Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Ronik (04.08.2018 17:38): Nebudu neboj. Jenom jsme na svuj vek az nezvykle pokrokovy v tomhle smeru. Proste ja tu eru pixel her zazil kdyz byla aktualni, takze nevim proc bych to mel chctit hrat jeste dneska. A nevnimal jsem ji ocima ditete ale dospeleho, coz taky dela svoje. Hry jsou u me o pokroku, o tom ze v nich vidim jak se to posunulo, ze mi to dokaze zprostredkovat veci ktery driv, v te pixel ere nesly udelat. Porad se mluvi o originalite, jak to indie maji ale ja ji tam proste nevidim, je to jen dalsi pixel hra co byli driv, ty mely taky plno napadu. Vsechny hry mivaj plno napadu, nekomu se libi vystrelovaci hak s kterym jde blbnout v Just cause 3 a nekdo se najde v indie hre kde muze kopat kosticky a postavit z nich model pindoura. :) japonsky hry maji tuny napadu a originality, a nejsou pixelovy..proste.

Kazdej dava obrovsky hodnoceni ty tahovce Into the Breach. Proc. Ono to je nejak lepsi nez Battle Isle 2. No neni zejo.
@Drolin (04.08.2018 17:18): Slo. momentalne.. Ale v celkovem kontextu to nepovede nikam, maximalne si to nekdo v budoucnu zanese nekam do devadesatych let, kam to skutecne patri. Jako ty kalhoty. Nojo v devadesatejch se to nejak nosilo, ale hlavni to bylo v tech sedmdesatejch..tak tak.

Indie manie poslednich let nema zadnej vyznam, nic nikam neposunula, jen privedla stare do lepsi formy. Modni vystrelek. Nic vic. Jasne, plno lidi se na tom konkretne skvele zabavilo, maj na to hezky vzpominky, libi se jim to ale ten vyznam celkove neni skoro zadnej, pac to tady uz jednou bylo, navic to tenkrat byla AAA produkce.
@Drolin (04.08.2018 17:10): Indie tvorba se stala proto ze na PC nebylo co hrat a pokrok stagnoval, tak lidi vyrazily do ulic a udelali si to samy. Bohuzel museli zajit zpet v case, na megaprodukce nebyl prostor. Je to jako navrat kalhot do zvonu v devadesatkach. Jakmile se zacly prodavat novy konzole zajem o indie dost upadnul, pac zase bylo co hrat a herni pokrok se posunul vpred. Rozumis, grafiky za 20 tacu a indie je dost na houvno a nejde to k sobe:)

za portovani konzolovek nese nejvetsi zasluhu prave asi Steam. jednotna platforma s urcitejma jistotama, i kdyz ne valne kvality. Myslim ze nebyt steamu, nikdy by se to nestalo.
@Charllize (04.08.2018 17:05): Nevím, kdo z nás začal dělat obecné závěry o budoucnosti vzdálené 20 let :) Já přišel indie hry bránit jen kvůli tomu, že si myslím, že si zaslouží prodávat na Steamu a nemyslím si, že nějaká důležitost je vhodný důvod, proč ne. Steam je obchod, ne nějaký kurátor videoherního muzea.

@Drolin (04.08.2018 17:10): Já bych tam taky určitě zařadil The Binding of Isaac: Rebirth, Hollow Knight nebo Bastion. Ale bohužel Scratches nebo Isaac nebudou historicky relevantní, takže bychom měli jít hrát Ghost Recon Wildlands.
@Ronik (04.08.2018 16:59): Jee..no dobre. Tak se koukni na celosvetove zebricky. JRPG tam lidi budou mit plno. Indie jen mizive.

tak ja to beru jako diskuzi k nejakemu tematu, nemyslim to jako alfa a omegu zivotniho stylu, jak naznacujes. je to male nepodstatne tema o kterem se bavime.

Cele to je jen o tom ze ja indie moc rad nemam a ty jo, takze to drhne. Nejaky obecny zavery o celkovem smysleni bych z toho asi nedelal.

A dulezitost jednotlivych hernich aspektu potrebu resit mam.
@Charllize (04.08.2018 16:44): Zkus se podívat na žebříčky lidí tady na DH a najdeš v nich tak tři JRPG. Znamená to, že JRPG jsou postoj, který nikam moc nevede? :)) A jestli jo, tak proč je hraješ, když na tom tak záleží? :) Možná tě prostě baví a nepotřebuješ řešit, jestli jsou důležité nebo ne?

Starat se, jestli hry, které hraju, budou za dvacet let relevantní, mi přijde komické. A pokud se pořád bavíme o tom, jestli by se měly prodávat na Steamu, tak to je už vysloveně šílenství.
@Ronik (04.08.2018 16:34): Kdepak. Indie neni dulezita. je to jen takovej postoj, kterej nikam moc nevede. vsak se koukni na zebricky lidi treba tady na DH, indie her tam maji malo, vetsina je kvalitni AA produkce. A zkus se sam zamyslet, urcite taky moc indie her ve svem top ten nenejades. Za dvacet let tam porad nekdo bude mit zaklince 3 nebo nejakyho asasina, stardew valley nikdo:)
Asi jedina hra z indie na kterou budou generace vzpominat je Minecraft, jinak to co bylo potom, to odezni jako jako ozvena. Vtipny je ze takova ikona indie jako Minecraft uz davno indie neni, mozna proto bude porad slavnej.
je to ukazkovej priklad kde se mele voda. ten Minecraft. Indie co preslo pod mega firmu, pac proste mu tam je lip. A ze skromneho vyvojare co delal vse pro komunitu a naslouchal jejich uvaham a radam je miliardar kterymu jsou hry u zadku:)
@Ronik (04.08.2018 16:19): Nojo. To mas jak kdyz se nedovolas do souteze v radiu a vis spravnou odpoved. Proste pech:)
Nema to smysl rozmazavat. Uvidite sami treba za 20 let kolik tech indie her co jsou ted na steamu bylo skutecne dulezitych aby za ne nekdo mohl chtit penize. Ona ta indie manie nastesti dost opadava, protoze plno lidi uz pochopilo ze tudy cesta nevede a proste to nekoupi. Snad se to nejak vyselektuje a zustanou jen ti kvalitni indie vyvojari a ta zbyla chamrad odtahne.

I kdyz takovy AIDS sim ma jeste ten rozmer ze to muze byt desna prca pro streamery, takze se to klidne proda..

Ono to je taky tim ze indie podporuje lidskou rebelskou dusi a tazeni proti zlym velkym korporatum, to lidi hodne bavi..lidska malost, je treba to nejak ventilovat:)

@Charllize (04.08.2018 15:52): Jo, indie hry je lepší segregovat, aby od nich náhodou normální hry od privilegovanějších vývojářů nechytly tu neserióznost :))

Ale vážně. Pokud hra splňuje aspoň nějaké základní požadavky na funkčnost, tak nevím, proč by ji měl Steam upírat právo na existenci a potenciální úspěch jen proto, že se nevejde do nějakých vymyšlených pravidel na kvalitu. I když je to třeba nějaká nezajímavá kopie něčeho jiného. Jasně, dostane se tam spousta odpadu, na kterém bychom se asi shodli, že by tam být nemusel, ale normálním hrám to na prodejích ani viditelnosti neubírá. Rozhodně si nemyslím, že by kvůli AIDS Simulator někdo neměl peníze na Skyrim nebo ho nemohl vůbec najít, to prostě není reálný problém. Fixace už je tvůj boj.

A rozhodně nevěřím, že nechat rozhodování, co může vyjít na Steamu, na individuálních lidech, může fungovat. Stačí se podívat na Stardew Valley, což je hra, která by se v době těhle kontrol na Steam prostě nedostala (což říkali i sami lidi z Valve), ale takhle se z ní mohl stát megahit a časem se dostat i na ty tvé konzole. A než aby se něco takového propáslo, tak radši přežiju, že na Steamu občas uvidím něco jako AIDS Simulator. Fakt mě to nijak nepobuřuje.
@Ronik (04.08.2018 15:47): Bohuzel se tyhle veci deji. Lidi uz jsou takovy. Nastesti za to vetsinou nechteji penize a netvari se jako Shakespear. Coz se o indie vyvojarich moc rict neda. Vetsina to dela prave kvuli tomu zisku. Indie bylo driv taky zdarma. Dokonce herni weby na tyhle hry meli zvlastni kolonku aby se to nemotalo mezi normalni hry. Vis, ja mam indie zafixovane jako neco co je zdarma, proste takova legrace, to nicemu neskodi.

Treba i pro tohle mam radsi konzole. tam je nejaka kontrola nad kvalitou, ma to svuj rad a poradek. Je to cele serioznejsi a clovek si tam neprijde jako na vyletu vyrostku z ustavu. Treba takova Terrarie. Na konzolich par podobnych her, vsechny maji nejakou kvalitu, je na nich videt ze to delal nekdo kdo s tim ma praxi, priapdne dodal nove napady a nejak ten puvodni system osvezil. Ty dalsi kopie se tam proste nedostanou, protoze neprojdou sitem kvality.
@Ronik (04.08.2018 15:34): Skodi to tim ze z hrani se stava naseriozni vec. Je to vysmech vsem co delaji poradne hry. Je to jako chodit jist nekam kde vari z hadru na nadobi a ochuti to masoxem. Je to jako jit v obleku na ples kde jsou lidi v upocenych trickach a pri tanci prdi.

@Fritol (04.08.2018 14:53): Indie vyvojari se pohrnou vsude, jak maly mysi:) Cert nam je byl dluzen. Cest vyjimkam. Za tohle muze Minecraft, jeden obtloustly nerd splacal doma na koleni genialni hru na ktere udelal miliardy a vsichni to delaji po nem, strasny neco. Chtelo by to nejakej zakon kterej by tvrde odelil zrno od plev, je to jak malarie.

Me styl takovehle sluzby absolutne nevyhovuje, jsem zvykly na krabicovky a pocit ze neco mam a ze jsme toho panem. Uz digital distribuce me notne stve, vzdycky kdyz neco koupim digital mam pocit zbytecne vyhozenych penez, tak trochu:)
@Charllize (04.08.2018 14:51): Tak nikdo netvrdi, že by Steam musel v tom předplatném nabízet všechny hry dostupné v obchodě. Mohli by to dělat stejně jako Origin, prostě třeba každý měsíc přidat 10 her, na kterých se domluvili s vydavatelem. Indie vývojáři by se tam jen hrnuli imo.
@Fritol (04.08.2018 14:46): asi je, Ale ten pocet vydavatelu a her je nesrovnatelnej, Steam by mel tu investici obrovskou, coz by nemuselo dopadnout dobre.
Samo to je otazka let, ne ze by to bylo hned. Ale pocitam ze treba Playstation 6 nebo 7 bude uz ciste stream zarizeni.
Btw co je pravdy na tom že když si dáte ruskou Adresu tak budete mít na steamu hry za polovic?
@Charllize (04.08.2018 14:36): Já furt čekám kdy bude PS Now i pro ČR. Bral bych okamžitě. Osobně si ale myslím, že by steam měl přijít s něčím jako Origin Access nebo GamePass. Kdyby do Origin Accessu přidávali víc her každý měsíc, tak nemám důvod používat steam už asi. Za 4€ měsíčně je to perfektní.
@Fritol (04.08.2018 14:17): tak co vim tak se to zaplatilo. Ale slo o to ze v dobe vydani vyslo do Skyrimu asi deset patchu a zdejsi vydavatel musel ty zaplaty lokalizovat, coz jim moc neslo a bethesda musela delat vydani patche 2x, pro svet a pro nas. nas yvdavatel jim proste nedodaval tu lokalizaci pro patch vcas. Bethesdu to stalo plno penez, takze sbohem a satecek:) pametnici si urcite vzpomenou jak patch pro nas region byl vzdycky o tyden ci dva pozdeji.
Samo je to tak ze vydavatel u nas tvrdi ze jim to bethesda davala pozde, Bethesda zase ze oni to udelali pozde, jak to bylo se asi nikdo nedovi, kazdopadne spadla klec a Bethesda hry lokalizaci mit nebudou.