Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Trailer vynikající, Path byl naprostej nostalgickej blast from the past. Kojima umí. I ten cover art je stylovka. Jsem na to hodně zvědav.
OMG to byl trailer. Ta hudba <3

BTW hned jsem s tím datem odklepl můj koncept na přidání hry. S popisem moc zázraků dělat nejde, když o hře víme stále skoro prd - ale bude kde diskutovat.

A z Horizonu si to pár nápadů vzalo, co si budeme nalhávat.. :D
@Malignus (29.05.2019 11:46): Jo, GuP je super anime, předtým byli něco podobné se zbraňema Upotte a Strike Witches, ale ty se mi moc nelíbili.
Tak potom nevím o které hře mluvíš. Vím, že je tady ješťe Warship Girls s podobným konceptem jako AL a KC, ale ten nebyl moc úspěšný. Zaujala mě ale tower defense hra Arknights, tak doufám, že Anglická verze vyjde brzy.

@Gordon (29.05.2019 12:30): Dnes už svůj power level nemusíš furt skrývat :)
@Naginata (29.05.2019 00:37): LOL :-D Girls und Panzer mám doma na HDD a občas to sjíždím v hospodě (na mobilu), když se nudím. :-D Ale tohle je něco jinýho. Je to stejně jako Azur Lane či Girls Frontline gacha hra. Objevil jsem to na Google Play v tý kolonce, jak ti to nabízí podobné hry. Bohužel, už si nevzpomenu na název. :-D
Death Stranding má údajně datum vydání na 8. listopadu. Měli to oznámit před chvílí, ale ještě jsem nenašel žádný záznam či oficiální zprávu. Může někdo potvrdit?
Zase si tak něco kutím a lezou z toho zajímavé informace.

Na Steamu je v tuto chvíli celkem 79562 položek.
Z toho funkčních je 65667.
13895 vrací na dotaz informaci "false", takže bůhví, co to bylo.

Ty funkční jsou rozděleny do následujících kategorií (seřazeno podle abecedy)
advertising: 247
demo: 2959
dlc: 20709
episode: 4526
game 34212
hardware: 4
mod: 48
movie: 1727
series: 336
video: 899

Osobně mě překvapil velký počet DLC. Také dem je slušný nášup, takže kdo má hluboko do kapsy, může začít hrát :)

Pozornější z vás si jistě všimli, že zde není žádná kategorie "software" nebo něco v tom smyslu. To proto, že programy jsou také zařazeny do kategorie game, což považuji za značný fail a budu za to v budoucnu Valve proklínat.

Můžu z toho vydolovat i další informace. Pokud vás zajímá něco konkrétního, klidně se ptejte.
Pro ZX Atariho:
Položek se slovem "pussy" je tam 14, takže většinu už nejspíš máš :)
@Malignus (28.05.2019 12:57): Kantai Collection dost spopularizovala tenhle "moe anthropomorphism"
trend a Azur Lane se může na prvý pohled zdát jako laciná Čínská kopie, ale kromě konceptu jsou tyhle hry dost odlišné. Jedna hra je víceméně spreadsheet simulator, který se soustředí hlavně na Japonské lodě, zatímco druhá je akčnejší a je tam více Britských, Amerických, Neměckých i Francouzských lodí. Kancolle má bohužel děsnou hratelnost a pravděpodobně nikdy nevyjde v Angličtině. A asi jako většina lidí jsem obě hry objevil díky fanart a doujinshi :)

Ještě je tady Girls Frontline, kde jsou místo bojových lodí zbraně, ale ta mě moc nebavila.
Rodič tehdy: "jsi podivín a proto nemáš žádné kamarády! Stydím se za tebe!"
Rodič teď: "jsi nemocný a proto nemáš žádné kamarády! Stydím se za tebe!"

Ale jo, je to dle mě lepší. :D
@Kwoky (28.05.2019 14:33): Tak psal jsi "úklid domácnosti", tak reaguju na úklid domácnosti :) Ale můžeme jít o větu dál "nemusí jít o zábavu", je uplně stejně vtipný :)

@Malignus (28.05.2019 14:42): Ne nutně jen sociálního. Může jít klidně o únik z úzkosti nebo úzkostné poruchy, která může mít původy v sociálním vyloučení, ale může být třeba i v rodinné anamnéze, zneužívání a další a další důvody.

Naštěstí se z úzkosti pomalu stává téma, kterému se především u mladých bude snad věnovat větší pozornost.
@Kwoky (28.05.2019 13:46): Myslím to, že pokud dítě a mladistvý trpí pocitem nevyužitosti a s tím pravidla nastupujícím pocitem úzkosti a marnosti (a tím se tak otevírá cesta ke všem závislostem), tak ho nahnat do úklidu domácnosti je pro jeho vývoj přinejmenším cynický.

Ono je nejpravděpodobnější, že když dítě nemá do čeho píchnout, nemá kde se vybít a příjde máma s tím, že se může přece realizovat v úklidu domácnosti a že to je taky přece paráda, tak na ní ono dítě právem bude koukat jako na úplného debila. A to je ještě ten lepší případ, protože pokud by opravdu se podařilo v dítěti vštípit myšlenku, že má svoje sebehodnocení založit na tom, že mu hezky jde uklízet domácnost, vyroste z něj certifikovaný debil stoprocentně :)
@Kwoky (28.05.2019 13:46): Páč všichni jeho fellas ze třídy zrovna válcujou 5. hodinou Fortnite a on místo toho musí drhnout hadrou země :D Druhej den je to automaticky lowka, protože musí poslouchat maminku a nemůže si dělat co chce.. Bohužel i tvoje nejlepší úmysly ve výchově ti dnes zákonitě kazí vnější vlivy..
@Shoggot (28.05.2019 13:40): Když má člověk co dělat a je v tom dobrý (nebo to prostě aspoň zvládne samostatně), tak raketově roste jeho sebehodnocení. Ještě když mu to pak někdo pochválí. Nechápu, jak by z něj pak mohl vzniknout úzkostlivý frustrát.
@Jab (28.05.2019 12:51): jiné vyžití nemusí být dostupné

Ono to "vyžití" může být klidně úklid domácnosti :) Nemusí jít nutně o zábavu, ale prostě o nějakou neherní činnost obecně.
@Naginata (28.05.2019 00:03): Já Guildy vůbec nemusím a jediný důvod, proč v nich jsem je, že v SW:GoH umožňují jediný přístup k některým klíčovým toonům a v HoDA zase přinášejí větší odměny, takže pro F2P znatelný zdroj příjmů. :-D No, já jsem nesylšel přímo o Azur Lane, ale o Kantai Collection a zaujalo mě to, tak jsem se o tom snažil zjistit víc a objevil Azur Lane. :-D
@Kwoky (28.05.2019 12:36): JJ. I z toho důvodu jsou děti více ohrožené. Na druhou stranu chápu, že jiné vyžití nemusí být dostupné. Nejlepší sportovní kroužky praskají přetlakem zájmu ve švech a podobně často i turistické/skautské oddíly, kde je při současném boomu zájmu o ně také kolikrát těžké najít místo pro svou ratolest.
@Jab (28.05.2019 12:26): Ono hodně záleží na tom, jestli člověk hraje pro zábavu nebo proto, že je to nejjednodušší cesta, jak zahnat nudu. Pokud bych hrál každý den něco jen proto, že nemám co jiného na práci, tak je to asi cesta k závislosti. Pak už to totiž není závislost na příjemných pocitech, ale spíš uhýbání před nepříjemnými (real life sucks). A když k tomu přičteme ty psychologické triky, je to velmi účinná cesta do pekel.

Když má člověk funkční rodinu, kamarády, nějaké koníčky, plány do budoucna, tak se závislost na hraní pěstuje dost špatně.
@SimonEndt (28.05.2019 12:01): Tak ono se to šikne. Až někdo legálně drženou AR-15 zase sundá pár desítek lidí, tak se může vést tažení proti hrám, páč dotyčný hrál Overwatch.

Nicméněž závislost na počítačových hrách zajisté existuje a má svá nebezpečí (sociální izolace, agresivita při náhlém přerušení hry...). Jak řečeno jde o míru. A také nedostatek zájmu rodičů o dítě. Docela by mě zajímalo, kolik těch patologických jevů by vymizelo, kdyby byly odstraněny či utlumeny jejich spouštěče. Jako lootboxy (a další "gambling"), nemožnost savování během misí atp. Z duše mi takové hry jsou trochu odporné. A i když jsem v SWTOR třebas na posledním bossovi v náročné operaci (u onlajnovek se holt té ztrátě in game progress nelze vyhnout), tak jsem se naučil, že je v poho, když náhle odejdu já či kdokoliv jiný. S gildou psychopatů, kteří jančí, když družníka náhle odvolá reálný život, bych ani nehrál.

Čili kdyby se více regulovaly výše uvedené negativní jevy, tak by imho mohli z WHO tuhle závislost zase škrtnout. Právě to propojení dosahování nějaké mety (ještě hůře, když je ta meta odměněna random lootboxem či méně random v případě zaplacení z reálných peněz) ve spojení s časovou tísní je imho základ závislosti.

A čím více "nedospělá" mysl, tím je riziko větší. Asi pak dobré, že jsem to dětství trávil u turn based strategií, adventur a dungeonů, které většinou umožnily savnout kdekoliv, nebo hru zapauzovat či i nechat běžet bez rizika smrti následkem respawnu. :)
@Coldplaz (27.05.2019 15:15): to uz psali v tom prvním článku ohledně slev, ktere Epic poskytoval i na hry, u kterých to neměli schválené autory. Epic si sedí na koulích, jestli tam nekdo nakupuje hry, dobre mu tak :-)