Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

Dve dobré správy! Analytici očakávajú pád koncových cien SSD až k hranici výrobnej ceny, opisujú to ako historické minimum. Dôvodom sú nové čínske továrne, ktoré vyrábajú 2D/3D NAND moduly v takom množstve, že vytvorili na trhoch obrovský prebytok. Druhá správa je, že po prepade cien SSD sa očakáva preorientovanie výroby z NAND na DRAM moduly s podobným dopadom na koncové ceny.
https://www.theregister.co.uk/2018/08/13/flash_oversupply_analysis/
Problém VR je v jeho nárocích na prostor - hardware může být v budoucnu sebelevnější, ale na "true VR" furt potřebujete tu volnou místnost, kde ten pohyb dává už aspoň trochu smysl. Jinak to zůstane jen geniální věc na simulátory a níže zmíněné závodní hry, u kterých stačí sedět... a ano, bez uzardění přiznám že je to na ně tak boží, že až to bude na opravdu dobré úrovni (minimálně 4K se 100 FPS), tak bych do toho ty peníze dal už jen kvůli Elite (a za dvacet let Star Citizen)
Nechci vám kazit nihilistickou chvilku, ale závodní hry ve VR jsou perfektní. Čekám na VR set s jedním kabelem a pořádným displejem a koupím si to jen kvůli těm závodům.
@Charllize (18.08.2018 13:35): mě se zas líbí u toho VR možnost pižlat, švihat a mířit/střílet skutečnou rukou.

Ale prodavá se to jako počítačová hra, je to toporný, má to mizernou vizuální kvalitu a jsou na to jen experimentální hry který si hrají s těmi funkcema, nic co by skutečně stavělo na immersivitě toho VR co by všem vytřelo zrak.

Dokud to nebude jako v Ready Player One, tak to bude o ničem... :-D
Btw bylo by zajímavé v tom hrát Portal. Schválně kolik lidí by se udrželo na nohou při prolétávání portály... :-)
@Gordon (18.08.2018 13:26): Tak na PSVR je tech opravdovych her malo, spis jde o hricky. A co jsem mel moznost videt treba Skyrim tak nevypada prilis vabne pres ty brejle. Samozrejme to pusobi diky tomu prostoru zajimave. Treba prochazet kostrou draka je paradni, nebo i postavy vypadaji docela hezky, ale jinak to je takova vyblita rozmazana patlanice ktera v konecnym dusledku nepusobi zas az tak ohromujicim dojmem. Nevim jak VR prodava na PC, ale odhaduju ze pomer mezi hraci a majiteli VR tam bude podobny jako na ty PS4.
Me prijde ze to je cele hrozne nepohodlne a humpolacke aby se z toho mohla stat bezna soucast herni zabavy pro kazdeho. Musi se to asi udelat nejak jinak, bud to zmensit nebo nejak dostat do prostoru bez nutnosti zarizeni na hlave. Videl bych to na styl a technologii prostoroveho zvuku, jen obrazove:)
Tak Sony se chlubi ze prodala 3 miliony PSVR. Coz muze pusobit jako velky cislo. Ale me prijde ze to je spis docela velky pruser. Vzhledem k tomu ze prodali 80 milionu konzoli. Nevim, kolik to je? 5% majitelu PS4 si ty bryle koupilo.?I kdyby to bylo 15% tak mi to prijde jako spis prusvih. Tudy cesta nevede.
Samozrejme realne mezi lidma 80 milionu konzoli nebude, plno z nich je nefunkcnich, vyhozenych, sesrotovanych, rozebranych na dily. Dejme tomu ze skutecne fungujicih jich bude treba 60 milionu. Kdepak, i tak v tom nejake masove prosazeni PSVR nevidim.
Osobně si myslím že klíčem ke grafické revoluci kdy by hry vypadali jako dnešní topové CGI ve filmu (ale na 60 FPS!) je především optimilizace, a to pořádná. Také by to mohlo jít ruku v ruce s novýma technologiema jako třeba super-nano tranzistory, supervodivost v pokojové teplotě a podobné věci z laboratoří.
@Kwoky (16.08.2018 22:17): Tak otazka je kolik toho vykonu na ztvarneni neceho aby to revolucne pusobilo bylo treba. Co vim tak zatim to je tak ze je na to treba vykon z oblasti scifi pomalu aby to nejak vypadalo. Samozrejme jestli ten vykon co jedna karta bude mit bude stacit jen sem tam na nejaky odlesk a podobne, tak to moc revolucne pusobit nebude. Myslim ze hry v tomhle provedeni by revoluce byla..jenze..
https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=Vdnwrt3Xdak
Mě pořád vrtá hlavou kdo by si kupoval serverový procák s 32 jádry na hry... ¯_ツ_/¯
@Charllize (15.08.2018 22:23): Asi dosť záleží aj na tom, či majú desaťročné štvorjadro C2Q alebo súčasné Coffee Lake. Osemjadro v PS4 ráta rýchlosťou 105 GFLOPS, intelácke štvorjadro Core i5 3570 Ivy Bridge z roku 2012 má tiež rýchlosť 105 GFLOPS.
@valcik (15.08.2018 22:12): ja se jen ptal, protoze mi to prijde divne. O i9 a Threadripper mi neslo. Tak velka vetsina hracu 4 jadro od intelu ma, tak me proste jen napadlo jestli nebude problem v tomhle, obvzlast u portu z konzoli.
@Charllize (15.08.2018 20:48): Monster Hunter World nepoznám, neviem aký dojebaný výkon myslíš a všetci určite nemajú štvorjadrá od Intelu, pretože ja mám napríklad dvojjadro. Že má nový Threadripper nízku latenciu prístupu k pamäti na polovici (2x8) jadier, ktoré na rozdiel od druhej polovice procesora slúžia iba ako okresaná výpočtová jednotka a v hrách je preto pomalší než i9 Skylake s osemnástimi plnohodnotnými jadrami, si môžeš prečítať v testoch: https://www.pcworld.com/article/3296378/ ... st.html?page=3#toc-3
@valcik (15.08.2018 10:56): hele a nebude nahodou ten dojebany vykon u Monster Hunter World na PC zpusoben tim ze vsichni maji ty 4 jadrovy intely a ta hra je delana na 8 jader co maji konzole? Pac to ty 4 jadra drti skoro na 100% vykonu, ta hra... Sice vlakna, vlakna...ale jinak si to moc vyvetlit neumim. Samo nejsem expert, jen teoretik:)
https://www.youtube.com/watch?v=X9Z1bZDOHXA
vs
https://www.youtube.com/watch?v=F1rk10GoV-g

I ta staricka FX 8350 co ma osm jader u toho mam dojem funi min nez intel 4 jadro:)
https://www.youtube.com/watch?v=9Tm1ASZWFiA
vs
https://www.youtube.com/watch?v=IimbWRJ0dpE
@ugraugra (15.08.2018 10:32): V jednovláknovom teste R15 to malo podľa viacerých recenzií o 30 bodov nižší výkon než i7 Coffee Lake, na hry je to fakt slabota. Výhody sa ukázali pri súčasnom spustení viacerých multivláknových testov, je to procesor určený do prostredia v ktorom beží viacero náročných programov naraz.
@Bursoft (14.08.2018 23:50): Tak je jasné, že 99% aplikací není zatím připraveno pro 32 jader/64 threads a vyplatí se to jen pro velmi specifické výpočetní programy. Ale tam je to trhač betonu. Každopádně je dobře, že to vyšlo, protože s tím ted budou vývojáři softwaru počítat více a budou se ty aplikace (některé) snažit více optimalizovat. Na hry je to ale úplně nahovno, protože to jsou obecně jedny z nejhůře optimalizovaných kusů softwaru, kde se nevyplatí investovat prostředky do podpory 32 jader.

@Kwoky (14.08.2018 22:08): 16c bude stát kolem 24k
@Kwoky (14.08.2018 22:08): Tuším na cnews jsou první testy a to 32 jádro prý za ty prachy dost rozporuplný... má to nějak dobastlený střeva, aby to fungovalo v aktuálním socketu a prý hodně záleží, co za program na tom pouštíš + Widle na to taky nejsou asi moc připravený. Hodně kolísavý výsledky. Dobrej je prý na rendering. Plus teda 500 W v zátěži :D