@AlieN (11.03.2018 00:42): Na to jsem koukal asi do třetí série, jak to končilo na tý ponorce, každopádně ten polo zombie byl sympaťák :D
Kultura
@KILLINGMACHINE (11.03.2018 00:24): Jen první řadu kdysi, hloupé a nudné, Z Nation je mnohem zajímavější.
koukáte někdo na walking dead?
@Drolin (10.03.2018 20:45): Taky jsem byl velice příjemně překvapený, jak parádně to znělo. Celkově celou akci hodnotím velice kladně a rozhodně bych dal opáčko. Akorát na triko nezbyl peníz, protože musel zbýt ještě na jiné aktivity ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tedy, Carpentr Brut byl skvělý, ani bych nečekal, jak bude na živo zábavný. A potěšili fanoušci s ktraktivními trička, od kapel po Superhot.
@90210 (10.03.2018 13:36): tak jasně těch výborných Fogralorovek je fakt hodně. Chatu v Jezerní kotlině jsem četl jako knihu i jako komix v Kometě. Pochopitelně Rychlé Šípy jsou také super + kniha Záhada Hlavolamu, atd... dodnes vzpomínám. To mě připomíná, že se mi také velmi líbili Strážci. Jasně pionýrské šátky nesměly chybět ale jinak super komix.
@Red (10.03.2018 13:45): já obecně moc fantasy nikdy nemusel. Preferoval jsem vždy sci-fi a cyberpunk (Neuromancer, Hardware, Blade Runner), Ale Toklien je prostě The best (cokoliv co napsal má stejnou kvalitu), Sapkowski Zaklínač povídkové knihy jsou také super ale např. ten pětidílný román o Zaklínači už má místy kolísavou kvalitu (řekněme, že první 2 až 3 knihy byly fakt dobré, zbytek už mám někde v mlze a Bouřkovou Sezónu jsem dosud nečetl). Taky mám má rád původní trilogii Draci Podzimního Soumraku, Zimní Noci a Jarního Úsvitu. To je u mě asi tak vše z fantasy.
Nicméně kupuji gamebooky (ty znovu vydané), vždy jsem měl rád Lone Wolfa (hrál jsem tenkrát vše co vyšlo) a gamebooky od FF (Město Zlodějů nebo Pekelný Dům - to je asi NEJ gamebook co jsem kdy hrál!). Mám dobré vzpomínky i na Zelekova Dobrodružství. Paradoxně ale ty znovu koupené gamebooky zatím nehraji. Spíš je kupuji z nostalgie a z láskou vzpomínám na desítky hodin strávených u DrD, A&D, Shadowrun papírové RPG.
Úplně jsem zapomněl na J.M. Trosku, dodnes mám doma všechny jeho dobré knihy: Kapitán Nemo, Pistole Míru, Zápas s Nebem, to jsou klasiky.
No a samozřejmě kde je A.C. Doyle a Sherlock Holmes nebo Pes Baskervillský. To mě hrozně moc bavilo.
@Coldplaz (10.03.2018 17:30): to bude tím, že neumíme číst Tvoje myšlenky.
Harry Potter: nemyslím si že to je klasická fantasy kniha využívající generické kliše. Když to dokáže zaujmout mě v mých x-letech, tak to je sakra co říct! Kdysi jsem byl knihomol (to byla doba před počítači kdysi velmi, velmi dávno....před dávnými časy v předaleké galagii), teď už mimo literaturu faktu nečtu nic a HP je po dlouhé době kniha, která mě dokázala připoutat zpět ke čtení beletrie a objevit znovu radost ze čtení klasických knih!
@Coldplaz (10.03.2018 17:50): že mají pravdu, min. z části. Nicméně i dnes se mi některé rokové kapely nebo zpěváci líbí.
@Red (10.03.2018 13:45): já obecně moc fantasy nikdy nemusel. Preferoval jsem vždy sci-fi a cyberpunk (Neuromancer, Hardware, Blade Runner), Ale Toklien je prostě The best (cokoliv co napsal má stejnou kvalitu), Sapkowski Zaklínač povídkové knihy jsou také super ale např. ten pětidílný román o Zaklínači už má místy kolísavou kvalitu (řekněme, že první 2 až 3 knihy byly fakt dobré, zbytek už mám někde v mlze a Bouřkovou Sezónu jsem dosud nečetl). Taky mám má rád původní trilogii Draci Podzimního Soumraku, Zimní Noci a Jarního Úsvitu. To je u mě asi tak vše z fantasy.
Nicméně kupuji gamebooky (ty znovu vydané), vždy jsem měl rád Lone Wolfa (hrál jsem tenkrát vše co vyšlo) a gamebooky od FF (Město Zlodějů nebo Pekelný Dům - to je asi NEJ gamebook co jsem kdy hrál!). Mám dobré vzpomínky i na Zelekova Dobrodružství. Paradoxně ale ty znovu koupené gamebooky zatím nehraji. Spíš je kupuji z nostalgie a z láskou vzpomínám na desítky hodin strávených u DrD, A&D, Shadowrun papírové RPG.
Úplně jsem zapomněl na J.M. Trosku, dodnes mám doma všechny jeho dobré knihy: Kapitán Nemo, Pistole Míru, Zápas s Nebem, to jsou klasiky.
No a samozřejmě kde je A.C. Doyle a Sherlock Holmes nebo Pes Baskervillský. To mě hrozně moc bavilo.
@Coldplaz (10.03.2018 17:30): to bude tím, že neumíme číst Tvoje myšlenky.
Harry Potter: nemyslím si že to je klasická fantasy kniha využívající generické kliše. Když to dokáže zaujmout mě v mých x-letech, tak to je sakra co říct! Kdysi jsem byl knihomol (to byla doba před počítači kdysi velmi, velmi dávno....před dávnými časy v předaleké galagii), teď už mimo literaturu faktu nečtu nic a HP je po dlouhé době kniha, která mě dokázala připoutat zpět ke čtení beletrie a objevit znovu radost ze čtení klasických knih!
@Coldplaz (10.03.2018 17:50): že mají pravdu, min. z části. Nicméně i dnes se mi některé rokové kapely nebo zpěváci líbí.
@Coldplaz (10.03.2018 18:22): Objev minulého rocku ti unikl?
https://www.youtube.com/watch?v=aJg4OJxp-co
https://www.youtube.com/watch?v=aJg4OJxp-co
@Coldplaz (10.03.2018 18:22): Ako som písal, je to o žánroch, si zober, že synthwave sa zrodil v posledných pár rokoch ako subžáner. Taktiež tu je zaujímavý hiphop ako napr. Tyler, the Creator alebo Sage Francis. Celkovo logicky hlavne zažívajú boom žánre novšie ako rôzna elektronika, ale je tu za posledné roky aj dosť silný "revival" klasickej hudby ako Olafur Arnalds a kopec islanďanov alebo Greg Haines, Max Richter, Field Rotation.
To že tí interpreti sú tu už 10 - 20 rokov je jedno, pokiaľ tie posledné roky tvoria.
To že tí interpreti sú tu už 10 - 20 rokov je jedno, pokiaľ tie posledné roky tvoria.
@Tulareanus (10.03.2018 18:08): No je pravda, že stále existujú kvalitné rocková hudba, ako tebou spomnínané skupiny a Radiohead, ale všetky tie skupiny sú na scéne už vyše 20 rokov. Keď som na RYM pozeral najlepšie rock albumy za posledných á rokov, tak jediní relatívne noví interpreti tam boli King Gizzard a Tame Impala.
@Coldplaz (10.03.2018 17:50): V prvom rade by som povedal, že v tej dobe takáto hudba bola na vrchole popularity, takže bola ľahko dostupná v mainstreame a tým pádom v rádiách. Ale je to len jeden žáner, aj vtedy existovali aj iné žánre, tak ako existujú aj dnes. U fanúšikov sofistikovanejšieho rocku by som samozrejme začal s Porcupine Tree/Steven Wilson, Riverside, Pineapple Thief, ale ďalej tu stále máme napr. Nicka Cavea. Je toho v súčasnosti určite veľa, čo sa týka počtu interpretov, povedal by som aj viac, pre rockových fanúšikov tu máme napr. celý postrock žáner.
@Tulareanus (10.03.2018 17:46): Čo by si povedal alebo ukázal "wrong generation" teenagerom, ktorý hovoria, že dnes nie je taká dobrá hudba ako Beatles, Floyd, Zeppelin a Queen?
@Coldplaz (10.03.2018 17:30): Umenie neupadá, len sa mení jeho štruktúra, jeho médium a hlavne kanály cez ktoré sa k nemu ľudia dostávajú.
@Flowerpot (10.03.2018 17:37): To som sa zle vyjadril, ja som mal rád hlavne náučnú literatúru, ale Winnetou, Rychlé Šípy a Anna zo Zeleného Domu, boli výnimkami.
Harry Potter je práveže prekvapivo dobre napísaný a to píšem ako človek, ktorý k tomu taktiež pristupoval s predsudkami. Nevravím, že tá séria je dokonalá a úplne bez chýb, ale Rowlingová vie vytvárať silné postavy, ktoré si čitateľ zapamätá len už z krátkych charakteristík a vie veľmi dobre pracovať s napätím a postupným odhaľovaním informácií. A ako tu už zaznelo, celá séria je dokonca i v dnešnej dobe dostatočne originálna či tematicky aktuálna. Zaraďovať ju medzi klasické fantasy plné klišé a stereotypov je skutočne chyba, pretože s nimi pracuje úplne inak a šikovnejšie.
Inak Young Adult novely nie sú len sci-fi či fantasy zlátaniny pre mládež, či dievčatá, a i tam sa dá nájsť určitá kvalita.
No a spomínaní Traja pátrači boli dobrí akurát prvé knihy a potom.. priemer až nič moc.
Inak Young Adult novely nie sú len sci-fi či fantasy zlátaniny pre mládež, či dievčatá, a i tam sa dá nájsť určitá kvalita.
No a spomínaní Traja pátrači boli dobrí akurát prvé knihy a potom.. priemer až nič moc.
@Coldplaz (10.03.2018 17:30): Teda, ja som ako dieťa Vinnetoua tiež celkom žral, ale brať ho ako náučnú literatúru... Je teda náučný, ale akurát o Amerike a indiánoch vybájených v európskych hlavách, nie o tej Amerike, ktorá skutočne niekde na zemeguli leží a indiánoch, ktorí nejak žili a žijú. ;)
@Crash (10.03.2018 07:12):
@Rapier (10.03.2018 08:57): Ok, to bol fakt hlúpy koment, išlo mi o to, že ja som sa viac identifikoval s literatúrou a hudbou predchádzajúcej generácie ako svojej vlastnej. Neviem, či niekto z vás si myslel niekedy podobné.
Tiež som jedným z tých ľudí, ktorým sa zdá, že kvlaita umenia všeobecne upadla za posledných 10 rokov, ale nie je mi celkom jasné prečo. Ja viem, že kvalitné veci stále vznikajú, ale človek naozaj musí hľadať ak ich chce nájsť.
Harryho Potera som mal celkom rád, ale neskôr som si uvedomil, že to je naozaj generická séria kníh plná klišé, ktorá mala úspech hlavne, lebo vyšla v správnu dobu.
No a Winnetou bol super tiež, ja som ale naozaj patril skôr k tým deťom, čo viac čítali náučnú literatúru.
Proti fantasy a sci-fi mám trochu bias, pretože ma s pár výnimkami nikdy nebavili.
@Rapier (10.03.2018 08:57): Ok, to bol fakt hlúpy koment, išlo mi o to, že ja som sa viac identifikoval s literatúrou a hudbou predchádzajúcej generácie ako svojej vlastnej. Neviem, či niekto z vás si myslel niekedy podobné.
Tiež som jedným z tých ľudí, ktorým sa zdá, že kvlaita umenia všeobecne upadla za posledných 10 rokov, ale nie je mi celkom jasné prečo. Ja viem, že kvalitné veci stále vznikajú, ale človek naozaj musí hľadať ak ich chce nájsť.
Harryho Potera som mal celkom rád, ale neskôr som si uvedomil, že to je naozaj generická séria kníh plná klišé, ktorá mala úspech hlavne, lebo vyšla v správnu dobu.
No a Winnetou bol super tiež, ja som ale naozaj patril skôr k tým deťom, čo viac čítali náučnú literatúru.
Proti fantasy a sci-fi mám trochu bias, pretože ma s pár výnimkami nikdy nebavili.
@Red (10.03.2018 13:45): Doporučuji Labyrintem revoluce. Je to ale hodně popisné, takže spíše než jako víkendovou oddychovku to doporučuji před spaním. Neb to funguje spolehlivě. :)
@Shoggot (10.03.2018 15:00): Ne jenom výbor, asi 400s
@Red (10.03.2018 13:45): Úpadek a pád všech šest svazků?
@90210 (10.03.2018 13:54): Jo já jsem si je půjčoval z knihovny tak jsem to měl v náhodném pořadí a nevěděl jsem jakýá mám nárok na Kai disciplíny.
Doma mám koukám taky jen tři - 6,7 a 15:D
Potom český ve službách krále Reginalda a z FF Čaroděj z Ohňové hory.
Doma mám koukám taky jen tři - 6,7 a 15:D
Potom český ve službách krále Reginalda a z FF Čaroděj z Ohňové hory.
@Red (10.03.2018 13:45): Hodne se mi libil Lone Wolf, ale ani za zlaty prase si nevzpomenu, ktery dily jsem cetl/hral, krome tech tusim 3 co mam u rodicu.
Jinak historicky romany od Waltariho, Sienkiewicze a spol., na tom jsem odkojenej.
Jinak historicky romany od Waltariho, Sienkiewicze a spol., na tom jsem odkojenej.
Já jako dítě četl Foglara a Maye a nestydím se to číst i dnes. Z fantasy jsem žral jenom gamebooky, tolkiena a sapkowskiho jsem přečet, ale odvařenej jsem z to ho nebyl. Harry Potter se mi líbil. Měl jsem spíš úchylku na dystopickou scifi - (1984, Konec civilizace, Zpěv drozda,..) a historické romány (Já Claudius, Egypťan Sinuhet,..) a potom ruskou klasiku jako Zločin a trest.
Dá se říct že dnes čtu jen v posteli a cestou v metru poslouchám audioknihy. Současnou beletrii a tendy jako skandinávské detektivy tak vůbec neznám.
Tento týden jsem dočetl Úpadek a pád římské říše a začal číst Havla od Žantovského, poslouchám Kopyta a Mňouka:)
Dá se říct že dnes čtu jen v posteli a cestou v metru poslouchám audioknihy. Současnou beletrii a tendy jako skandinávské detektivy tak vůbec neznám.
Tento týden jsem dočetl Úpadek a pád římské říše a začal číst Havla od Žantovského, poslouchám Kopyta a Mňouka:)
@Zx Atari 500 (10.03.2018 09:29): Jo, o ty kombinaci Samira s Jitkou Zelenkovou vim, cilenej bizar.
@Rapier (10.03.2018 08:57): Rychle sipy jsou dodnes nejlepsi cesky komix a treba Chatu v jezerni kotline jsem jako kluk cetl asi 3x, plus jsem jeste v radiu poslouchal cetbu z Foglarovych knizek na pokracovani, kdyz jsem jeste nemel pocitac, ale dnes je jina doba a Jestrab uz je minulost. Ja byl jeste posledni generace deti v polovine 90.let, ktera se potulovala po venku, ale tem dnesnim smradum uz to nic nerekne.
@Rapier (10.03.2018 08:57): Rychle sipy jsou dodnes nejlepsi cesky komix a treba Chatu v jezerni kotline jsem jako kluk cetl asi 3x, plus jsem jeste v radiu poslouchal cetbu z Foglarovych knizek na pokracovani, kdyz jsem jeste nemel pocitac, ale dnes je jina doba a Jestrab uz je minulost. Ja byl jeste posledni generace deti v polovine 90.let, ktera se potulovala po venku, ale tem dnesnim smradum uz to nic nerekne.
@Coldplaz (09.03.2018 19:44): Někde mezi starými dobrými časy, kdy děti dřely na polích jak mezci a těmi tvými fantasmagoriemi. Já doufám, že děti už budou více číst postmodernisty.
@7c (09.03.2018 19:58): No, mě to neoslovilo ani jako jeho vrstevníka. Jakože vůbec, bylo to opravdu špatné. Ale možná, čistě možná si k tomu přihazuju jeden dva negativní procentní body ještě za žánr.
@Tulareanus (09.03.2018 21:58): Harry Potter je skvělý, baví doteď.
@7c (09.03.2018 19:58): No, mě to neoslovilo ani jako jeho vrstevníka. Jakože vůbec, bylo to opravdu špatné. Ale možná, čistě možná si k tomu přihazuju jeden dva negativní procentní body ještě za žánr.
@Tulareanus (09.03.2018 21:58): Harry Potter je skvělý, baví doteď.
Ze vcerejsiho brouzdanicka :)
Trochu bizarku
Zaujalo
Jitka a Bruno :)
http://www.prokopatseven.cz/index.html Na tohle se tesim.
Trochu bizarku
Zaujalo
Jitka a Bruno :)
http://www.prokopatseven.cz/index.html Na tohle se tesim.
@Coldplaz (09.03.2018 19:44): no já v té době četl Foglara (řadu jeho nejlepších knih jako Devadesátka pokračuje, Přístav volá, Rychlé Šípy, apod.) ale v místní knihovně i sci-fi romány od Lema, Asimova, apod. a později, krátce po revoluci, i Tolkiena. Poslední dobou mám problém se čtením klasické beletrie, protože mě nic moc nezaujalo a mimo literaturu faktu nečtu nic moc jiného.
Nicméně nyní ve svých xx-ceti jsem poprvé začal číst Harry Potter a Kámen mudrců a je to pecka! Filmy jsem samozřejmě viděl x-krát ale knihy nikdy nečetl. Nikdy bych neřekl jak kniha pro děti může zaujmout chlapa jako já. :) Ale je to tak, pár posledních večerů jsem nedělal nic jiného než četl HP. :) Dětem už třetím rokem kupujeme k vánocům to nádherné ilustrované vydání.
Až ho dočtu tak si po 20+ letech zopakuji Tolkiena a pak Sapkowského (pochopitelně jen Zaklínače) a možná dojde i na Dunu od Herberta.
PS: dostal jsem babičky s knihovny 3 díly Vinnetoua, v té době za socíku, bežně byly dostupné jen 2 díly, protože nějaká chytrá hlava usoudila, že druhý díl je věnovaný jen Old Shatterhandovi. A přitom mě se tak líbil. O Pokladu na Stříbrném jezeře nemluvě.
Taky jsem opravdu hodně a rád četl Verneovky: ty byly skvělé.
Nicméně nyní ve svých xx-ceti jsem poprvé začal číst Harry Potter a Kámen mudrců a je to pecka! Filmy jsem samozřejmě viděl x-krát ale knihy nikdy nečetl. Nikdy bych neřekl jak kniha pro děti může zaujmout chlapa jako já. :) Ale je to tak, pár posledních večerů jsem nedělal nic jiného než četl HP. :) Dětem už třetím rokem kupujeme k vánocům to nádherné ilustrované vydání.
Až ho dočtu tak si po 20+ letech zopakuji Tolkiena a pak Sapkowského (pochopitelně jen Zaklínače) a možná dojde i na Dunu od Herberta.
PS: dostal jsem babičky s knihovny 3 díly Vinnetoua, v té době za socíku, bežně byly dostupné jen 2 díly, protože nějaká chytrá hlava usoudila, že druhý díl je věnovaný jen Old Shatterhandovi. A přitom mě se tak líbil. O Pokladu na Stříbrném jezeře nemluvě.
Taky jsem opravdu hodně a rád četl Verneovky: ty byly skvělé.
@Coldplaz (09.03.2018 19:44): Člověče, vždyť ty tu dobu rozhodně nepamatuješ, tak tu nevyvolávej dojem, jak to bylo krásné. Nebylo, a navíc souhlasím s Tulem, že je to trochu mimo, i tehdy se četlo scifi nebo fantasy, jen nebyl takový výběr.
@Kunick (09.03.2018 17:18): Srovnání HP s Paolinim mě trochu zvedá že židle. Zatímco HP jsem četl několikrát a s chutí si ho přečtu znovu, tak Eragona jsem přečetl s utrpením jednou, když byl kolem toho takový humbuk a nikdy více od něj nic číst nehodlám.
@mazar1234 (09.03.2018 22:07): Tak to mě úplně minulo, resp. měl jsem doma akorát Pan Auťák a Vinnetou, což jsem si myslel že bude něco o Vinnetouovi, a po pár stranách jsem to tehdy zklamaně zavřel a nikdy se k tomu nevrátil. :-)
Jinak ze scifi jsem hodně ujížděl na Assimovovi a jeho Nadaci, někdy bych to měl oprášit.
@Kunick (09.03.2018 17:18): Srovnání HP s Paolinim mě trochu zvedá že židle. Zatímco HP jsem četl několikrát a s chutí si ho přečtu znovu, tak Eragona jsem přečetl s utrpením jednou, když byl kolem toho takový humbuk a nikdy více od něj nic číst nehodlám.
@mazar1234 (09.03.2018 22:07): Tak to mě úplně minulo, resp. měl jsem doma akorát Pan Auťák a Vinnetou, což jsem si myslel že bude něco o Vinnetouovi, a po pár stranách jsem to tehdy zklamaně zavřel a nikdy se k tomu nevrátil. :-)
Jinak ze scifi jsem hodně ujížděl na Assimovovi a jeho Nadaci, někdy bych to měl oprášit.
@Zx Atari 500 (10.03.2018 02:53): průměrný
To je hlas..
@Tulareanus (09.03.2018 21:58): Tak na pátračov bacha, tam to !zazdila! tá predajná frenčíza.
Ale prekvapuje ma tu v rámci "tých časov" totálna ignorácia Pána Tragáčika, to ako myslíte vážne?
Ale prekvapuje ma tu v rámci "tých časov" totálna ignorácia Pána Tragáčika, to ako myslíte vážne?
@Kunick (09.03.2018 17:18): Ako píše aj 7c, Harry Potter je výborne napísaný po remeselnej stránke a zároveň z hľadiska štylizácie fantasy prostredia na svoju dobu originálny. A v podstate aj tá téma, kde Voldemort a spolu majú rasistické a nacistické tendencie bola aj trocha spoločenskou reflexiou, ale nie na úkor samotného deja a kvality. Osobne som s radosťou prečítal všetkých 7 kníh.
@Coldplaz (09.03.2018 19:44): To je veľmi nekonštruktívna pripomienka a hlavne fantasy a scifi existovalo aj v dobe tebou vymenovaných vecí. Pátračov som ako decko čítaval a hoci prvé diely boli z hľadiska mládežníckej literatúry veľmi zábavné, po cca 6-7 príbehoch to malo veľmi silný kvalitatívny prepad.
@Coldplaz (09.03.2018 19:44): To je veľmi nekonštruktívna pripomienka a hlavne fantasy a scifi existovalo aj v dobe tebou vymenovaných vecí. Pátračov som ako decko čítaval a hoci prvé diely boli z hľadiska mládežníckej literatúry veľmi zábavné, po cca 6-7 príbehoch to malo veľmi silný kvalitatívny prepad.
@Shoggot (09.03.2018 19:31): První díl náhodou docela šel - jako "fan fiction" dítěte ze základní školy (zajímavé sledovat, jak se zlepšovala stylistika v průběhu románu). Bohužel jsem měl tu pochybnou čest přečíst druhý díl, a to je opravdu (parodie Star Wars) jen pro nejotrlejší povahy.
Jinak jsem se konečně dostal k dočtení Altered Carbon a jako oddechová sf je ok - sice si za měsíc nejspíš nevzpomenu na děj (a lépe se moc nezamýšlet nad logikou vykresleného světa), ale je to dobře napsané a nemá to otravné postavy.
Jinak jsem se konečně dostal k dočtení Altered Carbon a jako oddechová sf je ok - sice si za měsíc nejspíš nevzpomenu na děj (a lépe se moc nezamýšlet nad logikou vykresleného světa), ale je to dobře napsané a nemá to otravné postavy.
@Coldplaz (09.03.2018 19:44): To jsem jako dítě nečetl :) V knihovničce jsem měl Zlatou knihu kopané, Do poločasu 0:1, Světový pohár 1974, Zlatou knihu hokeje a pod. Z "fantasy" maximálně Zlomený meč od Štorcha :))
Kde sú tie časy keď deti čítali Foglara, Desivé Dejiny a Troch Pátračov namiesto týchto fantasmagórií.
@Tulareanus (09.03.2018 17:07): Četl jsem snad v patnácti Eragona a souhlasím. Bylo to strašně špatné.
@Kunick (09.03.2018 17:18): HP alespoň není špatný po řemeslné stránce (tím neříkám, že je špatný po obsahové, ale přečetl jsem asi čtyři díly a detaily si moc nepamatuji).
@RomcaT (09.03.2018 11:06): Právě že špatné fantasy jsou všude tuny :/ Najít něco alespoň dobře napsaného je často výzva. "Young Adult" je kategorie sama pro sebe (tenhle žánr jsem asi nepochopil - i když co se týče cílové kategorie, většina fantasy sem na druhou stranu asi spadá).
@RomcaT (09.03.2018 11:06): Právě že špatné fantasy jsou všude tuny :/ Najít něco alespoň dobře napsaného je často výzva. "Young Adult" je kategorie sama pro sebe (tenhle žánr jsem asi nepochopil - i když co se týče cílové kategorie, většina fantasy sem na druhou stranu asi spadá).
@Coldplaz (09.03.2018 17:50): Judas Priest někdy vydali špatné album? ;c)
Počul niekto z vás nový album Judas Priest? Na skupinu, ktorá má takmer 50 rokov to nie je zlé.
https://www.youtube.com/watch?v=V0J3u3_800c
https://www.youtube.com/watch?v=CUzcxJNZKC4
https://www.youtube.com/watch?v=zVVrfqwA5lQ
https://www.youtube.com/watch?v=V0J3u3_800c
https://www.youtube.com/watch?v=CUzcxJNZKC4
https://www.youtube.com/watch?v=zVVrfqwA5lQ
@Tulareanus (09.03.2018 17:07): není to žádne veledílo, (a často je to docela vykrádačka), ale píše to čitelně pro dané publikum a dokonce jsem měl pocit, že se s každým dílem zlepšuje a snaží se udělat svět uveřitelnější a smysluplnější.
Stejně to vnímám s Harrym Potterem - nikdy jsem nepochopil co na tom lidi vidí, ale oceňuju, že to přivádí mladé ke čtení.
Stejně to vnímám s Harrym Potterem - nikdy jsem nepochopil co na tom lidi vidí, ale oceňuju, že to přivádí mladé ke čtení.
Paolini je podľa mňa veľmi zlý spisovateľ - odhliadnuc od všudeprítomného gýču, tak štruktúra viet, slovná zásoba a dynamika ako taká je nevyzretá a plochá a konštrukcia deja veľmi prvoplánová. Viem, že bol veľmi mladý, keď to začal písať, ale to v podstate výsledné dielo nijak neospravedlňuje. Najviac mi na to sedí anglické slovo "unremarkable".
@Kunick (09.03.2018 12:58): tak mě už je 30, ale to nevadí, u knížky si chci oddechnout a musí mě bavit.
@RomcaT (09.03.2018 11:06): jako je to hodně velký pelmel, ale pokud to bereš jako oddech a s přihlédnutím k věku autora to jde, a celkově to ladí s Hunger games a Divergencí - být mi 17, a být holka tak to považuju za nejlepší knihy na světě :D (jsem musel stát 3hodinovou frontu na autoruv podpis pro sestru- vím o čem mluvím)
@7c (09.03.2018 00:32): co odkaz dračích jezdců? -> https://www.databazeknih.cz/serie/odkaz-dracich-jezdcu-20 já stále docitam letopisy Narnie a jednou se chci vrhnout do série Hry o trůny. Taky tu na mě čekají Hunger Games a Divergentní trilogie. A včera jsme si doma řekli, že zkusíme Hvězdný prach. Takové spíš pohádky, ale proč ne, oddechovka ;o) často čtu Harryho Pottera, ten mě asi nikdy neomrzí dokola. A taky chci zabrednout do Pratchetta a jeho série o Čarodějkách. Četla jsem sérii Toničky Bolavé a ta je teda super. Ale na Pratchetta každý není..
@7c (09.03.2018 00:32): Gargantua a Pentagruel mají krásné vydání, jen jak čtu nejvíce v mhd, tak tyto rozměrem větší knihy moc nečtu. A z mang jsem začal Punpun, docela zajímavé.
No a něco přečíst v Nj, tak na to by ma němčina zatím nestačila :).
No a něco přečíst v Nj, tak na to by ma němčina zatím nestačila :).
@Drolin (09.03.2018 00:23): Asi už nemám žádné "oblíbené" (dřív jsem četl knihy klidně několikrát, to teď prakticky nehrozí a je to nejspíš uzavřené období - možná nějakou mangu, ok).
Esenciální je určitě Gargantua a Pantagruel (Jihočeská Theléma je příběh sám o sobě :)
V poslední době se už jen (marně) snažím najít nějakou dobrou fantasy a věci v češtině téměř nečtu. Víc knih mám na policích, ve čtečce nebo "want to read" než rozečtených. V zásadě stejně není šance stihnout za život i jen zlomek zajímavých děl. Naštěstí, když bude nejhůř, vždycky tu je možnost oprášit němčinu a projet Perry Rhodana XD
Esenciální je určitě Gargantua a Pantagruel (Jihočeská Theléma je příběh sám o sobě :)
V poslední době se už jen (marně) snažím najít nějakou dobrou fantasy a věci v češtině téměř nečtu. Víc knih mám na policích, ve čtečce nebo "want to read" než rozečtených. V zásadě stejně není šance stihnout za život i jen zlomek zajímavých děl. Naštěstí, když bude nejhůř, vždycky tu je možnost oprášit němčinu a projet Perry Rhodana XD
@7c (09.03.2018 00:17): Na GR kouknu až po dočtení :).
Ale nyní jsem měl štestí na zcela skvělé knihy - předtím jsem četl Perecův Život návod k použití. Tak kreativní knihu jsem dlouho neviděl... A jaké jsou vlastně tvé nejoblibenější knihy (v AJ i CZ :)?
Ale nyní jsem měl štestí na zcela skvělé knihy - předtím jsem četl Perecův Život návod k použití. Tak kreativní knihu jsem dlouho neviděl... A jaké jsou vlastně tvé nejoblibenější knihy (v AJ i CZ :)?
@Drolin (09.03.2018 00:11): Té polarizace jsem si všiml spíš u hodnocení "dlouhodobých" čtenářů Murakamiho (tedy, alespoň to v recenzích psali) - a na GR se střídaly pozitivní a negativní reakce.
Zajímavá kniha je to určitě, na detailnější čtení se zatím nechystám (ale asi zkusím porovnat ty překlady).
Z nějakého důvodu mi připomněla Oyster (Janette Turner Hospital) - spíš jen některá (zjevná) témata.
Zajímavá kniha je to určitě, na detailnější čtení se zatím nechystám (ale asi zkusím porovnat ty překlady).
Z nějakého důvodu mi připomněla Oyster (Janette Turner Hospital) - spíš jen některá (zjevná) témata.
@7c (08.03.2018 23:37): No k plešatým mužům - ten motiv má ve více knihách :)). A mě konkrétně u Murakamiho Jurkovičovi překlady připadají padnoucí (12 knih) a celkově tu atmosféru japonska 80. let a mladých obyčejných kluků jen mohu (zvláště Kafka, Ptáček a Na jih). Nicméně zrovna 1Q84, co jsme četl, je prý nejhorší startovní knihou Harukiho literatury - možná to pramení z toho (polarizace).
@KILLINGMACHINE (08.03.2018 23:54): Je to asi i zdravější, neničíš si oči a posiluješ se proti rakovině prostaty! :D
@KILLINGMACHINE (08.03.2018 23:54): Je to asi i zdravější, neničíš si oči a posiluješ se proti rakovině prostaty! :D
@7c (08.03.2018 23:37): https://www.newyorker.com/books/page-turner/lost-in-translation <-- Asi jedna z mála výhod animace/filmu - možnost kombinace audia a titulků.