Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@Jumas (19.10.2019 20:32): Jo, přidali to někdy letos.

Mně se na DK taky líbí nejvíc ten přehled vydání. Kdyby šlo na DH ke hrám doplňovat vydání pro další regiony, jednotlivé země a třeba edice ve kterých to vycházelo (Selects, kolekce klasiky atd.), k nim základní info (datum, cover, vydavatel), tak by to bylo supr.
@musa (19.10.2019 14:32): Vyhledávání tam není nic moc, to je pravda, ale jak píše Fritol, ty vydání jsou super, akorát se mi jednou stalo, že se mi hodnocené knihy přehodily na to vydání, které je výchozí a dost mě to naštavlo. Asi kvůli nějaké aktualizaci. Výzva je dobrá, ale 20 knih za rok je tak moje maximum a nechci číst jen takové, co tam zapadají. Navíc kniha s dějem v Praze, Brně a teď v Ostravě? Za pár let tam bude nějaké maloměsto, kde se odehrává pár knih. Už ta Ostrava je celkem problém.

@Fritol (19.10.2019 14:58): Ty statistiky se mi taky líbí na druhou stranu jsou k dispozici jen pár měsíců ne?

@Memphis (19.10.2019 15:00): Tady a tady. 2016 jsem se registroval, takže ten rok je dost zkreslený, přes 80 knih opravdu nepřečtu :)
@musa (19.10.2019 14:32): Které například?

DK jde rychle dopředu a má hodně skvělých funkcí (seznamy, statistiky, vydání, doporučuji atd.). Podle mě jsou weby cca na podobné úrovni, kdy jeden má něco více propracované a druhý zase něco jiné.
@Memphis (19.10.2019 15:00): Spočítá ti to počet knih a stránek které si jednotlivé roky přečetl a srovná s roky dalšími. Plus ti to ukáže nejkratší a nejdelší knihu cos přečetl.

Samozřejmě u her by to asi muselo být propojené s HLTB třeba aby to ukazovalo délky her, což asi nebude jednoduchá věc. Udělal bych ti screen jak to tam mají přehledně udělané, ale na vyčerpaných datech to nenačtu a neuploadnu. :D třeba bude někdo tak hodný...
@musa (19.10.2019 14:32): Na druhou stranu se mi tam líbí ty roční statistiky třeba, to mají zpracované hezky. A mají celkově trochu modernější design, který se mladším imo bude líbit víc, což možná zvyšuje atraktivitu. A super věc je přehled jednotlivých vydání a jejich podob. Taková obdoba coverů by bodla i na DH.
Objevuju krásy Databáze knih a s překvapením zjišťuju, o kolik je DH, co se propracovanosti, funkcí nebo přehlednosti, napřed. Řada věcí, které tu roky považujeme za normál tam žel chybí nebo je tíž dohledatelnější než tady. Jako databáze je to velká a líbí se mi, ale místní remcaly bych tam poslal na exkurzi, aby si vážili toho, co tu mají.
Bolo by možné pridať Call of Duty Mobile, keď preň existuje oficiálny emulátor pre PC, tým pádom je to v podstate "PC verzia"?
Dokonca keď hráte na PC, hra vás páruje len s PC hráčmi.
@BUMTARATA (16.10.2019 11:00): protože se chce zamezit nepřesným věcem, pokud si dobře vybavuji. Že to nemusí odrážet realitu. A proto je tu to opatření kdy se musí psát formou seminární práce, akorát nemusíme udávat důvody.. :D pak tu vznikají daleko větší pohádky než oficiální popis - podle mě.
@Drolin (16.10.2019 10:30): s tím komentářem mě to taky napadlo - abych dostal na výběr, jestli vložit komentář nebo popis.

když si třeba vezmu první hru z aktuální diskuze, kterou jsem hrál - Postal III. první dva odstavce jsou překlady z wikipedie. ve třetím odstavci pak popisuje zbraně, kde "nail bat" přeložil jako netopýří dráp nebo M60, která je ve skutečnosti M16. vůbec neřeším, kdo to byl, ani jsem na to nekoukal, není to podstatné. ale ty informace, hlavně na nevydané nebo méně známé hry, jsou často zavádějící a nepřesné. jestli z toho někdo vychází při rozhodování a shánění informací o hře, OK. ale tlačit přidavače, aby si vymýšlel pomalu pohádky, když nemá k dispozici wiki nebo aby strojově překládal popisy ze Steamu a snažil se to nafejkovat tak, aby to vypadalo, že to psal sám... nevím, přijde mi to kontraproduktivní. a to i za cenu toho, že bez popisu by bylo přidání hry třeba jen za 1 bod.
@Garret (16.10.2019 02:16): Také se divím.

Pokud je u hry komentář, tak ani není důvod na popisek kouknout. Snad jen u nějakých raritnějších her, o kterých například nebylo skoro nic napsáno.
@Garret (16.10.2019 02:16): Budeš se divit, ale pokud jsou výstižně a v rozumné míře do podrobna sepsané, je to občas obrovská pomoc. Na mnoho her recenze neexistují, ke spoustě nejsou ani videa na YouTube, či jinde. Pokud se dostanu ke gamesce, která vypadá dle několika obrázků a kusých informací na netu zajímavě, nic kloudného o ní nevím a takřka nikdo ji zde nehrál, je dobře podaná informace (ideálně od člověka, který ji přímo hrál) doslova k nezaplacení. Navíc, přestože třeba i videa existují, ze souhrnu obsahu hry, který přečtu třeba během dvou minut, se často vše podstatné dozvím výrazně rychleji. Každé zboží prostě má svého kupce... ;c)
Chápem prečo chcete originálne popisiy hier do dh, ale pre mňa je hrozne otravné ich písať a preto mám aspoň 50 nepridaných konceptov hier.
@Kwoky (15.10.2019 13:09): Ano, toho jsem si vědom. Jinak já to opravdu nijak násilím neprosazuji. :c)) Jen se mi už prostě párkrát stalo, že se mi popis hry mimořádně líbil a říkal jsem si, že je škoda, že člověk nemůže autora/y nějak viditelně pochválit. Nic víc v tom není. Předpokládám, že za založení profilu hry, či případné úpravy už dotyční beztak obodováni jednou byli, tudíž by ony plusy mohly mít pouze symbolický charakter. Pokud je to ale úplná kravina, tak to klidně nechte plavat, o nic zásadního nejde. ;c)

@rikuhahl (15.10.2019 14:15): Viz. výše. Asi máte pravdu, že by to bylo zneužitelné, já to spíše myslel jen jako prostý projev poděkování za fajn práci, než podporu nějakého přihlouplého „bodohoničství”. Ale realita by zde zřejmě byla opravdu taková, jak píšeš, tak na to klidně zapomeňte. ;c)
@rikuhahl (15.10.2019 19:22): a) par sem jich pridal, bohuzel nemam literarni nadani, neni problem s technickymi daty, ale sesmolit smysluplny popisek je neco jineho
b) kdyz sme u tech zrusenych her, okolo roku 2000 sem ve Score v pripravuje se videl fotku neco jako zenska s robotem myslim, melo to byt neco jako odpoved na Drakan, vi nekdo nazev? a to me privadi k
c) tomuto by pomohlo podrobnejsi vyhledavani, jako na csfd, napr. chci najit vsechny hry z roku 2000 s hodnocenim od-do
Jo a simulátory (hlavně ty letecké, námořní, vrtulníkové) jsou zde značně opomíjeny. Tam když nasbíráte 10+ tak můžete otevírat šampaňské. :) U závodních her, automobilových simulátorů je o to o chlup lepší.
@samorost (15.10.2019 12:58): chápu tvůj nápad, ale když to někdo přidá, tak tomu pak často dá komentář a ten už hodnotit lze. Je samozřejmě jasné, že geniální komentář k neznámé hře dostane těch plusů jen pár, narozdíl třeba od průměrného komentáře k tý Mafii, ale tak by to bylo i s těma popiskama, jsou hry, kam nikdy nikdo “nepáchne”, ať jsou sebezajímavější. Komentáře to podle mě řešej dostatečně ;)
@MCZ (15.10.2019 12:38): Byl to jen nápad. ;c) Popravdě mi šlo spíše o jakýsi druh pochvaly autorovi za snahu a parádní práci, ono mínusování by tam ani být nemuselo. Některé popisy her se zde opravdu hodně vymykají z průměru a občas jsem si prostě v duchu směrem k autorovi říkal: „Človíčku, tak toto se ti tedy vážně povedlo, to je opravdu radost číst.” Jistě, že zneužít se dá vše a každý by k možnosti hodnotit přistupoval nejspíš jinak, tak to nejspíš samozřejmě bude.
@samorost (15.10.2019 10:13): Hodnocení popisů her by bylo popravdě naprosto nicneříkající, protože těžko zabránit špatnému užití tak, aby popis Mafie neměl nejvíce plusů tak nějak automaticky. Pokud se ti nějaký popis hry nelíbí, tak je nejlepší cesta navrhnout jeho úpravu (a nebo na něj můžeš upozornit někde tady a někdo se toho třeba chopí).
Hodila by se možnost přidělit obsahu hry plus, či klidně i mínus. Už mě zde několik popisů tak nadchlo, neboť bylo na první pohled znát, že dotyčný opravdu onu konkrétní hru popsal s láskou, naprosto zevrubně a barvitě, že jsem měl obrovskou chuť nějak ohodnotit onen samotný popis. Naopak někdy ona nechuť z vynucené povinnosti něco zbastlit doslova čiší a výsledek tomu také zpravidla odpovídá.
@Fingon (14.10.2019 20:46): S popiskami súhlasím.

Osobne mi to príde, že ak by hry na dh nemali popis, tak mi to neponúka nič ohľadom hier, ktoré som ešte nehral a to info mi veľakrát pomôže vytvoriť si o hru záujem a tých informácii už ďalšími spôsobmi získať viac (napr. videami v odkazoch). V prípade, že to nemá popis, neexistuje nič, čo by a vedelo upozorniť alebo zaujať okrem žánra (príliš široké) alebo vývojárov (príliš špecifické, ak ich nepoznám).
Dotazník jsem vyplnil, nicméně bych měl ještě následující návrhy:

- popisky ke hrám nechat, i když je někdy otrava je psát. To samé s obrázky, ty jsou ale naštěstí jednodušší, než před lety.
- notifikace, když někdo odpoví na můj komentář/příspěvek v diskuzi. Rozdodně nesleduji všechny diskuze (u jednotlivých her), ke kterým jsem někdy diskutoval.
- zobrazení uživatelem udělených hodnocení i v seznamu her určitého vývojáře.
@SilentWolf (14.10.2019 12:56): Souhlas, ale zase když si to člověk nepřidá... tak to skoro jistě nemá.

Přidávání mě na rozdíl od komentářů také moc nebaví (jak píšeš, něco nastudovat, pak to sepsat... do toho nově i dny vydání pro proklaté konzolové verze :)), ale jednou za čas proč ne (koukám mám 384 přidaných her, což se mi ani nezdá).
@BUMTARATA (14.10.2019 11:12): 3) To překopávání popisků ze strany moderátora jsem tu též jednou řešil. Ve zkratce: přidal jsem profil, čudlal se s popiskem, nahodil obal a když jsem posléze viděl hru ve schválených, vypadalo to, jako kdyby hru přidal někdo úplně jiný. Bez nějaké zpětné vazby. Z mé původní verze nezůstalo vůbec nic, což mě v první chvíli docela rozhodilo. Ne že bych to chtěl zpětně nějak rozpitvávat, s dotyčným jsme se o tom po mé rejpavé poznámce v diskuzi pobavili, a je fakt, že dotyčný ten popisek obsahově i stylisticky řádně potunil (byť prakticky zcela změnil). Jsem rád, žes to zmínil, protože jsem z toho měl i přesto obdobně negativní pocit. A říkám si, jestli by nebylo možné nějak ošetřit, třeba nějaká možnost poslat úpravy moderátora zpátky k uživateli, protože pravidla nepravidla, tohle imo od další snahy něco přidat dost odradí.

Ale obecně jsem pro to neustupovat kvalitním popiskům. To je imo jedna z věcí, která jako první kopne (nejen) nově příchozího do očí. Že to není jen další generická poloprázdná databáze.
Mě popisky spolehlivě odradily od přidávání. Prostě lenost, mnohdy jsem přidával něco, o čem jsem věděl kulové, takže nutnost nastudovat si z několika stránek o čem to vlastně je, pak něco sepsat, nechat si to opravit jak ve škole. Nah.. budu se na DH už asi jen přiživovat. :D
@Fritol (14.10.2019 12:48): Jo, mne tam tiež minule niekto niečo arogantne zamietol, hoci moja zmena mala rozhodne väčší zmysel (editoval som nie príliš reprezentatívnu fotku jednej herečky) a na istý čas ma to vyložene odradilo od toho, aby som do toho zapájal... čo beztak robím málo.

Samotný web, samozrejme, generuje obrovské zisky, ale čo viem, platených ľudí je tam iba zopár a inak sa vedenie spolieha vyložene na to, že obsah mu budú dopĺňať do veľkej miery uživatelia... čo občas funguje, občas nie, pretože pri tak obrovskej kvantite uživateľov to tých pár administrátorov, čo sa týmto veciam venujú vo voľnom čase a zdarma, nemá chuť riešiť.
@M.a.t.t. (14.10.2019 12:40): Mně pro změnu admini na csfd náhodně zamítají třeba tagy nebo návrhy na podobné a související filmy. Když pak řeknu někomu ať tam pošle to samé co já, tak mu to schválí. Asi záleží jak se vyspali :) Banda idiotů a nejhorší přístup ke komunitě co jsem kdy viděl. O to zarážející je fakt, že ten web musí sypat nehorázné prachy, tak by POMO těm pitomcům mohl zaplatit ať to dělají pořádně.

V tomhle je DH zlatá i vzhledem k tomu, že to tu dělají moderátoři zadarmo.
Tiež sa mi tie popisky občas nechce písať :), ale súhlasím s Fritolom, prispieva to k väčšej dôveryhodnosti. Minule som na CSFD zase musel riešiť obsah jedného seriálu, ktorý som videl a popis bol absolútne mimo, pretože tam administrátori bezmyšlienkovite odklikávajú všetko.
@BUMTARATA (14.10.2019 12:24): U her co mě zajímají je čtu. A za mě kvalita > kvantita. Že jsou některé popisky špatné je chyba moderátorů, nemají je schvalovat. Bohužel to občas dělají. No a že je někdy popis nepřesný, tak od toho je tu úprava. Když si to přečte někdo kdo hru hrál a něco se mu nezdá, tak to může přepsat.

Troufám si tvrdit, že možnost odeslání návrhu bez popisku by vedla jen k zahlcení databáze.
@Ronik (14.10.2019 11:29): Díky. Fakt. Přesto si kladu otázku, jestli by to nemělo být obráceně, obzvlášť jde-li o stylistické, nikoliv gramatické úpravy (tam se není na co ptát).

@Fritol (14.10.2019 11:51): Dobrý popis je lepší jak žádný a žádný je lepší jak špatný. Trvat na dobrém popisu může jednak snadno vést ke špatnému popisu (administrátor nemusí hru znát, konec konců ji nemusí znát ani ten kdo ji popisuje, co já vím), jednak odrazuje od přidávání. Samozřejmě je na DH, je-li její prioritou co nejobsáhlejší databáze, nebo databáze, kde každá hra má popis. Samotného (jakožto někoho, kdo sám pár her přidal) by mě ale zajímalo, kolik lidí je čte a přijdou jim přínosné.

@Eru (14.10.2019 11:57): Já vím. Z behaviorální psychologie víme, že se lidé drží defaultních nastavení. Nejde tedy jenom o mě. Spíš je mi líto, že mnohé komentáře příliš rychle zapadnou. Ale vlastně nevím, na kolik jsou komentáře pro DH prioritní.

@BINGMAN (14.10.2019 11:58): Možná. Nevím, jak přesně to funguje. Možná jsem nic nedostal, protože jsem upravoval hry, které jsem sám přidal?
@Eru (14.10.2019 11:57): Bumtarata spíš rozporuje to nízké nastavení defaultu, s čímž souhlasím..alespoň 10 bych na default dal.
Pak ta diskuzní notifikace, do dotazníku jsem to zapomněl zmínit, ale byla by supr.