2RED: A na jakých základech se odvíjí odměňování za odpověď A, B, C nebo D? To PJ určí, že D je správně a kdo se do toho trefí, má nejvíce expů? A na co ty expy vlastně pak má? Půjde mu do příště na odpověď D odpovědět jednodušeji? Mě to moc nedává logiku, spíše je to o tom, na čem se hráči domluví, že se bude moci stát, než aby to stálo na pevných pravidlech.
A co odlišuje RPG od rubanice je to, že každá RPG na PC by primárně měla stát na hraní role té či oné postavy, takže hraji-li roli válečníka, tak se rozumí, že jej povedu do nějakých bitev a budu mu určovat, kdy sekne, ale jak sekne by mělo plně záviset na jeho statech a na tom, co ho hráč nechal naučit a výsledek boje by měl záviset na naučených schopnostech, které postava zúžitkuje a hra dle pravidel spočítá, nikoliv na zručnosti hráče z poza monitoru samotného. Jeho schopnost máchat sekyrou při sekání dřeva by měla být hře ukradena. V tomto podle mě spočívá CRPG a odlišuje jej to od rubanice. Uvedu příklad, jdeš v TES na potvoru a do ní sekneš. Nikoliv kvalita tvého seku a kvalita toho, jak vedeš zručně myš rozhoduje o úspěšném zásahu a jeho síle, ale statistiky postavy o tom rozhodují. Tvé seknutí meče není o rubání, ale o zadání příkazu, teď sekni. To se odlišuje třeba od Dooma, kde bylo třeba správně mířit a zasáhnout nepřítele, žádná statistika o tom nerozhodla, rozhodlo o tom to, jak uměl hráč trefit v pohybu křížek do prostoru, kde stála potvora.