Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@GodOfTheSick (27.01.2019 10:35): Underworld Ascendant je zmetek, se žánrem jako takovým to nemá so dělat. Bards tale IV jsem nehrál, protože si myslím, že po odkoupení studia MS by mohl vyjít na Xbox v Game Passu.
Tahle diskuze mně nasměřovala k rozhodnutí: Grimoire začnu hrát hned po dohrání Ishara dvojky.
@90210 (27.01.2019 09:53): Je to tak. Nainstalova, pokosit, odinstalovat, zapomenout. Ale tak občas je potřeba si připomenout, že i takoví podivní lidé jsou mezi námi. Lezou z nich naprosto nelogické a nesouvisející implikace, ale tak jim to neměj za zlé :)
Underworld Ascendant je taky na nule. Tak ale nelze se divit, když dungeon jako žánr je dávno překonán, všichni to vědí a místo hraní jenom trollují v diskuzích. Ale třeba někdy vyjde ve Score návod s mapkama. Mezitím si každý radši zahraje znova Zaklínače nebo Skyrim.
@GodOfTheSick (26.01.2019 22:39): Samozřejmě, na hraní zmíněných stříkaček můžeš být klidně ve vegetativnim stavu, a dohraješ je. To to pak naskakuje samo.

Pěkný pokus, ale invalidní. Grimoire je tak dobrá hra, že i jen jeho existence vytváří tak silné emoce, že ho ani nemusíš hrát. Nikdo ji zatím nerozehrál, ale i tak vygeneruje daleko více příspěvků - a to je to hlavní. Táhne zájem.
@GodOfTheSick (26.01.2019 22:39): Strílačka je rutina a funguje podobne, ako vykonávanie základných potrieb - robí to každý a v slušnej spoločnosti sa o tom nekecá. Zato keď si rozvážne vyhradíš pár týždňov na Grimoár a precízne, metodicky, s rozvahou si ho nakoniec zahráš, obklopí ťa aura mocnej slávy a celá komunita si bude nesmelo šuškať tvoje meno!
@GodOfTheSick (26.01.2019 22:39): +
Grimoire nebude mít nejenže jedinkrát dohráno, ale už teď nemá ani jedno rozehráno. Nikdo to nikdy hrát nebude, zato to ještě tenhle rok bude určitě atakovat hranici 200 diskuzních příspěvků.
@GodOfTheSick (26.01.2019 22:39): Tak potřebují dlouhodobou psychologickou přípravu a povzbuzování se mezi sebou, páč dungeony jsou nudné. Koneckonců málem zvládly pohřbít žánr RPG, který zachránil Fallout a Diablo. A to prosím tehdy tahaly za kratší slánku, a nedělám si legraci, v souboji s real - time strategiemi. To je jak prohrát závod na sto metrů s malomocným. :)
@90210 (26.01.2019 16:21): Že se na DH o něčem diskutuje ještě neznamená, že je to nejpopulárnější. Důležité je, co se hraje. Dusk má po pár týdnech 6x dohrání a až vyjde Doom nebo Ion Maiden, tak budou zářezy jenom přibývat. Prostě fanoušci stříleček nekecají, ale makají. Kdežto vy tady jenom vedete žabomyší války, co je a není rpg a skutek utek. U Grimoire už víc jak rok jenom blekotáte, milión výmluv a nikdo se nezmohl to ani nainstalovat. Bards Tale 4 to samé, nula dohrání. Tak se pozná, co lidi skutečně zajímá. Tak se pozná, kdo je hráč a kdo je troll.
@mazar1234 (21.01.2019 20:57): Jasné. Ono asi každá skupina hráčov sa postupne prepracovala k istým úpravám pravidiel. Ľudia sú od prírody kreatívny a tento typ hier je predsa na kreativite a predstavivosti založený.

Inak utajené HP nebol môj vynález, aj keď by som sa s ním rád pochválil. :) Našiel som to v niektorom hernom fanzine, ale už mi vypadlo, v ktorom to bolo. Asi Mágia a meč, alebo Dech draka. Tak som si to vypožičal. Prišlo mi to ako dobrý herný prvok na prehĺbenie atmosféry a ujalo sa to.
@Bragi (21.01.2019 20:43): Tak už len tie úpravy pravidiel, typu postavy nevedia HP a počíta im ich PJ bol celkom unikátny HC prvok, ono tie pravidlá bol apriori asi iba nejaký základ predstavivosti.

Napr. moja prvá postava bol, Kroll Válečník s docedla nabušenými maximami a nebol problém to hrať, mňa viac sralo, že mi brácho vyfúkol Alchymistu, ale nakoniec to bolo dobre, ten low-IQ Kroll zabíjal celé grupy enemákov na počkanie.
@mazar1234 (20.01.2019 20:06): Až na to, že k systému "zábava až na prvom mieste" sme sa prepracovali až postupne. Prvé postavy sme nahadzovali poctivo. Ako bol môj barbarský warrior, ktorému vtedy na kocke padli 2 jednotky. Ale to už bolo dávno, v hernom praveku v roku 1990, ešte podľa tých úplne prvých pravidiel DrD.

A pokiaľ ide o HC šialencov, spomenul som si na našeho vtedajšieho zlodeja. Toho som za pomoci istého nemenovaného alchymistu nahováral na Dračák cez školskú prestávku. Chvíľu odolával, čo že mu to vnucujeme za hlúposť. Potom to ale vzdal. Požičal si teda moje pravidlá a počas nasledujúcej vyučovacích hodín odohral pod lavicou za pomoci papierových útržkov, čo mu nahradili kocky, celé Jarikove dobrodružstvo. Za pár dní sme už po škole pravidelne vyrážali rabovať dungeon. :)
@Rapier (20.01.2019 20:00): Vy ste si to niekedy fakt reálne nahadzovali?

Proste to fungoval systémom "budem hrať takúto postavu" a tak to bolo. Nikdy som nevidel, že by si niekto poctivo nahadzoval postavy, vždy to bolo o tom ako sa chceme baviť a čo chceme hrať v súčinnosti s PJ.

A to sme tam mali takých HC šialencov, že dovi-dopo.

.... napr. user DH nebudem ho menovať, aby som mu nezničil život, konkrétne je to nemenovaný user B***i, účastníci minizrazu v Bratislave ho poznajú (ano je to on).
Jen tak ze srandy jsem si o víkendu pročítal pravidla DRD 1.5 tvorba postavy. Ehm, spodní a horní mez, počet K, tabulka, vysvětlení. Na nahazování atributů aby měl člověk pomalu maturitu. :) Tohle si už vůbec nepamatuji. Měl jsem za to, že to bylo jednodušší. :)
Pravidla vždycky byly jenom berlička, když byl dobrej PJ, dalo se hrát skvěle cokoliv. Strávili jsme v tom s partou cca 8 až 9 let, než se větší část postupně rozprchla na vejšky atd. a už se to blbě skládalo. Mám doma ještě plnej foch věcí do původního DrD 1.6 - všechny pravidla včetně Světa, několik modulů Tarie, Asterionu, 12 sošek Almiru prostě je toho moc. Někdy máme takovej závan nostalgie se sejít a znova si to po víc jak 10 letech zahrát, ale už to asi není reálný, protože lidi se rozprchli po celé republice.

Někdy ke konci jsme zkoušeli i DrD Plus, ale to už byla taková labutí píseň a sešli jsem se na to asi 4x, než tahle éra víceméně umřela. Ale viděl jsem v tom celkem potenciál, menší svázanost tabulkama a pravidlama. Škoda no, ale aspoň má člověk na co vzpomínat :)
Více abilit nekouzlících povolání a naopak možnosti úpravy kouzel kouzlících. To byl jeden ten příklad, který vadí ale ve spoustě "her na hrdiny". Ale je toho mraky, co tam aj přebývalo.
@Jab (12.01.2019 12:43): člověče, nevím. Když teď listuji pravidly DRD 1.5 (příliš se neliší od 1.6) pro začátečníky ani se mi nezdá že by tam něco extra chybělo. Co konkrétně máš na mysli? Proč myslíš, že je to mizerná hra? Standardní DRD myslíš jako DRD 1.6 pro začátečníky a experty nebo bez expertů? Zdá se Ti třeba DRD2 nebo DRD Plus lepší? Co Ti tam chybí a co se Ti zdá zbytečné?

PS: já ty pravidla prakticky skoro celá zapomněl. Nehrál jsem to více než 20+ let. Když si to teď tak pro radost pročítám je v tom závan nostalgie.
Náš PJ to obyčejně dělal tak, že si pravidla překopal. Například válečníci díky tomu měli sadu "abilit", které už od první úrovně využívali. Obdobně hraničáři (ale i kouzelníci mohli dodávat kouzlům různé dodatečné vlastnosti) atp. Standardní dračák je dost mizerná hra imho. A fakt je tam spousta zbytečných volovin. A dobré věci naopak chybí.
@90210 (12.01.2019 10:36): základní DRD mě nepřišel přestatistikovaný. Souhlasím, že rasa Kroll a Kudůk je tam jaksi zbytečný. U nás se hrál ze začátku jen ten Kroll.
Ano, DRD se především v počátku hrál jen jako nekonečné procházení dungeonů a nekonečné vybíjení skřetů a další havěti a ano, všemu asistoval čterečkovaný papír.

Zlom nastal s příchodem Shadowrun 2 edice v cz, kdy všichni z nás co už měli po krk procházení nesmyslných podzemí začali hrát outdoor. To spolu s neustále lepšící se kvalitou PJ a hráčů vedlo k tomu, že jsme později už začínali jen na 6 úrovni s pravidly pro experty a hráli především už jen outdoor detektivní zápletky ve vesnicích a městech.

Momentálně v Dračí Hlídce hraji už druhé dobrodružství venku a podzemí jsme zatím strávili sotva 1 hod času.
@Bodkin (11.01.2019 22:48): Myslim, ze krome nekolikaradkovyho popisu je nijak vic nerozpracovali a prijde mi zbytecny vymyslet dalsi postavu z řádu hobitovitych.

Celkove mi DrD vzdycky prisel strasne prestatistikovanej, kazda eventualita tam byla zbytecne prepocitavana a nemyslim si, ze hodne lidi vyuzilo napr. pravidla pro experty a vetsinou to vzdycky skoncilo u klasickyho pruchodu podzemim, outdoor tam byl obtiznej na hrani. Nejvic me bavilo na ctvereckovanym papire delat nakresy mest, kde bude jakej barak, odtud moje obsese na mesta v RPG hrach, nesnasim kdyz nevypadaji jako zivouci funkcni mesta.
@mazar1234 (10.01.2019 22:00): zrovna team co sedí vedle mě shání testery. Pokud máš zájem napiš životopis a já to předám na HR osobně. Fa. kde pracuji potřebuje různé lidi na různé pozice. V našem teamu kde jsem by Tě bez zkušeností nepřijali ale v jiným ano a ještě si Tě zaškolí. :)

BTW dnes můj člověk válečník před začátkem hry přestoupil na druhou úroveň. Mám 19 životu (z původních 12 díky hodu 5 na K6 a +2 za odolnost), mám vylepšené dovednosti Akrobacie (bonus +2) a Orientace (bonus +2) a dvě nové: Reflex - něco jako šestý smysl (bonus +1), Vyjednávání (bonus +1) a z čistě válečnických schopností mám nově:
Mistrovství v zacházení se zbraní (+1 k útoku jakoukoliv zbraní na blízko) a jako speciální trik mám Úskok (jednou za 3 roka když nasbírám ve 2 předcházejících kolech 2 body adrenalinu - tedy 1 za kolo) mám možnost použít tuto obecnou fintu a získat tak +5 do obrany.

Během přesunu ke Stříbrné řece jsem zastínil i hraničáře, díky bonusu +2 za Orientaci (hraničář to má jako default +3) a dobrému hodu na K10 jsem to byl naopak já, kdo vedl družinu hustým lesem v noci tam kde měla dojít, tedy k řece. :) Hraničář by nás svedl úplně z cesty. :)

To jsem dnes úspěšně poprvé zapomněl využít (PJ to komentoval slovy zahráno stejně jako bonus za zranění zbraně) a podruhé nezapomněl a díky tomu tři vlky co po mě šli (zjevně očarovaní bez zvířecích instinktů) naprosto úspěšně jsem se jim všem vyhnul (jedna, druhá a třetí pirueta) ačkoliv ve třetím kole na mě útočili 3 z 5 vlků současně!
Při obraně +3 za široký meč + 2 za prošívanou zbroj a extra +5 za trik Úskok jsem první útok s hodem na K6 spolehlivě vykryl a překvapivě i další dva s obranou 10. :) Na první obranu si hážeš K6, na další už jen obranné číslo. No nic stejně nás všechny pokousali a jsme nakažení.....

Dnes jsem ale úspěšně 2x střílel s Dlouhého luku ale stejně mě to bylo nahovno. Když jsou vlci a bývali vesničani nakaženi, nemají pud sebezáchovy. Ačkoliv hraničář zkušeně odhadl kdo je vůdcem smečky vlků, krvavé oči mi napověděli, že tady je úplně jedno koho sejmu jako prvního (zdali vůdce smečky nebo toho koho jsem zasáhl šípem), protože Tihle vlci se budou rvát až do úplného konce...

RPG je fakt pecka, královský žánr! :)
@Rapier (09.01.2019 21:15): V IT umím gúgliť a pařit, ENG viem pomerne úspešne komunikovať.... ja som DTP grafik, vy asi potrebujete programovať, to je advanced alchýmia, ktorú vôbec nedávam.

Samozrejme som to len zo srandy povedal.