Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@Kwoky (19.07.2019 13:30): Nevím, jak to funguje teď, ale když se registruje nový uživatel, přijde mu nějaká PM se shrnutím, na koho se obrátit, kde si přečíst pravidla atd.? Popř. by mohl nováček do určitého počtu bodů/dnů od registrace mít na home page velký banner s tvým avatarem a nějakým textem, že se na tebe může obrátit, popř. odkaz na pravidla.. Protože bude efektivnější, když se budou nováčci obracet na tebe nebo přístupné informace sami, než že je budeš odchytávat ty, to snad není v lidských silách toto ofiltrovávat manuálně.

Jen pro zajímavost, jestli to není tajné, píšou ti vůbec nováčci ohledně nějakých rad sami od sebe?
@Fritol (19.07.2019 13:23): Spíše jinou generaci. Pokud ta má povolení od rodičů chodit na internet. Páč jako když vidím v metru tu paní předdůchodového věku, jak smaží tu Candy Crush, tak mi nepřijde, že si o tom potřebuje popovídat. Naopak občas ve vlaku potkávám hlasité skupinky kluků prvního stupně ZŠ, kteří mobilní tituly nadšeně rozebírají. Kdybych měl tu možnost, tak si jejich "zobrazení" vypnu i v tom vlaku. :)
@Jab (19.07.2019 13:19): Každá platforma a každá doba má prostě svoje fanoušky. Nikdo neřekl, že je nutné přidávat jen hry někde z roku 2008, že jo. :) Aktuální Android hity dozajista přilákají víc lidí, toho jsem si vědom.
@Memphis (19.07.2019 13:09): To je dobře. Samozřejmě DH není v žádné krizi jak tu někdo zmiňoval. Problém jsou spíš ty méně populární žánry či platformy, kterým odchod takových uživatel uškodí.

@Jab (19.07.2019 13:10): Nemám vůbec přehled o placených hrách na aktuální verze Androidu. Měl jsem na mysli hry jako první díly Modern Combat, NOVA, Backstab nebo Shadow Guardian. Gameloft hry které zůstaly mrtvé někde na verzi 2.3 :D Já mám odehráno spoustu Java her hlavně, ale ty si bez emulátoru nezahraješ.
@Fritol (19.07.2019 13:05): Já samozřejmě vyhledával toliko placené tituly. Systém jsem chápal. A i tak bída a za koupi stály téměř výhradně předělávky z PC a konzolí.

Ale klidně doporuč placenou primárně mobilní hru. Ode mě viz Templar Battleforce a naopak níže uvedené Demons Rise 2 a Rogue Hearts jsou ztráta času imho. ;)

@Memphis (19.07.2019 13:09): +1. Tak supr. :)

@Bellerofontes (19.07.2019 13:07): :)
@Fritol (19.07.2019 10:57): @Jab (19.07.2019 12:38): Také bych to neviděl tak dramaticky, jedna věc je dojem (že třeba odcházejí některé staré známé tváře a jiní se posunuli více do pasivnější role), druhá pak reálná data - jen pro představu, v roce 2018 bylo třeba do obecné diskuze napsáno nejvíce příspěvků v historii DH (a od nejvíce unikátních uživatelů), přidáno nejvíce her (pokud nepočítám první rok provozu, a i ten vede jen velmi těsně), napsáno nejvíce komentářů, počet pravidelně přihlášených uživatelů stále roste (což já osobně beru za core ukazatel - lidi co se vrací, byť třeba nejsou tak aktivní v diskuzích, ale hodnotí, komentují atp.) atd. Jak také často zmiňuju, dostávání nových uživatelů na web a usnadňování jejich začlenění je už nějaký čas moji prioritou #1.

Nicméně to neznamená, že nevnímám další podněty, které tady padají (a podpora některých nabírá na síle, čímž jejich priorita roste), díky za ně.
@Fritol (18.07.2019 22:24): Zajímavé, jak přehlížíš jeho vytrvalé úsilí sabotovat jakoukoliv zajímavou diskuzi, snahu dehonestovat každý názor, pro nějž se on sám necítil dostatečně kompetentní, stejně jako zavírat hubu každému, s kým si nerozuměl. Celá jeho angažovanost zde se opírala o autoritu stářím ošlehaného hráče: nezajímavého hráče, který nemá vlastně co říct, přičemž tu protěžoval myšlenku, že až ostatní zestárnou do jeho let, budou stejně zlomení a prostí jako on.

V mých očích se zase vámi vychvalovaná osobitost přeceňuje: v diskuzích bude sdostatek výstředních jedinců, ať odtud zmizí v podstatě kdokoliv. Komunita není závislá na jednotlivcích, a pokud ano, něco je špatně.
@Jab (19.07.2019 12:46): Ono mobilní hraní není jen aktuální Android a iOS scéna. Začátky Android a iOS byly velmi podobné PSP hrám. Placené singleplayrové hry s příběhem. Sám jsem odehrál stovky J2ME her a ty se zas s klidem rovnají třeba GBA... Symabian a Windows Mobile na to byly podobně a N-Gage byla v podstatě konzole.

Že se to poslední roky zvrtlo k p2w klikačkám a spoj tři věcem neznamená, že to je celé mobilní hraní. Každopádně i tihle lidi jsou hráči a pokud je to baví, tak proč ne. Místo je pro všechny.
@SilentWolf (19.07.2019 12:39): Kdysá jsem projel google store (či play store nebo whatever) a ve slevách tak nakoupil BG 1 a 2, Planescape, KotOR a Templar Battleforce. :) Zkoušel jsem i jiné. Často vyloženě mobilní hry (Rogue Hearts, Demons Rise 2), ale ty jsou proti svým počítačovým protějškům taková mizérie, že jsem se na mobilu rychle vrátil ke čtení zpráv. Ale BG 1 jsem na mobilu dohrál. KotOR téměř. :)

@Kunick (19.07.2019 12:40): Recht. ;)

@Gordon (19.07.2019 12:44): Mně třebas asi nikdy nedojde ten Elemir. Toho ani nikdo nijak neutřel. Normální diskuze a po pár příspěvcích se sbalil a že jde. Ale máš recht, že spíše to je po nějakém "bumerangu", co se někomu vrátí a dotyčný neumí snést vlastní medicínu. U Elemira tam ten bumerang (nikoliv ode mě) také nakonec přiletěl. Ale ten zásah byl tak mírný, že roli asi nehrál.

@Fritol (19.07.2019 12:45): Já to ale čestně zkoušel. To i mnoho jiných her. Ale v metru lidi hrají právě Candy Crash a pár dalších profláknutých. Čili když vzýváš mobilní davy, tak imho míříš nutně především na tyhle rekreační hráče. ;)
@Kunick (19.07.2019 12:40): O jaké energii pro rozvoj DH mluvíš? Sám jsem přidal přes 300 her, z toho budou minimalně 200 konzolové exkluzivity. Za poslední měsíc jsem přidal 4 hry, byla doba, kdy jsem ty 4 zvládl za 5 dní.

Nejde o to, že bych neměl energii zas přidávat. Z konzolovek jsem přidal téměř všechno co mě echt zajímalo a teď už to jen tak pomalu dodělávám. Kdyby tu teď přibyly mobilní platformy, tak bych se dost možná vrátil ke starému tempu přidávání. A vím minimálně o dvou lidech, kteří by také začali přidávat kapku víc, kdyby zde byly mobily.

To není o žádné energii, to je prostě o lidech a jejich preferencích.

@Jab (19.07.2019 12:38): Ano, že mobilní hraní je jen "Candy Crush" je možná důvod, proč tu mobily stále nemáme.
@Jab (19.07.2019 12:38): To že někdo z vlastní vůle odejde, po tom co nesnese něčí názor/fakt, nebo mu někdo vrátí jeho vlastní trolling, nebo nedokáže ustát, že to vidí jinak, bych taky nepovažoval za nějakou krizi, či toxickou komunitu, či nějakej třídní boj za PC Mástrrejc.

Ostatně mi nynější pseudoproblém přijde dost vykonstruovaný.
@Fritol (19.07.2019 12:29): takto napsané to zní super, nevím ale nakolik to odpovídá realitě. A jak opakuju - je ten přínos větší, než když budou svou energii věnovat jinému směru rozvoje DH? Víc her neznamená nutně víc diskuze - většina lidí má omezený čas a pokud se významně nezvýší počet uživatelů, tak si myslím že nejde očekávat významný narust diskuze.

Co naopak považuju za prospěšnejší jsou tolik odmítaná vlákna - zjednodušili a zpřístupnili by DH kolemjdoucím. A právě ty považuju za základ rekrutace nových členů. Protože pokud narazíš na hledanou odpověď na DH jednou, dvakrát, třikrat - tak možná začneš uvažovat, zda to teda není užitečný web na kterém je dobré mít registraci.

@Jab (19.07.2019 12:38): tak číst je nemusíš :D ostatně kolik jsi přečetl komentářů ke hrám na Sinclair?
Btw tady to začíná být malování nějaké "krize". Nepřijde mi ale, že by sem chodilo méně lidí a byli méně aktivní. Spíše naopak nemálo lidí imho neumí ustát tu konfrontaci "se světem", když se předtím měli s pár přáteli za exkluzivní znalce toho či onoho. Pokud ale máte čísla o poklesu návštěvnosti, tak sem s nimi.

Že se tu ale kritizuje hra, něčí komentář, názor... To je snad gró téhle stránky, ne? Spolu naopak s chválou k uvedenému.

Jinak na komenty Candy Crash Saga se "opravdu těším". :)
@Kunick (19.07.2019 12:26): To, že zde jsou zaregistrovaní neznamená, že jsou užiteční. K čemu ti je člověk, který se zde zaregistruje a pak je 2 roky neaktivní? Kdyby zde byly mobily, tak by to tu navštěvoval třeba každý den. Je to přínos pro Memphise. Víc lidí, víc reklam, větší zisky. A ostatně i přínos pro celou komunitu, víc her, víc diskuze, větší rozmanitost.
@Fritol (19.07.2019 12:22): právě jsi řekl, že lidé, kteří by přivítali další platformy, tu v podstatě dost často zaregistrovaní jsou - i já sám bych ostatně pár mobilních her ohodnotil. Poud se tyhle množiny už překrývají - není pak přínost ještě o to menší?

Jena aby bylo jasno: nic proto přidání mobilních platforem nemám. Jen mi přijde, že je, stejně jako přidání konzolí, považováno za zásadní krok, který vše změní a budoucnost bude jen růžová a krásná.

@Thellwin (19.07.2019 12:26): Tak myslím, že tohle se určitě na vyšších místech řeší - tedy aspoň takový pocit mám z rozhovorů co proběhly na srazu. A je jen na vedení jak se rozhodne - my jen můžeme dávat argumenty pro a proti jednotlivým možnostem. Což se tady v diskuzích moc neděje a ty se mění spíš v přehlídku výpadů oproti názorovým oponentům.
@Kunick (19.07.2019 12:19): Samozřejmě, já ani neříkám, jestli ta přístupnost je úplně špatně nebo dobře. Ale potom se prostě nedá očekávat, nějaký zásadní příliv nových uživatelů. Když sem člověk chodí pravidelně, tak nemá problém se orientovat v těch pár desítkách lidí, co tvoří to jádro a k nim sem tam nědko přibude a někdo se naopak objevovat přestane.

Ad očekávání - momentálně už asi žádná nemám, je to jedno z mála míst, které navštěvuju a občas se zapojím do diskuse, ale upřímně, kdyby DH z ničeho nic bez náhrady zmizela, tak to asi jako nějakou ztrátu pociťovat nebudu. Kdysi jsem to měl jinak, přidával jsem hry, psal komenty a dalo se říct, že mě to tady bavilo.
@Kunick (19.07.2019 11:59): Ještě abych reagoval na ty mobily. Ano, myslím, že hráči mobilních her touží po databázi. Gunár by ti o tom povyprávěl. :D A sám jsem byl dříve aktivní na jednom, dnes již mrtvém, foru o mobilech, ale s částí lidí z tama jsem stále v kontaktu a dokonce mají i profil na DH, akorát nejsou aktivní, protože zde nejsou hry na mobily.
@Fritol (19.07.2019 12:08): jako dal jsem 6 minusek a skoro 2000 plusek ale jako hezký příklad uvedu porovnání: minusku vs plusko Pokud chci napsat komentář, tak tem ná nějaké naležitosti, formu.

@Thellwin (19.07.2019 12:10): Ona je pak ale otázka, jestli forma databáze není v rozporu s očekáváním, která od ní máte. Protože už samotné fungování a to jak je nastavena svým designem (nemyslím ted vzhled) jde proti snadné přístupnosti pro většinu nově příchozích (nejen "casualů")
To o té "toxicitě" není úplně mimo. Nechci soudit jak je to úplně teď, protože už sem chodím jenom do HW sekce a občas mi vyskočí něco u her, které mám sledované, ale u mě to byl před X lety důvod, proč jsem během krátké doby utlumil svoje aktivity tady na úroveň, která trvá až doteď.

Btw, podle mě je součsná DH a její komunita ne úplně easy přístupná pro nově příchozí "casual" hráče.
@Fritol (19.07.2019 12:02): tak pro nováčky tu je Kwoky, a myslím, že se jim celkem věnuje. Navíc komenáře na "3 věty", většinou nejsou ani věty - a to si myslím mínus zaslouží.

@Gordon (19.07.2019 12:01): no netuším - ale slyšel jsem o dost jedincích bombardujícíh hromadně přes PM a přes nějaké hodnocení apod. Ale jak říkám nemám osobní zkušenost.
@Fritol (19.07.2019 12:02): Zrušit mínuska a přidat tlačítko "nahlásit", říkal jsem to už kdysi dávno, že je to jen demotivační mechanizmus. Pokud to bude spam, sprostý nebo prostě moc krátký, dá se nahlásit a přesouvač/mazač může v klidu vysvětlit.

@Fritol (19.07.2019 12:02): Dokud nepůjdou přidávat covery ve formátu až 16:9 (a jakože ti to nedovolí ani odeslat s takovým obrázkem), tak to prostě není dost volný. Steam jiný než širokoúhlý covery nemá a mobilní platformy na tom budou podobně.
@Kunick (19.07.2019 11:59): Jak říkáš, CSFD komunita je dost toxická, ale je tak velká, že se to prostě dá ignorovat a najdeš tam lidi na diskuzi u všech žánrů, původů apod.

Já za nejhorší považuju na DH fakt, že když sem příjde nějaký nováček a napíše komentář, tak ho tu všichni okamžitě vymínuskují, protože ten komentář nemá tři odstavce, ale jen tři věty. Ti lidi nevědí jak to tu chodí a když pak mrknou na těch 10 mínusek tam, tak se většinou už nevrátí.

@Bursoft (19.07.2019 12:02): Covery jsou volnější už teď, v krajních případech to je na uvážení správců obsahu, u popisků nevidím důvod pro zmírnění pravidel. Pokud jde o spoj tři rychlík bez příběhu, tak jasně, ale s tim snad VIP počítají i teď. A že je GPlay zaplavený pochybným odpadem nevidím jako problém, Steam je na tom stejně a taky tu tyhle hry přidáváme. Hry to jsou, vydány jsou, vývojáře mají. Jsme databáze, ne kritici.
@Fritol (19.07.2019 11:49): Tak já myslím, že technicky to není až takový problém, ale je potřeba pro mobilní hry trošku předělat pravidla.. volnější popisky, volnější přidávání coverů (a s tím spojený lehčí redesign, pokud by ten cover měl být pořád hezky viditelnej) a taky zaručit, že se to tu nezaspamuje totálním trashem, kterým je celej Google play zaplavenej (jakože vznikne originální hra a potom 500 pochybných derivátů - vůbec netuším, jak toto v pravidlech třeba pořešit).

Každopádně bez nějaké pořádné propagace (jako tehdy na Tiscali) se sem stejně noví lidi nepřihrnou. A nechtěl bych být schvalovač ve chvíli, kdy se sem mobilní hry dostanou, zvlášť třeba s volnějšími pravidly..
@Drolin (19.07.2019 11:38): jenže se bavíme jen o core fanoušcích. Knihy a filmy jsou daleko snaze konzumovatelné i většinou, která se za fanouška nepovažuje. Navíc u knih a filmů nenajdeš takové množství lidí, kteří si vystačí s jedním kouskem třeba několik let.

@samorost (19.07.2019 11:19): @Fritol (19.07.2019 11:22): jinak sám nemám zkušenost, ale co mi bylo zděleno, tak zrovna CSFD komunita by měla být docela dost toxická. Jen už vyrostla natolik, že se jednotlivé skupinky docela dost segregovali a vytvořili si vlastní bubliny. Což se na DH děje postupně také.

Jinak nechápu, proč považujete zdejší atmosféru za toxickou. Většina lidí je v pohodě a to že občas se někdo musí vybouřit - jednou dvakrat ho okřikněte a pak ho ignorujte. Obecně si naopak myslím, že většina toxicity tu je oprávněná - ten kdo ji vyvolává, ji většinou i sklízí.

A že většina lidí se neozývá - prostě spoustě lidí to vyhovuje.

@Fritol (19.07.2019 11:49): A opravdu si myslíš, že hráči mobilních her touží po databázi? Protože naročnost takového rozšíření je poměrně velká, narozdíl od přínosu, který si myslím bude ještě nižší než přidnosu právě třeba Nintenda.
@Všivák (19.07.2019 11:45): Prospěšnější pro samotnou DH by bylo 10 Android her než 500 Nintendo 64 her. Musíš trochu brát ohled na to, co je v česku populárnější.

A to, že by tady byly mobily by přece nikomu nebránilo pokračovat v přidávání konzolových her. Není to nic proti ničemu. Tenhle argument tedy neberu. Nebo si snad myslíš, že raisen místo přidávání her pro staré PC by rázem začala přidávat hry na iOS? Nebo že jazz by stopl přidávání německých her a rázem by přidával jen N-Gage?

@Steve (19.07.2019 11:46): To je další věc, zdejší jádro má ten svůj zaprděný rybníček sp PC her a všechno ostatní berou jako zlo, viz teď Všivák a mobily :)
Stěžujete si, že sem nechodí nový lidi, ale na diskuzi o Esportech jste tu akorát nesouhlasně brblali :( Přitom pro (zejména mladší) lidi je to určitě lákavý téma. Ještěže mi to velkej šéf totálně zaručeně schválil a v příštím updatu to jistojistě na 100 % bude.
@Drolin (19.07.2019 11:16): Oblíbenější na západě, to jo. V česku jsme rádi, že lidi kupují aspoň ten PlayStation, víc chtít nemůžeš. :D

A přesně jak říkáš. CSFD nebo Databazeknih s tímhle problém nemá, DH komunita je příliš uzavřená a toxická, pro nováčky často odpuzující řekl bych. A je to docela s podivem, hry nabírají na popularitě, tudíž by logicky měla růst i zdejší aktivní komunita.

Navíc i po dvou letech od konzolí jsou mobilní platformy v nedohlednu, což je obrovská škoda, neb po PC a PS4 je řekl bych právě základna mobilních hráčů v česku největší.
@Paul (19.07.2019 10:54): Pravda je, že mi Charllize přišel jako dost ostřílený a odolný kousek, moc mi k němu nesedí, že by ho rozhodila taková „kravina” (už zde bylo hůř). Na druhé straně (a už jsem to zde svého času psal), na DH je atmosféra (obzvláště na komunitní server, zaměřený na společný koníček) neuvěřitelně toxická. Nevím čím to je způsobeno, možná mají někteří „hráči” holt tu soutěživost a konfrontační styl v krvi. A ne každý toto ustojí, časem to leckoho může unavit až otrávit. Každý na to pak reaguje jinak, někdo přestane diskutovat a stáhne se do ústraní, u někoho ten pohár trpělivosti přeteče natolik, že práskne dveřmi definitivně. V tomto konkrétním případě by ale měl sám Charllize napsat, jak se věci mají, evidentně nikdo z nás neví jasně, co se vlastně skutečně stalo. ;c)
@samorost (19.07.2019 10:57): Mě takto mrzel odchod Kubuluse, nebo postupná (ne)aktivita Ajantise. Ti měli výborné komentáře. A podobných případů zde bylo více. Je trochu škoda, že hráči s přehledem a zajímavými názory odchází, ale zase, je třeba trochu změny a nových uživatelů se objevilo také docela dost.

@Bursoft (19.07.2019 11:01): Je to tak, ono urážet se na internetu kvůli diskuzím (ale i obecně), to je zbytečné :). A "prdel" si zde stejně dělají všichni, aneb většina se zde zná více a bez humoru to obecně nejde. A někdy ho třeba navštiv v krámku, opravdu se vyzná. Myslím, že změníš názor.

@Fritol (19.07.2019 10:57): Ono najít na DH komentář k Nintendo hrám, to je umění :)). Přitom podle mě je to stále ve společnosti oblíbenější. A zmenšení jde očekávat, zvláště když jde o stále poměrně uzavřenější web a komunitu, která zrovna není nejvstřícnější k novým příchozím (aspoň takový pocit mám).
@Drolin (19.07.2019 10:50): Fair point, nicméně se vyhnal sám a ne, že tu do něj jiní šili, jak je to tu probíráno. Začal trollit v diskuzi, pár lidí mu to vrátilo. Začal se hádat, urážet a pak dostal docela drsný KO od Gordona, který nerozdýchal.

U mě totálně klesl tím prohlášením, že ho baví si dělat z jiných lidí prdel. Typickej internetovej hrdina, hlavně že na každý pozvání v PRG měl milion výmluv, proč nemůže dojít.

pár perel:
"byl to cilenej troling, prdel, na stranu PC hracu. Slo o to ze v konzoli neni bazmek s trema vetrakama za 20 000.

To ze tu jste vsichni technonerdi bez smyslu pro humor, tak za to ja nemuzu, kouknete se obcas do zrcadla jestli z vas nejsou sochy, dost mi je pripominate. "


" ano gordy, troling je zejmena o tom, zabavit sam sebe, ostatnim se to moc nelibi, uhodil jsi hrebicek na hlavicku :)"
@Bursoft (19.07.2019 10:41): Mrtvo není u stávající generace, respektive u PS4 exkluzivit, protože většina vlastníků PC dnes vlastní i PS4. A vůbec nejde o to, zda jsou to jrpg nebo západní exkluzivity. U Nintendo her je mrtvo, u starších generací je mrtvo, protože tu na to nejsou lidi. Samozřejmě to není ničí vina, ti lidi si sem musí najít cestu. Sleduju to tu 8 let a i ta "core" komunita se dost zmenšila. Spousta lidí zde přestala chodit nebo přestala diskutovat.

Proto říkám, že je Charllize škoda, protože měl přehled a diskutoval ve velkém, viz @samorost (19.07.2019 01:10). A každého takového člověka je škoda. Představte si, že by to tu zabalil i Drolin, to už by tu pak ani nemělo téměř smysl chodit. :)
@Drolin (19.07.2019 10:50): Přesně tak! Navíc, pokud jsou zde některé žánry a platformy v menšině, určitě jejich šíření (a tím i větší pestrosti a rozmanitosti herního DH světa) nepomůže, když těch několik málo jejich propagátorů odsud zmizí.
Nechce se mi věřit tomu, že by Charlizeho tak rozbila diskuze s Orromisem a Gordym o grafice v konzolích (v níž měl btw pravdu Charlize, ve smyslu že bylo vcelku očividný jak to myslí a Orromis z něj zbytečně dělal debila). Takovejch žabomyších minikonfliktů tu měl milion a přišel mi dost splachovací na to aby kvůli takový prkotině nemazal účty a dělal dramaqueen. Ale možná se holt mýlím.

Ve skutečnosti je někde na dovolený a gebí se nám jací jsme dementi
Tak dlouho se tu vymezoval proti nějakým imaginárním mileniálským sněhovým vločkám, až se ukázalo, že sám je tou největší.

Nechť tato ironie je jeho epitafem.
@Bursoft (19.07.2019 10:41): Problém je, že Charllize má na rozdíl od jiných opravdu přehled a hrám se aktivně věnuje (a to zvláště těm méně známým) mnoho let. To je zde často nedostatkové zboží, takže akcie DH určitě s odchodem takto zkušeného hráče klesly. Navíc to na sebe navazuje, aneb pokud ti vypadne z koloběhu někdo takto důležitý kdo vytvářel témata a měl co říci, tak ostatní také přestanou mít motivaci vůbec něco psát.

Nicméně mě tedy zklamalo, že po vzoru Elemira a Nikdykde nezařadil nějaké memento na svůj profil :)).