@Charllize (01.02.2019 20:11): Mě to teda pitomý nepřipadá. Znám hodně lidí, kteří by si šli v reálu hned vrznout. Ostatně co taky dělat? Sedět s rukama v klíně a brčet? Život jde dál.
RPG
@Sadako (01.02.2019 20:22): No to je velmi zjednodušené, že chápu ty japonské světy je hodně silné tvrzení, ne, nikoliv, nechápu je vždy, ale přes to mě dokáží fascinovat.
A bacha, já jsem kdysi v zápalu euroamerického herního šílenství na PC napsal, že na konzolové hry a japonské RPG bych nesáhl železnou tyčí. To bylo před rokem 2000, když přišel pro mě katastrofální Baldurs Gate 1, tak jsem se začal poohlížet po jiných možnostech a kamarád mi poslal CD s FF7 a jen k tomu dodal, zkus a pak kecej. Zkusil jsem a nešlo kecat, čuměl jsem s hubou dokořán a začal shánět všechny jRPG, co se tu sehnat daly.
A co se týče "necustomizovatlenosti postavy" - já jsem to v žádném evropském RPG nenašel taky, zajímalo by mě, kde to nacházíte. v tom, že nastavíte jinak skilly? :-) Nebo že místo A odpovíte v rozhovoru B a hra se stejně odvíjí prakticky stejným způsobem dle napsaného programu?
A bacha, já jsem kdysi v zápalu euroamerického herního šílenství na PC napsal, že na konzolové hry a japonské RPG bych nesáhl železnou tyčí. To bylo před rokem 2000, když přišel pro mě katastrofální Baldurs Gate 1, tak jsem se začal poohlížet po jiných možnostech a kamarád mi poslal CD s FF7 a jen k tomu dodal, zkus a pak kecej. Zkusil jsem a nešlo kecat, čuměl jsem s hubou dokořán a začal shánět všechny jRPG, co se tu sehnat daly.
A co se týče "necustomizovatlenosti postavy" - já jsem to v žádném evropském RPG nenašel taky, zajímalo by mě, kde to nacházíte. v tom, že nastavíte jinak skilly? :-) Nebo že místo A odpovíte v rozhovoru B a hra se stejně odvíjí prakticky stejným způsobem dle napsaného programu?
@Sadako (01.02.2019 20:22): Ono kdyz si tu konzoli koupis, tak seznas ze tech her na zahrani je najednou vic nez jedna, neboj :)
Globalne, lidi co primarne hraji jrpg to vetsinove vidi podobne jako Ringo, s nejakyma plus nebo minus odchylkama.
Chapes, kdyz se nekdo pohybuje dlouhe leta treba v nejake anime/manga spolecnosti/komunite tak urcite vi co prevlada a co ne a muze posoudit vec az tak ze je globalni:)
Globalne, lidi co primarne hraji jrpg to vetsinove vidi podobne jako Ringo, s nejakyma plus nebo minus odchylkama.
Chapes, kdyz se nekdo pohybuje dlouhe leta treba v nejake anime/manga spolecnosti/komunite tak urcite vi co prevlada a co ne a muze posoudit vec az tak ze je globalni:)
@Jab (01.02.2019 20:01): A tak když to vezmu jako Ringův subjektivní pocit z her, tak proč ne, takový dojem z nich klidně mít může.
@Ringo (01.02.2019 19:45): Tedy jRPG vyprávějí a svět konstituují způsobem, který je ti silně srozumitelný, sympatický a tak dále. OK, asi chápu, proč jim tedy dáváš přednost. Já na japonských cRPG velmi doceňuju práci s prostředím, se symboly a brutální eklekticismus. Naopak mne občas zamrzí necustomizovatlenost postavy a obecná skupinová orientace, oproti individuálnímu západnímu hrdinovi - což je v kontextu euroatlantická civilizace verus Japonsko velmi příznačné a pochopitelné, že to takhle vypadá.
@Charllize (01.02.2019 19:54): Myslím si, že je to zčásti i zvykové - lidi tady jsou zvyklí kupovat si hry na PC. Mění se to, konzole jsou rozšířenější, ale prostě pomalu. A navíc teda - jRPG jsou anglicky, do češtiny to nikdo překládat nebude, rozhodně ne distributor. A vem si, kolik lidí jenom tady brečí, že na hru XYZ není čeština a angličtina je moc těžká.
A třeba pro mě není konzole otázkou peněz (ano, moje grafická karta byla i po slevě 2x dražší než PSko) ale využití. Vzhledem k tomu, že to zkurvený PSko není zpětně kombatibilní a zahrála bych si na něm přesně jednu hru (Bloodborne), tak se jim na tu exkluzivitu můžu vysrat. Až vydají konzoli, která zpětně kompatibilní bude, můžeme se začít bavit.
Btw.
Ono samozrejme jde taky o to co komu sedne a subjektivne to co popisuje Ringo nekdo vubec nemusi vnimat ani potrebovat. Ale kdyz se na to podivame globalne tak to tak proste je.
Hele v těch dvou větách si protiřečích. Je-li to subjektivní a někdo to tak nemusí vnímat (s tím souhlasím), tak jaké globálně a tak to prostě je?
@Ringo (01.02.2019 19:45): Tedy jRPG vyprávějí a svět konstituují způsobem, který je ti silně srozumitelný, sympatický a tak dále. OK, asi chápu, proč jim tedy dáváš přednost. Já na japonských cRPG velmi doceňuju práci s prostředím, se symboly a brutální eklekticismus. Naopak mne občas zamrzí necustomizovatlenost postavy a obecná skupinová orientace, oproti individuálnímu západnímu hrdinovi - což je v kontextu euroatlantická civilizace verus Japonsko velmi příznačné a pochopitelné, že to takhle vypadá.
@Charllize (01.02.2019 19:54): Myslím si, že je to zčásti i zvykové - lidi tady jsou zvyklí kupovat si hry na PC. Mění se to, konzole jsou rozšířenější, ale prostě pomalu. A navíc teda - jRPG jsou anglicky, do češtiny to nikdo překládat nebude, rozhodně ne distributor. A vem si, kolik lidí jenom tady brečí, že na hru XYZ není čeština a angličtina je moc těžká.
A třeba pro mě není konzole otázkou peněz (ano, moje grafická karta byla i po slevě 2x dražší než PSko) ale využití. Vzhledem k tomu, že to zkurvený PSko není zpětně kombatibilní a zahrála bych si na něm přesně jednu hru (Bloodborne), tak se jim na tu exkluzivitu můžu vysrat. Až vydají konzoli, která zpětně kompatibilní bude, můžeme se začít bavit.
Btw.
Ono samozrejme jde taky o to co komu sedne a subjektivne to co popisuje Ringo nekdo vubec nemusi vnimat ani potrebovat. Ale kdyz se na to podivame globalne tak to tak proste je.
Hele v těch dvou větách si protiřečích. Je-li to subjektivní a někdo to tak nemusí vnímat (s tím souhlasím), tak jaké globálně a tak to prostě je?
@Jab (01.02.2019 20:01): tak to bude zrejme proto ze Bethesda hry hraju z uplne jineho duvodu nez JRPG. je to takova multifunkcnost z obou brehu reky kterou jsi se treba ty nikdy nepokusil preplavat :) Treba Bioware hry na to jdou celkem podobne jako japonci, ale proste je to cele vic humpolacke a dost veci pusobi pitome. Neco ve stylu - kdyz zabijou postavu co jsi s ni mel/chtel mit vztah ve hre od Bioware tak za chvili oblbujes nekoho jineho, kdyz se tohle stane v jrpg postava za kterou hrajes tohle vetsinou/nikdy neudela, ta pripadna smrt nekoho duleziteho ji bude provazet celou hru s patricnou odezvou, zhruba tak jak bys to zazil nekde v realne situaci. Nezaskoci si do bordelu vrznout :)
tak jasne ze jsou to jen fraze, pro tebe, Ringo ktery to plne chape tomu ale rozumi a fraze to pro nej nejsou. Ja bych sice ted mohl rozepsat proc ma FF7 srdce a dusi ale mam obavu ze by to stejne k nicemu nevedlo a zase by to pochopil jen Ringo :)
tak jasne ze jsou to jen fraze, pro tebe, Ringo ktery to plne chape tomu ale rozumi a fraze to pro nej nejsou. Ja bych sice ted mohl rozepsat proc ma FF7 srdce a dusi ale mam obavu ze by to stejne k nicemu nevedlo a zase by to pochopil jen Ringo :)
Jinak co oceňuji u jRPG -
1. naprosté a nekompromisní vtáhnutí do světa a jako přidanou hodnotu oceňuji, že to dokáže pár hesly, nepotřebuje nudně a rozvláčně kokem toho obalovat balast na úrovni "bavíme se o počasí".
2. atmosféra - kombinace hudby a grafického stylu dokáže vyvolávat mrazení v zádech a vyvolává všechny možné zajímavé pocity a vjemy, které by se v jiném případě člověku prostě nedostalo.
3. RPG systém - vývoj postav - spousta jRPG do toho doslova vkládá strategii, kombinace vývoje postav jsou někdy dechberoucí, člověk žasně, co tam vše jde dělat, jakým směrem jde postavy vést a jak to všechno jde promítnout do všudypřítomného soubojového systému, který se z velké části drží tahové, případně ATB šablony a nevsází tupě a drtivě na akci a schopnosti to uklikat.
4. Epičnost příběhů, prostě ten příběh je tak výpravný, že člověka zajímá a nebere hru jen jako pokořitelnou procházečku, chce přijít věci prostě na kloub a ví, že to nění jen taková sranda typu - zabij hlavního padoucha a stím jede člověk hru od A - do Z. Spousta příběhových zvratů v těch hrách dokáže ze zdánlivého zla udělat dobro a naopak, slovy Twin Peaks, sovy nejsou tím, čím se zdají býti.
1. naprosté a nekompromisní vtáhnutí do světa a jako přidanou hodnotu oceňuji, že to dokáže pár hesly, nepotřebuje nudně a rozvláčně kokem toho obalovat balast na úrovni "bavíme se o počasí".
2. atmosféra - kombinace hudby a grafického stylu dokáže vyvolávat mrazení v zádech a vyvolává všechny možné zajímavé pocity a vjemy, které by se v jiném případě člověku prostě nedostalo.
3. RPG systém - vývoj postav - spousta jRPG do toho doslova vkládá strategii, kombinace vývoje postav jsou někdy dechberoucí, člověk žasně, co tam vše jde dělat, jakým směrem jde postavy vést a jak to všechno jde promítnout do všudypřítomného soubojového systému, který se z velké části drží tahové, případně ATB šablony a nevsází tupě a drtivě na akci a schopnosti to uklikat.
4. Epičnost příběhů, prostě ten příběh je tak výpravný, že člověka zajímá a nebere hru jen jako pokořitelnou procházečku, chce přijít věci prostě na kloub a ví, že to nění jen taková sranda typu - zabij hlavního padoucha a stím jede člověk hru od A - do Z. Spousta příběhových zvratů v těch hrách dokáže ze zdánlivého zla udělat dobro a naopak, slovy Twin Peaks, sovy nejsou tím, čím se zdají býti.
@Charllize (01.02.2019 19:54): Já si úplně nejsem jist, zda je vůbec argumentovatelné, že ze západních her mají atmosféru jen dungeony a duši zase mají jen JRPG. Obé je to spíš na úrovni nic neříkajících frází.
Krom toho Bethesda není z Japonska a dungeony také úplně nedělá. Že s tím tak souhlasíš...
Krom toho Bethesda není z Japonska a dungeony také úplně nedělá. Že s tím tak souhlasíš...
@Charllize (01.02.2019 19:54): Podle mě z toho, co píšeš (nemusí někdo tohle vnímat ani potřebovat) vyplývá nenávist vůči dungeonům. Někdo nepotřebuje tu stísněnou atmosféru a kombinatoriku s prostředím na jednotlivých čtvercích a pak to odmítá vůbec chápat jako RPG hru, protože tam není to či ono, i když ono to tam z principu tohoto žánru být nemá.
@Sadako (01.02.2019 19:36): Ringo to vystihl dobre, i kdyz strucne (ony ty dlouhe prispevky v diskuzich stejne stoji za vyliz si)
Ono samozrejme jde taky o to co komu sedne a subjektivne to co popisuje Ringo nekdo vubec nemusi vnimat ani potrebovat. Ale kdyz se na to podivame globalne tak to tak proste je.
Otazka platformy to mohla byt kdyz konzole staly 20k, jenze dneska jsou vsechny pod 10k a PS4 se da koupit i za pet. Coz je cena grafiky do pocitace. Taky i zde na DH pocet majitelu konzoli dost silne vzrostl, i kdyz ne kvuli jrpg, ale kvuli exluzivnim mega flakum :)
Ono samozrejme jde taky o to co komu sedne a subjektivne to co popisuje Ringo nekdo vubec nemusi vnimat ani potrebovat. Ale kdyz se na to podivame globalne tak to tak proste je.
Otazka platformy to mohla byt kdyz konzole staly 20k, jenze dneska jsou vsechny pod 10k a PS4 se da koupit i za pet. Coz je cena grafiky do pocitace. Taky i zde na DH pocet majitelu konzoli dost silne vzrostl, i kdyz ne kvuli jrpg, ale kvuli exluzivnim mega flakum :)
@Sadako (01.02.2019 19:36): Já to mám takhle. U dungeon RPG vyhrává atmosféra, ta je prostě nenahraditelná. U izometrických RPG by měl vyhrávat příběh, to se někdy daří, někdy ne, nebudu jmenovat, abychom se vyhli flame o jednotlivých titulech. U japonských RPG jsem ale v RPG hrách našel ne jen že srdce, našel jsem v nich, že mají duši, dokáží pracovat s emocemi a neotřelým způsobem RPG vývoje postav. U těch euroamerických RPG mám takový zvláštní pocit, že tam pořád spíše tahám s figurkami bez duše a RPG systém jako by jel pořád tu stejnou lajnu. V jRPG ten svět jakoby prostě žije a s fantasií se nebojí jít za hranu, kterou drtivá většina evropanů nikdy nebude chtít ani přijmout, ani chápat.
@Charllize (01.02.2019 19:21): ve svete kde skoro vzdy nejake jrpg v prvni desitce figuruje.
Japonský konzolový fetiš versus PC-based hráči v ČR. Imho je to opravdu mimo jiné otázka platformy. Teď už sice vychází spousta her i pro PC, ale pamatuju si, že třeba Ys jsem dlouho hrála přes emulátory, než jsem si je mohla koupit na GOGu.
A tedy se zeptám trochu provokativně - v čem jsou jRPG o tolik lepší než evropská nebo US cRPG, že by nutně musela být na předních příčkách oblíbenosti na DH? Jednak se různé motivy, styly a nápady vyskytují napříč světem, studia se různě inspirují a vyměňují si mezi sebou lidi, jednak průměrné západní a průměrné asijské cRPG sice vypadá jinak, ale to z jednoho nebo z druhého nedělá něco lepšího. Jsou komplementární, ne sobě nadřazená.
Btw. já moc dobře vím, co na jRPG doceňuju a čím mě naopak serou, totéž západní produkce. Ale prostě někdy mám chuťna Tales, někdy na Elder Scrolls.
Japonský konzolový fetiš versus PC-based hráči v ČR. Imho je to opravdu mimo jiné otázka platformy. Teď už sice vychází spousta her i pro PC, ale pamatuju si, že třeba Ys jsem dlouho hrála přes emulátory, než jsem si je mohla koupit na GOGu.
A tedy se zeptám trochu provokativně - v čem jsou jRPG o tolik lepší než evropská nebo US cRPG, že by nutně musela být na předních příčkách oblíbenosti na DH? Jednak se různé motivy, styly a nápady vyskytují napříč světem, studia se různě inspirují a vyměňují si mezi sebou lidi, jednak průměrné západní a průměrné asijské cRPG sice vypadá jinak, ale to z jednoho nebo z druhého nedělá něco lepšího. Jsou komplementární, ne sobě nadřazená.
Btw. já moc dobře vím, co na jRPG doceňuju a čím mě naopak serou, totéž západní produkce. Ale prostě někdy mám chuťna Tales, někdy na Elder Scrolls.
@Jab (01.02.2019 17:13): Tak samozrejme, protoze ta ignorace jrpg tady je velmi vysoka, kdyby nebyla zebricek by spis odpovidal tem ve svete kde skoro vzdy nejake jrpg v prvni desitce figuruje.
@Ringo (01.02.2019 16:20): s tim se da souhlasit, FF7 narozdil od zde vynasenych her ma srdce, o cemz se treba Zaklinaci 3 ani nezdalo, ten ma proste srdce z kamene. Jednou napisu k FF7 komentar aby se vedelo proc to tak je :)
@Ringo (01.02.2019 16:20): s tim se da souhlasit, FF7 narozdil od zde vynasenych her ma srdce, o cemz se treba Zaklinaci 3 ani nezdalo, ten ma proste srdce z kamene. Jednou napisu k FF7 komentar aby se vedelo proc to tak je :)
DH pořadí první RPG pětice je Witcher 3, Fallout 2, Planescape: Torment, Fallout, Baldurs Gate 2.
V topce je uvedená pětice i napříč žánry, kde figurují mezi nejlepšími deseti. Witcher 3 dokonce drží pohodlné první místo.
@Sadako (01.02.2019 13:10): Taky možnost. Ale na mobily nejsou tolik slevy.
V topce je uvedená pětice i napříč žánry, kde figurují mezi nejlepšími deseti. Witcher 3 dokonce drží pohodlné první místo.
@Sadako (01.02.2019 13:10): Taky možnost. Ale na mobily nejsou tolik slevy.
@Richmond (01.02.2019 16:50): Dobrá, tak je to na pováženou s Chrono Triggerem, těžko se to rozhoduje :-D
@Ringo (01.02.2019 16:20): V žádným případě! :)
@Charllize (01.02.2019 14:15): Přitom Final Fantasy 7 je nejlepší hra všech dob.
Mně nepřijde, že by se tu jRPG ignorovala. A že se žádné neumístilo v nějaké zdejší anketě bych připsala tomu, kde a na co vychází a s reklamou na co se hráči nejčastěji potkají, to je celé.
Protože je sice hezké, že vyjde něco např. na Switch, ale většina hráčů tady se ti na to vysere, protože hrají pravděpodobně převážně na PC. A emulace v době nadbytku už nemají moc význam, aspoň já se s nimi až na naprosté výjimky už neobtěžuju.
Protože je sice hezké, že vyjde něco např. na Switch, ale většina hráčů tady se ti na to vysere, protože hrají pravděpodobně převážně na PC. A emulace v době nadbytku už nemají moc význam, aspoň já se s nimi až na naprosté výjimky už neobtěžuju.
@SilentWolf (01.02.2019 14:12): Chce to Switch, desna konzole ale minimalne Xenoblade a nadchazejici SMT V za to stoji. A z nudy si muzes svihnout nejakyho maria a zeldu:)
@Jab (01.02.2019 14:15): Jo, posledni dobou se to lehce zlepsilo, to nepopiram. Ale zrejme doba kdy se v nejake zdejsi ankete umistni nejake jrpg na prednich mistech je porad zatracene daleko :)
@Jab (01.02.2019 14:15): Jo, posledni dobou se to lehce zlepsilo, to nepopiram. Ale zrejme doba kdy se v nejake zdejsi ankete umistni nejake jrpg na prednich mistech je porad zatracene daleko :)
@Charllize (01.02.2019 14:06): Imho je tu hraje docela dost lidí. Diskuze jsou jinde více, ale podle toho se to nedá hodnotit. To by dungeony byly na DH top žánr. :)
Spíše lidé nemají ani po dohrání pár JRPG tu touhu nutně shánět x dalších. Třebas je ty odehrané i bavily. Ale tak moc často se nestává, že by si je zařadili rázem mezi insta klasiky a hledali okamžitě další k zahrání si. Tzn. pro většinu tu JRPG fungují zcela vyváženě. Občas si je někdo rád zahraje, ale z JRPG se nedělá nirvána žánru. Ignorace tu ale určitě není ani k těm JRPG. To fakt přeháníš.
Spíše lidé nemají ani po dohrání pár JRPG tu touhu nutně shánět x dalších. Třebas je ty odehrané i bavily. Ale tak moc často se nestává, že by si je zařadili rázem mezi insta klasiky a hledali okamžitě další k zahrání si. Tzn. pro většinu tu JRPG fungují zcela vyváženě. Občas si je někdo rád zahraje, ale z JRPG se nedělá nirvána žánru. Ignorace tu ale určitě není ani k těm JRPG. To fakt přeháníš.
@Charllize (01.02.2019 14:06): až vyjde další dil SMT na normální konzoli (nebo cokoliv od Atlusu) půjdu do toho. Teď je jen cosi na mobily. :-D ani to tu nemá profil a je to zřejmě novinka.
@SilentWolf (01.02.2019 13:59): spis jde o japonske rpg, obecne japonske hry se tady zase tak neignoruji. A jinak proc ne, bylo by fajn videt Paula jak zanicene diskutuje nad dalsim dilem Neptunie nebo SMT :))
@Charllize (01.02.2019 13:25): Dávej pozor, co si přeješ. Vážně bys byl raději, kdyby tu víc lidi hrálo japonské hry? tzn. diskutovalo o nich? Něco jako u her od EA, Ubisoftu, Bioware nebo Bethesdy?
Važ si spíš toho, že jsi díky tomu jedinečný a nechtěj měnit něco, co ve skutečnosti nechceš. :D
Važ si spíš toho, že jsi díky tomu jedinečný a nechtěj měnit něco, co ve skutečnosti nechceš. :D
@SilentWolf (01.02.2019 13:22): mam dojem ze ve zdejsim uskupeni mnozi ty boty nerozchodi nikdy :)
ta zdejsi ignorace japonskych her je pomalu na vyhlaseni vyjimecneho stavu a hozeni stranek do nouzoveho rezimu :)
ta zdejsi ignorace japonskych her je pomalu na vyhlaseni vyjimecneho stavu a hozeni stranek do nouzoveho rezimu :)
@Charllize (01.02.2019 12:57): ale to utrpení, než je rozchodíš... :(
@Jab (01.02.2019 09:42): Chrono Trigger je i na mobily, nedávno jsem si ho koupila a hraje se dobře.
@Jab (01.02.2019 12:55): Tak proc se to resi? :) A je to skoda, mel bys to jako kdyz si koupis novy boty, dyt uz z tech zapadnich her musis bejt unavenej .
@Charllize (01.02.2019 12:21): Já nechci hrát JRPG. To špatně čteš.
@Ringo (01.02.2019 12:39): cenu Suikodenu 2 ovlivnuje spatna dostupnost prakticky od vydani hry, s kvalitou to je dle meho nazoru horsi. Trojka mela vetsi ohlas mezi hraci, hlavne diky lepsi pristupnosti pro novacky. Ale spis zalezi na kazdem jaky ma k cemu vztah. Tvrdit ze Suikoden 2 neni klasika bych si rozhodne netroufnul.
jinak na tu serii mam podobny nazor jako ty a jiste vim ze se k ni uz nikdy vracet nebudu.
jinak na tu serii mam podobny nazor jako ty a jiste vim ze se k ni uz nikdy vracet nebudu.
@Charllize (01.02.2019 12:21): Já jsem dohrál jen Suikoden jedničku, dvojku pak do předfinální lokace, chvíli jsem hrál pětku, čtverku vůbec, i když jsem měl IV a V origoš, než jsem to prodal. Pak jsem strašně dlouho hrál Suikoden Tierkreis na NDS. Nejslavnější je jednoznačně dvojka, to je egenda, která se na eBayi draží za nehorázné prachy. Já mám s celou sérii problém, já moc nemám rád takové hračičkování typu stavím městečko, vesničku, hrad. Kdysi mě to lákalo, ale pak mi to v každé hře přišlo jako opruz zdržovačka, v Suikodenech je navíc trochu problém se v tom hradu pak orientovat a když chci jít konkrétně někam, tak bloudím po hradě, než najdu to, co hledám. Svým způsobem jsem ntak na sérii zanevřel. možnost vytrénovat z těch 108 postav polovinu do party, to mě taky nějak nenaplnilo nadšením, stejně jsem si vybral partu 6 oblíbených a na ostatní postavy kašlal. Každopádně není to jednoznačně mainstreamová série a určité fanoušky nadchne i přes některé kompikace a zbytečné opruzy. Začátek je vždycky takový strhující, ale jakmile se člověk usadí v hradě, tak to ztratí náboj, spád a já v takových chvílích začnu pokukovat po jiných hrách.
@MickTheMage (01.02.2019 11:20): Tak já musím v dungeonu šlápnout na každý čtvereček, abych neminul třeba nějakou drobnost, takže tam, kde není automaping, je pro mě mapování povinnost.
Nejvetsi slavu si ziskal Suikoden III, jestli by vam teda nevadila bojova kachna v parte:) A posledni pata instance ma taky neco do sebe. Ctyrka je jen pro zarputile fanousky, a pro lidi co maji radi Piraty z Karibiku a Black Flag :)
Za hrich taky stoji Suikoden Tactics, uz dle nazvu ve stylu FF Tactics.
Ty hry obecne jsou vsechny pomerne tezkopadne diky velkemu mnozstvi verbovatelnych postav (108 stars of destiny, odkazuje na nejakou cinskou novelu). Hromadne bitvy jsou fajn ale taky nemaji tu hloubku obvyklych strategii. Suikodeny jsou spis takova celozivotni vasen, da se v tom nimrat roky, diky mnozstvi postav a moznosti. Ja je moc rad nemam, i kdyz jsem je hral myslim vsechny.
@Jab (01.02.2019 11:44): jak jsem psal FF Type 0 je hra pro tebe, kdyz uz chces mermomoci hrat JRPG :)
Za hrich taky stoji Suikoden Tactics, uz dle nazvu ve stylu FF Tactics.
Ty hry obecne jsou vsechny pomerne tezkopadne diky velkemu mnozstvi verbovatelnych postav (108 stars of destiny, odkazuje na nejakou cinskou novelu). Hromadne bitvy jsou fajn ale taky nemaji tu hloubku obvyklych strategii. Suikodeny jsou spis takova celozivotni vasen, da se v tom nimrat roky, diky mnozstvi postav a moznosti. Ja je moc rad nemam, i kdyz jsem je hral myslim vsechny.
@Jab (01.02.2019 11:44): jak jsem psal FF Type 0 je hra pro tebe, kdyz uz chces mermomoci hrat JRPG :)
@SilentWolf (01.02.2019 11:04): Dohrál. Hrozná hra. :) Anders je nejhorší NPC v dějinách. Přitom v Awakening byl oukej.
@MickTheMage (01.02.2019 11:20): Mýval? Něco takového se mi tedy v hlavě vybavuje.
@MickTheMage (01.02.2019 11:20): Mýval? Něco takového se mi tedy v hlavě vybavuje.
@Ringo (01.02.2019 00:11): Les ani nebolo treba moc mapovat, stacilo si zapamatat cestu k tomu svistovi, ci co to bolo :) Ishar III je, myslim, jedina hra ku ktorej sa mi zachovala aspon jedna rucne kreslena mapa :)
@Jab (01.02.2019 11:02): Dragon Age 2 jsi asi nehrál, co? :D
https://www.reddit.com/r/dragonage/comme ... ker_damn_you_anders/
https://www.reddit.com/r/dragonage/comme ... ker_damn_you_anders/
@Charllize (01.02.2019 09:49): Zrovna v ME sérii si tohle "romancovaní" dost hlídali. V ME 1 stačilo pár lehkých narážek a už na Šeprda naběhly Liara a Ashley, že si musí vybrat. Což působilo jako šílená pěst na oko, když s žádnou z nich vlastně ani nic neměl.
@Flowerpot (31.01.2019 19:30): Hmmmmmmm. Suikodeny mám už léta (ale ne tak dlouho, aby tomu pořád neříkal Suidoken), prákrát jsem to zkoušel, ale vždycky to zapíchl hned na začátku (z důvodu předlouhých keců, nikoliv z grindu jako FFVII), ale když to doporučuje i Saruman s Hamsterem, tak tomu dám pořádnou šanci teda...
@Charllize (01.02.2019 00:06): Uz leta hraju hry, jen kdyz je venku hnusne a tma. Pres leto vubec.
@Ringo (01.02.2019 00:11): Nevim no, ja nikdy nemapoval, mesto mapu melo a les mapovat nepotreboval, byly to co si vzpominam 2 vetsi sekce rozdeleny uzkym pruchodem, v jedny byl teleport a v druhy byl myval/potomci clenu druziny.
@Ringo (01.02.2019 00:11): Nevim no, ja nikdy nemapoval, mesto mapu melo a les mapovat nepotreboval, byly to co si vzpominam 2 vetsi sekce rozdeleny uzkym pruchodem, v jedny byl teleport a v druhy byl myval/potomci clenu druziny.
@Charllize (01.02.2019 09:49): Dovolím si předpokládat, že si mohu ušetřit čas a tohle ani negooglovat. ;)
@Ringo (01.02.2019 09:42): Kdyby radsi udelali Romancing Sagu: Minstrel Song, tam bych do toho sel i za vyssi cenu.
@Jab (01.02.2019 09:42): zahraj si Moero Chronicles, uplne nova zkusenost :)
Me v ME prislo ze hrac brousi po lodi jak zralok a hleda co by ojel, dava si velky pozor aby si nahodou u nekoho neuzavrel postelovou scenu, nez se rozmysli koho vlastne a ve volnych chvilich ojizdi technickou dustujnici ve sprse, a mimochodem zachranuje to lidstvo. Nevim mozna se nekteri lide takto chovaji, ale od hrdiny nejvetsi velikosti bych to neocekaval : )
@Jab (01.02.2019 09:42): zahraj si Moero Chronicles, uplne nova zkusenost :)
Me v ME prislo ze hrac brousi po lodi jak zralok a hleda co by ojel, dava si velky pozor aby si nahodou u nekoho neuzavrel postelovou scenu, nez se rozmysli koho vlastne a ve volnych chvilich ojizdi technickou dustujnici ve sprse, a mimochodem zachranuje to lidstvo. Nevim mozna se nekteri lide takto chovaji, ale od hrdiny nejvetsi velikosti bych to neocekaval : )
Z těch JRPG, co jsou na PC, tak leda Crono Trigger. Údajně už je ta PC verze solidní a že se člověk může vyhnout tradičnímu grindu je pozitivní. I tak bych to měl ale na seznamu her k dohrání celkem nízko.
@Charllize (01.02.2019 09:36): Aha. Já viděl název a na wikipedii pak obrázek s tlupou teenagerů a už se mi otevírala kudla v kapse. Má chyba v tom případě.
ME měl ty "romance" trapné hlavně v jedničce. A tedy i víceméně ve dvojce. Trojka už ušla, ale byly tam vlivem zásahů DLC i tak dost nekonzistentní.
@Charllize (01.02.2019 09:36): Aha. Já viděl název a na wikipedii pak obrázek s tlupou teenagerů a už se mi otevírala kudla v kapse. Má chyba v tom případě.
ME měl ty "romance" trapné hlavně v jedničce. A tedy i víceméně ve dvojce. Trojka už ušla, ale byly tam vlivem zásahů DLC i tak dost nekonzistentní.
@Charllize (01.02.2019 09:36): Na Steamu to je myslím kolem 350 Kč. Ještě by to chtělo tu trojku, tu jsem dohrál kdysi na emulátoru SNESu, nejprve jsem nepochopil ten systém a tak jsem ji zepsul kdysi v recenzi na rpghryCZ a dal ji snad 2/10, pak mi to nedalo, protože ta grafika se mi fakt líbila a ponořil jsem se do toho, zjistil jsem, že ty souboje nemají zákonitosti jako Final Fantasy hry a najednou to šlo parádně hrát. Ty možnosti začít hru úplně na jiném místě dle toho, jakou postavu si vybereš a dle toho se pak odvíjí i příběh z různých pohledů, to mě na tom vždy fascinovalo. Jasná 90% záležitost.
BTW jestli někoho mate název a hned rádoby chytře a erudovaně musí hejtovat o něčem, čemu nerozumí, tak opravdu, v té hře prakticky není romancování takřka žádné. Jde o normální řekněme odnož Final Fantasy. Ne nadarmo se jmenovala ta série na GBC, kde vlastně začala, Final Fantasy Legend (1, 2, 3). Další tři dály vyšly na SNESu pod názvem Romancing SaGa a na PS1 pokračovala jako SaGa Frontier 1, 2 a na PS2 pak jako Unlimited SaGa, ale ta už bylo systémově hodně jinde.
BTW jestli někoho mate název a hned rádoby chytře a erudovaně musí hejtovat o něčem, čemu nerozumí, tak opravdu, v té hře prakticky není romancování takřka žádné. Jde o normální řekněme odnož Final Fantasy. Ne nadarmo se jmenovala ta série na GBC, kde vlastně začala, Final Fantasy Legend (1, 2, 3). Další tři dály vyšly na SNESu pod názvem Romancing SaGa a na PS1 pokračovala jako SaGa Frontier 1, 2 a na PS2 pak jako Unlimited SaGa, ale ta už bylo systémově hodně jinde.
@Ringo (01.02.2019 09:34): Mno jo, na konzolich uz nejakej patek je, za lidovou cenu 800 korun, se zblaznily :)
@Jab (01.02.2019 08:37): Kupodivu tam zase tolik toho romancovani neni, treba oproti Mass Deffectu, kde to je navic jeste dosti retardovane:)
@Jab (01.02.2019 08:37): Kupodivu tam zase tolik toho romancovani neni, treba oproti Mass Deffectu, kde to je navic jeste dosti retardovane:)
@Flowerpot (31.01.2019 19:30): Mmt. Na PC se to dostalo jen emulátorem?
@Ringo (31.01.2019 22:09): ty vole co je zase Romancing Saga? To už si tropíš žerty. Jsou fakt věci, které by dospělý člověk o sobě ani na internetu neměl zveřejňovat.
@90210 (31.01.2019 23:24): +1 Ačkoliv pro Jaba není pravděpodobně nic z toho. Jsem fanda do japonských dějin (hlavně ve smyslu neweberovské a nemarxistické cesty k modernizaci a kapitalismu), ale to jen v určitých obdobích (právě těch, kdy jejich jiný specifický postup vedl k podobnému výsledku jako na "Západě"). Ale japonská kultura jde víceméně mimo mě. Čímž neříkám, že se nenajdou výjimky (GitS, Satoshi Kon...). Ale kdykoliv vidím třebas nějakou totálně přehranou Final Fantasy animačku, tak s hrůzou šplhám na zeď. :)
@Ringo (31.01.2019 22:09): ty vole co je zase Romancing Saga? To už si tropíš žerty. Jsou fakt věci, které by dospělý člověk o sobě ani na internetu neměl zveřejňovat.
@90210 (31.01.2019 23:24): +1 Ačkoliv pro Jaba není pravděpodobně nic z toho. Jsem fanda do japonských dějin (hlavně ve smyslu neweberovské a nemarxistické cesty k modernizaci a kapitalismu), ale to jen v určitých obdobích (právě těch, kdy jejich jiný specifický postup vedl k podobnému výsledku jako na "Západě"). Ale japonská kultura jde víceméně mimo mě. Čímž neříkám, že se nenajdou výjimky (GitS, Satoshi Kon...). Ale kdykoliv vidím třebas nějakou totálně přehranou Final Fantasy animačku, tak s hrůzou šplhám na zeď. :)
@Drolin (01.02.2019 00:18): Asi to tak mám vžité jak se to skoro dohromady vyslovuje :-) je to něco jako nepsát Eye of the Beholder, ale jen Beholder nebo EOB :-)
SMT a Personu nemám rád. Musel bych je zmiňovat kriticky :-)
SMT a Personu nemám rád. Musel bych je zmiňovat kriticky :-)
@Charllize (01.02.2019 00:06): Bohužel hraje :)).
Ale také se mi lépe hraje, zvláště velké rpg, na podzim nebo v zimě.
@Ringo (01.02.2019 00:10): Ty to ale píšeš všude, snad i na rpg hrách... :D Plus nikdy nezminis ve výčtu jRPG SMT či Personu.
Ale také se mi lépe hraje, zvláště velké rpg, na podzim nebo v zimě.
@Ringo (01.02.2019 00:10): Ty to ale píšeš všude, snad i na rpg hrách... :D Plus nikdy nezminis ve výčtu jRPG SMT či Personu.
@90210 (31.01.2019 23:24): Ishar III se krásně mapoval, jak si člověk uvědomil, že je v jiné časové lince je ta mapa je fakt na některých místech jiná, hlavně ten obří les :-)
@Drolin (31.01.2019 23:43): Dobře, jsou tam mezery před Cross :-) Trocha Fake News pro lidi, kteří to stejně nikdy nebudou hrát, neuškodí :-D
@90210 (31.01.2019 23:24): hrajes hry podle rocnich obdobi? tvl
Nepíše se Chronocross ani Chronotrigger... Ringo zde tvoří hoaxy!