@S4TW (02.10.2019 16:25): Jak jsem psal. Precedent je částečně v tom Seifertovi. Státní pohřeb měl ale z jiného důvodu. Pár let předtím dostal, za nezájmu domácích medií, nobelovku. Režim se reálně obával, že jeho pohřeb se stane platformou pro domácí opozici, která by měla šanci obdobně přesvědčit i velkou část populace. Proto bylo rozhodnuto pohřeb "zestátnit" a tak jej zajistit a "ovládnout". Proto se také veřejné části nemohla zúčastnit rodina Seiferta. Ale jiný umělec ni sportovec státní pohřeb neměl (nicméně rodinám Zátopka a Čáslavské to bylo nabídnuto).
Kultura
@AlieN (02.10.2019 14:51): olol z okouna sa už rozjel!
V Rusku taky smutni, ale to se nejak nehodi psat... :) Odesel pan z televize, ktereho fakt zna, asi kazdej Pepik. Statni pohreb nevim, je mi to jedno, ale dost poliiku se bude chtit prizivit, tak asi bude. Ringo cutalisti to maji tezke, Gott je holt jinci vaha :D
další věc je, že když bude mít statní pohřeb Gott, tak se tu vytvoří precedent, který se dříve nebo později posune dál... já jsem rozhodně proti, nevidím důvod...
@Jab (02.10.2019 15:51): flejm se nesnazim vyvolat, bud prosim obezretnejsi pri zamenovani svych nazoru/vyvodu/vyplodu za skutecnost a nevyhrozuj mi a taky mi prosim nerikej "ju" :D
@Gordon (02.10.2019 15:25): fair
@Gordon (02.10.2019 15:25): fair
@pajmič (02.10.2019 16:10): Skoro ve všech německých médiích na webu ta zpráva proběhla, toho bych se nebál.
@orromis (02.10.2019 15:59): To bude asi ono, což nikomu zazlívat nejde. Nepamatuju si, že by někdy vykonal nějaký průser nebo se točil kolem nějakýho skandálu, a pokud jo, tak se o tom nikdo nedozvěl. Měl imidž takovýho hodnýho a tvipnýho strejdy, který lze jen těžko hejtit.
Lidi si určitě popláčou v Čechách, na Slovensku a v částech Německa, ikdyž kdo ví, zda si ho Helmuti ještě pamatujou a zda se k nim ona zpráva donese.
Lidi si určitě popláčou v Čechách, na Slovensku a v částech Německa, ikdyž kdo ví, zda si ho Helmuti ještě pamatujou a zda se k nim ona zpráva donese.
@pajmič (02.10.2019 15:36): Že kolem nich nebyla umělá aura dokonalého slušného člověka jako kolem Gotta. Asi.
Každopádně Gott je významný vlastně jen lokálně, do světa moc díru neudělal, takže porovnávat ho s globálními celebritami je trochu mimo. Těžko říct, jestli mohl být globální celebritou, kdyby mu to tehdejší režim umožnil (myslím si že ano, ale určitě ne kdyby zpíval česky) - zase by neměl kolem sebe tu auru.
@ntz (02.10.2019 15:18): To není starost o peníze, spíš jde o symboliku.
Každopádně Gott je významný vlastně jen lokálně, do světa moc díru neudělal, takže porovnávat ho s globálními celebritami je trochu mimo. Těžko říct, jestli mohl být globální celebritou, kdyby mu to tehdejší režim umožnil (myslím si že ano, ale určitě ne kdyby zpíval česky) - zase by neměl kolem sebe tu auru.
@ntz (02.10.2019 15:18): To není starost o peníze, spíš jde o symboliku.
@Gordon (02.10.2019 15:25): +1
@ntz (02.10.2019 15:18): Jenom tě upozorňuji, že se snažíš vyvolat flame. Padají argumenty, je vedena normální diskuze. Ty je házíš oknem a děláš tu z části účastníků morální kreatury, přičemž se mají asi nějak podle tebe hájit. Čili ještě jednou to zkus a, pokud nebudeš "moderován" moderátorem, tak tě budu utírat já, ju?
@ntz (02.10.2019 15:18): Jenom tě upozorňuji, že se snažíš vyvolat flame. Padají argumenty, je vedena normální diskuze. Ty je házíš oknem a děláš tu z části účastníků morální kreatury, přičemž se mají asi nějak podle tebe hájit. Čili ještě jednou to zkus a, pokud nebudeš "moderován" moderátorem, tak tě budu utírat já, ju?
@Chuck (02.10.2019 15:26): Pořád nevím, co mi tím chce ten básník říct.
@pajmič (02.10.2019 15:16): Máš pravdu, byli to pouze umělci ve svém žánru.
@ntz (02.10.2019 15:18): Do normální diskuze taháš emoce, které tu nejsou.
@Shoggot (02.10.2019 15:25): Ten námět je boží, třeba se toho nějaký student na filmovce chytne.
@Shoggot (02.10.2019 15:25): Ten námět je boží, třeba se toho nějaký student na filmovce chytne.
@AlieN (02.10.2019 14:51): Ty už byly první, já už jsem vysolil námět na surrealistický film.
nemuzu si pomoct, ale touha nekterych chlapcu zde spoilovat Gottakovi jeho (pripadnej) statni funus je fakt divna .. pokud to dolni komora odsouhlasi a pokud s tim bude souhlasit (bude to podporovat / bude se to libit) jeho rodine tak vo co Vam jde ?
nemeli by ho nahodou nechat zlikvidovat v kafilerce ? A taky vubec nechapu tu starost o statni penize, to uz je uplne WTF ve spojeni s necim funusem .. nemel by napriklad ing. zeman setrit statni penize ze nebude zamestnavat kanclere bez proverky ? napriklad
nemeli by ho nahodou nechat zlikvidovat v kafilerce ? A taky vubec nechapu tu starost o statni penize, to uz je uplne WTF ve spojeni s necim funusem .. nemel by napriklad ing. zeman setrit statni penize ze nebude zamestnavat kanclere bez proverky ? napriklad
@Chuck (02.10.2019 14:52): Nedají no. Jackson a Merkury byli světoznámí umělci, kteří ovlivnili žánr, ve kterém vystupovali. Jinak nevim, v čem byli, podle tebe, tak odlišní.
Naprosto podepisuji vše, co zde ke Gottovi píše Jab. Je to tak, Gott byl bezesporu výrazný zpěvák s nádherným osobitým hlasem a léty učinkování zaběhaná a snad všem známá persona. Tím bych to ovšem ukončil, mimo uměleckou scénu bych nějaký velký přesah státního významu hledal jen stěží. Samozřejmě někdo může brát jako státní zásluhy samotnou jeho umělckou hodnotu, která jistě přesahovala hranice a tím se de facto podílel na reprezentaci našeho státu. Za toto také obdržel vyznamenání, které mu chtěl Zeman při nejbližší přiležitosti změnit na vyšší stupeň, což nyní nejspíš proběhne in memoriam.
Za mě osobně, jestli už měl mít někdo z umělecké scény státní pohřeb, tak to byl Karel Kryl. Jednak nebyl pouze zpěvák, nýbrž i autor zcela zásadních textů, básník a především se pak stal opravdu doslova mluvčím celé jedné generace a skutečným bardem, jaký se rodí jednou za mnoho let. Bohužel na něj se národ vcelku vykašlal a na funus mu tehdy nepřišel ani velký disident Havel (což tedy pro mě není žádné překvapení).
Za mě osobně, jestli už měl mít někdo z umělecké scény státní pohřeb, tak to byl Karel Kryl. Jednak nebyl pouze zpěvák, nýbrž i autor zcela zásadních textů, básník a především se pak stal opravdu doslova mluvčím celé jedné generace a skutečným bardem, jaký se rodí jednou za mnoho let. Bohužel na něj se národ vcelku vykašlal a na funus mu tehdy nepřišel ani velký disident Havel (což tedy pro mě není žádné překvapení).
@Bursoft (02.10.2019 14:43): Sorry, ale s Gottem se tyhle lidi srovnávat nedají. A to teď vůbec nemluvím o zpěvu!
@Shoggot (02.10.2019 14:44): Tři týdny jsi chtěl říct.
Ale dal bych tomu ještě tak tři hodiny a začnou se objevovat první zlé cynické memy, a bude zase dobře.
Ale dal bych tomu ještě tak tři hodiny a začnou se objevovat první zlé cynické memy, a bude zase dobře.
@Gordon (02.10.2019 14:32): Elvis by si to klidně zasloužil, ale tím to asi na dlouho končí. Rozhodně by se to mělo dělat jen ve velmi vzácných případech.
@Shoggot (02.10.2019 14:44): +1
Zítra v práci to bude příšerné, jsem totiž ve starším kolektivu. :-D
Zítra v práci to bude příšerné, jsem totiž ve starším kolektivu. :-D
@Shoggot (02.10.2019 14:44): Neboj se, v televizi/novinách/internetu o tom jestě do konce roku uslyšíš dost :)
Ať už je o tři dny později a tohle není téma.
@Chuck (02.10.2019 14:26): Proč ty uvozovky? Gott byl umělec / popový zpěvák, stejně jako Mercury nebo Jackson, jenom měl jiný styl, asi i kvalitu, nicméně žádný přesah, který by ospravedlnil státní pohřeb tam nevidím.
@Gordon (02.10.2019 14:32): Elvis byl feťák, to je taky moc kontroverze :D
@Gordon (02.10.2019 14:32): Elvis byl feťák, to je taky moc kontroverze :D
@Chuck (02.10.2019 14:26): A co třeba Elvis? Nebo klasičtí skladatele z renesance.
@Jab (02.10.2019 12:20): Však z plivání na něj Tě taky nijak nepodezírám, ale i když se, jak říkáš, ve státě přímo v podstatě nijak nepodílel, jeho výjimečnost tu je dost velká. A to opravdu netvrdím jako pouhý hudební fanoušek, jeho osobnost se prostě nedá jednoduše popsat.
@player (02.10.2019 13:39): Můj názor jsi slyšel, já myslím, že v jeho případě by to prostě mělo být jinak. A ano, výjimečný právě byl, takže i vysoké náklady za státní pohřeb by mi osobně nevadily a když na to přijde, klidně si to nechám i strhnout z výplaty.
@Gordon (02.10.2019 13:17): Tyhle zahraniční "umělci", kteří prošli různými druhy skandálů, nejsou zrovna ideálními příklady.
@player (02.10.2019 13:39): Můj názor jsi slyšel, já myslím, že v jeho případě by to prostě mělo být jinak. A ano, výjimečný právě byl, takže i vysoké náklady za státní pohřeb by mi osobně nevadily a když na to přijde, klidně si to nechám i strhnout z výplaty.
@Gordon (02.10.2019 13:17): Tyhle zahraniční "umělci", kteří prošli různými druhy skandálů, nejsou zrovna ideálními příklady.
@orromis (02.10.2019 14:23): Ajéje.
Proč by měli daňový poplatníci platit pohřeb privilegovaným bohatým lidem?
@M.a.t.t. (02.10.2019 13:59): V podstatě si sám napsal celou problematiku, Práva někomu dali, tím pádem si s tím můžou dělat co chtějí a ID/bethesda s tím nemůže nic udělat pokud to nemají nějak ošachované ve smlouvě, jako například odstoupení v případě nějakého pochybení, muselo by to jít soudní cestou a to mi přijde naprosto zbytečné, béčkový film podle mě má naprosto nulovou pozornost na to, aby se za to ID/bethesda styděli, proč taky, když to nenatočily oni. vlastně teď bylo vidět, jak takové handrkování probíhá na případu, kdy Sony zatrhlo marvelu použít spidermana v dalších jeho filmech. Byla to slušná sranice, kdy Sony dokonce po disney chtělo za značku spidermana vytřískat deset miliard. což je asi třetina hodnoty celého studia Sony.
@RomcaT (02.10.2019 14:04): Tak smutek za zemřelého je primárně záležitostí jeho blízkých. Ostatní mohou kondolovat, mohou rovněž cítit smutek, ale nemohou se stavět do centra těch, které smrt dotyčného nejvíce zasáhla. Těžko pak po někom chtít, aby měl tryznu za člověka, kterého ani neznal. To je každého osobní věc (samotného mě tak rozesmutnilo třebas nedávné úmrtí jednoho z Deep Space 9 herců).
Sorry ono to na mě dneska vůbec nepůsobí tak jak na jiné. Mé blízké kamarádce se dnes narodil syn, takže já dnes oslavují nový život a smrt Gotta se mě tolik nedotýká.
@Gordon (02.10.2019 11:44): To je síce pekné, že od toho dávajú ruky preč, ale práva na filmové spracovania predali Universalu práve oni a už prvý film nebol žiadne veľdielo. Za to, ako sa narába s touto značkou, nesú zodpovednosť aj oni :)
@player (02.10.2019 13:39): psal jsem nize ... podle me klidne muze mit nositel statniho vyznamenani statni pohreb pokud se na tom dolni komora dohodne a odhlasujou si to ... v pripade Gotta bude jiste panovat mnohem obecnejsi shoda na tom to udelat nez napr. v pripade treba rezisera sedlacka (dej mu samozrejme panbuh dlouhej zivot)
@RomcaT (02.10.2019 12:33): To já upřímně taky to ale neznamená že měl nárok na státní pohřeb
@Chuck (02.10.2019 12:08): To byl Freddie Mercury nebo jiní zpěváci nebo taky kult pro nespočet lidí a neměli státní pohřeb. To není důvod na vyjjímku
@ntz (02.10.2019 13:36): Musíš si uvědomit že státní pohřeb stojí hrozný peníze. Netvrdím že si to nezaslouží ale opravdu byl až tak výjimečný aby mě státní pohřeb?
@Chuck (02.10.2019 12:08): To byl Freddie Mercury nebo jiní zpěváci nebo taky kult pro nespočet lidí a neměli státní pohřeb. To není důvod na vyjjímku
@ntz (02.10.2019 13:36): Musíš si uvědomit že státní pohřeb stojí hrozný peníze. Netvrdím že si to nezaslouží ale opravdu byl až tak výjimečný aby mě státní pohřeb?
at klidne ma statni pohreb ... je nositel statniho vyznamenani (mozna nekolika) tak at mu udelaj treba statni pohreb ... zrovna proti Gottovo statnimu pohrbu nereknu ani slovo protoze spoilovat nekomu funus je fakt absolutne sick ... asi tak nejak
Pamatuji si naprosto random piece of trivia z učebnice, že Anatole France byl "pohřben na státní útraty", což ale nemusí nutně znamenat státní pohřeb.
Je to jako ldyby měl státní pohřeb Michael Jackson nebo Freddie Mercury.
Takhle... Je tu jeden precedent v pohřbu Seiferta. Ten je ale hodně specifický, neb se jej třebas nemohla účastnit jeho rodina. A využit byl čistě k propagandě (aby se zazdilo, že podepsal Chartu). Seifert se v rakvi musel točit jak vrtule.
@player (02.10.2019 12:03): na státním pohřbu bych raději viděla Gotta než Zemana. Ale souhlasím s Jabem, státní pohřeb je tu pro jiné. Možná na den smrti bude státní svátek.
@Chuck (02.10.2019 12:12): Já na něj neplivu. Několik vět nepodepsal, ale finančně podporoval disent. Antichartu naopak signoval, ale pak nám z Melantrichu zazpíval s Krylem.
Ale nebyl to státník, diplomat atp. Na chodu státu se přímo nepodílel. A jen vybraným osobnostem z těchto skupin má být určen státní pohřeb. Nezaobírám se kopáním do něj (snad je to zřejmé). Ale prostě to není adekvátní. Jde o umělce. Ať mu vystrojí monumentální pohřeb státní opera, národní divadlo atp. Tohle je prostě mimo. Jeho zásluhy mu neupírám. Ale nejsou ve "státní" oblasti.
Ale nebyl to státník, diplomat atp. Na chodu státu se přímo nepodílel. A jen vybraným osobnostem z těchto skupin má být určen státní pohřeb. Nezaobírám se kopáním do něj (snad je to zřejmé). Ale prostě to není adekvátní. Jde o umělce. Ať mu vystrojí monumentální pohřeb státní opera, národní divadlo atp. Tohle je prostě mimo. Jeho zásluhy mu neupírám. Ale nejsou ve "státní" oblasti.
@Chuck (02.10.2019 12:12): Možná by bylo ještě dobrý vědět, co si přál on sám.
@Jab (02.10.2019 12:11): To sice uznávám, ale v tomhle případě tu výjimku vidím jako opodstatněnou. Myslím, že u nikoho dalšího to už nikdy žádný státní představitel nenavrhne.
@Chuck (02.10.2019 12:08): To jistě odůvodňuje pohřeb jako velkou událost. Ale státní pohřeb je něco jiného a je určen pro jiné "příležitosti".
@player (02.10.2019 12:03): Myslím, že Karel by byl první, ovšem v jeho případě to plně podporuji nejen proto, že jsem byl fanouškem. Tenhle zpěvák byl prostě kult pro nespočet lidí nejen v ČR.
@player (02.10.2019 12:03): Gott ist tot. A národovectví taky. Nejde to lépe ukázat než státním pohřbem popového zpěváka.
@RomcaT (02.10.2019 10:32): @Chuck (02.10.2019 10:51): Co si myslíte o nápadu, že Karel Gott by měl mít státní pohřeb? Měla vůbec někdy v Evropské zemi nebo USA státní pohřeb osobnost která nebyla panovníkem nebo premiérem? Měl někdy nějaký zpěvák nebo představitel kultury státní pohřeb?
@Coldplaz (01.10.2019 23:52): V Doom skupinách si z toho filmu děláme strašnou legraci, dokonce i vývojáři Doomu museli tweetnout, že s filmem nemají nic společného.
F
@RomcaT (02.10.2019 10:32): Už dlouho mě podobná zpráva tak nedostala. Odešel obří kus mého dětství. :-(
Tak pravil Zarathustra...
Zemřel Karel Gott