Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

@Charllize (13.07.2019 22:11): Ale ne, kluci nejsou závistivý svině! Navíc s těma ramkama a bedýnkou maji pravdu. Ten motherboard se mi ale líbí.

Co se rozpočtu týče, ten je prakticky neomezený, jelikož jsem tvdě pracující džigolo, řekl jsem si, že nebudu šetřit. Na druhou stranu bych nerad koupil nějakou koninu, která nedává, pro mé pracovní i herní účely, takzvaný smysl. Takže budu rád za každou radu.
@pajmič (13.07.2019 22:03): RAMky jsou špatný vtip (to koupíš i za půlku). 10 tisíc za desku na Ryzen je taky úplně mimo. A bedna za 6... Že ty ses s někým vsadil, kdo to dokáže postavit dráž? :)
@pajmič (13.07.2019 22:03): Ramky jsou vyhozené prachy, to samé ta deska ... Nevím, jestli to máš na nějaké spešl účely, ale jestli jen pro hraní, tak určitě s ohledem i na budoucnost postačí solidní 16 gb ramky. Nevidím důvod, proč nevzít trochu lepší desku, ale tohle jsou vyhozené prachy :) ... S tímhle rozpočtem postavíš podstatně vhodnější sestavu na hraní s 2080 ti ... Na tvém místě bych počkal spíš co vypadne z 2080 super a vzal případně tu a trošku proškrtal rozpočet a zbytek peněz bych nechal ležet ladem na účtu :) Tohle je sestava maximálně pro nějakého maniakálního fandu HW, který by si to postavil beztak jinak ... na hraní podle mě vyhozené prachy úplně. Bedny se dají koupit pěkné kousky za 2 - 3 k.
@AiMLEzZz (13.07.2019 22:03): byl to cilenej troling, prdel, na stranu PC hracu. Slo o to ze v konzoli neni bazmek s trema vetrakama za 20 000.

To ze tu jste vsichni technonerdi bez smyslu pro humor, tak za to ja nemuzu, kouknete se obcas do zrcadla jestli z vas nejsou sochy, dost mi je pripominate.



@pajmič (13.07.2019 22:03): a diky, konecne maji neco zajimavejsiho, jen si dej pozor aby ti to nerozmluvily, to jim jde naramne:)
@pajmič (13.07.2019 22:03): Ohohó! Ale teda ty RAMky asi overkill jsou. Imho ta frekvence už tam nějaký velký výkon nepřidá a 32 GB taky jen tak nevyužiješ (pokud teda nevalíš na Linuxu). Můj pracovní stroj má 32 GB RAM a i když buildím dva aplikační servery zaráz a mám spuštěnou virtualizaci, tak to nezaplním :).

Máš na to aspoň 4K monitor?
Protože už pár let pláču nad tím, jak všichni máte lepší PC než-li já, řekl jsem si, že to změním muhaha. Pohledte
Na vědomí dávám, že se jedná o předběžný stroj a do konce roku se jednotlivé kompononty mohou změnit. Ted si ale říkám, zda-li nemám zbytečně velký case a ty ramky se mi taky zdají trochu overkill.
@Charllize (13.07.2019 21:19): Jen teda moc nevím, kde je tam ta prdel.

Princip GPU je vždycky stejný, ať už je to nejnovější dedikovaná superkarta od nVidie, integrovaná grafika nebo APU v mobilu. Liší se jen konstrukčními "detaily". Dedikovaná GPU na vlastní kartě má místo na to, aby si mohla dovolit mnohem více specializovaných jader, svoji paměť, chlazení atp. Jinak se pořád bavíme o tomtéž.
@Charllize (13.07.2019 21:19): Božeeee...

"v ps žádná grafika není. Je tam Jeden čip připomínající spíš procesor. Žádnej slot s bazmekem co má tři vetraky"

Z toho vyplývá, že grafika v PS je něco úplně jiného, než grafika v PC (není), vyplývá z toho, že v PS to není bazmek se třemi větráky (je to úplně stejnej bazmek, se stejným chlazením a akorát jedním větrákem).

Prostě odlišnost je pouze v tom, že nemáš GPU v PCIe slotu.

Vlastně je to jak integrovaná grafika, akorát výkonější (na úkor procesoru) :)
@Charllize (13.07.2019 20:38): Jo, přepastování čipu je fakt vrchol znalosti HW.

Psal jsem někde, že mají konzole CPU a GPU odděleně?

Ty si psal že "Je tam Jeden čip připomínající spíš procesor", takovou blbost prostě neschováš za to, že sis dělal prdel a nemyslíš to vážně.
@orromis (13.07.2019 20:29): Skutecne? to by jeden nerekl. Ja si vzdycky rikal co to tam v tech konzolich jenom je za divny veci pri tom kdyz jsem je rozebiral, cistil, daval novou pastu, menil mechaniky a zakladni desky, nebo treba lovil drobny co tam deti nahazeli skvirou na disk.

Ne hele tohle nema vyznam, bud si dneska sned moc hrachovky nebo si moc nerozumime. Pojem..delam si prdel,, ti nejde moc do hlavy. Ale asi to spis vypada ze ty vubec nevis jak to s tema konzolema je, a proto jsi to jen nepochopil, tu prdel.

A kdyztak treba v PS4 je jeden centralni cip a v nem je oboji, CPU i GPU.

No a ted jsme si jeste precetl Rapiera a mam skutecne dost, mimonov z kocourkova. Nashle priste :)
@Charllize (13.07.2019 15:38): víš jak tohle vzniká? Ty povídačky? Obvykle neznalostí userů.
Měl jsem opravdu hodně ATI karet, skoro všechny 3D akcelerátory (respektive řady) co vydali, některé jsem si koupil jen tak z radosti, a částečně sběratelské vášně abych je po 10+ létech otestoval na PIII sestavě s Intel BX440 chispetem na Windows 95/98 a ME které byly ze všech Win 9x bezkonkurenčně nejlepší a nejstabilnější. Dodnes je na tom starém PC mám.

Uznávám fakt, že v dřevních dobách 3D akcelerátorů nemělo zrovna ATI dobrou pověst co se ovladačů týče.

První ATI 3D grafický akcelerátor co jsem měl byl z druhé nebo třetí ruky ATI Rage IIC 4MB AGP v kombinaci s VIA chipsetem a AMD K6 233 MMX. Když se mi dostal do ruky ATI už odladilo ovladače, které jak jsem četl byly na začátku opravdu tragické. Hrál jsem na tom GL Quake, NFS II+III, System Shock II, Shogo Mobile Iron, Unreal, Quake II, Jedi Knight II, EF-2000.
Co bylo horší než u konkurence byla určitě kvalita speciálních efektů, voda, pára, různé výbuchy apod. to uměla konkurence v podobě 3Dfx Voodoo I/II lépe. Znal jsme jednoho co měl tu Nvidia Riva TNT ale dojem to na mě tehda neudělalo, ATI a Matrox byli v té době jediní co měli kvalitní RAMDAC převodníky a kvalita 2D byla na špičkové úrovni, 3Dfx byla jen přídavná GPU jak víš a Nvidia ta měla 2D přímo tragický až tak do příchodu GeForce 3, pak to bylo lepší.
Vše výše popsané jsem s ATI ovladači rozjel bez problémů.

Pak jsem koupil tiskárnu, inkoustovou Made in Japan!, Canon bo segrá chtěla tisknout a tak místo 3Dfx Voodoo 2 jsem doma hrál jen na ATI Xpert@Work 8MB AGP.
Opět hry co jsem na tom hrával a to především 3D akce + NFS III jako o duši, na to běžely, no ne zrovna v 30 fps, často níže ale běžely, všechny.
Co byl problém byla opět kvalita 3D efektů jako voda, mlha, pára, apod. 3Dfx opět kralovalo, Nvidia na tom byla lépe ale zdaleka ne tak dobře jako 3Dfx.

Teď se zaměřím na Need For Speed III. Nejprve na té ATI Xpert@Work to moc plynule zrovna nejelo ale na rozdíl od 3Dfx Voodoo 1 4MB PCI se mi na ATI kartě zobrazoval pohled s kokpitu! Což BTW na prosnulé Voodoo 1 nebylo! Ale zase Vodoo 1 mělo mnohem lepší speciální efekty. Voda od kol, déšť, pára, mhlha to vše bylo o 100% lepší na Voodoo 1, tedy až na ten zmiňovaný kokpit.

Později jsem jezdil jak o duši Need For Speed IV. Stále na ATI ale nyní Rage 128 Pro. Ta měla ovladače sice funkční v každé hře co jsem tehdá hrál ale...opět speciální efekty typu: voda od kol, déšť, pára, mlha. Když si rodiče od manželky v té době koupili Celerona s 3Dfx STB Velocity 100 8MB (po zapnutí druhé texturovací jednotky v registrech v 800*600 výkon jako 3Dfx Voodoo 3 16MB!) tak mě málem spadla čelist z těch speciálních efektů na 3Dfx. Přízemní mlha vypadala jako přízemní mlha né jako na mé ATI. :)
A navíc v Hidden&Dangerous se mi v zaměřovači sniperky zobrazovala mřížka (ach ty speciální efekty) tedy nikoliv jen ten nitkový zaměřovací kříž ale celá mřížka! A pak ty speciální efekty dým, kouř, výbuchy, atd. slabina ATI karet.

Pak jsem létal nějakou dobu jen letecké simulátory a to především DID F-22 ADF/TAW a Jane's IAF/USAF/WW2 Fighters. Tohle si zaslouží speciální kapitolu. To už bylo v dobách kdy světu vládly Radeony 7000,7500,8500,9000.

F-22 od DID na jakékoliv ATI kartě nové nebo staré běžel v pohodě a bez zcela bez chyb v 3D grafice. Nutno dodat že na Nvidia GeForce 2/3 byl problém (s jakýmikoliv tehdy dostupnými ovladači) v zobrazení měsíce a objektů v noci. Okolo objektů se zobrazovala linka s jinou, nežádoucí barvou. Klidně bych mohl na staré sestavě natočit video a demonstroval mám doma i pár Nvidia GPU z té doby.

A pak v mých oblíbených Jane's hrách alá IAF. Na Radeonu v pohodě, včetně AA vyhlazování a Anti Aliasingu.
Na 3Dfx Voodoo 1-4 se vždy zobrazovala modrá barva okolo všech objektů. Zkoušel jsem snad všechny dostupné ovladače na 3Dfx ale nic. Na Nvidia GeForce 3/4 bez problémů.

Jane's F-15: ATI bez problémů, 3DFx taky ale Nvidia GeForce všechny co jsem zkoušel, tzn. GeForce 2 a FX 5200 s jakýmikoliv legacy drivery pod Windows ME obrovský problém. Prakticky chyběly textury země. :)

No to jsem jen tak rozepsal o tom jak to tenkrát bylo....s tzv. kvalitou Nvidia ovladačů.
@orromis (13.07.2019 18:18): ty mas zase den vid :) Rozklikl sis ten spoiler? Ze si delam prdel?

Ale abys mel klid a porozumel tomu jak si delam prdel, tak je to tak ze v konzolich neni graficka karta jako v PC, mas to tam i napsany, zadnej slot a tri vetraky na ni.
Ja chapu ze te strasne tesi ze me udelat picu, ale nevyslo, sorry :)

Ale je to uplne k nevire, ze si muzes myslet ze ja si myslim ze v konzolich nejsou graficky karty, to jsi vazne tak hloupy ze te to vubec nenapadne? Jo aha, tvoje predstava o prodavaci je neco jako Lojzik z Billy co se stoura v nose a jediny co umi tak ,, doooby deeen,,. Hele tak ne, musime to znat, jinak by jsme nebyli pres 20 let ale davno na dlazbe. Delal jsi nekde 20 let? Nedelal? Tak prijd az budes, pak muzem diskutovat o tom kdo stoji za kasou :)



@Gordon (13.07.2019 18:23): a ty radsi nereaguj, chytnes se kazdyho hovna a pak vypadas jak oromisova devka :)



@Korbitch (13.07.2019 18:00): Sorry, tebe sem minul. Jsem zvyklej ze na me nereagujes. Ale odkejvu ti to, pac by se zase mohlo stat ze bys prskal vzteky jak krecek a dozadoval se blokovani uzivatelu :)
@Charllize (13.07.2019 09:31): opravdu? Ale to mě povídej! To mě opravdu zajímá kde vznikly ty pohádky o vždy špatných Radeon ovladačích a vždy výborných a bezproblémových Nvidia ovládacích. Báchorky jedné staré babky. :)

Já jen že teď mám už asi 4 rokem Nvidia GPUs (GTX 960, GTX 1060) s i5 Core, předtím jsem měl se stejným CPU ATI HD 6850, AMD R9 270X, dříve Athlon 64 s ATI X 1950 GT, což byla ve své době vynikající GPU a do koupě té Sandy Bridge i5 sloužila bezmála 4 roky.

OK, takže na chatě mám nainstalováno:
15 leteckých simulátoru včetně jednoho námořního: Jane's Fighter Anthology + IAF + USAF + WW2 Fighters + Fleet Commander, Total Air War, Lock On, Falcon 4.0 Allied Force, Falcon BMS 4.34 (vyšel cca před měsícem), Il-2 Sturmovik PF+FB+AEP, Wings of Prey, EECH Comanche vs Hokum, Strike Fighters 2 (vsechny díly), Flight Simulator 2004, Flight Unlimited II+III
3 závodní hry: Race Driver Grid, F1 2012, Dirt 3
3 Doomovky: Far Cry, Unreal, C&C Renegate
6 RTS: WarCraft 2, Command & Conquer Ultimate Edition (všechny)
1 tahovou strategii: Civilization IV
5 pěchotních/FPS simulátoru: Hidden&Dangerous, Flashpoint, Arma I, Swat 3, Raven Shield
3 Lego hry: Harry Potter 1,2 + Jurassic World
37 různých her a všechny běží v pohodě na ATI, stejně jako na Nvidia GPU.

Jak říkám pověry, pomluvy a báchorky.

BTW ovladače pro hry upravuje pravidelně jak AMD, tak Nvidia.
@Garret (13.07.2019 11:02): hmm, lidí co jsme tu měli s reklamacema nějaký hry že nejde nebo nějak blbne a měli ati kartu bylo až nepřiměřeně víc než těch co měli NV. A právě ty roky níže zmíněné byly rekl byli v tomhle směru až extrémní.
Řešil sem to několikrát týdně, ti co šli a koupily nějakou NV měli rázem po problému, ti co ne chodily pro radu a reklamaci pořád.
A nikdo netvrdí že to byli úplně všichni, ale prostě o hodně víc než u NV. Takže prostě z toho vycházím.



@Gordon (13.07.2019 11:03): mám léta praxe, takže si ty crcy nech nebo ti bodnu do zadku rezovou vidličku:)
@Charllize (13.07.2019 09:31): spousta lidí si hlavně neuvědomuje, že tyhle problémy s HW/SW můžou být dost individuální. že jsem měl problémy s AMD já neznamená, že je bude mít někdo jiný. stejně tak jako s bugy ve hře nebo se zkušenostmi s jednou značkou aut. když si koupíš Renault a bude se ti furt srát, budeš si za 10 let kupovat další, abys zjistil, jestli už to v Renaultu vychytali? asi ne... od roku 2011, kdy jsem přešel na NV, jsem neměl jediný problém. a to jsem vystřídal několik karet i verzí ovladačů a hraju hry jak staré, tak i nové.
V skrini mám odloženú ATI All in Wonder 32 MB s čipom Rage 128 Pro, s referenčnými ovládačmi mi pod Win98 slúžila bez najmenších problémov. Do TV tunera stačilo priviesť analógový signál z najlacnejšej hliníkovej antény a chytal som na to kompletné vysielanie z Kamzíka včítane teletextu. V hrách som ju ale príliš netestoval, hrával som staršie a menej náročné hry, novinky len výnimočne.
@marwel (13.07.2019 05:34): v ps žádná grafika není. Je tam Jeden čip připomínající spíš procesor. Žádnej slot s bazmekem co má tři vetraky:) A jinak z těch desítek konzoli co kdy byli ati čip měli tuším tři, včetně těch současných. Skutečně, představy pc hráčů o tom jak to uvnitř konzole vypadá jsou úsměvné:)
a klídek, dělám si prdel



@Rapier (13.07.2019 07:26): víš kdy poznáš rozdíl mezi ati a NV? Když vyzkoušíš třeba 30 her za měsíc, pak seznas že ati je úplně mimo. Teda když bych se vrátil do dob kolem toho roku 2000 - 2010. A stejně nevěřím že by to ted bylo o moc jinak, asi lepší ale porad mimo.
@Rapier (13.07.2019 07:26): umíš si představit, co to pro mě tenkrát bylo? upgradoval jsem kvůli Gothic II (za všechny svoje naškudlený peníze), který mi hned po prvním spuštění zamrznul. a pak znova a znova. neustále jsem se potýkal s nějakými problémy, ale vůbec jsem nerozuměl, co se děje. nebyl internet takhle volně k dispozici. a AMD ten problém vůbec neopravilo, VIA ovladače prostě furt kolidovaly, ať už jsem použil nějaké omega drivery nebo ne. a nejlepší na tom bylo, že se po instalaci zažraly tak hluboko do woken, že jsem musel celé wokna reinstalovat, jen abych se jich zbavil, protože jinak se systém choval, že tam jsou stále nainstalované, hry stále zamrzaly. a to jsem neměl k dispozici žádný Acronis, abych nahodil nový image, to jsem dělal pěkně ručně...