@Ringo (02.05.2019 13:45): známý sbírá bankovky a má naprostou hrůzu z přechodu na bankovky z plastu, prostě chce papírový:)
Všeobecně o hrách
@Ringo (02.05.2019 13:45): upřímně? Nepřestalo... a oni určitě v nějaké formě ty krabicovky pořád vycházejí... jsou tu sběratelky, některé mají manuály, mapky... pro někoho sice bohužel i sošky, ale jsou edice jen s něčím... určitě se najdou i speciální vydavatelé, který něco do krabic převedou, jestli nejsou, tak v budoucnu určitě, pokud je o to takový zájem...
@Charllize (02.05.2019 13:47): jasný, já jen, že z vyhrocenějších diskuzí mám pak takový špatný pocit, hůř je snáším, to je pravda, takže jsem asi na to taková citlivka a přijde mi to vyhrocenější, než to ve skutečnosti je :-), ale minimálně je to fajn, že mají lidi různé pohledy... občas se člověk dozví i pár zajímavostí... například já díky tomu už nějakou dobu plánuji rozehrát dungeony, po létě jsem si dal deadline :-)
@Charllize (02.05.2019 13:47): jasný, já jen, že z vyhrocenějších diskuzí mám pak takový špatný pocit, hůř je snáším, to je pravda, takže jsem asi na to taková citlivka a přijde mi to vyhrocenější, než to ve skutečnosti je :-), ale minimálně je to fajn, že mají lidi různé pohledy... občas se člověk dozví i pár zajímavostí... například já díky tomu už nějakou dobu plánuji rozehrát dungeony, po létě jsem si dal deadline :-)
@S4TW (02.05.2019 13:43): ale je to o hrách, takže ok. A nemyslím že to je nějak přes míru.
@Richmond (02.05.2019 13:28): Nevím, nehrál jsem a hrát nejspíš nebudu, protože mě dungenoy nebaví (hrál jsem akorát chvíli osmičku). Každopádně hry jsou digitální médium a není důvod pro používání analogových prvků (není-li to hra v rozšířené realitě).
Herní design a technologie se prostě posunula, dnešní hry jsou samozřejmě mnohem komplexnější než ty před 20-30 lety a nesmylsy jako x set stránkové manuály, fyzické mapy a další kraviny nepotřebují, protože hra hráče naučí vše co potřebuje sama (a dokonce dokáže vést lidi za ručičku, pokud to chtějí a nemají zájem při hraní se někde zasekávat).
Navigace třeba v Zaklínači, Skyrimu, RDR2 apod... bez zapnutých GPS ukazatelů je rozhodně zajímavější a zábavnější, než si kreslit mapu na čtverečkovém papíře a pohybovat se v nějaké hodně velké abstrakci reálného prostoru.
Chápu, že třeba tebe (případně ostatní staromilce) konkrétně baví komplikované systémy a chceš do nich pronikat (což se dá říct o asi většině starých RPG), ale proč to furt musíte cpát ostatním a dělat z ostatních blbce, který jen drží tlačítko a proplouvají hrou jak nůž máslem (když navíc taháte za kratší konec provazu)?
Herní design a technologie se prostě posunula, dnešní hry jsou samozřejmě mnohem komplexnější než ty před 20-30 lety a nesmylsy jako x set stránkové manuály, fyzické mapy a další kraviny nepotřebují, protože hra hráče naučí vše co potřebuje sama (a dokonce dokáže vést lidi za ručičku, pokud to chtějí a nemají zájem při hraní se někde zasekávat).
Navigace třeba v Zaklínači, Skyrimu, RDR2 apod... bez zapnutých GPS ukazatelů je rozhodně zajímavější a zábavnější, než si kreslit mapu na čtverečkovém papíře a pohybovat se v nějaké hodně velké abstrakci reálného prostoru.
Chápu, že třeba tebe (případně ostatní staromilce) konkrétně baví komplikované systémy a chceš do nich pronikat (což se dá říct o asi většině starých RPG), ale proč to furt musíte cpát ostatním a dělat z ostatních blbce, který jen drží tlačítko a proplouvají hrou jak nůž máslem (když navíc taháte za kratší konec provazu)?
@Ringo (02.05.2019 13:45): a tobě by to přišlo divné primárně kvůli těm filatelistům? :D
@S4TW (02.05.2019 13:43): Aha, takže by ti nepřišlo divné, kdyby přestaly vycházet známky? Filatelisti by sice utřeli, ale vždyť je to přežitek, už málokdo lepí známku na obálku.
@BINGMAN (02.05.2019 13:43): tak je to o přístupu, většina tu diskutuje dost kultivovaně. Ale tak to bylo i ve "o všem..." jen tam si to pár křiklounů uzurpovalo pro sebe, a ostatní neměli chuť je překřikovat.
@BINGMAN (02.05.2019 13:43): Na krabičky se sběratelům a obchodníkům nešlape. (mrk)
@Kunick (02.05.2019 13:40): Ty porovnáváš technologickou stránku věci s tím, že ke hrám bylo něco, co se líbilo a už to u nich není. Což je postaveno úplně špatně. Staré lokomotivy jsou sice krásné, ale značně limitující v oblasti přepravy. Nikdo touhou po krabici neupírá nebo nechce zrušit dnešní pohodlí, které skýtá stažení a automatická instalace, tomu mohu jen tleskat. Jenom nechápu, že se zrušil ten zbytek. Krabice s manuálem a mapami nijak nelimitují technickou část věci. Maximálně jsou náročnější na náklady a pak navýší cenu, ale to už bych nechal na spotřebiteli, aby to zaplatil, když to chce.
@Ringo (02.05.2019 13:41): tak ten koníček sám o sobě ne, když je to koníček, ale požadovat či se pozastavovat nad tím, že už se dnes takto hry nevydávají mi přijde trochu divné... ale možná jsem se jen tady v té záplavě už ztratil...
Vidím, že i když zmizelo vlákno "O všem...", tak se ta diskuze hrotí zase jinde :D
@S4TW (02.05.2019 13:30): Jak můžeš říci, že je nějaká forma koníčku přežitek???
Je přežitek sbírat impresionistické obrazy, když existuje fotografie?
Je přežitek sbírat impresionistické obrazy, když existuje fotografie?
@Ringo (02.05.2019 13:37): Souhlasím! Byl to dobrý krok a posunul hry dál. Nikde jsem nenapsal, že to bylo špatně. Jenže to bylo řešení které bylo dostupné. A že dnes už nezbytné není.
Stejně to tak je s parními lokomotivami - dnes jsou překonané, ale často díky své kráse a eleganci nepřekonatelné.
Vím že jsi ty slova myslel jinak, nicméně tohle jejich použití smysl dává. A právě to je krása definicí, že často jsou uplaťňovány za scela nových podmínek a přinášejí nový pohled i tam, kde bychom to nečekali.
Stejně to tak je s parními lokomotivami - dnes jsou překonané, ale často díky své kráse a eleganci nepřekonatelné.
Vím že jsi ty slova myslel jinak, nicméně tohle jejich použití smysl dává. A právě to je krása definicí, že často jsou uplaťňovány za scela nových podmínek a přinášejí nový pohled i tam, kde bychom to nečekali.
@Richmond (02.05.2019 13:33): téměř... tak ze slov pár jedinců tu čiší trochu víc, než jen poklidná diskuze, ale třeba se jedná jen o mé špatné vnimání :-)... proč by si někdo vůbec kupoval prázdnou krabičku, když si to rovnou může koupit online a většinou levněji? to už je pak jeho blbost... tak řekl bych, že ta nulová poptávka a užitečnost spolu docela souvisí, ale to už je zase různý pohled na věc... já osobně mám rád tyhle doprovodné věci ke hrám, ale taky si dovedu přiznat, že dnes už je to prostě jen přežitek své doby, který prostě valnou většinu nemůže ničím oslovit...
@Richmond (02.05.2019 13:28): nevím jak hrát pexeso. Mám arch papíru a prý by se měly kartičky otáčet a hledat dvojičky, já tam ale žádné kartičky nemám :( vše je to na jednom kartonu a manuál to nemá. :(
@Kunick (02.05.2019 13:32): Podle mě to byl ale správný základ, dát hře příběh, svět, reálie, atmosféru. Z hraní nebylo najednou jen pinkání Pongu. A nakonec se i ty fyzické materiály postupně zdokonalovaly, byť se zdokonalovala i grafika. Prostě kdysi měly ty hry i částečně hmatatelnou podstatu, ta se ztratila tím, že o ni většina hráčů nestojí, je to tím, že se z většiny populace stali hráči. Kdysi to bylo pár fandů, kteří stáli i o ty fyzické materiály a brali ji jako součást hry. A nebylo to na úrovni krabic od vína, jak tady někdo nesmyslně poznamenal.
A tu definici RPG o schopnostech postavy místo schopnosti hráče jsem tu definoval já a řekl bych, že to je zase trochu jiná rovina.
A tu definici RPG o schopnostech postavy místo schopnosti hráče jsem tu definoval já a řekl bych, že to je zase trochu jiná rovina.
@Charllize (02.05.2019 13:34): Tak si to přečti ještě jednou, ta logika je zřejmá.
@Gordon (02.05.2019 13:32): ne nepíšu, jen to holt nechápeš. Zase.
@S4TW (02.05.2019 13:30): No divili bych se, kdyby se někdo rozčiloval, mně osobně to většinou vyloudí úsměv na rtech, když někdo si koupí prázdnou krabičku se steam kódem. Absence bigboxů už mi v dnešní době přijde logicky nesmyslná, ale ne díky absenci jejich užitečnosti, ale kvůli nulové poptávce. Takže nechápu, o jakém rozčilování vlastně píšeš...
@Ringo (02.05.2019 12:13): @Ringo (02.05.2019 12:38): Dřív si s tím tu práci prostě dát museli jinak by to nikdy nepochopil. A jak sám píšeš, pokud pujdeme opravdu do historie, tak u prvních her to jinak nešlo, tam byla grafila opravdu jen pár čar a symbolů. A jelikož na rozdíl od papíru/látky/kdo ví čeho bylo místo na dig,mediu drahé, je jasné, že vše co šlo se přesunulo tam. Je to prostě taková znouzecnost - když nic jiného být nemoho, tak dejme hráčům alespoň něco co je potěší. A tak se to uchytilo a z rozjetého vlaku se špatně vyskakuje.
@Charllize (02.05.2019 12:24): jako většinou, i tady s tebou v obecném prohlášení souhlasím. koexistence je ideální a dává možnost volby. Jen nesouhlasím s přehnanou glorifikací krabicovek. A tyhle stížnosti byly i tehdy :)
ostatně zajímavá otázka: " Víte někdo jestli existuje něco jako první oficiálně zdokumentovaný návod na videohru?" a "Z kterého je roku?"
@Steve (02.05.2019 12:38): aktuálnost - dobrý argument!
@Richmond (02.05.2019 12:58): Jak píše @Charllize (02.05.2019 12:24): sto lidí, sto chutí. Já Ti tvůj názor neberu. Jen se vyhrazuju proti tomu, že v téhle diskuzi byl brán jako jediný správný. A jak sám podotýkáš, dnes to jde. Prostě HW možnosti se posunuly a s nimi i možnosti vyprávění. A dobu, kdy jsem si musel kreslit vlastní mapu si pamatuju, a něco do sebe to mělo, ale pokud je dobře napsaný Q (jak podotýká @orromis (02.05.2019 13:08): ) , kdy tu mapu dostanu za odměnu - to mi odpovídá settingu hry daleko víc. Ostatně nedefinoval jsi (omlouvám se pokud jsem si Tě s někým spletl) RPG jako hru kde jde o schopnosti postavy namísto schopností hráče? Jak potom přijdeš k tomu, že mapu máš Ty a né postava?
Ale jak říkám, je to Tvůj názor a vážím si ho. Ale odmítám jeho podsouvání , jako jediného správného přístupu ke hrám.
@Richmond (02.05.2019 13:28): Tohle je trochu argumentační faul -nemyslím, že máš zapotřebý schazovat dnešní hry. A ano, správná hra by měla být podána tak, aby hráč z dialogů, nalezených knih a příp questů pochopil o co jde a jak se hraje. A nemusí to být nuťně scénaristickou berličkou "ztráta paměti".
@Charllize (02.05.2019 12:24): jako většinou, i tady s tebou v obecném prohlášení souhlasím. koexistence je ideální a dává možnost volby. Jen nesouhlasím s přehnanou glorifikací krabicovek. A tyhle stížnosti byly i tehdy :)
ostatně zajímavá otázka: " Víte někdo jestli existuje něco jako první oficiálně zdokumentovaný návod na videohru?" a "Z kterého je roku?"
@Steve (02.05.2019 12:38): aktuálnost - dobrý argument!
@Richmond (02.05.2019 12:58): Jak píše @Charllize (02.05.2019 12:24): sto lidí, sto chutí. Já Ti tvůj názor neberu. Jen se vyhrazuju proti tomu, že v téhle diskuzi byl brán jako jediný správný. A jak sám podotýkáš, dnes to jde. Prostě HW možnosti se posunuly a s nimi i možnosti vyprávění. A dobu, kdy jsem si musel kreslit vlastní mapu si pamatuju, a něco do sebe to mělo, ale pokud je dobře napsaný Q (jak podotýká @orromis (02.05.2019 13:08): ) , kdy tu mapu dostanu za odměnu - to mi odpovídá settingu hry daleko víc. Ostatně nedefinoval jsi (omlouvám se pokud jsem si Tě s někým spletl) RPG jako hru kde jde o schopnosti postavy namísto schopností hráče? Jak potom přijdeš k tomu, že mapu máš Ty a né postava?
Ale jak říkám, je to Tvůj názor a vážím si ho. Ale odmítám jeho podsouvání , jako jediného správného přístupu ke hrám.
@Richmond (02.05.2019 13:28): Tohle je trochu argumentační faul -nemyslím, že máš zapotřebý schazovat dnešní hry. A ano, správná hra by měla být podána tak, aby hráč z dialogů, nalezených knih a příp questů pochopil o co jde a jak se hraje. A nemusí to být nuťně scénaristickou berličkou "ztráta paměti".
@Charllize (02.05.2019 13:26): Chápu že píšeš blbosti, kterým sám nerozumíš, zase.
Největší sranda je, jak se tady dinosauři zase téměř rozčilují, kam se posunula dnešní doba :-)... a že nemohou stát fronty na pomeranče :D ... sám jsem sběratek spousty kravin, ale krabice jako takové prostě jsou přežitek, to , že to někomu vyhovovalo a vyhovuje dodnes je věc druhá, taky se najde dost fanšmejkrů, co si raději pustí vinyl, ale valná většina chce spotify...
@SilentWolf (02.05.2019 13:11): Taky hraješ deskovky tak, že to nějak poházíš po stole, chvíli nad tím dumáš a když nevíš jak, tak začneš číst pravidla? Máš můj respekt! :) Anebo hraješ tedy jenom pexeso a spol.
@orromis (02.05.2019 13:08): Takže Wizardry 6/7/8 jsou designově špatné hry? Respektuju. Hra by tedy měla být udělána tak, aby hráč nemuse vědět o pozadí téměř nic a přesto to dohrál. Pak jsem asi pochopil komplexnost dnešních her :)
@orromis (02.05.2019 13:08): Takže Wizardry 6/7/8 jsou designově špatné hry? Respektuju. Hra by tedy měla být udělána tak, aby hráč nemuse vědět o pozadí téměř nic a přesto to dohrál. Pak jsem asi pochopil komplexnost dnešních her :)
@Gordon (02.05.2019 13:21): hele ja uz to neminim resit. To ze nechapes o čem mluvím je tvuj problem :) A je na tom pěkně vidět že kus papíru k vánocům dnešní generaci holt stačí.
@Charllize (02.05.2019 03:08): Ten příměr je pořád absolutně debilní. když dostaneš hru v krabici, tak jí naistaluješ, krabicy někám schováš a hraješ, když dostaneš kód, aktivuješ ho, vyhodíš a hraješ, výsledek dárku je absolutně stejný, když máš autíčko tak si s ním zahraješ, když máš obrázek autíčka, můžeš na něj maximálně koukat, kdybych tvoji logiku aplikovat na můj dárek, dostal jsem například dva kartony plné těch nejlepších moštů v ČŘ, tvojí příměrovou logikou bych pak místo toho dostal samolepky té značky a nikdy bych se toho nenapil. Chápeš? davá ti to v tvém věku jěště nějakou logiku?
@Richmond (02.05.2019 12:58): Tak. +1
Manuál není o seznamu hot keys nebo tutorialu. U takových RPG tam třeba byly listiny, dopisy, části příběhu a ten papír tomu prostě dodal autenticitu. Naznačuje to tu další problém, lidi dnes asi už ani nečtou knihy.
Manuál není o seznamu hot keys nebo tutorialu. U takových RPG tam třeba byly listiny, dopisy, části příběhu a ten papír tomu prostě dodal autenticitu. Naznačuje to tu další problém, lidi dnes asi už ani nečtou knihy.
@Richmond (02.05.2019 12:58): to je jak začít číst knihu od rejstříku.
@Fingon (02.05.2019 13:05): Těch 15 minut gameplaye by tomu odpovídalo :)
@Richmond (02.05.2019 12:58): Stačí nadesignovat dobrou hru.
@Charllize (02.05.2019 12:55): u takových Wet Beach Pussies by to bylo i lepší :-p
@Kunick (02.05.2019 12:00): Promiň, ale je to nesmysl, co píšeš. Schraňování samo o sobě samozřejmě je pouze doprovodný jev samotného hraní a důležité není (pro mě je to ale i třeba svěděctví doby, jak k tomu kdysi přistupovali). Ale zbytečnost manuálu a mapy?? Jak bys podle tebe implementoval do hry 160 stránkový manuály k Wizardry 6/7/8? Že by ve hře vyskakovaly furt nějaký tooltipy ke každé blbosti? Nasrat! Jak bys udělal mapu k Might and Magic 4/5 v takovém krásné zpracování? Jako in-game? Mi přijde 100násobně lepší ji mít fyzicky. To, co píšeš možná sedí na ty dnešní rpg, kde manuál de facto nepotřebuješ. A nebo se spokojíš s obřím manuálem v pdfku. Blah! Navíc tenkrát nedávali jen manuály, ale i různe průvodcovské brožurky, které zas přibližovaly daný svět (viz krabice všech Ultim). A zase, pro mě je nejlepší si tyto informace přečíst PŘED rozehráním hry a ne aby mě to otravovalo a přerušovalo. Já nevím jak Ty, ale já bez přelouskání manuálu se do cRPG nepouštím. A bez přelouskání to hraní není ono. Ano neplatí to na některé tituly i z dřívějších dob, ale ty opravdu velké tituly s tím prostě počítají. Chvála bohu, že tenkrát to nezabudovali do hry!!!
@Charllize (02.05.2019 12:55): Mělo by to pozitivum, mnozí hráči by tak konečně přišli díky té slečně na to, o čem je život :-D
Mno, ja rad obvykle u podobnych diskuzi rikam. Jen pozor aby to nezaslo tak daleko ze vam prijde jen email o cem hra byla a slecna z EA vam prijede udelat dobre aby byl ten zazitek :)
@Jab (02.05.2019 12:14): Určitě exitují hry, kde to opravdu suplovaly manuály, první Ultimy měly hezčí fyzické reálie než byla samotná hra na monitoru. Ale říci to takhle paušálně o všem, to nelze, mně na těch hrách, od kterých jsem tu dával obrázek, opravdu digitálně nechybělo nic. Tady už šlo o to, že tomu tvůrci hry dali jakési relikvie doplňující atmosféru daného světa a určitě zahřeje více plátěná mapa světa než kdybych si ji rozklikl na monitoru. U nových ultim, přes to, že na monitoru vypadaly suprově, tak byly vydány manuály s doplňujícími lore doplněné o ruční jednoduché kresby navozující dojem staré nalezené knihy, kterou si můžeš prolistovat.
@Steve (02.05.2019 12:38): Kdyby nebyly hry pro mě koníčkem, nehrál bych je, věnoval bych čas úplně něčemu jinému. A manuály nepotřebujeme, každou hru jsem se naučil stylem pokus omyl. Jde mi spíše o ty reálie a atmosféru.
@Steve (02.05.2019 12:38): Kdyby nebyly hry pro mě koníčkem, nehrál bych je, věnoval bych čas úplně něčemu jinému. A manuály nepotřebujeme, každou hru jsem se naučil stylem pokus omyl. Jde mi spíše o ty reálie a atmosféru.
@Charllize (02.05.2019 11:42): Mým koníčkem je právě to hraní her, ne sběratelství.
@Charllize (02.05.2019 12:24): S poslední větou bych souhlasil. Ale vůbec ti nevěřím, že ji myslíš vážně :D
Btw fakt potřebujete ke hrám nějaký manuály? Já asi jen když je hra nějaká hodně překombinovaná budovatelská strategie, která nabízí neobvyklý herní mechaniky. A v takovým případě většinou vznikne nějaká wiki. Ta má navíc tu výhodu, že se aktualizuje podle updatů a rozšiřuje se. Že ale lidi neumí googlit, a radši se jdou zeptat na Steam Community, to je zas jejich problém :)
@Charllize (02.05.2019 12:24): S poslední větou bych souhlasil. Ale vůbec ti nevěřím, že ji myslíš vážně :D
Btw fakt potřebujete ke hrám nějaký manuály? Já asi jen když je hra nějaká hodně překombinovaná budovatelská strategie, která nabízí neobvyklý herní mechaniky. A v takovým případě většinou vznikne nějaká wiki. Ta má navíc tu výhodu, že se aktualizuje podle updatů a rozšiřuje se. Že ale lidi neumí googlit, a radši se jdou zeptat na Steam Community, to je zas jejich problém :)
@Kunick (02.05.2019 12:00): Jo, dneska to najdeš na internetu. Zajímavé je že v diskusích u her na tom steamu je pořád plno lidí co něco nevi až by jednomu přišlo že jim chybí manuál nebo ta mapa. Ony ty pdf manualy zdaleka nejsou standart a stiznosti na plytke a neinformativni tutorialy primo ve hre taky neni malo.
Osobně mi pro dnešní dobu přijde koexistence obojího jako ideální. Kdo chce jen digital může, kdo chce krabičku většinou taky.
Osobně mi pro dnešní dobu přijde koexistence obojího jako ideální. Kdo chce jen digital může, kdo chce krabičku většinou taky.
Před pár lety jsem daroval týpkovi všechny vydání GameStaru, které vyšly v ČR od prvního čísla až po ukončení distribuce (včetně všech CD/DVD nosičů). Já bych se do toho stejně už nikdy nepodíval a týpek z toho měl čiré Vánoce :))
@Kwoky (02.05.2019 12:08): Mně třeba přijde ten kunickův před tebou zajímavý a přínosný. Byť stále je u mě zásadní jedna věc. Za dvacet let můžu dostat chuť zahrát si nějakou hru, kterou mám na steamu. Pokud už tou dobou steam nebude, tak ji nebudu mít třebas kde sehnat.
@Ringo (02.05.2019 12:13): Je to otázka. Ale napadají mě z hlavy příklady, kde bych se spíše přiklonil ke kunickovi. Ať už obsah krabice suploval obsah hry z jakéhokoliv důvodu.
@Ringo (02.05.2019 12:13): Je to otázka. Ale napadají mě z hlavy příklady, kde bych se spíše přiklonil ke kunickovi. Ať už obsah krabice suploval obsah hry z jakéhokoliv důvodu.
@Kunick (02.05.2019 12:00): Není to neschopnost hry tohle vyprávět v digitální podobě. Je to o tom, že si s tím prostě dali práci a dnes na to kašlou. Navíc šetří náklady.
@Kwoky (02.05.2019 12:08): kdyby se tento fakt prijmul tak tu máme prázdné vlákna;)
Zajímavé je na té debatě hlavně to, že se objevuje poměrně pravidelně a argumenty jsou pořád stejné :) A přitom stačí jen prostě přijmout fakt, že různí lidé mají různé názory.
@Charllize (02.05.2019 11:42): právě naopak si ymslím, že smutný přístup je jejich schraňování. Hra je o příběhu, pocitu z jejího hraní. Všechny vychvalované manuály, mapy a krabice pouze suplovaly neschopnost her tohle všechno vyprávět ve své digitální formě. Obecně to je jen takový atavismus. Videohry jsou digitální zábava - proto je jen dobře, že se nedigitálních částí zbavují. Ideální srovnání je kůň a auto. Spoustě lidí se po cestování na koni stýská, a pokud na to mají tak jim přeju ať si projiždky užijí. A v určitých případech je to i praktičtější. Nic to nemění na tom, že auta nas posunuly dál. A stejně tak digitální distribuce umožnila obrovský rozvoj herního průmuslu. Bez ní bychom hráli dokola jen 100x provařený čaj jako CoD, TES a pod.
Srovnání s deskovkami je pak docela zcestné. Je to jiný svět, svět který je tomu videohernímu blízký a často se překrývají a částečně vyrůstají z podobných kořenů ale fungují na jiných principech.
Srovnání s deskovkami je pak docela zcestné. Je to jiný svět, svět který je tomu videohernímu blízký a často se překrývají a částečně vyrůstají z podobných kořenů ale fungují na jiných principech.
Zase jsou hry, kde bych pro jistotu fyzickou zálohu chtěl mít. Prodávají se sice i v krabičkách, ale často je v nich minimálně k části obsahu jen steam kód či obdobný.
@Charllize (02.05.2019 11:42): hele víš co, jsou hry, který člověk profrčí a už je nikdy nespustí. Pak jsou takový, který tě provázej celej život a pak hodně her někde mezi tim. Ač jsem založením sběratel (pár sbírek jsem zrušil, pár mi možná vydrží do smrti), tak zrovna u her jsem nikdy tu sběratelskou touhu necítil, tam mi jde o ten herní zážitek jako takový, krabičky jsou mi tak nějak fuk, navíc když člověk vzpomíná na časy krabiček a s tim spojené časté zdlouhavé instalace, která se dokonce i někdy nepovedla, tak jsem moc rád za steam. Člověku to ve výsledku ušetří čas, místo v policích a někdy i nervy. Je tak prostor i pro sbírání “důležitějších” věcí ;)
@Steve (02.05.2019 11:37): +1 ( i když pár krabic doma taky mám, je hezký v té poličce něco mít, ne že ne)
@Steve (02.05.2019 11:37): to je smutný přístup k hrám. Ale samo jestli to máš jako návštěvu mcdonalda tak to tak holt je. Ono záleží jak důležitou roli v životě hry mají. Pro někoho koníček pro někoho ukrácení chvíle a nárazové zábava. Nic proti ničemu. Jistě máš taky nějaký koníček který bereš vazne.
Uf, jako vždy, tohle je fakt náročný na čtení :D Já si chci prostě hru zahrát. A když mi po dohrání zůstane jen jako položka na Steamu, tak jedině dobře. Nějak si to tam zaškatulkuju a dál mě to neotravuje. Představa, že mi zůstane doma krabice, to je strašný. Nedejbože abych se ještě musel srát s nějakým přeprodejem. Chápu, že je to vaše hobby, ale rozčilovat se nad tím, že už to tak další generace nechtějí, je fakt mimo.
@Ringo (02.05.2019 10:59): to tak bývá. Ja měl sbírku asi stovky her na ps1 a taky to prodal. Dneska bych za to měl 10x tolik :)
Teď už si na to dávám hodně pozor než něco prodám, spíš to nedelam:)
Teď už si na to dávám hodně pozor než něco prodám, spíš to nedelam:)