Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@MickTheMage (05.08.2019 08:14): Ten je asi fajn pro zajímavost, kdy ti může nabídnout titul, který ani neznáš. A to koukám občas i víceméně mimo žánr RPG. :) Ale už kvůli tomu jeho provedení u některých her bude koulet očima asi každý.
Německý žebříček a není tam Albion? Asi nejhorší seznam co jsem kdy viděl.
Pět Bioware titulů v top 10. Eh, kdež jest ta sláva zašlá? Spatřím tě ještě někdy? Co bylo, a je nyní... je to takový digitální martýrium. Wow v top 5 mě nepřekvapuje jako některé zde. Byl to ve svý době dost zásadní titul, který naplno rozběhl kolo korporátního zmrdexu na plný obrátky.
Nedohrál jsem WoW, DoS II, Gothic 2 a System Shock 2. takže 16/20. WoW jsem zkoušel snad někdy o nějakém free víkendu, neoslovilo mě to. DoS II někdy plánuju, teď hraju jedničku. Gothicy jsem viděl na videích a přišlo mi to dost jako Risen. Dobrá hra, ale jednou stačilo. System shock 2 mám koupený i jsem zkoušel jak mi jde, ale dorazil na tom, že já prostě nemůžu začínat bez dohrání jedničky, na kterou si ale musím vymezit odpovídající náladu.

Komplexní tahový souboje nebyly nikdy úplně populární, že není v první desítce Fallout mě však překvapilo. Nebojím se, že by zmizely. Jsou mnohem snažší na naprogramování a mají své věrné fanoušky. Mimo Divinity Original Sin třeba série Shadowrun, Expeditions, Kings Bounty, Age of Decadence, Darkest Dungeon atd.
@Richmond (02.08.2019 22:35): Ano, tahové souboje už tolik, ehm, netáhnou. Nejvíc frčí imersivní 3D first/third person hry a tam se turnbased dělá blbě. Ale i tak dneska furt takový hry vznikaj - Divinity OS 1/2, Pillars of Eternity 2 atd.
@Jab (02.08.2019 21:51): World of Warcraft, pokud to hraješ jako single player bez toho, že bys nutně musel dělat raidy a spol., umí být velice hezká, místy dokonce i docela temná, hra. Pokud tě tedy nesere ten setting a konvence (vzhled, promluvy) z něj vyplývající, wtz.

@Fingon (02.08.2019 22:38): Teď se tomu říká "story mode." Sice to úplně nepřeskočíš, ale zas je le bum, le bum a nazdar. Ovšem dlužno podotknout, že takového efektu se dá docílit s pečlivě vybranými skilly i bez story mode.
@Paul (02.08.2019 21:39): Já se tentokrát upozadím :) V podstatě se něco podobného dalo čekat a nějak se proti tomu vyhrazovat už smysl nemá. Co ale je na tom (pro mě) nejzajímavější je, že z první desítky tam není jediná hra, který by měla trochu komplexnější souboje (tahové). Bud realtime s pauzou, metání kozelců anebo čistej realtime. KDyž to člověk srovná s těmi TOPkami z 80 a 90.let, řekl bych že to je obrovský rozdíl. Je to tedy trend? Já vím, že tu je Original Sin série, ale to je spíš výjimka potvrzující pravidlo. Svět chce spíše rpgčka, kde souboje jsou spíš navíc a pokud už souboje, tak akční s pěknou parádou (příklad té "parády" třeba souboje v DA:I, které když jsem viděl v nějaké ukázce, tak jsem věděl, tohle prostě nedám).
@Paul (02.08.2019 21:39): Všeobecne je ten rebríček ( je jasné, že to nebude podľa mňa) celkom slušný, akurát ten Oblivion nemá čo v top 20 robiť a Dragon Age: Origins a Fallout 3 nemajú čo robiť vôbec v nejakom rebríčku, ktorý sa volá top rpg.

Z Top 20 som hral 17 hier a dohral 12.

@Jab (02.08.2019 21:51): Skyrim je prekvapivo s veľkým posunom oproti sterilnému Oblivionu. A WoWko napriek tomu, že je to MMO robilo veľa vecí kvalitnejšie a lepšie a atmosférickejšie, než mnohé singleplayer RPGčka, hlavne datadisk Wrath of the Lich King mal neskutočne dobrú atmosféru a zábavné questy a oblasti.
@Paul (02.08.2019 21:39): KotOR mi zrovna v poslední době přijde, že trochu více zestárnul. Něco dělá lépe Mass Effect (hlavně skvělý třetí díl se všemi DLC) a něco zase Witcher 3.

WoW ni Skyrim jsem nehrál. Samozřejmě při jejich zahlédnutí tak vysoko mi v uších začla hrát cirkusová musika. Ale ke Skyrimu se i tak chci vyjádřit až si jej někdy zahraji. :)
Nema nekdo tip na RPG/dungeon ve stylu serii Might & Magic nebo Realms of Arkania na PS4? Po vsech tech super akcnich modernich hrach bych si dal neco ve stylu stary dobry klasiky, ale netusim jestli neco takovyho vubec existuje.

Narazil jsem jen na Darkest Dungeon, ale ten mi prijde trochu hardcore...
[neexistující příspěvek]: No neviem, mne neprišlo, že veľa prvkov z dvojky šlo preč. Aspoň nie tých gameplayovo zábavných. Alchýmia bola v jednotke a dvojke strašne otravná a vďaka tomu systému i nevyužívaná, pretože človek robil dva potiony a dva oily a ostatné už nechcel a ani nepotreboval. kocky boli nahradené Gwentom. Okrem toho šlo skôr o rozšírenie herných prvkov. Trojku som začal hrať pred mesiacom a dvojku som dohral dva dni pred koncom minulého roka, čiže dojmy ešte celkom čerstvé.
@Bellerofontes (30.07.2019 17:47): Pro mě jde stále o RPG, která nějak nevybočují ze zavedených standardů. Tím jsou i dobře hratelná a přístupná (nic nového pod sluncem). Představují tedy (či stanovují) nějaký hlavní proud své doby.
Když budete pročítat publikace, které se zaobírají hrami plošně, je za hardcore hru označovaný například Bioshock. To už leccos napovídá. Tuhle dichotomii udržují na živu také hry, které se tady vůbec nehrají a nejsou známé; ty tvoří tu majoritní opozici, která se pod výrazem casual skrývá.

Zdejší komunita sestává bez výjimky z hardcore hráčů, protože casual hráč nemá žádný důvod se v ní zdržovat. Jestliže v takovém prostředí někdo použije výraz casual, má to především pejorativní význam, že je to příliš jednoduché. To ostatně dosvědčuje i tahle diskuze.