Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Paul (10.10.2019 16:03), @Red (10.10.2019 19:52): No, poměrně zásadní rozdíl je v tom, že sportovní kluby, národy nebo strany sledujou nějaký "vyšší" cíl (tj. zvítězit, prosadit se atd.), který je dopředu víceméně čitelný. U nadnárodních firem je tím vyšším cílem zisk, nicméně tohle samozřejmě otevřeně žádná nepřizná, ale vyjde to najevo skrze tyhle fuck-upy. A proto mi fanouškovství v těhle případech připadá jako naprostá blbost.

Jak to naznačil Shoggot - nic proti tomu mít v oblibě menší firmu nebo značku (spíše lokálního typu), kde se netočí tak velké peníze a nefigurují nějaké politické zájmy. To bych přirovnal k nákupu v oblíbené pekárně.

Nicméně všichni ti oddaní fanouškové Blizzardů, Bethesd, Applů, Valvů a podobných si skoro říkají o to, aby je jednou dotyčná firma hodila přes palubu, až se jí to bude hodit. Nutně se to udát nemusí. Ale neměli by se divit, jestli to jednou přijde. (Jakože už se tak nejednou stalo.)

Ale tak klidně si tu tvrďte, že je to korporace od korporace, že nemůžu generalizovat a firma X nebo Y tohle určitě nikdy neudělá. Já vám to pak rád připomenu...
@Red (10.10.2019 19:52): Mně fandění přijde jako chorý koncept tak nějak obecně.

Btw. mám sice telefon jablečného typu, ale že bych pociťovala něco jako brand loyalty, to je dost komická představa. Nadto, že by mi ten design přišel nějak kulervoucí, je to prostě smartphone, co na tom chceš vymýšlet. Leda si přikoupit pouzdro s jednorožčím pyjem nebo podobnou blbost, na což mě taky neužije.
Brand loyalty je celkovo dosť hlúpy koncept, chápem, keď niekto podporuje firmu a kupuje oblečenie alebo potraviny z toho istého obchodu, pretože má osvedčenú kvalitu, ale nemá na to nejaké hlbšie dôvody. Normálny človek si nerobí ilúzie, že firmám na ich zákazníkoch naozaj záleží a väčšina chce len zarobiť. Keby sa firma začala politicky alebo nejak angažovať ako Gillette a Nike, tak by ju normálny človek prestal podporovať.

A Apple hipsteri, to sú čistý kult, už som o tom asi predtým hovoril, ale korporatizmus a konzumerismus naozaj je nové náboženstvo západu.

btw nečakal som, že mi Tiananmen Square Copypasta zmažete tak rýchlo :)
Ono trochu to k té věrnosti jedné značce občas láká. Z těch důvodů, aby třebas nějaký komplet vypadal lépe a byl i případně více funkční. Tohle má zrovna Apple vymyšlené geniálně.

Mám monitor Dell, myš Steelseries, klávesnici Logitech, sluchátka Audio-Technica, notebook Asus. A minimálně ze začátku jsem měl touhu to sestavovat od jedné značky, aby komplet vypadal lépe. Zastavil mě samozřejmě poměr ceny a výkonu. Ale když by mi k tomu jeden výrobce přidal ještě pobídku ne nepodobnou tomu, jak to dělá Apple... Už bych asi hůře odolával.
@Red (10.10.2019 19:52): Tak jsou různé stupně a nuance. A malým firmám, no to je milé. Ale mezinárodnímu korporátu? To už asi chce celého člověka, aby se jeden necítil trapně přece.
Já jsem s iphonem spokojenej. Vím, kdo byl Steve Jobs a nesleduju kolem Applu vůbec nic, ani nevim, jestli už je nějakej další mobil :) Snad ještě nejsem ztracen a nepudu do pekla :)
No nevím proč nefandit firmám, když se fandí sportovním klubům, národům nebo politickým stranám. Mně to přijde jako úplně totéž.
@Tulareanus (10.10.2019 19:36): Taky poměrně dost, Apple je snad první společnost, u které se okamžitě vybaví sektářské a fanatické následování brandu. Těch lidí není málo. Stačí taky vzpomenout na konzolové války, kde rozhodně racionalita v mnoha debatách a sporech nebyla ani vidět ani zdálky. Nově je to Disney a zase Star Wars, kde nehledě co za kus hovna vyplodí ven, najde se silná skupinka lidí, co tomu bude tleskat za každou cenu.

Značky to chtějí a snaží se to vybudovat. Sekta je vždy nejlepší a jisté odbytiště, vytváří buzz.
@Paul (10.10.2019 19:31): No ja som ich stretol bohužiaľ pomerne dosť. Hlavne v bývalej práci. Dokonca dvaja až tak, že pozerávali tlačové konferencie Apple v priamom prenose a keď prišiel nejaký nový produkt, tak hneď ako mohli, predobjednávali.
Firmám můžeš fandit, když jsi akcionář :) A tak se spíš orientuju na výrobky, když mi nějaký vyhovujou, tak je šance, že si koupim někdy v budoucnu další se stejnou značkou. Ale že bych zkoumal vnitřní strukturu firmy a čekoval Twitter jejich špiček, to fakt ne :)
@Paul (10.10.2019 16:03): On tím myslí, že obecně fandit korporátu a jeho brandové identitě na nějaké i sentimentální úrovni jako třeba fotbalovému týmu a brát je jako "naše" je opravdu úchylné.

A má pravdu. Dodal bych jen, že fanboyovství k velkým firmám je nejen úchylné, ale vyloženě hloupé.
@MCZ (10.10.2019 15:53): to je zas generalizace. Firmy jsou tvořené lidmi. Některé jsou assholes. Jiné ne. Blizzard se projevil jako asshole a dostává zaslouženou sodu. Navíc, člověk může fandit firmě, protože její lidé dělají něco dobrého. Nemusí souhlasit se všemi jejich politickými názory. To by byla skutečně úchylnost.
K tomu Blizzardu. Pobavilo.

Myslím, že už je konečně načase přestat "fandit" firmám a to nejen vývojářským, ale těm větším obecně. Vždyť je to hrozná úchylárna.

To, že si vzaly vaše peníze a vyrostly z nich, ještě neznamená, že s vámi budou sdílet světonázor. Nebo v tomto případě - že vám jej vůbec dovolí projevit.
Já Vávrovi hry vlastně miluji, ale jeho moc nedávám... co si budem, KCD není zase taková pecka, ač mě osobně chytla dost, ale má minimálně tolik nedostatků, kolik jich on sám vyčítá ostatním hrám... ale jak tu někdo zmiňuje, pokud ho zrovna tohle posunuje v jeho tvorbě, tak ať si, ale stejně jsem dost zvědavý na jeho další kousek, ta motivace už tam může být všelijaká...
@Shoggot (09.10.2019 21:27): Vzpomínám si na jednu televizní reportáž z doby, kdy vyšlo Nintendo Wii. Vávra se v Jámě zděsil, jaké nesmysly tam o tom mleli, vůbec tomu nerozuměli, a povzdechl si, jak asi reportují o jiných tématech, kterým pro změnu nerozumí on. Často na to myslím, když si čtu třeba jeho posty o suchu.

Myslím, že to, co píšeš, v jeho případě platí obecně. I když dojde na hry. Akorát má v téhle oblasti, pochopitelně, lepší gut feeling, a tak to tak často nepraští do očí.
Hearthstone hráč dostal ban na jeden rok pretože vyjadril podporu voči protestom v Hong Kongu.

@BUMTARATA (09.10.2019 19:09): Lol je úplný jaded/tired gamer ako ja, je síce dosť namyslený, ale keď sa podieľal na tvorbe najväčších českýh hier tak môže byť sebavedomý.

@Cobot (09.10.2019 20:21): Ja umelcov a vývojárov na sociálnych sieťach skoro vôbec nesledujem, hlavne twitter, ktorý je samá dráma a echokomora pre aktivistov.
@Zoltan (09.10.2019 20:42): Upřímně by mě zajímalo, jaký hodnocení by tu KCD mělo, kdyby vyšlo ve stavu v jakém je teď (včetně patchů, DLC a hardcore mode) a běželo lépe na konzolích (nebo konzol verze nebyly).

@Cobot (09.10.2019 20:21): on má v nátuře ventilovat co ho sere. A to už od mlada, koneckonců jámu pekel píše snad 15 let a pamatuju si i sloupky ze Score z let kolem 2000 kdy psal o tvorbě Mafie. Osobně to oceňuju, protože mě to baví a občas se něco dovím (teď jak třeba furt hejtuje co se děje v praze, neměl bych o tom tušení).
@Paul (09.10.2019 19:14): Z Vavry se stal (nebo vždycky byl) hroznej brblal. Občas mu kouknu na fcb a je to jen brečící důchodce na lavičce v parku. Hrozný. Před pár měsíci jsem viděl rozhovor s Fanankem a naprosto to samý.

Ale jo hry dělá super, takže jestli ho ta furtnasranost motivuje, tak by mohli zakázat třeba vjezd do centra Jaguarum :)
@BUMTARATA (09.10.2019 19:09): To s těma arénama v TLOU se nechal Walome hezky inspirovat ke svému komentáři :))

Ale až na to Avengers: Endgame (ne že by se mi to teda nějak extra líbilo, jako vůbec superhrdinské filmy pro přerostlé děti) silný souhlas hlavně teda Anthem a Death Stranding. Na zbytek nějak nemám názor.
@BUMTARATA (09.10.2019 19:09): Na jednu stranu Dana lituju že má takovej problém si věci užívat, na druhou stranu jsem za to rád, protože ho to nutí dělat lepší věci který si pak můžu užívat i já :)
Viz diskuzi k The Last of Us Part II. Nedalo mi to a inkriminovaný článek jsem si našel, bohužel se mi ho nepodařilo na mém shitty telefonu vyfotit, ale podstatné jsem si vypsal.

Daniel Vávra v aktuální Jámě píše:

„Nehraju hry. Za letošek jsem hrál prakticky jen dvě.“

TLoU2. „Pustil jsem si nějaké video z hraní. Bez zvuku. (…) Vypadá to hůř než Red Dead Redemption 2.“ Pak popisuje video, ve kterém „holka“ dělá to a tohle. Zakončuje: „Hmmm.“

TLoU. „To dobré bylo vykradené z filmů, a to co k tomu přidali autoři, byla céčková soap opera, roztahaná do nesnesitelné nudy. Často na hranici parodie, to když se tvůrci snažili přijít s nějakými cool pošuky z postapo světa. To vše naředěné do neustále se opakujících arének, kde využíváte do úmoru pořád dokola ty stejné herní mechanismy a vraždíte. A vraždíte. A vraždíte. A vraždíte. Pak nějaký ten dialog, že už nechcete vraždit a je vám smutno, a pak zase vraždíte a vraždíte a vraždíte… Repetetivní srágora. Pokud vás zajímá, proč podle her nevznikl prakticky ani jeden dobrý film, tak proto, že jsou to příběhově naprosté bídy i ve srovnání s těmi nejstupidnějšími hollywoodskými komerčními idiocemi.“

Dále se vyjadřuje k dalším letošním hrám, byť hrál jen dvě. ¯(°_o)/¯

„Days Gone, která vypadala docela slibně, ale opět se z toho vyklubal repetetivní pseudo open world s naprosto tuctovým příběhem, bez čehokoliv, co by mě zaujalo.“

„Rage 2 a Wolfenstein: Youngblood mi připomněly hrůzy, o kterých jsem psal před mnoha lety.“

„Docela ušlo Metro.“

„Anthem od začátku vypadal jako hrůza a ukázalo se, že hrůza to je.“

„Crackdown 3 vypadala tak děsivě už ve videích, že jsem se ji ani neodvážil stahovat.“

Control. „V Remedy se snaží dělat příběhy, ale moc jim vlastně nikdy nešly. (…) Působí to, jako když se někomu opravdu hodně líbil nějaký film a řekne si, že natočí taky něco takového. A tak si přečte pár příruček, jak se to má dělat, a pokusí se udělat kopii toho, co se mu líbilo.“

Následuje óda na Yoku's Island Express. Prý je to úplně boží.

Death Stranding. „Všichni si z toho opět trhají rodidla, i když to vypadá jako naprostá úchylnost a veškerý gameplay zatím je – chlápek běhá s krabicema. Je fascinující, jakou si vybudoval Kojima reputaci, přestože poslední Metal Gear byl špatný.“

Avengers: Endgame. „Nejnudnější debilita, jaká kdy spatřila světlo světa.“

Na závěr věštba. „Druh, který takhle zblbnul, nečeká nic dobrého.“
@samorost (08.10.2019 18:22): a mas jakou revizi ? jestli tu prvni (70XX) tam to byl casty problem. U druhe (71XX) to bylo uz znatelne lepsi a te posledni, treti (72XX) je hluk prakticky minimalni. Jestli ji mas treba mene dva roky, prepastovani zrejme nepomuze, protoze to jeste pasta co tam je bude pomerne v pohode. Jedine ze by ta konzole byla extremne pouzivana takzvane 24/7, coz nebude asi tvuj pripad. Zkracene jestli mas prvni revizi a huci ti, tak s tim nic moc udelat nejde, pokud bys nevymenil komplet vetrak za lepsi nebo risknul popripade misto pasty dat tekuty kov. Hluk u prvni revize je featura, nikoliv zavada, hehe :)
Vyjimecne se ale i u prvni revize najdou kusy co huci mene, sem tam to tak nekdo ma.

PS: nebo Garet ti poradi super figl, staci vrtacka...



@Paul (08.10.2019 19:19): Jo, vsak jo, oni to uz rikali ze kompatibilita bude, jen nejak posledni dobou to moc nedavaji znat, preci jen si rikam ze by melo jit o dost zasadni vec ktera by jiste stala za to porad dokola zduraznovat, a ono jaksi nic moc, trosku mi to je jen podezrele.
@Charllize (08.10.2019 15:46): More statement on PlayStation 5's PS4 Backwards Compatibility:
"Currently, the dev team is putting all power on verifying whether they can secure a complete compatibility. Please wait for more information."https://www.famitsu.com/news/201910/08184763.html …

Takže to asi zatím není 100%, ale imho je nepochybný, že minimálně i těch jejich exkluzivit si pohlídaj aby běžely (a doufám že je dopečujou, např. Days Gone už bych raději zahrál na PS5 v 60fps).
@Charllize (08.10.2019 15:46): Jednak to a pokud nebude účinnější chlazení, tak novou konzoli dlabu. :c)) S PS4 Pro jsem velmi spokojen, je to za dané peníze opravdu fajn mašinka,, ovšem u nejnovějších her se přehřívá takovým způsobem, že některé kousky ani nemohu spustit. Zkusím ji celou rozebrat a přepastovat, pak se uvidí. Někdo píše, že potě utichla úplně, někdo pro změnu tvrdí, že to prakticky nepomohlo vůbec. Stlačeným vzduchem jsem ji profukoval již několikrat, už jsem ji provozoval i bez horního víka, zlepšení to vždy ovšem přineslo jen mírné, navíc dočasné. Pokud na tom bude PS5 podobně, tak to ať si ji klidně nechají. ;c)
No zní to dobře, ten větší odpor triggerů například při natahování luku by mohl být super.