Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@Paul (07.01.2019 20:17): ale tady je to stejny .... dyk ten step je po 20% a v podstate prevedeno z csfd sem je hra, co tady ma 41-60% brana jako ptakovina

veci se delaj, aby byly dobre, takze hra je bud dobra a nebo skvela (tedy lepsi nez dobra - 2 stupne) a pak uz jsou jen stupne spatnosti ... prumerna/hra a nebo film ne-existuje .. pripada mi z definice veci prirozenejsi, mit min levelu pro dobrou vec nez pro spatnou stranku ...
@ntz (07.01.2019 20:13): jenže pokud je 4* tvoje výchozí, tak to je z principu vychýlené hodnocení, ne?
a jak pak hodnotíš ultimátní kousky, protože pokud máš odpad, tak by jsi měl mít i neopakovetelný žážítek - něco ve smyslu, chci si vymazat pamět a vychutnat si ten film poprvé, a pak znova a znova.
nebudu citovat konkretni lidi, pac se tady opakuje casto to same, ale

1) v tom modelovem prikladu, ze by se hodnotilo jako ve skole si myslim, ze by proste byla pro ty hodnotitele jednodussi a presnejsi situace .. me se casto stava, ze hodnoceni nove hry konzultuju s hodnocenim predchozim a pak ta ruzna hodnoceni upravuju, aby pasovala k sobe .. to jednodussi hodnoceni mi pripada, ze celej proces hodne zjednuduse a defakto zpresnuje, pac tam neni ta zpetna evaluace vuci jinejm titulum kvuli rozsahu 20% v ramci jednoho bodu ... pro me je vychozi hodnoceni na csfd 4 body

2) samozrejme, ze se to tady asi efektivne zpetne zavest neda pac uz to hodnoceni tady ma dlouhou historii a samozrejme nadavat se da na vsechno .... ted tu kdo chce muze bitchovat, ze 100 bodiku hodnoceni je moc a jinde muze jinej bitchovat, ze 5 bodu je malo ...

me osobne by se na tom systemu mene bodu libila ta ultimatnost a vyssi a presnost ...

ps. na csfd hodnotim takto (copy-and-pejst):

***** Skvělej film, na kterej se rád kouknu opakovaně.
**** Dobrej film, tohle je v podstatě mé výchozí hodnocení, pokud se mi film líbil a nemám vážnějších výhrad.
*** Podprůměrnej film. Dal se vydržet.
** Ptákovina.
* Demence, co se nedá vydržet.
- Odpad. Divák by měl dostat odškodnění, pokud to shlédnul celé.
Ono je totiž chyba používat při hodnocení číslo. Pokud by uživatel hodnotil umístěním bodu na línii, kde jsou vyznačeny jen koncové body 0 a 100, pak by hodnocení bylo daleko přesnější (a poté snadno přepočítatelné na číselnou hodnotu). Někde jsem na to četl i článek.
@M.a.t.t. (07.01.2019 18:09): ale na tom přece není nic špatnýho nebo krev pijícího. Je logický a správný že vyložený sračky prostě moc lidí nehraje, tak holt nemají hodně hodnocení.

@Garret (07.01.2019 17:47): teda v tomhle se s tebou neshodnu. Mě na čsfd irituje když dvěma filmům dám stejný hodnocení přestože z nich mám o dost jinej pocit, ale zas ne o tolik jinej abych dával o hvězdu víc. Tady ta větší granularita na DH je skvělá věc. A ani mi nepřijde, že by tu hodnocení nějak zásadně ujížděla.
@rikuhahl (07.01.2019 17:57): Na CSFD hodnocení by to šlo převést snadno,, 21 hodnocení rozsekat po třech, a zbylé tři přidat do odpadu:

***** 90-100
**** 75-85
*** 60-70
** 45-55
*30-40
odpad 0-25

Tak by se krásně rozptýlila hodnocení co tu již jsou. Otázka je, proč převádět na tento systém, kde je stejně průměr 60% a hodnotící stupnice nemá střed pro ryzí průměr.
@Fritol (07.01.2019 18:02): To, samozrejme, súhlasím... samému mi pije krv, keď vidím v TOP 10 najhorších hier, tituly čo majú nadpriemerné čísla :) Z tohto pohľadu to bolo lepšie, keď na umiestnenie v rebríčku stačilo 10 hodnotení.

Inak keby sa chcel niekto angažovať a pomôcť, aby sa do dolnej stovky rebríčka dostali horšie hodnotené hry, ktorým už toho veľa nechýba, prosím. :))

https://www.databaze-her.cz/hry/bez-penez-do-hospody-nelez/
https://www.databaze-her.cz/hry/big-rigs-over-the-road-racing/
https://www.databaze-her.cz/hry/alchemy-mysteries-prague-legends/
https://www.databaze-her.cz/hry/wanted-guns/
https://www.databaze-her.cz/hry/farming-simulator-2009/
https://www.databaze-her.cz/hry/beijing-2008/
https://www.databaze-her.cz/hry/fpscore/
@M.a.t.t. (07.01.2019 17:52): O barvu mi právě nejde vůbec, ta ať je klidně jednotná. Jde mi o neodpovídající hodnocení, které by 3* jako 60% a ne 70% opravilo. Prostě je tu hodnocení nadsazené protože uživatelé nevědí které procento znamená průměr...

Ta databazeknih... Moje teorie je taková, že kniha když je průměrná nebo špatná, tak ji nedočteš a nehodnotíš (Já to tak dělám). Naopak když nějakou knihu dočtu, tak mě musí bavit a tím pádem dostane často 4 nebo 5*. Tím pádem tam pak jsou knihy buď s (na oko) vysokým hodnocením nebo s žádným a ty "špatné" začínají na průměrných číslech.
@rikuhahl (07.01.2019 17:57): Kdybych to měl nastavovat podle sebe, tak bych zrušil x5 % a nechal to jen po desítkách... :-) I když je pravda, že občas mi to trochu chybí, ale jinak je vlastně tohle sebeomezení fajn a většinou je snadné se rozhodnout.
@Garret (07.01.2019 17:47): Ja beriem, že tebe to tak funguje a nakoniec prečo nie. No mne rozhodne nie a aj hra ktorá je z nejakého dôvodu sklamaním, môže byť 4* záležitosť, hoci sa od nej čakalo oveľa viac.


Zásadní rozdíl mezi filmem a hrou je jejich délka a psychické rozpoložení diváka/hráče. Já sám jsem schopný v nějaké slabé chvíli (únava, opilost...) kouknout i na absolutně odpadní film, protože je to jen +- 90 minut, bez nutnosti zbytečně přemýšlet, nebo se nějak účastnit se děje, pak jim často napálim odpad i na tom CSFD a mám klid. Na druhou stranu se hrou bych takovou trpělivost neměl, za prvé je hraju vždy v nějakém použitelném stavu a za druhé jsou často delší než řekněme 2 hodiny a nemá tak smysl ztrácet s nimi čas, takže ač by teoreticky měla být škála hodnocení u her i filmů stejná, tak tomu v praxi (u mě) není, protože vyloženě špatné hry nehraju, nebo je hraju jen pár minut a pak je samozřejmě vůbec nehodnotím. Takže se pod těch 70% dostanu často jen párkrát ročně.

Jinak řečnická otázka: pokud by se zdejší hodnocení převedlo na CSFD model (5 hvězd a odpad = 6 možností), jak by se pak převádělo to aktuální, které má 21 možností? 90% už je 5*, nebo 4*? Nebo by se všechno muselo ručně vyplnit uživateli znova? Nevidím, žádnou reálnou možnost změny.
@ntz (07.01.2019 17:04), @Kwoky (07.01.2019 17:13): Asi to nechápu. Nebo spíše vy nechápete mě - mají to být tiers. Levely, úrovně, říkejte si tomu jak chcete.

Těch tiers je 5 (+ 1 nultý pro nehodnocené hry). Každý má svou výraznou, jasně identifikovatelnou barvu. Zelená, žlutá, oranžová, červená, černá. Žádné přechody.

Ale pokud si pro to napíšete nějaký vlastní user script + CSS, bránit vám samozřejmě nebudu. :-)
@Fritol (07.01.2019 17:39): Pokiaľ ti ide čisto o farebnú škálu, tak beriem, že by sa to tu mohlo ešte viac odlíšiť. Lenže skutočne si nemyslím, že kameň úrazu je v systéme tunajšieho hodnotenia. Stačí sa pozrieť na Databáze kníh, kde funguje práve tento podľa teba ideálny systém (čo tu aj odznelo) a to nadstrelenie o nejakých 10-20% je tam viac než citeľné. Dokonca by som povedal, že je to tam ešte horšie ako tu. Hocijaká lepšia knižka má 85- 90% a tie skutočne najhoršie majú v priemere 45-50. A to ani nehovorím o tom brutálnom nepomere medzi TOP 10 najhorších hier na DH a TOP najhorších kníh na DH.

Čo mi pripomína, mohli by sa už konečne zaviesť klasické rebríčky ako na DH, v tom zmysle, že umiestnenie v rebríčku najlepších či najhorších hier by sa zobrazovalo priamo v profile hry ako istá forma "prestíže".
@M.a.t.t. (07.01.2019 17:39): hele, nic proti tomu, jak to máš nastavený, to je tvoje věc. ale tohle právě ta pětistupňová škála smazává. já mám taky hry, které jsou např. na 3* a jedna mě baví víc a druhá méně. ale obě budou mít 3, protože jsou dobré hry. to je něco, s čím se v tomhle hodnocení musíš smířit a upřímně - pro ostatní lidi není důležité, co cítíš, že tě bavilo víc nebo méně, ale hodnocení in general. prostě dobrá / skvělá / vynikající hra a šmitec. já když cítím, že je to pro mě zklamání a že jsem čekal víc, dávám dvě i když to může být dobrá hra (tj. za 3).

jinak ten hodnotící systém tady na DH už asi přepracovat ani nepůjde, takže je to víceméně bezpředmětné.
Ano, debata o hodnocení se tu vedla mockrát a asi ještě mockrát povede, a nikdy se nevyřeší. Protože nás, co nám vyhovuje toto řešení a nevyhovuje 5 hvězdiček je tu taky dost. Takže ve chvíli, kdyby se to přehodilo, tak tu zase budeme bulit my. :)

Ale proti přehodnocení té barevné škály nic nemám, dokonce jsem možná i pro a ani ty plynulé přechody by mi nevadily.
@M.a.t.t. (07.01.2019 17:30): Na druhou stranu ale na csfd víc odpovídá "modrý" film svým kvalitám než oranžová hra na DH svým kvalitám. Osobně koukám poměrně často na modré filmy (většinou 50-69%) a také jim často dávám 4* (80%), protože to prostě jsou nadprůměrné filmy, které dokáží překvapit a nebo jim dávám 3* (60%), což je stále dobrý nadprůměr. Zatímco oranžová hra DH mě už na první pohled odpuzuje, protože i když má hodnocení 50-69%, tak mám jisté pochyby o její "nadprůměrnosti" a realita je taková, že většinou vážně nadprůměrné nejsou a už to zavázní průměrností až špatností. Hodnocení je tu prostě nadsazené o nějakych 10-20% u těchhle průměrných-nadprůměrných her a 70% u hry se rovná 50% u filmu.
@M.a.t.t. (07.01.2019 17:30): Mám to stejně, ještě víc mě to vadí na databázi knih, tam se mi dost blbě hodnotí. Škála 0-100% je naprosto ideální. Ale průměr mám tedy nastavený na 50%, 70% už je slušná hra, která se dá doporučit.
Hodnotenie 1-5* je nedostačujúce a už na CSFD mi vadí, že občas odo mňa dostane 3* čisto priemerný film a vysoko nadpriemerný, ktorý ma bavil omnoho viac. Aj preto som rád, že tu je to inak.
@ntz (07.01.2019 15:26): +1 Hodnocení 1-5 je nejlepší. Už jen z toho důvodu, že hráči i recenzenti si nějak za ty roky zvykli brát 70% jako průměr. Pokud by 3 představovalo 60% jako na csfd, tak by to bylo o krok blíže reálnému průměru a s hodnocením na DH by to znatelně hnulo.

Bohužel na to už je nejspíš pozdě a předpokládam, že přechod na takové hodnocení je nereálný bez smazáni všech stávajících hodnocení.
@MCZ (07.01.2019 17:01): ten plynulej prechod mezi nima (tedy 100 stupnu od ? sedivy -> cerveny -> zeleny) by bylo v podstate takove eye candy ... proste drobne zlepseni (ktere nezarmouti ...)
Smysl těch barev je samozřejmě v tom mít nějaké "tiers". Volný přechod mezi nimi by tohle v podstatě zrušil. Pokud někomu ty barvičky vadí, kdykoli si je může vypnout v Uživatelských preferencích ("Zrušit barevné rozlišení škály").
@Kwoky (07.01.2019 16:36): to by bylo nadherny .... a jiste by to nemelo bejt tak tezky to implementovat vzhledem k tomu, ze ta paleta sou vlastne cisla ... ale samozrejme si nedovoluji to jakkoliv pozadovat ani navrhovat, takze to prosim kwoky ber jenom jako odpoved na Tvoji otazku, zda-li by se mi to libilo
premejslim, jestli by byla nejaka vyhoda mit znamkovani pouze 1-5 jako ve skole (eg odpad .. `*****' jako na csfd) ... stejne je to tady hozeny tak, ze pod 70% uz je hra v cervenym a tak nejak se implicitne predpoklada, ze to neni dobre hodnoceni ...
@leebigh (06.01.2019 13:29): Ano to je pravda, mám několik těhle SEGA her z dnes již neexistujícího obchodu DotEmu, kde je rozdávali kdysi zdarma. Hrál jsem z toho akorát Ristara, a pouštělo se to samostatně, žádný pokojíček nebyl potřeba. On pravděpodobně nějaký ten emulátor naběhl, ale rovnou tě to hodilo do hry. Ale to podle mě není podstatné. Prostě to základní rozlišení je podle mě v tom, jestli je to oficiální vydání na PC i když přes emulátor a nebo jestli si to uživatel zbastlí na PC sám.
Ještě než spustili tady tu soubornou verzi s knihovničkou, mám dojem že se tady tyto SEGA hry spouštěly samostatně. Akorát ve Steam knihovně nefigurovaly jako samostatné hry ale byly pod něčím sdruženy.