Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

Ahojte ... planujem v najblizsich tyzdnoch skladat novy pc... hrat budem na full hd 24” 75hz monitore
Co si myslite... ist do noveho ryzenu 3700x alebo i7 9700k? Neolanujem v buducnosti upgradovat
@Duchino (06.07.2019 16:44): notebook je to dobrý, uvažoval jsem o něm. Má výborný IPS s min. barevnou odchylkou, bohužel to Lenovo zazdilo tou klávesnicí, na psaní (rozuměj delší) je nepoužitelná. Chlazení co jsem četl recenze to má dobré ale počítej s tím, že pokud chceš výkon chlazení jde v těchto herních notebooku VŽDY slyšet.
Ahoj, doufám, že mě zdejší HW odborníci nebudou kamenovat, ale rád bych si pořídil "herní" notebook, pokud tedy něco takového existuje:-) Měl bych jen drobný dotaz - nemáte někdo zkušenosti s Lenovo Legion (třeba s tímto)? Hlavně stran chlazení a pokud možno i tichosti. Chci ho na lanky a hrát jen hry do roku 2015 max, přičemž bych si ho i vzal občas do práce, tak ať nevypadá jako kolotoč:-D Zatím jsem se vždycky s NTB spálil a vracel jsem - ROG Strix řádkoval obraz i přes gsync, Dell 15 se přehříval. Děkuji za postřehy!
@Gordon (06.07.2019 12:07): Neni dobra strategie vydavat pouze referencni karty a cekat tri tydny nebo kolik na custom chladice. Zvlaste kdyz dva dny po Navi prijdou RTX Super karty i v nereferencnich provedenich.
@Gordon (06.07.2019 12:07): Pro zákazníka určitě vždycky je.

Otázka je, co to bude znamentat pro AMD ... buď s tímhle počítali a pokud je to plánované, tak je to ok. A nebo s tím taky nepočítali, nastavili ceny původně tak jak chtěli a NV je těma "SUPER" kartama donutila ceny snížit ještě před uvedením. Pak to bude znamenat nižší než plánované zisky.

Ale jak jsem napsal na začátku, pokud někdo není NV/AMD srdcař, tak mu může být celkem jedno co za tím je a jen se radovat z toho, že cena bude nižší.
Tak Navi nam v reakci na nove Super karty nVidie zlevnily jeste nez vysly.... xD 350 USD za 5700, 400 za 5700XT. Skoda, ze se na verze s lepsimi chladici musi cekat nejaky ten tyden po launchy. To neni dobra strategie AMD.
@Rapier (05.07.2019 17:05): S tím tvrzením, že raytracing nezvládá ani 2070 nesouhlasím. Ani s tím, že každej HC hráč dnes hraje ve 2k. Kámoš má právě RTX 2070 a zrovna jsme u něj zkoušeli Shadow of the Tomb Raider. V 1080p vše na plný kule včetně raytracingu a 60 FPS solid rock. Pokud nemáš velkej monitor, tak nepotřebuješ větší rozlišení..
@Paul (05.07.2019 20:11): Jo, ono uz je i par her na konzolich co maji stejne moznosti nastaveni jako PC verze, vyjma veci typickych pro PC, bylo by to fajn udelat z toho na konzolich standart aspon u tech nejdulezitejsich veci. A nastaveni low, medium,high jako souhrne by snad zvladl kazdy.
@Charllize (05.07.2019 19:11): to souhlas, ale třeba tam daj možnost si tu grafiku/perf víc upravit, však už na týhle generaci se s tím experimentovalo a mohl jsem si jet GoW v 40-60 bez input lagu, sice v 1080p, ale furt to vypadalo slušně. Kdyby dali ještě víc možností (s tím že by byl pro lenochy nastavenej nějakej rozumnej default), sem s tím.
Mám sluchátka s mikrofonem, ale má to celé jeden kabel. Žádná karta od zvukovky si s tím neporadí mám dojem, resp. mikrofon to nikde nenajde. Není na to nějaká redukce nebo vychytávka?
@Paul (05.07.2019 19:03): hmm, spis dalsi vec ktera zabrani novejm konzolim aby primarne hry jeli pri 60 fps. zrovna tak jako PRO a XONEX nema vykon na 4k nebudou mit novy konzole vykon na raytracing. Vzdycky to uspechaji.
@Rapier (05.07.2019 17:05): Ta hypotéza že raytracing je na RTX2070 na nic mi přijde dost mimo, když konzole mít HW podporu raytracingu budou a sotva v nich bude něco rychlejšího než RTX2070 (spíš to bude pomalejší). Jde prostě o to, jak se to využije a zoptimalizuje a bude to na vývojářích aby to efektivně využili. Ale v momentě kdy už Unreal engine 4 raytracing nativně podporuje a konzole mají potvrzenou HW podporu se dá čekat, že to budou vývojáři využívat. Což je koneckonců vidět na oznámení že to bude využívat Cyberpunk, Bloodlines 2, Watch Dogs 3, Wolfenstein, Doom..skoro každá větší AAA hra.
Jestli GTX 1060 6GB něco není, tak rozhodně karta na QHD, když plno her v tomhle rozlišení utáhne na 60+ FPS jenom za cenu snižování detailů ... pak se teda můžeme bavit o definici slova "utáhne", ale tím pro mě teda fakt není 60+ za cenu většího ořezání kvality.
@marwel (05.07.2019 17:23): tak to bude nejspíš těmi HBM2 paměťmi. Navi bude mí běžné GDDR paměti, tak by to mohlo být konzistentní. S monitorem rozumím, mám doma 32" s 1440p a je to jak říkáš, stejně velké písmo jako na 23" LCD ve Full HD a hlavně to utáhne v nativu i GTX 1060 6GB. Mám tento a neměnil bych. Vřele doporučuji.
@Rapier (05.07.2019 17:05): Optimalizaci je to urcite miry take, ale je fakt, ze takove rozdily treba RX580 netrapi. Ano, sem tam neco, sem tam nejaky ten Assassin's Creed jede lepe na nVidii, ale celkove si stoji ve srovnani s 1060 dobre. Vegy si ale dobre ve srovnani s konkurenci nestoji a to je jejich problem a hlavni duvod, proc se ani za 8 litru Vega 56 proste nevyplati. Nehlede na to, ze ji musis jeste potunit abys tim zbytecne nevytapel barak a neplatil horentni sumy za elektrinu.

O 1440p uvazuji jen proto, ze uvazuji take o 32 palcovem monitoru, tudiz stejna velikost pixelu jako u 1080p 24 palcu velkeho monitoru.
Pro zajímavost, zakoupil jsem Evga GT 1030 2GB GDDR5 s pasivním chlazením. Trochu jsem to otestoval v mé sestavě s i5-2400, překvapilo mě jak dobrý výkon (na to že jde o GPU s TDP 35W) ta karta má. Pascal se vážně povedl v každém ohledu. Zkoušel jsem starý ale stále poměrně náročný Battlefield 4 v MP na rozsáhlých mapách s 64 hráči. GT 1030 úplně v pohodě dala 1440p s medium detaily! FPS mezi 45-75.

Pokud byla karta pasivně chlazena, teploty šly v BF4 až k 82 stupňům celsia a MSI Afterburner mě ukazoval poměrně často v akci Thermal Limit a občas i Power limit, vytížení grafiky mezi 95-100%. No, tak jsem ze sklepa vytáhl chladič CPU na socket A, odmontoval z pasivu aktivní větráček, nějaký starý (Silence) Cooler Master a dvěma gumičkami to upevnil na pasiv.. :) Mezi ten aktivní větráček a desku jsem dál redukci od Zalmanu co umí nastavovat otáčky od 900-2500. Výsledek?

Obyčejné gumičky chladič spolehlivě drží na pasivu a teploty při dlouhodobém hraní BF4 spadly na max. 52 stupňů celsia při 2500 ot/m nebo max. 63 stupňů celsia při 900 ot/m z 80 :) Taková malá home made úprava pro horké letní dny na chatě. :) Životnosti karty při hraní her to nepochybně prospěje. :) U videa je to asi jedno.
@marwel (05.07.2019 10:23): reálně to je stejně jedno zdali má AMD raytracing nebo ne. Předevčírem jsem na to téma měl debatu s kolegou hráčem (hraje na GTX 1080). Ten mě upozornil na fakt, že jak RTX 2060, tak RTX 2070 nemají dostatek výkonu na raytracing (fps jdou radikálně dolů), ať už je to ve 20 let starém technologickém demu Quake 2 (max. Full HD s medium v roce 2019?!) nebo v tom posledním Metro.
O tom, že je stále po roce min. her co reálně raytracing podporují není třeba ani mluvit. Ta technologie nakonec musím uznat vypadá opravdu hezky a líbí se mi více a více, jen citelně chybí ten výkon a speciálně v 1440p. Málokterý hardcore hráč (rozuměj ten co má to nej a chce hrát to nej) je dnes ochoten hrát ve FullHD. S kým se bavím ten válí v 1440p, včetně mě příležitostného hráče.

A hráčů co si koupí RTX 2080 Ti aby si užili raytracing je stejně úplné minimum podle statistiky steamu a 3DMarku.

S tím nevyváženým výkonem AMD GPU, není to spíše optimalizací her na Nvidia GPUs? Pokud Nvidia ovládá odhadem cca 75+% trhu s GPU tak se dá čekat, že většina her pojede lépe na Nvidia GPU, alespoň to tak tvrdí můj známý. Zkrátka vývojáři optimalizují hry především pro Nvidia GPU, podobně jako software dosud optimalizovali spíše na Intel Core architekturu.
@Gordon (05.07.2019 13:20): Tak ci onak je to hodnota navic, podobne jako ve sve dobe PhysX. Ano, i ten fungoval na AMD kartach, ale jak. Realita je proste takova, ze na RTX kartach bude fungovat lepe. Ostatne Crytek to mam pocit potvrdil. Sice to sve techdemo predvedli na karte AMD, protoze chteli dokazat, ze jejich technologie ty raytracingova jadra nepotrebuje, ale kdyby vyuzili ty RT jadra, tak by dosahli lepsiho vysledku.

Kazdopadne to ale vypada, ze u AMD bude stale nejvetsi problem nevyvazenost vykonu titul od titulu, jako je tomu u jejich rychlejsich karet, tedy Vega 56, 64 a Radeon VII. Nekde si vedou skvele, jinde je porazi i 1070. Ja to prikladal tomu, ze jde o HBM2 pameti, ktere proste hry nedokazi vyuzit, ale mam obavu, ze to tak dopadne i v pripade GDDR6 Navi karet Doufejme, ze ne do takove miry.
@marwel (05.07.2019 10:23): Ray tracing může fungovat i na AMD, jsou na to nějaké ukázky. Kromě toho na kartu nižší kategorie je to podle mě zbytečnost, protože ti to sundá tolik výkonu, že se ti to stejně za ten vizuál nevyplatí.
Tak jsem nekde narazil na nejaky neofiko (polsky nebo jaky) test novych Navi karet a kdyby se to potvrdilo, tak z rx5700 by mohl byt zajimavy kousek hw. Vykon mirne nad 2060 Super, spotreba mirne nizsi. Sice zadny raytracing a jen o 20 dolaru nizsi cena, ale tak pro ty, kteri nechteji byt soucasti pomaleho zisku monopolu nVidie... :) No jsem na oficialni testy zvedavy.
@Paul (04.07.2019 16:29): Tak inak... nech to pokojne posúvajú, ak na to majú kapacity :) Ja to, samozrejme, nekritizujem z princípu, ale hru som mal možnosť hrať bezprostredne po vydaní, kde ma ta extrémna nevyladenosť a zabugovanosť (určite prameniaca aj u tohto) chvíľami štvala. A nakoľko som o tom vedel, nie raz som si povedal, že sa miesto toho radšej mohli zamerať na niečo zmysluplnejšie. To je celé ;)
To vrstveny oblečení měla Bethesda už v Daggerfallu, i když to byl jen obrázek v inventari, hehe.



@M.a.t.t. (04.07.2019 15:21): ja nemyslím že to je zbytečné. Díky tomu pak ten svět působí víc živější a realne, než když se všechno spustí až když tam člověk dorazí.
@Paul (04.07.2019 13:51): Ale o to práve ide - toľko práce kvôli niečomu, čo bežný hráč neocení a iba čo si zbytočne komplikujú život. Keby sa miesto toho sústredili na iné a dôležitejšie aspekty, hra by mohla byť podstatne vyladenejšia už pri vydaní a mohla mať i priaznivejšie prijatie. Teda niežeby bolo negatívne, ale chápeme sa :)
@Paul (04.07.2019 13:39): no jo, na to sem zapoměl že když se sedlák drbe na zadku deset kiláků od tebe tak to fakt dělá;)
Ale to je zas extrém co nikdo nedělá, takže bych se tim nezabýval;)



Jinak podobný věcí, ale ne tak extrémně má ve hrách i Bethesda. Ze hra dělá věcí mimo působnost hrace. Npc chodí po mape za nějakým cílem, souboje o settlementy aniz by tam hráč byl a podobně. Ne že by to bylo kdovíjak promakane ale je to tam. Plus to vrstveny oblečení. Ale to má i dragons dogma to vrstveny oblečení:)
@M.a.t.t. (04.07.2019 13:44): z pohledu výkonu a menší zabugovanosti samozřejmě. A Vávra několikrát říkal že kdyby se na simulaci vykašlali a taky to takhle vošulili, ušetřili by si spoustu práce a trápení. Ale tak někdo ty hranice posouvat musí :)
Osobně jsem rád, že do toho šli. Nabrali hodně zkušeností a v další hře to jistě bude fungovat lépe a rychleji.
Plus ty ryzeny, yay.
@Paul (04.07.2019 13:39): "V Zaklínači/AC taky všechny questový NPC stojej na místě a nequestový se generujou když je hráč u nich. "

Čo je nakoniec z pohľadu výkonu a potenciálne menšej zabugovanosti ďaleko logickejšie, ako to, čo je z môjho pohľadu trochu zbytočne implementované v Kingdom Come.
@Charllize (04.07.2019 12:42): srovnávat AC s KCD je blbost, come on. Nejde srovnávat úplně jiný enginy, navíc KCD má tracking AI a persistenci úplně jinde.

@Bursoft (04.07.2019 13:31): je to tak. Většina her nemá ani zdaleka tak detailní NPC routines jako KCD. Plus ten proklatej layering system, kdy každý NPC má několik vrstev hadrů. Většina her se s těmahle věcma prostě nepatlá. V Zaklínači/AC taky všechny questový NPC stojej na místě a nequestový se generujou když je hráč u nich.

Detailní simulace vyžaduje CPU výkon. A sorry, ale jaguar, což je tabletový CPU z 2010, ten výkon neposkytuje. Přechod na Ryzen bude něco úžasnýho.
@Charllize (04.07.2019 12:54): V KCD se ale tuším všechny NPC zpracovávají konstantně, aniž bys je viděl. Takže CPU počítá, jak nějakej sedlák zrovna odešel na hajzlík na druhé straně mapy, aniž bys o tom věděl. To je pak jasný, že to CPU nedává. V AC, GTAčkách a dalších open world hrách se daný NPC zpracovávají ve chvíli, kdy je můžeš vidět (a taky se random generují přímo před tebou)..

(Aspoň tak to vývojáři vždycky prezentovali, nevím, co je na tom pravdy).
@Rapier (04.07.2019 12:50): nevim, proste sceny s hodne lidma v ruznych hrach na PS4 jsou. Ja KCD nedelal, tak tezko soudit co za tim vezi. Mozna vetsi komplexnost postav, starej Cry engine, tezko rict.

Ale obecne si porad myslim ze zalezi na tom jak ktera spolecnost co dela hry umi ty konzole vyuzivat. Na PS4 PRO jsou hry ktere jsou konverze z PS VITA a padaji jim fps z 60 na 25. Proste na to serou a nechteji plytvat clovekohodinama, nebo jen proste nevedi jak to udelat.



@Paul (04.07.2019 09:44): tak ono to je mozna lepsi v tom zaklinaci, ty houfy lidi co tam chodi ode zdi ke zdi a generuji se v zombie grupe ktera se postupne rozprchne nejsou nic moc :) a klidek, delam si prdel
Skyrim bezi na obyc PS4 uplne v pohode, na PRO uz ne, ale ne kvuli slabymu procesoru ale kvuli nativnimu 4K rozliseni ktery nedava graficka cast PRO. Hlavne kdyz jsou na scene efekty jako snih nebo mlha.

Fallout 4 bezi v pohode ale najdou se propady pod 30, neni jich uz moc ale jsou tam. Na PRO to je samo lepsi. Bohuzel Bethesda na PRO znemoznila hrat hru v 1080p a zapnutym boost modem PRO patchem ktery nedava na vyber v jakem rozliseni to hrat. Pred patchem + boost mode to bylo stabilnich 30 vsude. Jinak F4 na PRO je to same co na PC high nastaveni, bez debris efektu.

U Kingdom Come mam spis obavu ze to kluci neumej moc optimalizovat, nebo jakkoliv ojebat. Pac treba AC Odyssey ci Origins kde jsou taky mesta plna lidi pripadne bitvy se stovkou panaku s timhle zas moc problemu nema.

A jo taky mam dojem ze PRO ma jeste na nejakou dobu vykonu dost aby uspokojila normalni hrace. Ovsem zakladni PS4, tam to je uz vyrazne horsi.

Samo ten procesor slabej je, a ustupky se delaji, ale nemyslim ze to je uplne tristni a na pomezi nehratelnosti.
Kdyby měl někdo zájem mám k prodeji Athlon II X4 635 2,9 Ghz Stepping C3 (Propus) do socketu AM3 + originál chladič (překvapivě tichý), prakticky je to Phenom II X4 ale bez L3 cache. Dále mám k prodeji Sapphire ATI HD 5750 1GB GDDR5. Celé bych to prodal za 1000 Kč.
@Kwoky (04.07.2019 07:43): současný konzole maj strašně pomalý CPU a hry jsou kvůli tomu dost brutálně ořezávaný. Např. Kingdom Come je dobrej příklad, ty masovější bitky se stovkama účastníků na těch tabletovejch jaguarech nejsou možný. Nebo Novigrad ve Witcherovi je na konzolích ghost town zatímco na PC je plný lidí.
Není trošku podivné, že se nám doba mezi vydáním nové konzolové generace krátí?