Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@SimonEndt (06.06.2019 17:51): proto jsem o minecraftu nepsal jako o pixelartu, ale o hře s retrografikou ;) Počítám, že tahle móda začala někdy před rokem 2010, ať z důvodů ekonomických, tak pak i z “uměleckých” a nostalgických ;)
@Gordon (06.06.2019 17:55): Nejde o to 3D, první Doom by se asi taky dal považovat za Pixelart. Jde o to rozlišení a čím je ta grafika tvořena. Kdybys čistě teoreticky retroaktivně vzal Doom 1, hodil ho do Unreal enginu, změnil rozlišení na FullHD, naházel na to shadery, postefekty, dynamické osvětlení a nedej bože RayTracing, tak už to taky pixel art nebude. A podobný věci, co jsem se díval, má k dispozici už i Minecraft.
Tak podle definice je pixel art hra taková, která používá limitovanou sadu barev, obraz je tvořen pouze jednotlivými pixely, a objekty či postavy mohou být tvořeny sprity. Za první pixel art hry se považuje už Space Invaders, Pac-Man aj. 8 bit hry. Tím se to dost vyřešilo :)

@Gordon (06.06.2019 17:36): Což je odpověď i proč Minecraft není pixel art. Minecraft je v HD/full HD, je tvořen z 3D bloků, renderovaných částí a shaderů. Nikoliv jen z pixelů.
@rikuhahl (06.06.2019 11:47): Podle mě se dá těžko definovat "první pixelart". Pixel hry jsou už od počátku gamingu. Dejme teda tomu, že by se za pixelart mohly považovat hry, kdy už technologie umožňovala vyšší rozlišení. Jenže pak přichází na řadu vývojáři, kteří neměli technologii, tak vytvářeli stále pixelartové hry, které se ale proslavily i dodnes. Určit tak první pixelart podle mě není ani dobře možný, protože nemůžeš moc rozlišit, kdy to byl záměr a kdy nedostatek dostupné technologie. A Minecraft bych určitě nepovažoval za pixelart, to je prostě sandbox (kostky nejsou pixely). Když už tak spíš Terraria, která vyšla dokonce o pár měsíců dříve.
Takovej dotaz, včera jsme s bráchou diskutovali o tom, která hra byla první s retrografikou, nebo tzv. pixelart. Padlo jméno Minecraftu, ale předpokládám, že bylo něco i před nim. Počítaj se samozřejmě jenom kousky s nějakým hráčskym dosahem, ne různý indie a freeware blbůstky, který skoro nikdo nehrál. Máte nějaký tipy? :)
Pánové, co doporučujete pořízení konzole kvůli exkluzivním hrám, rád bych poskytl (doufám, že nikoliv pouze) svůj názor. Rád bych si zahrál hry, které jsou pouze pro konzole, ale konzoli si kupovat nebudu, protože mám na PC skoro 1300 her a jsou mezi nimi skvělé kusy, které jsem ještě neměl čas dohrát. :-D
@Garret (05.06.2019 21:13): timed exclusives jsou mi volný, nevadí mi si počkat, permanentní je zatím snad jen jedna (WD final season) . Ale časem až epic nebude stát úplně za hovno taky přežiju tam občas něco koupit když nebude zbytí :)
@Rapier (05.06.2019 18:50): tak kdyz ti ten cenovy rozdil neprijde tak vyrazny kup si PRO :)



@Pluto (05.06.2019 19:08): tak od sameho zacatku co PRO existuje bylo jasne ze driv nebo pozdeji prijde doba kdy se hry vzasade zacnou delat jakoby na PRO. A jinak samozrejme zalezi na tom jakou konzoli ma nekdo doma, pokud obyc ps4 duvod k nadavkam a nejistote jsou zcela na miste. Ale obecne bych to zas tak tragicky nevidel. On ten vykon navic u PRO spolyka vyssi rozliseni a vetsi davka detailu a kolikrat se stane ze dana hra ma lepsi fps na obycejne PS4. Protoze zatim neni standart aby kazda hra mela moznost prepnout na rozliseni nizsi (1080p) a pouzit vykon na zvyseni fps.
Osobně považuju za zhůvěřilost tyhle mezistupně, kdy je v rámci dané řady výkonnější a méně výkonnější model. Dřív platilo, že když si koupíš hru pro danou konzoli, tak to na všech jde stejně. To už teď neplatí...
@Charllize (05.06.2019 15:38): to by se ale ta blbá konzole od Sony nesměla prodávat ve verzi PS4 Slim s 500GB HDD a pouze jedním ovladačem za neskutečných 7,5 tis v průměru. Naprostý nepoměr mezi tím za kolik se prodává PS4 Pro 1 TB (v průměru 10,5 k) a jaký má výkon versus Slim.
Už i prodavač v JRC obchodě mi říkal, že nové exkluzivní hry na Slimu neběží zdaleka ve stabilních 30 fps a výkon radikálně padá dolů.
@Paul (05.06.2019 17:39): ja se to naučil moc neřešit, samo jsem rád za 60 ale když je 30 tragédii v tom zas tak moc/mnohem nevidím. Za mě je to i pokrok s ohledem na ty 15 fps hody co jsem si užíval na PS 1 :)
Ale ano, tohle určitě pc výhoda nesporně je, pokud má někdo 30 nebo 40k aby to tak měl vsude.
@Paul (05.06.2019 17:00): tak ono se to krapet precenuje, vzhledem k tomu že dnes můžeš mít obrovskou televizi 4k a HDR tak ten konečný vizuální zazitek může být hodně dobrý sice na jiných frontách než na pc ale porad se zřejmě nedá říct že by člověk byl nějak extrémně ochuzen. Dal nemá cenu zabíhat, pac by jsme se dostaly do otrávne a nudné diskuze pc vs konzole, jen to slovo mnohem bych tak mocne neviděl. ;)
@Charllize (05.06.2019 15:38): Jo je ten postoj k exkluzivkám se rázem změní a člověk to už prostě neřeší..

...jenže v mým případě jsem zatim nenašel dost chuti poprat se s ovládáním RDR2 a nemůžu vyloučit , že je klidně možný, že ho dohraju za pár let až na PC. No uvidíme. Jde jen o to se překecat. I když steam controler mi ze stejnýho důvodu leží doma bez využití už taky nějakej ten rok. Vypadá to, že jsem nešikovnej no.
Přitom si stačí tu blbou konzoli koupit, a pak je to bez zbytečného snění a psaní jeziskovi/gabenovi :)
Je to otázka. Pokud Sony kompletní vývoj zaplatilo (což tak vypadá), tak bych se divil, kdyby to pustili na PC. Ale podobně zaplatili Quantic Dream hry a ty na PC jdou. Plus kdoví, možná měl Kojima jako podmínku kontraktu že po PSku vyjde i PC verze, viděl úspěch MGR a MGS5 a chtěl to tam.
@Charllize (05.06.2019 14:52): Na Vortexu kolem toho kluci dost mluvili. Kojima prý při prvním oznámení této hry (když myslím ještě neměla jméno) řekl, že bude na PS4 a PC. Od té doby nikdo PC verzi nevyloučil a prý každá PS4 ekluzivita má v trailerech a na obalech nápis "only on playstation" nebo něco takovýho, což DS nemá. A nějakej novinář, kterej má blízko k Kojimovi a leaknul správné datum vydání ještě před tím posledním trailerem řekl, že DS bude na PC 6-12 měsíců po PS4..
@Fritol (05.06.2019 14:08): Tak to je skoro jasné, že vyjde, ne? Pokud se držím té teorie, že se připravovala i jednička, ale moc portovat nešla, GTA V na PC je zlatý důl a RDR 2 už by mělo jít portovat snadno.

A já si konzoli koupím, ale až bude i televize :). PS4 (5) a výkonné PC je dobré kombo. Chce to ale dohrát i to, co se zatím kupí na počítač, aneb těch her vychází až až.
@Fritol (05.06.2019 14:05): Tak viacero hier, ktoré ma bavili na konzoliach sú už aj na pc (tekken, crash bandicoot) a z exkluzivít ma lákajú v podstate asi len last of us a red dead redemption série. A to je málo.
@Fritol (05.06.2019 13:18): ps4 má před sebou ještě minimálně 2-3 roky života než ji ps5 pretluce. Na ps5 první rok bude málo her aby většina lidí šla a dala 15k za konzoli. Základna ps4 hráčů je obrovská a očekávám plnou podporu minimálně ještě rok či dva po vydání ps5. Zpětná kompatibilita to urychlí, ale i tak si myslím že masove se ps5 prosadí až padne cena pod 10k.
@Tulareanus (05.06.2019 11:00): Konzole není problém teď snad, ne. I kdybys ji měl koupit kvůli třem hrám, tak to pak střeliš o pár stovek levněji prostě no. Nebo vemeš rovnou bazar a prodáš pak za pořizovací.

PS4 má před sebou poslední rok života, ta cena je v pohodě teď úplně. 5,5k nový v akcích, za trojku na bazaru když to vychytáš.
@Charllize (05.06.2019 13:04): Je, ale na co si nechat ujít ušlý zisk, zvláště když je jasné, že by se Persona prodávala jak koláče před svatbou. Já bych to viděl na 60 procent, že se během pár let značka objeví na PC.

Ono i Dark Souls, Nier a další značky měly obrovský úspěch kvůli PC. Být to jen na PS, mělo by to daleko do hitů. Logický krok je tak to dát na PC, viz FF XV, Dragons Quest 11, Tales, Nioh...

@M.a.t.t. (05.06.2019 12:56): Zahraj příště s gamepadem, dynamika hry se zcela promění. RE 4 je především o atmosféře, kterou s rychlým mířením prostě nedosáhneš (tak jak ji tvůrci plánovali).

Nejsem fanoušek hraní s ním, ale u některých titulů je to skoro nutnost.