Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Charllize (14.10.2019 22:47): To samozřejmě nepopírám. Mám to uplně stejně a ten dolar za 4 hry mi příjde taky moc v 99% případů. Dřív jsem bral na steamu každou 75% slevu, dnes je mi 90% málo. A bundly jsem bral všechny, dnes vemu dva za rok. PC je v tomhle platforma na prd totálně a všechny hry jsou bezcenné, nemám vůbec radost že na PC něco vlastním.

Teď radši skáču po bazarových krabičkách na konzole na ebayi. :)
@Fritol (14.10.2019 22:43): Tak tam to zase bylo tim ze slo na PC o propadaky :)

hele, ja to pozoruju an sobe, kdysi kdyz byla nekde levna hra pro steam nebo nekde nekdo daval hru zdarma tak jsem po tom skocil jak hladovej pes, ted poslednich 3-5 let me to vzasade prestalo zajimat...hra zdarma? No a co? Deset her za 5 ecek..hmm..tak at. Proste to takhle driv nebylo, je toho moc a snadno dostupne..



@Paul (14.10.2019 22:44): Tak oznamene hry by se vydali samo..ok..10 let je mozna moc...stacilo by 5 :)
@Charllize (14.10.2019 22:21): když koukám na množství her co si chci zahrát, tak by mi pauza taky vyhovovala. Ne 10 let, ale třeba na dva roky by si mohli dát voraz. Jen co vyjde Cyberpunk a Bloodlines 2 :)
@Charllize (14.10.2019 22:34): To řekni třeba hasičům, ať jdou kopat chodníky když zrovna nemají co hasit. :D

Jinak si taky vzpomínám, že jsem na základce často objednával ze surtepu hry za 40Kč třeba. Krabičky. A to už je taky dobrých 10 let minimálně. Sehnat velké množství her legálně a levně prostě šlo...
@Charllize (14.10.2019 22:30): Vývojáři by pošli hlady, protože by je vydavatelé neměli z čeho živit, kdyby "promýšleli další kroky". Buďme realisté :) Ne každý má za prdelí Bakalu a kickstarter aby mohl dělat hru 10 let. Všechno je to o penězích.

A za 30 korun určitě ne, ale budgetů za 150kč bylo v supermarketech spousta. A to nebyla zas taková pálka. Jako děcko jsem takhle hry nakupoval často.
@Kunick (14.10.2019 22:26): Hmm, ja jen ze porad neco slysim o fronte, poradniku, backlogu a ze z koupi pocka protoze ma dalsich dvacet her co by si mel zahrat :)

Ono by to vsem jen prospelo. vyvojari by meli dostatek casu promyslet dalsi kroky, byl by klid na odladeni technologii a hardwaru, hraci by si her vic vazily a hlavne by konecne zklaply vsechny ty herni komunity ktery vsechno delaji jen horsi :)



@Fritol (14.10.2019 22:28): No nevim, nejak si nevybavuju ze bych nekde za 30 korun koupil pet her co vysli pred rokem :) A ty hry v Albertu kdysi byvali za 150 nebo 300.
@Charllize (14.10.2019 22:21): To nevím o kterých dřívějších dobách mluvíš, hádám o 80-90. letech. :D 5. a 6. generace konzolí měla neskutečnou spoustu her, nejspíš víc než měla 7. a aktuální 8. Nebo minimálně co se PlayStation konzolí týče. A pokud jde o PC, tak to dřív taky bývalo lepší, když nebudem počítat indie hry. Budgetům se dařilo, každý týden si v Albertu našel vedle chleba desítky jiných her, poláci a rusáci to jeli ve velkém, vývoj byl levnější tak vznikala spousta těch "AA" her.
@Fritol (14.10.2019 22:07): Vetsina pravovernych hracu by mozna ocenila kdyby se tak na 10 let prestaly vyrabet nove hry, Aspon by si dohrali vse co maji, kazdy ma stovky her vsude mozne. Je to neskutecnej rozdil oproti drivejsim dobam. Dostupnost her obvzlast na PC je na urovni nakupu rohliku.
me osobne by to vubec nevadilo, ta 10ti leta prestavka :) (ano ano, klidne si ji muzu udelat, jasne, nemusite mi to pripominat)
@Coldplaz (14.10.2019 21:49): Mně se to nezdá. Praktiky jako DLC, preoder bonusy a mikrotransakce tu sice jsou, ale na druhou stranu jsou tu taky masivní slevy ještě před vydáním. Takže se to nějak vyváží. Navíc v podstatě každá AAA hra dostane za rok nějakou complete edici a pak si ji koupíš v bundlu za 12 dolarů. A nebo ještě líp, hned po vydání je v Gamepassu nebo Origin Accessu za dolar. Za mě ok.

AA studia nezanikly, naopak v posledních třech letech dejme tomu imo zažívají rozkvět hlavně díky hře Hellblade. Vydavatelé jako Focus, Bigben nebo částečně THQ jsou v podstatě AA vydavatelé. A že se jim náramně daří poslední dobou, což se snaží kopírovat i Microsoft (Outer Worlds, akvizice Ninja Theory), Sony (Medievil, Concrete Genie) a dejme tomu i nenáviděná EA (Way Out) či Ubisoft (Trials Rising, Transference, Starlink). Což imo popírá i to, že hry dnes postrádají variabilnost, ta hrám v závorkách rozhodně nechybí.

A dobře napsaných a zábavných her taky jenom přibývá imo. Jakožto člověk, který vyhledává hlavně příběhové hry si nemůžu stěžovat. Stávající generace je na tom rozhodně ze všech nejlépe. Že někdy podléhají politické agendě je možná pravda, ale to se týče spíš opravdových AAA velikánů.

Samozřejmě to můžeš cítit jinak, což ti neberu. Sto lidí, sto chutí, ale dle mě je herní období od vydání Hellblade to vůbec nejlepší, protože se vyrojila spousta menších her co se snaží vypadat áčkově a indie hry už nejsou jen pixelartové plošinovky.
@Coldplaz (14.10.2019 21:49): je sice pravda, že někteří publisheři dělají bullshity (DRM, mikrotransakce atd), ale pořád vychází spousta skvělý her AA i AAA jež tím infikovány nejsou. Ale samozřejmě prakticky cokoliv od EA a Activisionu je marný, to jo.

Ale Focus Home, THQN, Deep Silver, Bigben..je furt dost publisherů co se nechovají zparchantěle. A i ten MS se začíná chovat solidně.
@Coldplaz (14.10.2019 21:49): myslím, tvoje vývody jsou ovlivněné, že automaticky vyloučíš všechny indie hry.

AA studií je spousta - co třeba Warhorse? V podstatě celý Deep Silver je plný AA studií.

Hry jsou médium, jejich zpřístupněním se rozšiřuje jejich využívání pro jakékoliv cíle.


Obecně mám pocit, že namísto toho, aby sis vybral tu část herního trhu, která by tě mohla bavit, se snažíš omezit všechny ostatní části. Myslím, že bys měl tolerovat nárok ostatních na hraní takových her jaké chtějí.
Tiež si niekedy niekto občas želá aby nastal ďalší herný krach? Zdá sa mi že za posledných 12 rokov nielen klesla kvalita a variabilnosť hier ale prudko narástol počet anti-konzumentských praktík od DLC, preorder bonusy, mikrotransakcie až po doslova gambling. A to začalo len nejakým brnením pre kone. Väčšina hier ktoré nie sú indie sú veľmi jednoduché, lebo sú robené pre masy a nie nadšencov, ktorí majú väčšiu trpezlivosť. Skoro všetko je teraz open world alebo multiplayer a mnohé žánre ako napr. RTS sa skoro úplne vytratili.

AA štúdi viacmenej zanikli a všetko je teraz len indie alebo big budget AAA hra s obrovským marketingom. Spoločnosti ako EA a Activision sa absolútne odmietajú poučiť zo svojich chýb napriek obrovskému množstvu kritiky lebo im ide o peniaze a ľudí čo kupujú FIFA a NFL to netrápi.

Stále viac je tiež hier, ktoré namiesto toho aby aby boli zábavné alebo dobre napísané, tak sa len snažia tlačiť lacinú politickú agendu.
@Zx Atari 500 (14.10.2019 18:14): Kašli na strílačky a zahraj si Civilizáciu. Zotročíš pár Saladinovych nevoľníkov, vyhladíš nejaké mestá, zdecimuješ turecké armády, pošleš na Mekku ICBM a deň je hneď krajší! ^^
@Sadako (14.10.2019 15:26): O té "velké části hráčů" se dá také říct mnoho dalších věcí, které to vlastně vysvětlí, jestli mi rozumíš.

I mně to v těch hrách přijde velmi k nepřežití, byť i právě ta gameplay z pekel aspoň jaksi úlevně narušuje tu nekonečně žvanivou sebehanu.

A někdy to je i velmi dobré. Furt jsem přesvědčený, že MGS3 je velmi, velmi dobrá hra a bavilo mě to.
@Shoggot (14.10.2019 15:23): Mně to přijde dost k nepepřežití i v těch hrách, nadto je tam k tomu ještě ten gameplay z pekel.
Ale opět mě fascinuje, jak se na to velká část hráčů nadšeně chytá a cokoli od Kojimy má automaticky punc něčeho děsně očekávaného a kvalitního.
@Solidor (14.10.2019 15:07): na druhou stranu, ty opravdu známý hry si dlouhý popis zaslouží a komunita si je chtě nechtě vynutí :) Ale pro indie věc, kterou tu bude hrát 5 lidí stačí 2 pěkně napsané odstavce, kde se člověk dozví vše podstatné.

S těmi většími možnostmi při přidání hry souhlasím, protože přidávající ví v daný okamžik o hře dost a nebojí se to napsat. Zároveň by to byla i taková odměna, že ho nepředběhne žádný aktivista, který je sice líný hru přidat, ale má načteno a následováno tolik věcí, že už čeká jen na to, kdy se hra objeví na DH ;)
@Sadako (11.10.2019 15:01): Jeho tvorba jako film negarantuje totiž vůbec nic. Nekonečně dlouhé pasáže vyplněné sebelibým monologem o banalitách, bez špetky smyslu pro nenápadnost společně s bombastickými obřími roboty, to prostě nezní jako něco, na co by rád někdo vsadil peníze.

Filmy zjevně dělat chce a má je rád. Z jeho filmových částí her je ale zřejmé, že vlastně ani neví, jak dobře něco filmového udělat. Ve hrách se to odpustí.
@BUMTARATA (14.10.2019 14:28): Tak zrovna Control mi po koukání na gameplay u kamaráda přišel fajn. Ale hysterii kolem The Last of Us jsem naprosto nepobrala, přišlo mi to jako jeden z případů, kdy hra mlátí hráče po hlavě cedulí s nápisem EMOCE!!! (to k té céčkové soap opeře). V druhém díle s lesbickým feelingem navíc, oh yeah, všichni opuštění čtyřicátníci (na které je to cíleno) si ho urvou. A ještě se je podařilo všechny přesvědčit, že dělají umění - jako v jistém smyslu považuju Naughty Dog za velmi schopné studio, takový produkt debil nestvoří.
Nápvěda:
Optimální délka popisku činí 2-3 odstavce (každý jen o několika větách). Pro lepší představu, jak by měl popisek vypadat, se podívejte na popisky u známějších her.

Podívám se na čtyři nejnavštěvovanější hry a vidím zbytečně dlouhé popisky, kde by se dost informací dalo dát do zajímavostí. Nikdo přece nechce aby v popiscích byla popsána každá jedna mechanika hry a kdejaká maličkost. To možná dost lidí odradí.

Osobně jsem dlouhé popisky her nikdy nečetl a dávám přednost pár větám. Když už mě zaujme, tak si pustím třeba video.

Btw. návrh ke zlepšení: při přidávání her umožnit rovnou přidat videa, zajímavosti atd.
Díky Bohu, že Kojima vytváří hry a ne filmy. Tam by to působilo přeci jen přepísknutě.

Navíc, jeho hry jsou založené na gameplay detailech, takže by jiný formát ani nedával smysl.
@Sadako (11.10.2019 15:01): To bych ani neřekl. À propos, sepsout Naughty Dog a Remedy, že to lepší mají z filmů, je zrovna od něho takové… blbé. Konec konců, no a co? Ten zbytek, já nevím, pár urážek; „céčková soap opera“, „repetetivní srágora“, „příběhově naprostá bída“. Moc se s tím nedá polemizovat, protože se není o co opřít. Takové štěky. Ale chápu, že ten útvar má spíš vířit emoce… A říct, že TLoU je vraždění, vraždění, vraždění prokládané fňukáním postav, že musí vraždit, vraždit, vraždit, přeci také není pravda.

ad Kojima: Právě proto jsem rád, že dělá hry. Chybí to tu. :)