Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Gordon (11.04.2019 02:15): obecně mě tyhle survival craftovárny neberou, není to vyloženě chyba subnauticy. Ikdyž jsem jí 20 minut dal a nechytla mě :) Ale beru že je (pro jiné lidi) super.

@Bursoft (11.04.2019 08:58): pokud to bereš jako reklamu na tu hru, tak je to samozřejmě dobrý, ikdyž by mě zajímalo kolik lidí si jí tam aktivovalo, jež jí už měli jinde.

@Bodkin (11.04.2019 10:35): víceméně souhlas a imho to množství prachů co rozdávaj takový je (u metra bych si tipnul třeba 20 mega). Nicméně customer goodwill a reputace taky není úplně bezcenná, ale pokud další hry vydaj všude, tak jim to hráči odpustěj, takže co. Plus za pár let už třeba Epic nebude úplně worthless (pokud nezavřou krám) a třeba i vymyslej nějaký pozitivní funkce pro hráče.
@Bursoft (11.04.2019 08:58): Jj, je to jen 90 Mega dolárků (pokud jim proplatiliplnou cenu), nebo 45 mega pokud jim dali jen 10 babek za kus...

To jsou dost slušné prachy, takže jsem zvědav, kolik vlastně jsou ochotni vysolit vývojářům za exkluzivitku.

To co provedlo Metro nebo kdokoliv co něco slíbil a pak nedodržel - zmrdovina.

A jako developer bych spíš chtěl pokrýt co největší okruh - Steam, GoG, Humble, Itchio a klidně i ten Epic a Origin (ale čím víc obchodů, tím větší sraní s updatováním atd), ale kdyby mi Epic nabídl hromadu peněz, že bych se vlastně ani už nemusel bát o svou budoucnost a mohl jít rovnou dělat na pokračování/dalším projektu, tak to beru taky, protože člověk by byl debil, kdyby to nevzal.
@Paul (11.04.2019 00:49): Tak já bych řekl, že 4,5M je pěkná reklama, na tak malou hru, která se tou dobou už několik měsíců prodávala na Steamu a ještě víc měsíců před tím byla v early access (tzn. ti, které ta hra zajímala, ji už dávno měli).
@Bursoft (10.04.2019 23:33): Win-win.

@Paul (10.04.2019 23:36): Win-win-win.

@Bursoft (10.04.2019 23:45): Nebo zákazníci těch firem, co platí rodiče, aby mohli zaplatit děckám Fortnite?
Win-win-win-win.
ze židle to nadzvedává asi tak 0,01% hráčů.
Tomu bych se moc nedivil, pro hráče je i to nadzvednutí problém.

@Bursoft (10.04.2019 23:56): O post níž si tohle "we need go deeper" sarkasticky kritizoval.

@Paul (10.04.2019 23:53): Proč tě Subnautica nezaujala?
@Bursoft (10.04.2019 23:45): paradoxně mě zatím žádná free hra od epicu nezaujala, buď je už mám jinde (Edith Finch, Meat Boy) nebo mě nezajímá (Subnautica..). Ale přijde mi blbost si tam ty free hry neaktivovat, když už ten launcher mám anyway (protože novej Unreal Tournament, než ho blbci opustili kvůli Fortnite) a neznamená to, že bych podporoval jejich politiku exkluzivit. Epic může dělat debilní věci a dobrý věci zároveň, tak to holt je.
Jinak jeden launcher navíc sice nikoho nezabije, ale byla by otrava kdyby si Valve a Epic začali přeplácet exkluze, každá hra by šla koupit jen na jednom místě, neexistovala by cenová konkurence a third party shopy typu fanatical, GMG či GOG by chcíply, protože by neměly co prodávat. Tak snad Epic do roka či do dvou přestane.

S uplay integrací na steamu souhlas že je to vopruz, ale stejně raději mám tu hru tam, než jen na uplayi, už kvůli právě těm updatům her co se stahujou přes steam kdykoliv a ne jen při spuštění. Update samotnýho uplaye mi trvá většinou tak 5 vteřin, takže to mě nezabije.
@Paul (10.04.2019 23:36): Nezaplatily to firmy, který platí rodiče těch děcek? Nebo zákazníci těch firem, co platí rodiče, aby mohli zaplatit děckám Fortnite? Vždycky si to pokrytectví nějak obhájíme.. nesnáším Epic, protože jsou kurvy, ale Subnautica se nám líbí, to ano..

Mně je to osobně jedno, z té tuny debilních launcherů by mě další nezabil, kdybych si tam musel něco koupit. Dělá se z toho větší aféra, než by si to zasloužilo. Epic má krásnou negativní reklamu, Země se točí dál a ze židle to nadzvedává asi tak 0,01% hráčů.

Jako větší debilita mi přijde prodávat na Steamu Far Cry, ale po instalaci stejně musíš propojit Uplay a vlastně tu hru spouštíš před 2 launchery zaráz (který se vždycky rády aktualizují přesně ve chvíli, kdy chceš hrát, takže čekáš 5 min, než se ti vůbec spustí hra).
@Bursoft (10.04.2019 23:33): zaplatili to rodiče děcek co hrajou fortnite..

jinak blbej kdo dává, blbější kdo nebere, takže chápu jak vývojáře co od epicu berou prachy (ikdyž si tím kurvěj reputaci a nasíraj zákazníky, takže to není úplně černobílý), tak hráče co si na epicu aktivujou free hry aniž by měli chuť si tam vůbec někdy něco koupit
@Bodkin (10.04.2019 22:17): Mno, jediná hra, která stála za to si ji hned zahrát, byla Subnautice při jejich premiéře, ale to je jedno. A ano, opravdu mi přijde zmrdovina na poslední chvíly před realesem si zaplatit exkluzivitost a na poslední chvíly přelepovat Steam proužky na krabičkách na Epické proužky. :-D A to že je to zmrdovina neplatí jen pro Epic ale i pro toho, kdo se nechal uplatit.
To že mi dají hry zadarmo znamená, že jim budu sosat cecky? :-D

Jinak já nevím co je tak na tom Epicu jako novém hráči na trhu tak spasovatelské, steam i přesto že má monopolní postavení není špatným médiem, hry jsou často ve slevě, umožní ti cloud, můžeš z něj sosat uživatelský obsah... To že Steam na Epic nijak nereaguje mi přijde normální, když nemá skoro nic, co nabízí Steam. Zase ale chápu, že jako vývojář na to máš jiný názor, protože Steam si bere z prodeje prostě větší provizi, no, ale to nemění nic na tom že lidi mají prostě Steam rádi a nebudou si rozdělovat své sbírky her mezi další launchery.

A přece jen... neurčují si ty ceny pro zákazníky nakonec ti vydavatelé? Nebo je to snad tak hrozné že cena kopie nějaké hry má být nastavená na tři stovky a steam si to plácne za dva tisíce? :)
Porad to jeste funguje? no vyckame... Nevzal jsem od nich zadnou hru, uplatit se nechaji pouze slabe povahy :)
@Gordon (10.04.2019 21:47): Takže toho štavnaťoučkýho Epic cabánka máš vraženýho až po mandle, ale když 'uplácí' vývojáře, tak je to zmrdovina? :D Inu, proč ne...

Každopádně já se už Epicu nedivím, abys uspěl potřebuješ hry. Hry, které máš jen ty, protože jinak si to lidi koupí zase na Steamu.

A samozřejmě je to taky chyba Steamu, který plně využívá svého monopolu a nesnaží se jít nikomu napřed...
@Richmond (10.04.2019 21:50): to nevím, já na jeho twich narazil díky high-voltage.cz a pustil jsem si jen DM a SS ze záznamu, a v obou případech mezi ním a hrou nesmělo být nic. Ani trenky! :)

BTW od té doby co dělá DevOps tak nemá čas ani na psaní blogu, takhle dopadne každý kdo dělá v IT. Naposledy jsem ho viděl na linkedin jak tam básnil o devops. :)
Pohrávám si s myšlenou, že bych zkusil streamovat hraní starých ale dobrých leteckých simulátorů (skoro takové retro časem bych přidal i něco moderního), třeba bych začal oblíbeným F-22 Total Air War, trochu jsem si nastudoval jak na to, už mám účet i na tom Twitch TV a zdá se že bych to uměl rozchodit a že by to má i5-2400 mohla utáhnout v solidní kvalitě.

Měl by někdo zájem sledovat? :)

Asi bych klidně ukázal i oblíbenou Dune 2000 ale konkurenci games retro hraní nechystám (oni jsou kluci dva a navíc velmi chytří a vzdělaní). I když já už jsem vlastně taky retro. :)

PS: ne, nebudu se u toho svlékat jako Dave. Mezi mnou a simulátorem (leteckým, vrtulníkovým, tankovým, námořním, ponorkovým, atd.) bude přinejmenším joystick. :)
@Gordon (10.04.2019 16:53): Podle mě se jim to celkem daří. Strhávají na sebe pozornost, mají celosvětovou reklamu a to, že spousta lidí to jen štve je celkem vedlejší. Je to vlastně dokonalý byznys. Udělají velký poprask, pak se omluví, chvilku počkají až si lidi zvyknou a dají lidem co chtějí (více her, lepší služby apod.). Lidi fungují na základě emocí a oni moc dobře vědí, co dělají.
@Gordon (10.04.2019 16:53): V čom Epicu táto stratégia nevypláca? Darí sa im získavať nových zákazníkov, alebo nie? Áno, sú ľudia, ktorým to oprávnene vadí a som presvedčený, že aktuálne im to stále negeneruje príliš veľké zisky, ale sú i ľudia, ktorí sa na to dokážu povzniesť. Až budúcnosť ukáže viac, svojho času sa nadávalo aj na na nutnosť vlastniť Steam. Dá sa síce argumentovať, že situácia bola iná, čo je taktiež pravda, ale z obchodného hľadiska dáva, bohužiaľ, stratégia Epicu zmysel. Minule sa im navyše podarilo získať bývalé PlayStation exkluzivity od Quantic Dream a taktiež nadviazali spoluprácu s Humble Bundle, takže nie všetko čo robia je sebapoškodzujúce.
@M.a.t.t. (10.04.2019 16:49): No, nevím, jak se jim má něco nevyplatit, když nic nedělají. :-)
Každopádně strategie Epicu si své dno hloubí dokonale, ukázat se jako něco co kvůli konkurenci je schopno uplácet a dělat si tak sebe poškozující reputaci je určitě lepší, než nedělat nic. :-D
@Gordon (10.04.2019 16:30): Ja nie som, našťastie, v ich pozícii a nepotrebujem sa nad tým zamýšľať. Osobne ma zatiaľ Epic nepresvedčil, aby som si u nich kupoval hry. Iba som podotkol, že táto stratégia sa im nemusí vyplatiť.
@Gordon (10.04.2019 15:55): Reklama na Epic asi ťažko, keď autor v jednom zo svojich predošlých článkov, ktorý aj linkoval v diskusii, priamo označuje Sweeneyho za pokrytca. Skôr to vnímam ako názor človeka, ktorému vadí pasivita Steamu, aj keď je otázne, ako by vlastne mali reagovať na túto situáciu.
@Charllize (10.04.2019 12:32): Jako nevím to a hodnotím spíš podle sebe a lidí kolem takže sociální bublina, ale neznm už nikoho kdo pirátí. Dyť to vůbec není pohodlné. Tahat 60GB hru ve verzi 1.0, která potřebuje dalších x patchů aby byla bez bugů. Ale jasně no nevim to. Já už bych se třeba k pirátěni nevrátil právě z těhle důvodů. Mě osobně je roční odklad taky u zadku. Za plnou bych to stejně nekoupil a rád si počkám na opatchované goty verze s dlc. Dělám to tak normálně.

Jinak vtipný fakovačky kvůli Epicu kokota Randy Pitchforda. Slušnej prozákaznickej přístup.
@Charllize (10.04.2019 12:32): No tak rad bych se poucil co za vyhody mi prinasi Epic? Je to lepsi cena? Lepsi podpora? Mne nemusi vubec zajimat co maj z toho vyvojari. Je lepsi prodat jeden chleba za 5€ nebo dva za 4€? Krast nepotrebuji, mam tuny her na Stimu co mi vydrzi na ctyri zivoty. Z meho pohledu je rocny odklad na Stim i castecne vyhoda, aspon budou uz potom hry pekne opatchovane a mozna i v GOTY edicich. Nejvic mne zajima jake budou ceny "rocnych" her az vydou na Stimu. Epic nahodi po roku 50% slevy...

Nejvetsi pruser je kazdopadne oznameni exkluzivit na posledni chvily, citace ze steam stranky Metro Exodus:
Přesto nám toto rozhodnutí přijde neférové vůči uživatelům služby Steam, obzvlášť takto krátce před vydáním. Omlouváme se proto všem z Vás, kteří jste s nákupem chtěli počkat až do 15. února nebo déle, nicméně výše popsané náhlé rozhodnutí zaskočilo i nás a na veřejné oznámení jsme dostali vskutku šibeniční termín.
Epic má pro plno hráčů blahodárný vliv, lepší výmluva proč krást hry tu už dlouho nebyla ;)
@666joxer (10.04.2019 08:46): Co je tohle za argument?: Aj keď sa vám nemusí páčiť počínanie Epicu s exkluzivitami, tak jedno je jasné. Bez nich to na tomto trhu nepôjde To nějak dává smysl?

Kde se najednou vzalo tolik správňáků co se tak hrozně perou za peníze navíc pro vývojáře? Já se taky vždycky ptal u pokladny kolik dostane vývojář. Dělám to i v sámošce když kupuju rohlíky. Kolik prosimvás má z toho rohlíku pekař? A jak všichni víte klolik a zda vůbec ti vývojáři dostanou něco navíc. Níže jsem postoval koment z reditu, kde byl argument, že epicu jsou vývojáři u zadku. Vybírá si jen drahé AAA hry, ze kterých nikdo na steamu 30% nebral. Tolik asi k tomu jak jsou v Epicu hodní na chudáky vývojáře.

Pak jsem si taky nevšiml, že jsou hry na Epicu levnější. Nevšiml jsem si ani toho, že by steam celou situaci nějak komentoval. Je fakt, že nesleduju všecno, ale nezaznamenal jsem nic. Steam tenhle distribuční model v podstatě vybudoval. Kompletně změnil to jak na PC hrajeme. Tak teď budeme všeichni říkat jak je špatněj. Gog má jinou cílovku zákazníků. Funguje až na vyjímky bez exkluzivit. Má jinou přidanou hodnotu a nikdo soudnej ho nemůže kritizovat.