Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Kwoky (17.08.2018 19:25): Existuji stranky gamefaq, jsou tam tisice navodu. Urcite tam najdes i nejaka pravidla jak to ma fungovat. Jedine co vim ze je zakazane prebirat casti z oficialnich prirucek co vydava treba Prima nebo Brady a tak podobne. Jelikoz ty stranky spadaji pod Gamespot, urcite nelegalni nebudou.

https://gamefaqs.gamespot.com/

Tady je FAQ, je tam i cast o autorskych pravech, snad to je videt i bez prihlaseni.
https://gamefaqs.gamespot.com/contribute/help
@Kwoky (17.08.2018 16:30): Zajímavá otázka, myslím, že u návodu ve formě takového toho technického popisu (jdi vlevo, stiskni tlačítko, atd...) se spíš na to bude pohlížet jako na postup co nespadá pod autorské právo. Ale pokud by byl ten návod napsán nějakou kreativnější literární formou třeba s humorem apod., tak tam už by se možná ten autorský zákon dal aplikovat a publikování takového textu bez souhlasu autora by mohlo být s ním v rozporu. Ale samozřejmě názor laika.
Otázka do pranice. Je návod na hru chráněn autorským právem?

Z autorského zákona:
Autorské dílo
(1) Předmětem práva autorského je dílo literární a jiné dílo umělecké a dílo vědecké, které je jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora a je vyjádřeno v jakékoli objektivně vnímatelné podobě včetně podoby elektronické, trvale nebo dočasně, bez ohledu na jeho rozsah, účel nebo význam (dále jen "dílo"). Dílem je zejména dílo slovesné vyjádřené řečí nebo písmem, dílo hudební, dílo dramatické a dílo hudebně dramatické, dílo choreografické a dílo pantomimické, dílo fotografické a dílo vyjádřené postupem podobným fotografii, dílo audiovizuální, jako je dílo kinematografické, dílo výtvarné, jako je dílo malířské, grafické a sochařské, dílo architektonické včetně díla urbanistického, dílo užitého umění a dílo kartografické.

(2) Za dílo se považuje též počítačový program, fotografie a výtvor vyjádřený postupem podobným fotografii, které jsou původní v tom smyslu, že jsou autorovým vlastním duševním výtvorem. Databáze, která je způsobem výběru nebo uspořádáním obsahu autorovým vlastním duševním výtvorem a jejíž součásti jsou systematicky nebo metodicky uspořádány a jednotlivě zpřístupněny elektronicky či jiným způsobem, je dílem souborným. Jiná kritéria pro stanovení způsobilosti počítačového programu a databáze k ochraně se neuplatňují.

...

(4) Předmětem práva autorského je také dílo vzniklé tvůrčím zpracováním díla jiného, včetně překladu díla do jiného jazyka. Tím není dotčeno právo autora zpracovaného nebo přeloženého díla.

...

(6) Dílem podle tohoto zákona není zejména námět díla sám o sobě, denní zpráva nebo jiný údaj sám o sobě, myšlenka, postup, princip, metoda, objev, vědecká teorie, matematický a obdobný vzorec, statistický graf a podobný předmět sám o sobě.


Cítím trochu rozpor mezi "Předmětem práva autorského je dílo [...], které je jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora" a "Dílem podle tohoto zákona není [...] postup, princip, metoda". Nesetkali jste se s tím někdy?

Je v tomto ohledu nějaký rozdíl mezi návodem na hru a cheatem? Cheat je přece taky "postup".
@7c (16.08.2018 21:00): Přesně tak jsem to myslel, a Ross právě ve videu vypichuje to že zabránit tomu jde lehce, dovolit dělat dedicated servery nezávisle na jejich serveru tak jako tomu má hromada starých her jako třeba Wolfenstein: Enemy Territory (které se hraje pořád) nebo Counter-Strike 1.6 (také se hraje pořád). Holt to má vliv v tom že vývojáři chtějí na hře vydělávat i po tom co si zákazník produkt koupí, ovšem pak už je pozdě z hry dělat free-to-play když ji nikdo nehraje... :-) díky tomu nejsou prachy z mikrotransakcí na udržování serveru a hra tak umře.
@Gordon (16.08.2018 19:57): Jaké moderní online hry? Jestli myslíš "smrt" po tom, co je vývojář přestane podporovat, tak to je bohužel nešťastné (viz TSW, Darkfall)... Ale nenapadá mě, jak tomu zabránit (ani netuším, jak "férové" jsou ty pirátské servery pro MMO).
@Garret (16.08.2018 18:27): Že mnoho multiplayerových hier teraz závisí len na centrálnom serveri a nie súkromných, v budúcnosti hrozí, že hry budú streamovať a niketoré hry nebude možné hrať inou ako nelegálnou cestou.
Nevite, jestli se treba uz nekdo soudil s Valve ohledne "vlastnictvi" jeho steam acc? Docela by me zajimal vysledek :)
@7c (14.08.2018 10:18): zažil jsem demo Half-Life na AMD 233MMX a ATI Xpert@Works 8MB, 16MB RAM, později jsem hrál plnou hru od piráta. Demo se mi dost setkalo i v 800*600, graficky to bylo ve své špička. Ale na rovinu: hrál jsem to až po Quake 2 a hlavně Unreal, v porovnání s ním grafika byla jen hezká. Občas wow efekt. Hra mě bavila ale přesto jsem ji nikdy nedohrál, později ty skákací pasáže už tak cool nebyly.


@Jab (14.08.2018 07:58): Fallout 2 je the best of the best, lepší než jednička. Mám to ale stejně s System Shock, opět dvojka je dokonalá. Naopak nějaký fantasy Baldur Gate mě nikdy nebral.
@Jab (14.08.2018 10:50): Jako určitě (dle mě) HL nějak extra dobře nezestárl (už proto, že jak jsem psal, dost zásadní bylo audiovisuální zpracování - co všechno se dalo z Q engine "vytáhnout"), animace postav (ruka s Glockem), chování nepřátel po zásahu, pomalejší tempo (ve srovnání s Q2, Unreal). Samotný princip (alespoň té první části - procházení výzkumného komplexu) už byl poté použitý ve více hrách, takže nějak zvlášť originálně to dnes působit nebude.

@Bodkin (14.08.2018 11:57): No, IMO ani jedno - spíš zakladatel vlastního žánru - "tunelovky" :) Po HL to (pro mě) šlo spíš z kopce - jediné zajímavé FPS byl F.E.A.R. (slepá větev) a Crysis (open world fps).
@Gordon (14.08.2018 10:07): Nevím, jestli jsi zažil vydání a hraní dema HL na odpovídajícím HW (3D grafiky už začínaly být mainstream), ale zjevení to bylo - perfektní audiovisuál, (ve své době) realistické prostředí (ve smyslu zobrazující reálný svět), lidští nepřátelé...

Těch 10/10 nedostával HL "za zásluhy" .-)
@Jab (14.08.2018 07:58): Tyhle "žebříčky" (tím myslím to pořadí) jsou IMO trochu zbytečné .-) Chci říct, že nemá smysl řešit, která je na prvním a která na pátém místě, když jsou všechny výborné a zahraješ si je všechny.

Jinak Half-Life byl ve své době zjevení. Retrospektivně ale spíš "falešný prorok" - nějak mě nenapadá, že by žánr zásadně ovlivnil/změnil. Narozdíl třeba od Modern Warfare (bohužel).
@Jumas (13.08.2018 16:31): Za mě to mělo vyhrát nyní třetí Baldurs Gate. Fallout 2 je jen narychlo ušité pokračování jedničky na stejném enginu a první Half Life tam je spíše ze sentimentálních důvodů a při vědomí, co do žánru přinesl.

Thief také mohl být výše. Svůj žánr rovněž obohatil, byť mě i tak moc nebaví.
@Garret (13.08.2018 17:44): No fuj, a to si skoro každej rok říkám, že českej film už nemůže bejt horší. Ach jo, proč se sakra lejou peníze do takovejhle odpadů a netočí se něco normálního. Tohle se snad ani nemůže zaplatit, pokud jo, tak to bude ještě smutnější.
@Garret (13.08.2018 17:44): Jakub Kohák prohlásil, že dabuje loupežníka a dopadne to fantasticky, neboť má erotický hlas, a tak jsme zvědavi, co se za projektem skrývá.

Ještě tenhle kokot tomu nasadí korunu.