Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
Ahoj, plním poprvé herní výzvu a mám dva dotazy.
1. Můžu použít hru, kterou jsem již dohrála v minulých letech, když jí dohraje celou znova tento rok?

2. Tento dotaz souvisí s tím prvním. Můžu použít hru u kterou jsem již dohrála a odemkla vyšší obtížnost v jinem roce, ale vyšší obtížnost jsem ještě nehrála?

Dík za odpovědi
Ja nerozumiem tomu, prečo sa tu ľudia stále snažia rôzne kategórie "ohackovať". Tento rok sú podľa mňa dosť voľné na to, aby sa dali nájsť hry rôznych žánrov, ktoré si človek zahrá, bez toho, aby sa snažil vtesnať demo alebo hry, kde sa vlastne až tak nehrá za opačné pohlavie alebo kde vlastne nehrá za nehumanoidné charaktery.
Kategorie 8. V zemi nikoho, na Hardcore. Našel jsem jednu hru, která má status demoverze. Dá se tedy použít? Je samostatně spustitelná. Jde v podstatě o pokrčování něčeho, co už na DH přidáno je. Hra mi funguje. Název nebudu zatím prozrazovat.
@mattesak (12.04.2018 10:23): Podobná možnost je i v kategorii 10, kdy celou hru hraješ na klávesnici/myši a najednou zjistíš, že je na chvíli potřeba použít i ten druhý “ovladač”, takže pokud to bylo jen 5 minut a nevěděl jsi o tom dopředu, tak bych to klidně uznal. Ty za to nemůžeš, to tvůrci ;)
Právě jsem dohrál hru The First Tree, kterou jsem chtěl použít do výzvy v kategorii 3. "Lidem vstup zakázán".
Hraje se tam za lišku a na pozadí se vypráví příběh dvou lidí. To by samo o sobě nebyl problém, ale na úplném konci mě čekalo překvapení v podobě krátkého epilogu (asi 5 minut herního času), ve kterém jsem musel hrát za jednoho z těch dvou lidí. Je to uznatelné?
V Hafíkovi odehráno 155 komnat. To je 112 oficiálních, byly ve hře po instalaci. Z toho šest sad dáno kompletně na gratulaci, jiné těsně nesplněny. V Hafíkově sadě mi např. chyběly jen čtyři komnaty. Tato zmíněná je od Marka Mojzíka, ale dost hardcore. Zbylých 43 komnat buď stažených nebo vytvořených mnou.

Většinu hry jsem odehrál, takže se to za dohrané považovat dá.
@mattesak (09.04.2018 07:50): Já mám pocit, že tohle jsme tu ještě neřešili, takže potvrzuji rikuhahlův výklad. Pokud hra byla v EA ale už vyšla oficiálně, bere se jako datum vydání, to vydání hotové verze. Pokud je stále v EA, tak se bere jako datum vydání to, kdy byla zpřístupněna. Je to stejný princip, jaký tu aplikujeme při schvalování her. A také souhlasím, že v případě první kategorie výzvy, bych se spíš Early Access hrám vyhnul, ale to ber spíš jako doporučení.
@mattesak (09.04.2018 07:50): Datum vydání máš v profilu hry. Pokud neni na DH ještě, tak platí to oficiální, tj. když už je hra “hotová” = po early accesu. Pokud je hra stále v early accesu, tak bych se jí do výzvy radši vyhnul, ale asi by se nakonec dalo počítat s datem, od kdy je hra přístupná.
Možná už se to tu řešilo, ale chtěl bych se zeptat na jednu věc ohledně prvního bodu výzvy. Pokud hra byla původně v early accesu (třeba 2017) a vyšla o rok později, tak jaký datum se bere jako ten určující? Logičtější mi přijde den (měsíc/rok), kdy vyšla oficiálně - v plné verzi - ale raději to budu mít potvrzený. Díky :)
@Crash (06.04.2018 13:25): já to mám spojené jedno s druhým. Normálně tolik her nehraji, takže díky výzvě se dostanu k hraní. Ke všemu mi většina kategorií vyhovuje a tím pádem hraju hry, které jsem si zahrát chtěla. Další věc je, že jako správný hráč mě baví hrát i o ceny i plnit vše na hardcore. Jasně, že bych tu výzvu plnila i kdyby nebyly soutěže žádné. Však se do poslední chvíle ani neví o jaké hry se hraje, takže mě nepohání myšlenka na to, že vyhraju. Jen mě baví to pomyšlení, že o něco můžu hrát.
@Zx Atari 500 (06.04.2018 15:10): na jednu stranu tě chápu, na tu druhou přicházíš o výbornou hru, která funguje právě i díky tomu looku. Takhle ti ten vizuál předává akorát informace, které potřebuješ a necítíš se tak během těch 60 vteřin přehlcenej informacema, které bys měl zpracovávat.

A navíc je to hrozně roztomilý!
Takovej tip do hned několika kategorií je teď čerstvej Minit. Nehrajete tam za člověka (Lidem vstup zakázán), hra trvá cca 2 hodiny na první zahrání (Hru nezastavíš) a hraje se jen na klávesnici (Válka periférií). Zároveň je to výborný designerský skvost. Určitě můžu doporučit, i kdybyste tyhle kategorie už měli.
Ty fajfky by imho byly zbytečným elitářstvím. Do jisté míry by to splnění na normal degradovalo.

@Drolin (06.04.2018 13:36): Souhlas, nakonec to i má být trochu výzva.

Myslím že k těm komentářům kvůli výzvě to můžete pojmout třeba právě z pohledu dané kategorie, třeba zhodnotit jak hra reflektuje gender hlavní postavy, jak moc je těžká nejtěžší obtížnost či jak se liší ovládání nečlověka od tradičního. Hned se nabízí mnoho zajímavého co třeba předchozí komentáře nereflektovaly.
@Drolin (06.04.2018 13:58): letos jsem usmazil wolfensteina new order a old blood (oboje dokonce 2x), ale to bylo pred tim, nez jsem se enrolloval do herni vyzvy, takze se to nepocita ... jinak ja trapne smazim furt dokola kdyz mam cas a naladu hearts of iron a nebo jako odreagovani heroes of might and magic 3
cejtim se docela provinile, ze se mi zatim letos nepodarilo splnit jeste ani jedinej bod do vyzvy .... tedka ale budu mit business trip Apr 16..20 a proste za ty 4 vecery v hotelovem pokoji usmazim alespon 2 body do herni vyzvy ..

koukal jsem jeste na jednu vec, je tady hodne malo treba linuxovejch her .. ony samozrejme stoji fakt za prd dost casto, ale nektere kusy jsou fakt dobre
@Crash (06.04.2018 13:25): Osobně jsem rád za jakýkoliv důvod psát komentáře, protože bez nějaký další motivace ho napíšu jen velmi sporadicky, když mě hra hodně zasáhne a mám aspoň nějakou chuť psát. Takže v tomhle je pro mě výzva fajn.
Co se týče cen, tak je to jen příjemný bonus, ale ne motivace (samozřejmě, kdyby se nakonec hrálo o ten Switch, tak to trochu motivace bude, ale asi to do poslední chvíle nebudeme vědět, jestli ta pětistovka účastníků padne).
Výzvu chápu asi takhle: 70% rád si něco zahraju a takhle mám aspoň nějakej mustr a nemusim jen bezcílně bloumat ve výběru her, který jsem vždycky chtěl hrát. 10% objevím nějaké hry, které budou nakonec dobré, ale bez výzvy bych je nikdy nehrál 10% hraní bude mít aspoň nějaký řád a nerozehraju 10 her najednou, abych se na 8 z nich nakonec vykašlal. 5% Dokážu si, že v porovnání s ostatními to zvládnu a budu mezi těmi vyvoleným-úspěšnými. 5% vyhraju asi milion her a Switch za splnění :)
Tak je to jen komentář, stačí napsat par slov. To, že to většina bere jako recenze je druhá věc.
@M.a.t.t. (06.04.2018 13:30): Mě to naopak motivuje psát komentáře i ke hrám, k jakým bych nepsal z důvodu většího počtu (Gorky 17, Dark Souls 3), tak i těm co se komentují špatně (Everything, Four Last).

Takže v tomto smyslu pro mě výzva plní úlohu i psát tam, kde bych nepsal.
@RomcaT (06.04.2018 08:52): Čím víc se z toho bude dělat soutěž a závody o ceny, tím míň mě to bude bavit chystat. Ten duch a princip výzvy je naprosto odlišný a to objevit nové hry, které bych si třeba normálně nezahrál a celkově motivovat do hraní. A to vše principiálně jen za dobrý pocit, zda to skutečně splníš, nebo ne a jen si to tam naklikáš, je tvoje věc. Ta soutěž k tomu přibyla jen jako bonus, ale už teď je dost obtížně kontrolovatelné, zda někdo nepodvádí, a kontrolovat, jestli ještě někdo splnil nebo nesplnil podmínky hardcore výzvy, je v podstatě nemožné.
@rikuhahl (06.04.2018 07:56): Myslim, že v pohodě. Prostě vedle "splněno" by bylo místo "ano" tak "normal" a "hardcore" a podle toho, co se zvolí, tak se změní barva.

Jinak klidně černou nebo zlatou, prostě to nějak barevně odlišit :)

mě by se hlavně líbilo, kdyby ti co splní Hardcore výzvu, aby měli nějakou soutěž navíc ;o)
@SimonEndt (06.04.2018 07:22): Je otázka, jestli je to technicky proveditelný, ale bylo by to určitě fajn. Jen bych asi nedával červenou, která mi evokuje spíš něco jako neúspěch, stopku apod. Viděl bych to radši v černý barvě.
Takový nápad ... co dát "normal" výzvu zelený kolečko s fajfkou a "Hardcore" červený kolečko s fajfkou? Člověk by to pak nemusel psát zvlášť za to.
@Kunick (04.04.2018 21:37): S tou volbou obtížnosti jsem si to vůbec neuvědomil, pořád jsem slyšel jak se o té hře říká jak je těžká až mi tohle pravidlo vypadlo. Tak se podívám po jiné.
@morlun (04.04.2018 19:53): již se to řešilo níže. V popisu kategorie je jasně napsané "hry, které mají v nabídce alespoň dvě úrovně obtížnosti."
NG+(+++...) není VOLBA obtížnosti jako taková. Už jen proto, že si přenášíš postavu a vybavení.

Takže jak píšeš, doporučuji do výzvy zařadit jinou hru.
@morlun (04.04.2018 21:15): Jestli reaguješ na můj post, tak já měl namysli poslední možné NG+5, kde jsou mobky o 100 lvlů výš než hráč ... ale pravda, pro mě by to nebyla žádná výzva, když už tam mám nahráno přes 500 hodin a veškeré variace na veškerý možný top equip a závěrečného bosse dávám na ránu .... :D
@morlun (04.04.2018 19:53): pokud to chápu správně, tak v BB po šestém dohrání už obtížnost neroste, čili pokud hru dohraješ na NG+6, splnil si podmínky nejvyšší obtížnosti (a určitě i HC mód). good luck :-)
Jen takový dotaz, hraji hru bez nastavení obtížnosti (bloodborne, pro mě celkem výzva) pro bod výzvy č. 5. Jak je to ale s new game plus? Nepočítá se to pak jako vyšší obtížnost? S tím že by se první průchod neuznával jako splnění podmínek? Nehledě na to že tam je, co jsem koukal, několik NG++++++ :D
@Tulareanus (01.04.2018 23:00): já sebe samu určitě o nic neochuzuju. Tuhle hru jsem měla zahranou jako první už myslím v lednu, kdy jsem se tady na to ptala a bylo mi řečeno že je to ok. U Crashe by to mohlo být tak, že si to neuvědomil, ale jsou tu další členové kteří letos pomáhají z výzvou a někteří tu hru hrali. Takže jsem se necítila a stále se necítím nijak v sebeklamu. Za mě je to tak že jsem hrála za kytky. To jak to citi ostatní mi už může být jedno ;o) posvěcené to bylo a stále je. Já jsem s tím tak spokojená.