Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@Red (01.02.2019 22:39): Numenera je docela blízko (resp. na 99,9% v cíli). Tu bych ti doporučil.

@Charllize (01.02.2019 22:41): Ale ne, on má recht. Ale celý ten RPG systém by se tomu musel přizpůsobit. Ale to není zase takový problém. Samozřejmě asi nikdo úplně nechce, aby z toho byl převládající trend v rámci žánru. Ale jako jeho oživení je to určitě dobré.
@Red (01.02.2019 22:39): Tak máš adventury ne? RPG, kde se nebojuje, nebo, kde je souboj skoro úplně v pozadí mě spíš odrazuje. Ano PS:T je sice výjimka, ale tu hru beru skoro spíš jako adventuru (ale dobrou!) než cRPG.
@Red (01.02.2019 22:39): to proto ze rpg jsou na bojovani zalozene. Je to jako chtit letat v letadle a nebyt ve vzduchu :)

Ale tady se uz zase lehce poustime do vod definice rpg a tomu se rad vyhnu, takze me pokud mozno ignoruj :)
Asi budu nudný, ale mě baví právě to střídat různá RPG a tak i různé přístupy k věci. Co mi chybí jsou RPG kde se nebojuje, těch je nějak hrozně málo.
@Ringo (01.02.2019 22:10): Ještě k tomu níže, co jsem tu dnes napsal:

Každopádně z té pre 1997 generace RPG už budu v budoucnu zkoušet maximálně znovu Albion a Ultimu VII. Zbytek jsem už zkoušel nebo nemá smysl, abych jej zkoušel.

Na JRPG mě taky neužije. Příběh mě tak neirituje. Spíše stylizace a "přehrané" dialogy celkově.

Já nechci hrát JRPG. To špatně čteš.

To je k tomu tvému:

On si chvíli hraje podlézavě na kámoše, tu najednou koketuje s druhými, jak by hrál Ishar II a podobně, ale jde mu jen o to nalákat dostatek lidí, kteří na něj zareagují, aby s nimi potom mohl rozpoutat flame.

Tzn. opět další příklad, kdy tu přesvědčeně meleš úplné blbosti. ;) K Isharu přímo jsem se už vyjádřil v předchozím příspěvku.

P.S. Máš dnes super skóre. "Jab dohrál tři dungeony, srovnává customizaci Bioware a TES her s JRPG a schválně dělá, jako by chtěl hrát své neoblíbené žánry, aby rozpoutal flame...." Nepotřebuješ slabikář? Jako můj self-made tiskový tlučhuba si selhal, tak by nebylo špatné, abys si to prosvištil od základů. :)
Ja osobne mam nejradsi kdyz muzu hru ovlivnovat samotnym hranim a ne textem. kdyz ted vymyslim priklad tak by to vypadalo zhruba tak ze budu treba ve vesnici kde je studna, ja do ni hodim jed a za 20 hodin zjistim ze umrela princenzna co jsem si ji mel vzit pac se napila z ty studny a nebudu mit kralovstvi v kterym je dungeon s unikatnim armorem a mecem. Zjednoduseny priklad, nebrat doslova:)
T5aky netrvám na x koncích, spíše mě nadchne, že k tomu stejnému cíli se někomu podaří najít tajnou chodbu a v ní ultimátní meč a druhý tu tajnou chodbu třeba mine, to jsou ty rozdílové věci, které se mi líbí. Výběr z odpovědí A, B, C, jejichž výsledek je vesměs kosmetický, byť někoho královsky naplňuje, mě nebere už jen z důvodu, že zatím jsem nedocílil toho, že bych něco hrál 2x, pokud nepočítám některé kratší dungeony jako Eob nebo po 17 letech jsem si třeba zopáknul M&M III a IV, ale ne proto, abych odhalil jiný konec, stejně jej nemá, ale proto, abych si znovu užil tu atmosféru. Sranda je, že já i při druhém hraní bych postupoval stejně tak, jako minule, prostě proto, že mě tím směrem srdce táhlo a udělal bych to znova. Proto pro mě více možností znamená jednak otázku, změním něco? V drtivé většině ne. A druhá otázka, chci to změnit oproti tomu, jak jsem to hrál minule? Taky v drtivé většině ne.

A hrát něco xkrát s cílem hledání odlišností, hmm, proč ne, někdo to tak rád, pro mě ještě odlišnější je ale zahrát si jinou hru.
@Richmond (01.02.2019 22:08): Hej, hezky napsané. Podíval jsem se do toho svého top 11 RPG a zřel, že všechny mají vícero konců. Byť u Planescapu je to trochu nahnuté, páč jeden je sebevražda. A zbytek, byť odvislý od gameplaye a voleb v jeho rámci, je spíše o tom, do jaké míry jde Nameless One za trest do Válek krve dobrovolně.

Mně k uvěřitelnosti světa pomáhá, když jednotlivé questy mají různé postupy a volby během děje vedou k odlišným závěrům. Samozřejmě beru, že to každý má jinak. Ale pro mě je tohle zcela zásadní, abych si hru užil. Ostatně na tom ale RPG dnes staví.

@Ringo (01.02.2019 22:10): Prosím už toho nech. Opravdu se jen zbytečně ztrapňuješ.

@Ringo (01.02.2019 22:08): Já DA neopěvuji. Žádný díl. A u Isharu 2 jsem psal, že jsem jej chtěl původně (při onom dohrávání) před X lety dohrát ještě jednou za partu orků, ale ten gameplay onoho dohrávání mě otrávil, takže jsem se na to vykašlal. A tady jsem dnes o doporučení JRPG také nepsal, tak je zase tvůj omyl. A fakt já nevím, nepotřebuješ spíše emociální podporu dalších náctiletejch holek? Když už si ke mně měl tolik analogií, tak mi přijde, že mezi ně bys zase zapadl ty. ;)
@Richmond (01.02.2019 22:08): Ja na tom taky netrvam, obecne je stejne vetsinou nezaziju, pac si radsi zahraju neco dalsiho nez zase hrat to same znovu kvuli par odlisnostem. Az na ojedinele vyjimky. Ale zrejme pro plno lidi to ne nejak zasadni, nebo co. Podobne jako pro me vetsinove uplne zbytecna new game+.



@Ringo (01.02.2019 22:08): on je zdejsi DH inkvizitor, a jde mu to, o tom zadna. Jen skoda ze to neni moc oblibena funkce:)
@Jab (01.02.2019 21:58): No marné je, že dáváš příklady, aniž bys tedy zřejmě pochopil, o čem se vede diskuse. Ve snaze se za každou cenu zapojit, aniž bys věděl, o čem je ve skutečnosti řeč a nebo ve snaze rozpoutat flame a pak se z toho vykrucovat, že jsi to myslel jinak?
@Charllize (01.02.2019 21:58): On si chvíli hraje podlézavě na kámoše, tu najednou koketuje s druhými, jak by hrál Ishar II a podobně, ale jde mu jen o to nalákat dostatek lidí, kteří na něj zareagují, aby s nimi potom mohl rozpoutat flame. Už jsem si tu toho všiml na více místech, jak to zkouší. A vždycky paradoxně u žánrů, u kterých tady dává k lepšímu ,jak je nenávidí, protože jsou tak špatné. Chodím mu já plivat do diskuse na DA, protože si myslím, že je v té hře všechno špatně? Nechodím. Ale on si soustavně chodí trollovat k dungeonům, o kterých prohlásí něco ve smyslu, že je třeba je vymýtit. Pak mu člověk napíše něco, co jej zasáhne a na to rychle přispěchá s desetiletými starými nějakými hádkami, z kterých vytrhá z kontextu drby co kdo o kom, aby to snad dokázalo jako, jaký je dotyčný zločinec a že on má tu správnou pravdu. A ještě si myslí, že mu to někdo žere. No možná někdo jo, já ne. Ale hlavně, že má někdo své dny :-)
Já se vám třeba přiznám, že osobně od rpg her spíš NECHCI, aby měly x konců a já mohl svým chováním ve hře dospět k nějakému z nich. Vedle čistě pragmatického důvod, kdy neznám rpg, které bych podruhé, pokud neuběhne alespoň 10 let a tudíž nehrozí, že bych ty ostatní konec poznal (což by mě štvalo) je dalším důvodem, že hry většinou nejsou ještě moc dobře zpracované, aby pobraly takové obrovské větvení nějak smysluplně.

Asi to bude znít divně, ale mám raději roleplaying v jiném smyslu. Preferuju spíše ten jediný možný konec, ale mám rád, když k některým skutkům/questům/čemukoliv ve hře je možné se dosíci různými prostředky. A pokud možno nejlépe nikoliv pomocí dialogů :) Nebo ano i formou odpovědí v dialozích ale fakt co nejméně, ideálně pro mě NE výběrem z možností, nýbrž formou dotazů na klíčová slova a následným dobráním se nějaké klíčové informace, kterou by jinak musel hráč získat jinou strastiplnou cestou. Nemusí jít jen o rozhovory, prostě získání důležitého předmětu na nedostupné místě, objevení tajné místnosti po rozluštění nějaké hádanky, přičemž nápovědu získám jinde atd. Prostě věci, které nemají dopad na rozvětvení příběhu, ale poskytnou možnost řešit tak, že dva lidí různého ražení problém vyřeší podle nich naprosto logicky nejepším způsobem a přitom se bude jednat o rozdílné přístupy.

Asi píšu o naprosto zřejmých věcech a ostatní to cití podbně, pak se omlouvám, že nosím sov do Atén :)
@Ringo (01.02.2019 21:51): Customizace je v TES a Bioware hrách jako ME série a DA série v širokých možnostech vzhledu charakteru, oblečení, povolání, schopností... Nevím, co teď píšeš za "marné, marné...". Kór když si sám evidentně zřel, že se se mnou dohaduješ o něčem, o čem jsem nenapsal ani čárku. To je spíše očistec s tebou a tvými klapkami. ;)

Jinak ty tři dungeony, které si mi vpálil, jsem spočítal na dvacet. Z období do roku 1996 (abych vynechal MaM 6-8 či Brány Skeldalu), jsem z devatenácti RPG, které mají na DH relevantní hodnocení, hrál deset. A to je mezi nimi (těmi devatenácti) i třebas Princess Maker 2 nebo Chrono Trigger.

Důkaz:
https://www.databaze-her.cz/hry/?zanr=s2 ... 96&razeni=-hodnoceni
https://www.databaze-her.cz/hry/?zanr=s2 ... ne&razeni=-hodnoceni
@Ringo (01.02.2019 21:51): ja mel puvodne za to ze Jab chtel doporucit nejaky jrpg, coz se ukazalo jako mylka, ackoliv to tak dost vypadalo. A vlastne z toho vznikla zase jakoby hadka kdyz uz jsem si myslel ze s Jabem budem kamosi, achjo, je to marny :))
@Jab (01.02.2019 21:47): No neuvedl jsi nic, kde by šlo o tu zásadní customizaci tolik se vymykající jRPG možné customizaci, ale to jsi asi nepochopil. Když dáš příklad, neznamená to hned, žer je správný. Ale marné, marné....
@Sadako (01.02.2019 21:37): Jak psal Charlize, viz Star Ocean 2, vlastně v celé sérii je několik konců, záleží, kudy se vydáš, ve SNESové verzi Star Oceanu se dle postupu ve hře také nabízely postavy pro přijetí postavy do party a někdy to bylo buď a nebo, šlo získat buď jednu nebo druhou. PSP verze už toho byla ušetřena, aby hráč o nějakou postavu nepřišel. Pak zmíněný Chrono Trigger měl x konců, šlo jej dokončit i bez hlavní postavy
@Ringo (01.02.2019 21:45): Já nic nepřekrucoval. Ten můj příspěvek měl pár slov. A to na tvé:

A co se týče "necustomizovatlenosti postavy" - já jsem to v žádném evropském RPG nenašel taky, zajímalo by mě, kde to nacházíte.

Jsem odepsal:

Bioware série jako ME a DA zrovna tu "customizaci" jedou. Nebo TES hry.

A ty už tady zase jedeš nějaké ublížené divadlo. Máš "svoje dny"?
@Jab (01.02.2019 21:36): Vím přesně na co reaguji, na argumenty dané do diskuse v určitém kontextu, ale z toho jsi ty vždy rád vytrhával a dal k dispozici jen to, co se ti hodilo, abys to mohl překroutit. No to jsi celý ty. Proto říkám, diskuse s tebou jsou ztráta času, vesměs se z tvé strany jedná o trolling a nikdy ničeho rozumného se s tebou člověk nedobere. A v podstatě ti jde přesně o to, čeho jsi docílil, čili v trollování mohu uznat tvé vítězství, nechal jsem se opět a zase zbytečně vyprovokovat k tomu, abych na ty tvé bláboly zareagoval a porušil jsem tak ignore k tvé osobě a vznikl flame, v kterém se ty vždy domácky tetelíš jako u hřejivého krbu a těšíš se na to, až budeš moci zase přiložit.
@Sadako (01.02.2019 21:37): Star Ocean 2 ma neco malo pres 100 zakonceni. Takze to jde, ale vicemene to uz asi nikdo nedela, pac proc, stejne pro tech asi 10 lidi co je ochotno to absolvovat to moc nema smysl. Vetsinou se spokoji s klasickym bad/normal/true ending. To ma 80% jrpg.
@Ringo (01.02.2019 21:20): Podotýkám, že co je pro někoho kosmetické může být pro jiného zásadní. A jinak - že hra nabízí různé možnosti se jednak píše v anotaci hry, kterou si kupuješ, jednak je to poznat z gameplaye. Můžeš reagovat různě, volit různé cesty a tak dále - je vždy víc než jedna možnost. Co se týče znovuhratelnosti, na druhé či další hraní už víš, co dělat a dokážeš si méně zaživné pasáže zkrátit.
A tedy, co se mne týče není až tak podstatná ta znovuhratelnost, jako mít na výběr možnost, která mi sedne nejlíp. Třeba ME tohle nesplňoval, Dragon Age série (zejména DA:I) už ano, abych vzala příklad rámcově podobných her od stejné firmy.

A co se týče jRPG... hm... grind je opruz, wtz, ale když je zábavně udělaný (a to on většinou v těch jRPG je), tak mi moc nevadí. Bizarnosti jako bizarnosti dost často ani nevyhodnotím. Asi bych hrozně moc ocenila jRPG udělané jako visual novel - shitload různých konců, nicméně chápu, že to jde asi výrazně hůř než v té VN.
@Ringo (01.02.2019 21:29): Truhlíku, tys psal, že neznáš západní RPG, kde je nějaká customizace. Tak jsem ti dal příklady. A zase se úplně zbytečně spustíš, že ti někdo šahá na JRPG. To je jak ta diskuze k BG, kde ty nevidíš variabilitu prostředí. Já uvedu její příklady a ty na mě vyrukuješ s tím, že jako Dark Sun snad takovou variabilitu nemá? Všímej si kurnik, na co reaguješ.
@Sadako (01.02.2019 21:13): Chápal bych to v případě, že těch více možností využiješ, jak je ale poznáš v případě, že to hraješ jen jednou? to jedeš vlastně jednu linii a o těch dalších se nedozvíš. a v případě, že to hraješ vícekrát, ok, v čem je ale ta přidaná hodnota dvou větví, lišících se prakticky jen kosmeticky, zatímco hodiny a hodiny gameplaye probíhají naprosto totožně při obou hraních. Pro mě to není tak zásadní prvek, aby to bylo vůbec předmětem kritiky jRPG. Chápu kritiku, že tam jsou bizarnosti, že tam jsou příliš mladistvé charaktery, že je tam třeba mnohdy hodně zdlouhavě grindovat atd. Ale kritiku, že nejde ovlivnit příběh....tu slyším vlastně nejčastěji a nenacházím základ, o který by se mohla opřít v případě euroamerických RPG.
@Ringo (01.02.2019 21:05): Nejde o to, že by člověk mohl dělat ve hře úplně cokoli, ale do určité míry (potrženo několikrát) můžeš měnit gameplay, někde i konečné rozuzlení. . Ergo, rozdíl mezi jRPG a euroatlantickými cRPG pro mne netkví v tom, že jsou jedna lineární a druhá ne, ale že jedna mají linii jen jednu a druhá jich mají víc.
Je to už srozumitelné? Nejde o nekonečno možností, ale o jejich výběr. Že se pohybuješ v mantinelech programu je samozřejmé (ostatně, proto miluju narativní tabletop RPG, tam se dá fakt vyblbnout) a u PC hry prostě nelze jinak, omezuje tě médium a technika.

@Charllize (01.02.2019 21:02): Inu, jestli to není technicky možné, tak to je jistě nemilé, ale v tom případě fakt smůla, moje prachy neuvidí.
@Jab (01.02.2019 21:05): Tak hlavně že víš, jak probíhá customizace v jRPG. Copak nám o jRPG nalžeš? Víš, o dungeonech už na tebe nereaguji, vesměs o nich píšeš hovadiny a abych se vyhnul dalším ztrátám času, nebudu na tebe reagovat ani v případě jRPg. Co o nich vlastně chceš psát, když jsi je nikdy nehrál? Podobně jako se rozepisuješ o dungeonech po zahrání nějakých třech kousků? to tu chceš o tom jako rozumovat a hrát si na to, že máš argumenty a druzí jen prázdné fráze? Na co všechno jsi v životě ještě nesáhnul, ale chodíš o tom zapáleně diskutovat? :-)
@Ringo (01.02.2019 20:55): Já ti, čoveče, furt někoho připomínám. Z těch charakterů už bych mohl mít celou sbírku, že by mi Fantomas záviděl. :)

Jinak u ME 1 bych kritizoval stejné věci. Ale já se bavil o té "customizaci", na kterou zrovna nové Bioware a Bethesda hry jedou.
@Sadako (01.02.2019 21:01): No tak já se tu na rozdíl od jiných nerozepisuji o tom, jak jde ovlivnit příběh, chování postavy atd. to je ta lež, nejde, pořád se pohybuješ v mantinelech programu a volíš možnost A nebo B a hra ti to stejně sjednotí do jedné lajny. Navíc, pokud tu hru hraješ jen jednou, tak vlastně ani neodhalíš, zda tam nějaké A nebo B někdy ve větvení existuje. Já nekritizuji lineárnost, tu tady na jRPG kritizujete vy ostatní a já jen tvrdím, že ji máte vesměs všude.

A ok, ve Falllutu můžeš ovlivnit finální sekvenci a to, jak hra skončí, zda jaderným výbuchem či jinak, ale je to v x hodinovém gameplayi, kdy hra probíhá v podstatě pro každého totožně, natolik zásadní? Popslední minuta ve hře? Kdybych chtěl spoilovat, tak nejzásadnější zvrat a jiný možný konec je v Chronotriggeru, takový, jaká žádná hra do dnešních dob nemá.
@Rapier (01.02.2019 20:57): ve shrnuti moji jasnozrivosti jsem to tipnul na dvacet brehu, tak snad se tam najdou brehy i na to co pises:))



@Sadako (01.02.2019 21:01): vzdyt bys ji mela, jednu konzoli na ktere muzes hrat hry ze tri konzoli :)
Zpetna kompaktibilta je u SONY problem ne z duvodu ze by nechteli, ale proto ze to je technicky spatne proveditelne. Pani inzenyri ze SONY totiz kazdou konzoli delali jinak a tak slozite ze emulace nebo pritomnost starsiho hardwaru v konzoli nove je nocni mura a cena konzole s hardwarem dalsich tri konzoli by vysplhala do ceny noveho auta:)
@Ringo (01.02.2019 20:50): Já popravdě vůbec nerozumím, co by na tom mělo být k ošizení. Hra se nějak prezentuje, nabídne nějaká pravidla a buď je vezmeš, nebo ne. Pokud je nevezmeš, asi půjdeš hrát něco jiného (což ostatně děláš). Jenom nechápu, proč používáš kategorie pravda a lež - kde je ta lež? V tom, že svět můžeš ovlivnit jen do míry dané autorem? Ale to máš i v tabletop RPG, když DM hází stopy tak, abys došel tam, kam chce, abys došel.

@Charllize (01.02.2019 20:49): Tvl, to je přesně to, co nechci, na blbnutí s kódem apod. mám hry, které moduju do fuseklí. Já chci jednu konzoli, na které si zahraju hry x let dozadu. Není-li to Sony schopno dodat, ať si vylíže řiťák.
Koukám že Jab stejně teď hraje kvalitnější rpg než jakýkýkoliv jrpg:)
@Jab (01.02.2019 20:48): Hele Jabe, nejednou. ME1 jsem hrál a tam ti hra podsouvá do příběhu něco ,co jsi v odpovědích říci nechtěl, vyzkoušeno několikrát. Ne, nedohrál jsem to, protože mě hra neskutečně srala koridorovitostí a hrou na to, že tam něco ovlivňuji, lhala mi doslova do očí a vždycky jsem si říkal, proč se hra zachová vždycky imbecilně opačně jako v pohádce Nesmrtelná teta. Tedy když řeknu ano, hra řekne ne a když řeknu ne, hra řekne ano. A neříkej mi, že jsi tak naivní, že jsi na tohle skočil.

A tvoje řeči o tom, co jsou prázdné fráze, zatímco ty asi vyplodíš hromadu skálopevných mouder, na to ti asi řeknu tohle. Strašně mi připomínáš toho týpka z filmu Anděl na horách, co tam pořád mlel o dřině a těžké práci v hutích a přitom dělal na účtárně, o té práci věděl kulové a jen vyhledával, jak v systému využít vyžírky.
@Jab (01.02.2019 20:48): jeden breh je zapadni rpg a druhy breh je japonske rpg, ty jsi byl jen na jednom a ja na obou. Tak jsem to myslel. Dobre, beru, nejaky jsi hral, nebo zkousel, ale to z tebe jeste nedela domovskeho obyvatele jrpg brehu:) Neni na tom nic spatneho, ja treba mizerne navstivil treba strategicky a adventurni breh, to abys to nebral ze se povysuju :)

ty jo, vytvoril jsme reku s asi dvaceti brehama, jsem fakt dobrej debil:)
@Sadako (01.02.2019 20:45): Já jsem tu nalajnovanost právě neshledal jakože na škodu, spíše to dokázalo napsat silnější příběh a přes to ti byla dána v procházení světa určitá svoboda v tom, jak si vypipláš postavy ohledně vlastností a to je pro mě docela ve hrách klíčem. Já sjem se nikdy nedokázal nechat programem ošidit v pocitu, že něco někde ovlivňuji v příběhu. Než takovou "lež", tak raději přímočarou pravdu. Aspoň já to tak mám. Když si The elder Scrolls Arena hrála na openworld, kde tamhle můžeš najít extra luk a támhle extra meč, tak mi bylo jasné, že je to šizení hráče náhodným scriptem a od té doby to mám prokouknuté a tuhle hru jsem si nejvíce užil, když jsem šel čistě lineárně po příběhu.
@Sadako (01.02.2019 20:45): na to mas asi lepsi PS VITU, pripadne PS TV, coz je PS VITA na televizi:)
pokud by se ti podarilo sehnat PS VITU se starsim firmwarem jde upravit aby umela prehravat vsechny PS1/PSP/VITA hry a tam bys uz mela slusny vyber.
@Ringo (01.02.2019 20:32): A co se týče "necustomizovatlenosti postavy" - já jsem to v žádném evropském RPG nenašel taky, zajímalo by mě, kde to nacházíte. v tom, že nastavíte jinak skilly? :-) Nebo že místo A odpovíte v rozhovoru B a hra se stejně odvíjí prakticky stejným způsobem dle napsaného programu?
Všechno, co v PC hrách děláš, je nějakým způsobem naskriptováno, samotné médium videohry ořezává nekonečno možností do jednoho úzkého výseče, tedy ano, customizovatelnost je ve výběru toho, co tvoje postava řekne, jaké jí vybereš dovednosti a jak bude třeba vypadat, jaké možnosti průchodu hrou bude volit a tak dále. Ten průchod je vždycky jeden z několik předdefinovaných, ale to je nutné přistoupení na pravidla hry, pokud ji chce člověk hrát. Japonské (obecně asijské, protože u tchajwanských a korejských jsem zaregistovala totéž) hry jsou v tomhle směru výrazně nalajnovanější.

@Charllize (01.02.2019 20:31): Koukala jsem na PS exkluzivity asi před hodinou a jako moc ne. Možná se pohrabat v nějakých visual novels PS4 only by mohlo hodit zajímavější odpověď, to je fakt - na druhou stranu, právě kvůli PS only visual novels bych kurva chtěl zpětnou kompatibilitu, protože spousta z těch, co bych si ráda zahrála, je dost starých.
@Charllize (01.02.2019 20:38): Ale víš, co je paradox? Že mě i u těch jRPG nejvíce začaly fascinovat ty hry z první poloviny 90. let na SNESu. Místo, aby mě zaujalo to, co vychází aktuálně jsem se začal ohlížet nazpět a zaručeně jsem nejvíce, přes 20, jRPG dohrál na SNESu, fascinovalo mě ohlédnout se po tomto žánru nazpět, nikoliv dopředu. Pak jsem jich spoustu zahrál a ponakupoval na PS1 a pak jsem hromadu koupil na PS2, ale málo z nich dohrál. Ty novodobé jRPG jsem na svůj vkus shledal příliš EMO.
Argumentovatelné to je, problém je, když někdo nemá ani ty argumetny, protože o tom ví ho..o, že :-)