba s jeho žonglováním míčků "argumenty", "pravda", "obhajoba" na místě, kde to zcela nedává smysl, takže palec nahorů :)).
@Charllize (05.01.2018 12:22): To zase dává smysl. My všichni ostatní tady totiž komunikujeme způsobem rozkazovacím, podmiňovacím a přacím.
S obhajobou si ani nedávej práci. Je mi jasné, že to zase bude v liniích toho, že nemusíš dodávat argumenty, páč si starej a tudíž máš pravdu.
S obhajobou si ani nedávej práci. Je mi jasné, že to zase bude v liniích toho, že nemusíš dodávat argumenty, páč si starej a tudíž máš pravdu.
Ok, tipy, ať tu nejsou jenom hádky. Novější adventury, které se mi líbily a jsou tady s šedým hodnocením:
D4: Dark Dreams Don't Die (2014) - geniální, naprosto střelená záležitost, která vůbec nedává smysl a snad bych ani nedokázala vysvětlit, o čem že to vlastně je (na DH 15 hodnocení)
Amnesia: Memories (2015) - nejlepší vizuální román, který jsem zatím hrála, který na první pohled vypadá jako blbost pro náctileté holky, ale skrývá několik emocionálně nabitých příběhů a opravdu jsem nečekala, že mě tak neskutečně chytne (na DH 2 hodnocení)
The Next Big Thing (2011) - oddechová jednohubka se sympatickými postavami (na DH 17 hodnocení)
Goodbye Deponia (2013) - vtipná, ke konci dojemná záležitost a dle mého nejlepší díl série, ke které se jednou za čas ráda vracím (na DH 15 hodnocení)
Hatoful Kareshi (2012) - parodie na vizuální romány, která po čase sice začne být repetetivní, ale když dohrajete všechny konce, tak se odemkne konec poslední a ten fakt stojí za to (na DH 5 hodnocení)
D4: Dark Dreams Don't Die (2014) - geniální, naprosto střelená záležitost, která vůbec nedává smysl a snad bych ani nedokázala vysvětlit, o čem že to vlastně je (na DH 15 hodnocení)
Amnesia: Memories (2015) - nejlepší vizuální román, který jsem zatím hrála, který na první pohled vypadá jako blbost pro náctileté holky, ale skrývá několik emocionálně nabitých příběhů a opravdu jsem nečekala, že mě tak neskutečně chytne (na DH 2 hodnocení)
The Next Big Thing (2011) - oddechová jednohubka se sympatickými postavami (na DH 17 hodnocení)
Goodbye Deponia (2013) - vtipná, ke konci dojemná záležitost a dle mého nejlepší díl série, ke které se jednou za čas ráda vracím (na DH 15 hodnocení)
Hatoful Kareshi (2012) - parodie na vizuální romány, která po čase sice začne být repetetivní, ale když dohrajete všechny konce, tak se odemkne konec poslední a ten fakt stojí za to (na DH 5 hodnocení)
@Drolin (05.01.2018 12:08): kdyz si o nejake hre myslis ze je nejlepsi tak to je validni nazor. A zaslouzi si oznamovaci zpusob. Nasledek je ten ze hned prispecha plno lidi ktere si tim rozcilil a zacnou ti tvrdit opak a za pomoci odkazu a vzajemneho poplacavani po rameni z tebe systematicky zacnou delat pitomce, protoze si to nemysli a ty jsi pouzil oznamovaci zpusob. :)
@Charllize (05.01.2018 11:54): pleteš se. Já se třeba rád nechám obohatit nebo si něco doporučit. Jde o způsob, jakým to děláš.
Vcera jsem v ramci herni vyzvy rozjel hru Contradiction: Spot the Liar! a dost se mi to libi. Dalo by se rict, ze je to kombinace Phoenix Wright: Ace Attorney a Black Dahlia, kdyz uz ne Tex Murphy... :) neco takoveho ja muzu, na rozdil od te Dear Esther, kde se mi libila jen ta jeskyne...