Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@Charllize (23.10.2018 21:26): Tak po kratkem ozkouseni se to povedlo. 4K/60 fps, nove hires textury, kvalitni stiny a dalsi modernejsi graficka pozlatka. Ona ta hra nebyla na ps3/x360 kdovijak krasna takze samozrejme ani ten remaster nepusobi jako dnesni hry ale je videt ze do nej daly docela hodne, takze fajn. Co zamrzi je to ze ve hre neni nic co se tykalo Segy, protoze si to TriAce vydava sam. Tedy hlavne obleceni pro postavy s logem segy a motivy jejich her a podobne. V evrope na PS4 zatim hra nevysla, nikdo nevi proc, mozna nejake dalsi potize s autorskymi pravy, tezko rict. Udajne by mela vyjit zitra coz je skoro tyden po US vydani.
Na PC je ke stazeni dodatecne DLC s hires texturami, hra ma potom skoro 90GB, na PS4 to je uz v zakladu.
Na obe platformy to vyslo pouze digitalne.
Nemáte někdo zachovalá pravidla Shadowrunu 2 edice a DRD verze 1.6 s pravidly pro experty (PJ + hráči příručky)? Sháním. Pište PM.
@Richmond (18.10.2018 18:50): To je mi jasné aneb "známe své lidi"...
ale...
keby si si chcel kúpiť suprový mega kamiónový ťahač a niekto by ti pred domom zaparkoval naprosto luxusný superšport, neprojel by ses?

Otázka znie - Bolo by to apriori zlé?
@mazar1234 (18.10.2018 18:45): Tak samozřejmě že jsem se těšil na tu atmošku UU, tu jsem v těch videích absolutně nenašel a gameplay mi přišel jako slabota. Prostě tenhle typ her nemusím (včetně DMoMM). Flintu do žita neházím, třeba než to vyjde něco poštelují. Ale prý (mám to z diskuse na Elemirových stránkách) se na steamu hádají backeři (ti nadávají) a další skupinka, která UU nezná a těm to nevadí. Já backer nejsem, takže mě to nějak nepálí, spíš zas jednou promarněná šance.
@Richmond (18.10.2018 18:41): To je relatívne (ak to info beriem ako fakt a realitu), bude to sklamanie ak si chceš zahrať gameplayovo RPG typu UU, ale na druhej strane ak to bude taká vymakaná režba ako DMoMM, tak dostaneš príležitosť zahrať si super režbu....
Tak Underworld:Ascendant prý má spíš blíže k Dark Messiah of MM než k původní značce. Tak zase bude zklamání?
@orromis (11.10.2018 18:30): tak diky emulaci jde hrat na PC skoro jakykoliv, vyjma par. Ale kdyz by to melo byt nativne pro PC tak urcite Stranger of Sword City ktery ma podle me celkem prijatelnou stylizaci i pro zapadniho hrace. Pak samozrejme Elminage Gothic a Original, ty jsou hodne hardcore ale zase jde o pomerne verne nasledovniky Wizardry. Pak urcite stoji za zminku Operation Abbys a jeji pokracovani Operation Babel, tam uz je stylizace dost japonska ale v jadru to jsou klasicke dungeony jak remen.

Z dalsich co jsou na steamu je zajimava Mary Skelter Nightmares, je sice hodne fan service ale zase ma obrovske dungeony a plne 3D nepratele a nebo ted nedavny Labyrinth of Refrain.

Pokud by chtel zabrousit mimo steam a svepomoci si sehnat primo treba japonske Wizardry tak doporucuju Wizardry Empire II PLUS : Legacy of the Princess ktere maji amatersky delanou anglictinu.

Pres emulator PS2 urcite Wizardry Tales of the Forsaken Lands a Kings Field IV ktery je treba uz jen zajimavy tim ze ho delal From Software.

A az to vsechno dohraje muze zkusit Mind Zero nebo Ray Gigant, oboji na steamu, ale tam uz chce hodne velke zapaleni pro vec.

A tady je odkaz na yt kanal kde se tem jpn dungeonum nejaky nadsenec venuje na plny uvazek.
https://www.youtube.com/channel/UCADOIq00Otw_dQFPFOvFMBw
@Red (06.10.2018 23:35): už tě nebaví hrát RPG hry takto? :D

https://i.gifer.com/4jI1.mp4

Třeba se někdy dočkáme, spíš to ale neobstojí v prodejích. Ani nemůže, lidi chtějí zabíjet. Světy, kde můžeš být čímkoliv, ale každý tam chce brát nepřátele po hlavě palicí. Přitom zrovna v tomhle odvětví je potenciál skoro neomezený. Já si dokážu klidně představit i videoherní Nadaci a zejména z Fantasy žánrů ty kroniky Amberu, ale to už jsem tu kdysi psal.

Na druhou stranu chápu, že nikdo nechce dělat hru, kde se jednou volbou zavře něco, co dělají několik měsíců a těchto větví tam musí být morbiní množství. Aby ty volby byly nějak validní. Viz. v Amberu si pohrávám s myšlenkou, že by vás kterýkoliv sourozenec mohl podpořit, nebo zradit - každou hru by to bylo jinak, záleželo by jen a pouze na vašem chování a třeba i umění manipulace. A cest k trůnu by bylo hodně. A mohl by tam skončit i kdokoliv se sourozenců a vy prostě "prohrát kampaň".
@Isair (06.10.2018 22:13): Počíhaj si na Disco Elysium, debut estónskeho mančaftu, ktorý sa presunul do Londýna. Žiadne fantasy, skill checky v dialógoch a dokonca aj súboje sa odohrávajú v dialógoch.
@Jab (06.10.2018 23:29): No AoD je revoluční v nabídce nebojových řešení, ale je v tom také nechutně rigidní. Něco jako kdybys ses v BG rozhodl zaútočit na medvěda a řeklo by ti to že na tohle nemáš dostatečnou sílu. Ta hra ukazuje teoretický možnosti a limity RPG. Zábavný to každopádně je.
@Charllize (06.10.2018 22:50): Dají se hrát i jiné hry než D&D, ne?
Já hrávám mimo jiné čistě vyprávěcí freeform RPG, kde jsou souboje velmi minoritní událostí. Zato jsem tam už spoustu problémů vyřešil tím, že jsem někoho ojel. :D
@Ringo (07.10.2018 00:59): mas tu klasickou cervenou ne? Tahle byla ciste bila s takovou jakoby do seda rytinou te mumie v tom kartonu z ceho je viko . Vic si nevybavim:) Kdyz bys na to nekde narazil ve forme obrazku, videa nebo cehokoliv dej mi prosim vedet, lezi mi to v hlave uz dva roky:)
@Charllize (06.10.2018 23:58): Krabici Stone Prophetu mám, ale asi nejde o žádnou záhadnou edici. Krabice, CD a manuál.

Jinak z trojice Ravenloft, Menzoberranzan a Stone Prophet je Menzoberranzan nejslabší, nicméně i tak mě bavil.
@Isair (07.10.2018 00:48): Jo to kopou aspon co se PC her tyce, trosku to vynahrazuje pomerne velka popularita sberatelek ale klasicke edice v krabickach na PC jsou za zenitem. Konzole jsou Ok, ty hlavne drzi kamenne obchody nad vodou spolu s hernimi sberatelskymi predmety.

I kdyz je pravda ze vetsina PC her vychazi porad i krabicove, treba posledne novy bards tale nebo ten pathfinder. Problem je ale pak hlavne v tom ze po pouziti aktivace se z toho stane prebytecny kus umele hmoty ktery nejde pujcit, prodat nebo schovat na pozdejsi pouziti.
@Charllize (07.10.2018 00:44): Yop, ale je to škoda, myslím si, že si tímhle vydavatelé (i kamenné obchody) kopou pomalu vlastní hrob.

Ještě se mi docela líbila původní (nesběratelská) edice k Trine 2, která taky obsahovala nějakou tu knížečku koncept artů atd.
@Isair (07.10.2018 00:35): Obcas se zadari i dnes. Treba obycejna krabicovka Pillars je skutecne super a o neco malo drazsi edice Wastelandu 2 byla taky paradni. Ovsem vetsinou to je bida, pravda.

CD Projekt do toho sel na prelomu tisicileti skutecne poctive a nektere ty edice byli opravdu moc pekne, jen mozna to lehce prehaneli s tou velikosti krabic:) Holt to zabila doba, dnes na ty krabice mladsi rocniky koukaji a mysli ze v tom je popcorn:)
@Charllize (06.10.2018 23:58): To zní hezky. Já to mám klasicky z GoGu, já jsem v tomhle celkem lemra:) (i když beztak bych už ty krabice asi neměl kam dávat, jakkoliv jsem nikdy nebyl žádný velký sběratel).

Každopádně (a teď se oslím můstkem dostanu zpět k BG) u druhého Balduru (a druhého Icewindu) se mi dost líbily takové ty CDproject big box re-edice, které tu mám dodnes vystavené v popředí. Obsahovaly tištěný bestiář, 100+ stránkový manuál, mapu světa a hezký kartonový big box. Člověk se až divil, že se jednalo o re-edici, dneska je rád za plastikovou malou krabičku s varováním před epilepsií i u prvotních edicí (kterou beztak nakonec musí spouštět přes steam, kde čeká pár hodin než se stáhnou následné patche :D) a pokud chce něco víc, musí si slušně připlatit za sběratelku. Pak nemá člověk nakupovat přes ty digitální služby :/.
@Isair (06.10.2018 23:54): Nejak pred rokem a neco jsme mel v praci v ruce krabicovku Stone Prophetu. Pomerne zahadna edice o ktere nikde nejde najit zadna zminka. Skoda ze ji ten clovek nakonec neprodal, holt jsme nabidl malo a sef uz dal nechtel jit. Bila krabice s sedou rytinou te mumie...uz mi to casem zacina vyprchavat ta podoba, ale byla proste bila ta krabice:)

mam za to ze to byla nejaka regionalni edice treba nekde z australie nebo tak neco..
@Charllize (06.10.2018 23:50): Ravenlofty jsem dohrál asi před rokem, obojí moc fajn hry. Dvojka asi o něco málo propracovanější, ale zase jednička exceluje tou fajn temnou atmosférou (ne že by dvojka atmosfericky o moc zaostávala, ale je zase trochu jiná...). Právě jsem už tehdy měl v plánu hned rozjet i ten Menzoberranzan, ale zase už jsem byl po Ravenloftech příliš přehraný (stejný výrobce, stejný engine atd.), takže jsem to odložil.

Yop, tu Xulimu mám už taky dlouhodobě v plánu:), sakra, proč je tak málo času... :p
@Isair (06.10.2018 23:37): Myslim ze Menzoberranzan nedavno hral Elemir a pomerne hodne se o tom rozepsal na svych strankach (on je totiz solidni grafoman, a kazdou hru co hraje popisuje do podrobna a posledni dobou dela i videa)
A myslim ze ho to docela bavilo.
Ja bych spis nekdy zahral Ravenloft: Stone Prophet, libi se mi ta stylizace a dokonce bych asi i prekousl ze to je DaD, ktere povazuji pro hru jako nevhodne.

A uz taky hodne dlouho mam chut na NWN 2, kdyz jsem u tech ejdycek. Jeste jsme to nehral v celku na jeden zatah i s tema DLC.

Wasteland 2 me dost bavil, teb soubojak, rozvoj postav a svet se me libily celou dobu.

Eh..taky..Lords of Xulima..taky bych nekdy mel..mno.
@Charllize (06.10.2018 23:35): Já mám zase v plánu zítra rozehrát prvního Quaka, takže why not... :D.

Třebaže mě tahle diskuze trochu navnadila i na nějaký ten dungeon (dlouho mám v plánu Menzoberranzan). A trošku jsem se sám teď navnadil na ten Shadow Gate:D

Numenera by taky nemusela být marná, ale musel bych ji nejdřív zakoupit (přičemž bych ideálně počkal na nějakou slevu), výše zmíněné však už zakoupené mám. Nicméně v podobných hrách mám vůbec šílený deficit, dlouho třebas plánuji i ten Wasteland 2, Pillars, Tyranny, nové Divinity... ony už vycházejí pokračování a já se pořád ne a ne dostat ani k těm prvním dílům :p.
@Isair (06.10.2018 23:32): Tam je hlavně super, že jak ta hra funguje máš očíhnuté do pul hodinky. Problém spíše je ta neskutečná grafomanie celé hry. A pak že opravdu skvělá je jen poslední třetina (Bloom). A má to krásnou grafiku a dobrou hudbu. :)
Je to fajn vás číst:)

Já toužím dlouhodobě toužím po RPG, které by trochu reflektovalo, že problémy se většinou násilím nevyřeší.

Souboják v dračáku je propracovaný proto, že pravidla vyžaduje, zatímco pravidla pro komunikaci atd by byla spíš kontraproduktivní. BTW trendem ve stolních RPG je minimum pravidel i bez soubojového systému.

Problémem u videoher mi přijde právě implementace tohodle do hry. Souboj třeba v BG je vysoce sofistikovaný, je vizuálně zajímavý, nevytrhává ze hry a je to výzva. Vymyslet něco takového u nebojového řešení je dost obtížné. Jen dialogy jsou chudý a zajímavý jen pro čtenáře, minihry zase vytrhávají ze hry.
@Jab (06.10.2018 23:29): Tak to zní moc fajn:). Hmm, že bych to tedy posunul ještě o něco výše v mém "to play" listu? :) Každopádně chci to dát tak jako tak, o tom žádná. Planescape mě bavilo, takže Numenera byla též jasná volba.



@Charllize (06.10.2018 23:31): Yop, Pathfinder zní taky slušně, byť je zase z jiného soudku (nadšený MIG mi o tom poslední dobou často básní a zní to též velmi dobře, třebaže bude asi fajn počkat, až opraví všechny technické chyby).
@Isair (06.10.2018 23:25): decadence mi prijde jako solidni hardcore nasup a klidne bych ji nekdy zkusil. Numeneru vubec, nelibi se mi stylizace a prave ten prilisny odklon od souboju a hra mi prijde prilis venku z normalu. To uz si radsi zahraju treba Pillars nebo ted novy Pathfinder.
@Isair (06.10.2018 23:25): Hodně. Strááášně moc. :) Není to jen o kecáních. Používáš často tzv. tides. Ten systém je relativně sofistikovaný a celkem funkční. Zkus to, mně se ta hra docela dost líbila. :)

Age of Decadence... Někteří pro mě důvěryhodní lidé ji zbožňují, jiní kritizují. Ten nápad mi přijde super. Spíše bych se bál o zábavnost každého jednotlivého hraní. Tohle je holt věc, kterou je třeba vyzkoušet. Také o tom přemýšlím. :)
@Charllize (06.10.2018 23:22): Decadence jsem zmiňoval já :p, Numeneru Jab... ano, to jsou dost možná jediné volby na současném trhu... ale taky to není úplně přesně to, co bych očekával, ale jsou to rozhodně hry, které už mám dlouhodobě ve wishlistu (a možná i k té mé vizi v posledku mají blíže, než si nakonec myslím).
Nevím o kolik více je Numenera založená na těch mimo soubojových statistikách postavy, původní Plancape na tom nebyl úplně špatně, ale jistě by se to dalo rozvinout mnohem více- ale byla to hra, která mi ukázala, že takhle nějak by to klidně mohlo fungovat i úplně bez soubojů a pořád by to bylo dost fajn a přitom ne adventura :).
@Isair (06.10.2018 23:13): Ale jo, ja vim jak to myslis, jen jsem si chtel prihrat svoji jrpg polivcicku :)

Age of Decadence nebo tu Numeneru co zminoval Jab? U japoncu tohle moc neni, maji hry hnane scenarem, koneckoncu je to jedna ze zasadnich veci rozdilu mezi nimi a zapadnim stylem rpg. O to vic to ale vynahrazuji prave v tom bojovem rozvoji postav, originalnich napadech a podobne. Holt me nikdy ty troly nejak ojebavat nebavilo, radsi je proste zabiju:)
@Charllize (06.10.2018 23:09): Já nechci nutně "hodně ukecané RPG", to jsem přeci ani nikde nepsal. Já chci RPG, ve kterém jsou RPG prvky (vývoj postavy, ale třebas i volby a následky) hojně využivány i mimo souboje- které tam naopak nemusejí být vůbec či jen naprosto minimumálním množství (třebas i v těch dialozích, ale nejen v nich), takových prostě na trhu příliš není, většinou jsou mimo soubojové skilly prostě značně zanedbávány (omezeny třebas pouze na to "speaking" či "charisma" a to využiješ v dialozích a mimo souboje tolikrát, že by se to dalo spočítat na prstech jedné ruky či jiné, které nevyužiješ téměř vůbec- třebas Luck ve Falloutu, kde to jen zvyšovalo mimo soubojových statistik šance na výhrách v gemblerských aktivitých).

Dal jsem jasný příklad hry (her), jak by to mohlo vypadat i některé konkrétní příklady (ohnivá zbroj vs lávové jezírko- první co mě napadlo, samozřejmě možností se nabízí habaděj), stačí zapojit trochu té fantazie.

A zrovna Agarest Generation of War jsem chvíli i zkoušel, to mi přišlo spíše jako ukecaná tahová strategie. Ale nebylo to úplně špatné, to zase jo.
@Isair (06.10.2018 22:55): Fantazii mam dobrou. Ale kdyz chces neco definovat fantazie do toho nepatri.

A ja mam rad rpg s dobrym systemem rozvoje postavy, svetem co neni jen kulisa, zabavnym soubojakem a dobrou atmosferou.

Jestli chces hodne ukecane (j)rpg ktere ma hloubku zahraj si Agarest Generation of War, projdes si peti generacemi, budes hrat za deti tvych predchozich hrdinu, volit si manzelske svazky a rozpletat pribeh zrady a pomsty tahnouci se peti generacemi. Sto hodin budes kecat a dalsich sto hodin bojovat, az to dohrajes bud me budes nenavidet nebo zboznovat za tu radu co jsme ti ted dal :)) (bez urazky)
@Charllize (06.10.2018 22:50): Ty jsi v tomhle ohledu hrozná konzerva bez fantazie :) (bez urážky).

Ale je mi to fuk, klidně si to nazývej třebas adventurou s RPG prvky, byť si nemyslím, že to bude správně (adventuru zase definuje něco jiného).
Každopádně čím více tu nad tím přemýšlím, tím více mám chuť si zahrát nějaké pořádně textové RPG ve stylu toho Shadowgate (klidně tam ty souboje být v podstatě můžou také, aby ti to nebylo zase až tak líto, ale možnost se z nich pokaždé dostat i jinak než jen klasickým bojováním, by byla dost fajn).

A já vůbec mám rád RPG s "originální" implementací vývoje postavy a RP prvků a s originálními koncepty (takový Princess Maker 2 je třebas geniální kousek, byť mohl být v lecčems dotaženější... a souboje v něm taky nemusely být, aniž by byl o nic míň RPGčkem, mám dojem, že v dalších dílech série už ani nejsou- byť musím uznat, že soubojové turnaje mě zde bavily moc).
@Isair (06.10.2018 22:43): pokud beres jako zaklad rpg ty stolni pravidla co tu byli driv nez hry tak to neobstoji. Valna cast tech pravidel je venovana vecem kolem boje. Ktera prisera ma jake resisty, co na ni funguje a ce nefunguje, vypocty zraneni, jak se muze pohybovat v bojove situaci a podobne. Dokonce bych rekl ze ty sepsana oficialni pravidla, ne ty co si pak utvori behem hrani hraci jsou zejmena o tom bojovani. Dalsi slavne deskovky jako treba Warhammer to maji taky tak. Samozrejme pokud bys bral jako kanon sazky a dostihy asi by to vyslo:)

menit a kombinovat se to da, ale to ze jedna z definici rpg je prave ten boj mi prijde nad slunce jasne. Koneckoncu protoze to tak je se prakticky ve vsech rpg hrach bojuje. Neprislo to jen tak z nebes bez duvodu.

To ze se to da vyuzivat i jinak je jasne. Mas ohnivy mec takze s nim zapalis louci na zdi, abys v posledni vterine videl trola co te rozmaznul kyjem o zed a v poslednim vydechu tveho zivota jsi videl kolegu kouzelnika jak se ho snazi presvedcit aby to uz nedelal:)
@Charllize (06.10.2018 22:41): Proč by ne, hele výbava postavy se dá dost dobře využít i bez nutnosti klasických soubojů. Klidně se vše může odehrávat v rámci dialogů, textových zpráv (nemáš zbroj +5 s odolností proti ohni, neprojdeš tímhle lávovým jezírkem, ještě si třebas můžeš hodit check na element resistance, jinak smrt postavy například....) RPG prvky se dají využít všelijak, aniž by hra musela obsahovat klasické souboje tak, jak je známe. A imo by tak mohlo být jejich implementování i mnohem komplexnější, než je doposud v RPG hrách zvykem.