Ja myslim ze skutecny mistr zapadnich dungeonu byl D.W.Bradley a je skoda ze se propadl neznamo kam.
Might and Magic jsou zabavne a mam je rad, ale co se tyce designu dungeonu, coz je zasadni, Bradley to umel lip. I v tech pomerne spatnych Dungeon Lords, kde samo neslo o klasicky dungeon, mel ty kobky perfektni.
MM6-10 jsou u nas (a asi i jinde) velmi oblibene, prave z duvodu jiste jednoduchosti a pristupnosti a myslim ze to neni na skodu. V dnesni dobe ale jde vzasade o HC zalezitosti taky. Pak z podobneho obdobi tu mame Wizardry 8, kterym plno lidi nemuze prijit na jmeno. By me zajimalo kdyz by vysli dnes jak by to dopadlo, preci jen delali je hlavne dve zenske, coz by dneska zrejme plno lidem zvedlo adrenalin.
V soucasne dobe se vyrobe dungeonu naplno vlastne venuji jen japonci, na zapade sem tam nekdo, ale lze to povazovat bohuzel za napul mrtvy zanr. Proto fanousci kteri nepresli na temnou stranu japoncu hraji stale to same dokola. Dovolil bych si tipnout ze ten zanik ma na svedomi hlavne to ze dungeony uz ze sveho principu (aby za neco staly) nemuzou byt prilis casualni, a jejich princip je proste prilis nemoderni a zastaraly. Jeste se cekem dari prosadit dungeonum s realtime souboji, ale ty tahove, tech je nove udelanych jako safranu.
Pokud by nekdo chtel dat sanci tem japoncum, a ma strach z jejich stylizace muzu doporucit par kde by jejich stylizace jde vicemene bokem.
Wizardry Tales od Forsaken Land (emulace PS2),
https://www.youtube.com/watch?v=cG5UE7cx ... PJhz5GSBhLKsaFOBr5pR
Wizardry Empire (PC)
https://www.youtube.com/watch?v=ypiKE70jQAY
Stranger of Sword City (PC, Vita)
https://www.youtube.com/watch?v=IWjx-nnR ... 0P8afS6kZTC&index=33
Neni treba z nich mit strach, ty hry maji potrebnou hloubku kterou maji mit a jejich pribuznost s kalsikami zanru je vice nez pozitivni.