@
Rapier (01.01.2019 20:18):
Dojmy z dračí hlídky: Pavlovi jsem naspal následující email:
Díky za pozvánku a možnost si hru vyzkoušet.
Jsem velice rád, že jsem Vás mohl podpořit.
Rád ti sdělím několik svých poznatků (zpětná vazba).
V posledních několika měsících se vracím ke hraní her na hrdiny: hraji se svou dcerou (11 let), sestrou, někdy se přidá její manžel a jeho dcera (10 let).
Vyhovuje nám Dominion: vcelku jednoduchá hra, s českými pravidly, popisky, kdy jedna partie trvá tak okolo 45 minut. Hra tak neztrácí na dynamice a udrží pozornost (nejen dětí). Navíc sestra má půl roční mimčo, takže kratší herní doba je přínosem.
Objednal jsem stolní hru Karak.
Kam tím směřuji?
Před první hrou Dračí hlídky si budu muset maximálně zjednodušit herní pravidla (nebo jinak: uvítal bych něco jako pravidla Dračí hlídky pro absolutní začátečníky).
Včera jsme hráli cca 2 hodiny a v podstatě jsme se dostali pouze do Hrůzova a absolvovali dva souboje.
Evidentně moji spoluhráči (včetně Pána jeskyně) byli kovaní hráči ("hardcore") a hru si užívali podobně my. Ale pokud mám hrát s mladšími dětmi, nebo s někým kdo hru nikdy nehrál, tak musím naplánovat dobrodružství maximálně na dvě hodiny.
Z mého pohledu dochází k dilematu: realističnost versus hratelnost (podobně jako tomu bývá u některých PC her).
V sekci ke stažení bych uvítal jedno (nebo více) vzorových (krátkých) dobrodružství pro někoho, kdo Dračák nikdy nehrál, včetně podrobného průchodu hrou. Něco ve stylu, když jsem si koupil první balíček Magic the Gathering, kde v malé brožurce byly vysvětleny herní pravidla a pak....začala partie přesně krok po kroku ve "stylu": Hraničář Martin se rozhodl vystřelit šíp, hodil si šestistrannou kostkou (1d6), padla mu trojka, podíval se na na kartu hrdiny, kde v kolonce ÚČ (útočné číslo) nalezl hodnotu 6, tuto připočetl ke své trojce a výsledek 9 nahlásil Pánu jeskyně, který....
Samozřejmě by tak nemuselo být popsáno celé dobrodružství, ale na úvod by to mohlo stačit.
V Archívu dobrodružství bych zkusil seřadit jednotlivé příběhu dle obtížnosti (levelů postav) a popřípadě i podle průměrné délky (sleduješ jednotlivé herní seance, a máš lepší představu o délce herního času).
Takže za mne: zkusil bych redukovat pravidla, nebo spíše vést důkladnou debatu zda každé jednotlivé pravidlo má svoje opodstatnění a je nutné (třeba hod na úspěšnost seslání kouzla, zda by obvaz měl či neměl léčit fixní počet zranění)
Pozn.: dostal jsem vzorovou kartu hrdiny, kde v kolonce vybavení byly napsány obvazy, ale nebyl počet, ani kolik léčí životů).
Ale jak říkám, ty více komunikuješ s komunitou, takže máš více informací. Jen bych si dal pozor na jednu věc: Tvůrci (nejen počítačových) her mívají jeden problém. Jak se své hře věnují intenzivně, tak žijí v určité bublině, komunikují s lidmi podobného ražení a tak trochu ztrácí kontakt s realitou (amatéry). Pak se jim může stát, že výsledek jejich úsilí je velice komplikovaný (přičemž jim se zdá normální) a hra je velmi obtížná (přičemž jim se zdá jednoduchá).
S pozdravem a s přáním hezké neděle a šťastného Nové roku se loučí
Zbyněk, alias Strider.
Jinak k dotazu č. 2: stran promazávání diskuze: pokud to není nutné, a nebo nejsou příspěvky úplně o ničem, tak bych je nemazal...Netuším, ale jestli z technického hlediska (fungování webu) není přínosem nechat diskuzi maximálně 1000 příspěvků a starší umazávat...
Dračé hl