Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

Kdyby Betheda přetáhla Avellona, Gonzalese a Fenstermakera z Obsidianu k sobě když vyvíjeli FO3, tak by na 3D fallout většina ani těch hardcore 2D fanoušků nenadávala :)
@Bodkin (28.06.2018 11:07): je ucházející .. hlavně pro primadony, kterým vadí stará grafika a překousnout pro to i to, že voják vyhraje válku tím, že napálí zásobník do zdi, za ním exploduje okno ale do emzáka se trefí. Kurňa jak mě štve, že neohlásili žádné to DLC.
@Bodkin (28.06.2018 11:07): kdyz vypnu v hlave stary xcomy tak me to bavi. Povazuju to pri ty vsi bide co je za povedenou hru. Samo lepsi to byt mohlo. Me nejvic sere ta nerealnost strelby. a to ze vojaci nemaji lepsi rozvoj. Nemyslim tim ze je na vyber 29 satku na hlavu a ruzovy tenisky.
@Bodkin (28.06.2018 10:58): jasně že ne :) jak jsem už psal, věřím, že Ty bys udělal skvělej Fallout. A mohl by být klidně 4D. To už prostě souvisí s herním průmyslem a s tím, že lidem se líbí hovna.
Nemyslím, že problém nových Falloutů jsou v tom, že jsou 3D. Byť věřím, že existují lidé, kteří mají spojeno Fallout = izometrie a pak nejsou spokojeni s čímkoliv novým.
@Red (27.06.2018 22:16): Fakt je, ze JA2 uz v pruhy polovine dochazel dech, treba vanilla verze uz byla pro me moc jednoducha a to jsem to hral vzdy na hard, cokoli jinyho nemelo smysl.

Zacal jsem uz pak resit blbosti, jako napr. nerealisticnost celyho sveta, kdy ma hlavni mesto Meduna dohromady asi 6 baraku vcetne palace kralovny.
@Všivák (27.06.2018 15:56): Souhlasil bych, že se trochu snížila frekvence top RPG, ale je až trochu nefér to porovnávat s koncem devadesátek. Holt Bioware přešel pod patronací EA k temné straně (DLC vytržená ze hry, pečlivost IE her vyhozená oknem, občas nikdy neopravené bugy a obecně mizerná podpora u již vydaných her). Nicméně výrobců je stále dost. Jen je třeba tu či onde udělat kompromis. Nicméně nové hry zase mohou nadchnout jinde, kde starší RPG dost dřela bídu s nouzí.

Je ale fakt, že z top kousků mi chybí jen ten Original Sin 2. A přespříliš nových titulů se inspiruje právě v té druhé půlce devadesátek a přichází tak o možnost přinést do žánru něco nového. Spíš než frekvence je tedy problém invence.
No právě si pamatuju jak polovina někam utíkala, polovina se zase přibližovala, tehdy ta hra i dost padala a nejčastěji právě v těch soubojích. Takže pro mě určitě největší downside vynikající hry. To zaměřování, zbraně atd, jsem si samozřejmě užíval. Teď po letech už mi to vadí míň.

A Jagged Alliance jsem tehdy hrál jedničku a dvojku jsem hrál tak před 5 lety. Právě z důvodu zdlouhavosti nedohrál, taky jinak perfektní hra.
@S4TW (26.06.2018 09:59): Nevim, jak bych na to reagoval dneska, ale na konci devadesátek to byl totální top. Tu atmosféru cítím ještě dneska. A to jsem to hrál naposledy tak před deseti lety. Tenkrát jsem měl pocit, že v tomsvětě opravdu jsem. Při jednodušší grafice mnohem víc pracovala představivost. Na tohle s láskou vzpomínám.
Mě prostě Fallout 1+2 úplně nevodvařil, ač se bezesporu jedná o kvalitní ba spíš parádní kousky. Očekávání byla větší, to se prostě někdy stane. Jsem hlavně na příběh a ten tu prostě nebyl to gró. Na druhou stranu má spoustu skvělých mechanik (ne, to cestování mi jen dralo nervy) a především side questy jsou výborné, vtipné a vyloženě jsem je chtěl projít bez pocitu, že jen musím.

Další problém je, že mám celkem velké manko, co se týče starých kousků, dřív jsem jel hlavně mp. Takže mám občas problém si hru vychutnat bez nějakého časové presu/stresu, navíc ta fronta se jen zvětšuje :-). Teď přemýšlím, co dál doplnit jako vzdělání, hodně mě lákají BG, to by se mi mohlo trefit do noty, pak asi ty Plane-TY...
The Lost Child se vybarvily v tom lepsim svetle. Pribeh je zajimavejsi nez na zacatku vypadalo a prekvapilo me kolik ruznych postav ma. Vlastne me nenapada DRPG z japonske produkce ktere ho ma lepsi. Nejvic to skutecne pripomina SMT a nebyt obcasnych odlehcujiich momentu sedelo by to jeste lepe.
Hlavni napln hry, tedy prochazeni dungeonu je take udelano nadmiru dobre a je videt ze to neni prvni hra tohohle stylu co tvurci delali. Puzzly jsou vetsinou celkem jednoduche, tedy pokud se clovek v tomhle zanru pohybuje uz nejakou dobu a vlastne obsahuji tak nejak mismas vsech moznych napadu co do tehle her patri. Kazdy dungeon ma svoji unikatni puzzle sadu a vetsinou se neopakuji. Jina situace asi bude v nepovinem sto patraku, tak jsem si uz v patem patre musel vzit na pomoc kalendar:)
System hry funguje bez chyby a nabizi asi tak milion veci jak se realizovat az si rikam ze tvurci meli strach aby nahodou nekdo netrpel a neco mu nechybelo.
Tak ci onak primarne se jedna o typickou hru zanru, a jde v ni hlavne o ty dungeony, partu, souboje a atmosferu. Pokud nekdo tento zanr rad, nemuze slapnout vedle. Je to fajn.

Chtelo by to pridat, ach jo. Mozna se premluvim, nejak v dohledne dobe:)
@Paul (23.06.2018 07:17): Fajn, tak začnime od tvorby postavy. V Arx Fatalis nastavuješ základné atribúty STR, INT/MEN, DEX a CON, ktoré ovplyvňujú hodnotu zručností, počet životov, rýchlosť postavy, regeneráciu života, povolenú výbavu, alebo množstvo magenergie. V Deus Ex sú to len zručnosti, ktoré majú navyše slabšiu a menej prepracovanú implementáciu - viď spomínané plíženie, alebo napríklad alchýmiu s výrobou vlastných dryákov.
@AlieN (22.06.2018 23:37): Presne tak, Arx má v porovnaní s Deus Ex lepšie navrhnuté a detailnejšie spracované mechanizmy. Deus Ex napríklad vyhodnocuje pri plížení iba LOS a dve hodnoty osvetlenia - postava je buď ukrytá v tieni alebo stojí na osvelenej ploche. Arx vyhodnocuje viac premenných, osvetlenie ráta podľa tabuľky s desiatimi stupňami od 0 do 100, kde každá desiatka predstavuje intenzitu a podľa toho sa stupňuje bonus alebo postih na úspešné plíženie. Okolité osvetlenie sa dá navyše upravovovať zapaľovaním alebo zhasínaním pochodní a ohnísk, interaktívny prvok ktorý v Deus Ex nie je. To isté platí aj o zvuku krokov, Arx má zbroje z rôznych materiálov a každá zbroj vydáva zvuk s odlišnou intenzitou, na ktorý pri plížení stráže reagujú.
@7c (22.06.2018 22:32): Media jsou jeste vic nesmyslna nez ty hodnoceni. Pak dochazi k takovym vecem ze nekde je hra roku Journey, Undertale priapadne Zelda. Uvedomujete si ze to je tak absurdni ze kdyby Zaklinac 3 vysel zaroven se Zeldou Breath of Wild tak by byl druhej?

Nic proti Zelde, jsou to fajn hry, ale zasah mimozemske civilizace napric medii tam je jasne videt:)

Mimochodem za par dnu vychazi Octopath Traveler, prvni pixel rpg ktery se mi za poslednich asi 6 let libi. To je tak kdyz se toho pixel artu ujmou skutecny umelci a nedela to nekdo v garazi za penize z kickstarteru. Ta kombinace pixelu a modernich efektu je bozi, to chce umet aby to tak pekne ladilo. Je k nemu takova peknoucka sberatelka s minci, mapou a leporelem :) Kupujte, nebude..
https://www.jrc.cz/octopath-traveler-traveler-s-compendium-edition/p169067
@Charllize (22.06.2018 22:18): Tak já nechápu masovou popularitu/vysoké hodnocení mnoha (single player) her - tím myslím ty masovější záležitosti, samozřejmě, že každý má nějaké oblíbence.

Teď nemluvím konkrétně o W3 či PT (obě mě bavily hodně - ostatně jako spousta dalších her). I když shodou okolností u obou mi vadila nedostatečný prostor věnovaný té "hrací" části - ve W3 je to většinou o cestování a interaktivitě, vývoj nebo vylepšování postavy je zanedbatelné. PT to měl v podstatě podobně - v tomhle směru to byl takový BG-Lite. Hmm, tohle bude asi ten problém. I FF XIII má (ač ne úplně nutné) své želvy a vylepšování postav (a to je co se týče otevřeného světa nebo interakce hodně limitovaná hra).
@Rapier (22.06.2018 21:14): Těžko říct - asi to něčím zaujalo hodně široké publikum. Je to AAA RPG, které přineslo nějaké věci/prvky, které byly mezi aktuálními AAA hrami již vymýceny (čili "svěží vítr" či jak to nazvat). A samozřejmě nádherně vypadá, po technické stránce funguje (přeloženo nevzpomínám si na nějaké chyby) a slovy FFF, ty peníze investované do vývoje jsou ve hře vidět.
@Rapier (22.06.2018 21:21): to velmi doporučuju (začít od jedničky), ikdyž bodkin a jab by rozporovali. Ideálně by sis ještě mohl oživit děj knih a znovu si je před rozehráním sjet :)
@Paul (22.06.2018 21:15): Arx Fatalis není ani střílečka, ani stealth hra. Z mých vzpomínek má nejblíž tak k méně open world Gothicu. S tím že Gothic má vzhledem k normálnímu kouzlení k té střílečce vlastně blíž.
@Rapier (22.06.2018 21:04): ptáš se na otázku "proč" v oboru, který je silně individuální. A pokud do toho půjdeš s premisou, že je to nejlepší hra ever tak budeš spíš zklamán. Ale jestli jsi fanoušek knih tak vedlejší úkoly připomínají kvalitou povídky -nejedná se jen o výplň, jako v drtivé většině her.

Ale bezchybnost od toho nečekej.
@Rapier (22.06.2018 21:04): Viz poznámka u mého žebříčku, jako mnoho jiných System Shock neberu jako RPG. Kdyby ano, tak by se nemělo zapomínat ani na mnoho jiných podobných - krom obligátního Deus Ex i fantastický loňský Prey a neméně skvělý Dark Messiah.

A ano, všechno co o W3 píšeš je samozřejmě pravda a ještě víc, ale ty o tom nic nevíš protože jsi ho jak sám píšeš nehrál, a tak při nadávání na něj vypadáš jako hlupák ;)
@Rapier (22.06.2018 21:04): Si přečti nějaký komenty. Ale s tvojí predispozicí nepředpokládám že to něco změní. Srovnávat ale Witchera se System Shockem je hodně mimo.

Za mě je System Shock 2 skvělej scifi horor, ale jako RPGčko bych to nehodnotil. Deus Ex jakž takž jo, protože má aspoň interaktivní dialogy a trochu nelineární děj s více konci (a jo, podle mě je o ještě o kus lepší hra než SS2, čímž neříkám že je SS2 špatnej).