@Filom3n (08.11.2019 15:22): taky uz ma u me utrum western digital od ty doby co se jim sypaly 3GB disky kdysi daavno, tak od ty doby jedu seagate barracudy :)
Hardware
@Kwoky (08.11.2019 16:22): jojo,mam ten samej nazor. Ale. Proc novejsi asusy, delly z ty doby co acery, funkcni ale acer houby?
@Filom3n (08.11.2019 15:22): ty stary notebooky behaj i ted (15lety) - to proto, že jsou ještě pájené olovnatou pájkou. Viz RoHS.
@valcik (08.11.2019 15:10): no o tom se nehadam, vsak atomy jsou taky nepouzitelny, to je tak do kapesnich hodinek, ale opoti amd ktery upeklo vsechno je atom jediny nepouzitelny.
Jinak k tomu co amd ted dela jen tak dal, ale je to jak acer, u tech uz si u mne povest nikdy asi nevybydujou, na to ze ty stary notebooky behaj i ted (15lety) mely pak nejakou gorsi chvili se servisem a od ty doby uz to taky preze mne neprojde...
Jinak k tomu co amd ted dela jen tak dal, ale je to jak acer, u tech uz si u mne povest nikdy asi nevybydujou, na to ze ty stary notebooky behaj i ted (15lety) mely pak nejakou gorsi chvili se servisem a od ty doby uz to taky preze mne neprojde...
@Filom3n (08.11.2019 13:35): AMD si už kremík nevyrába, svoje továrne pretavilo do samostatnej spoločnosti ktorá zostala pri staršej technológii a 7nm waffle dnes nakupujú od najväčšieho svetového výrobcu TSMC. Nízkou kvalitou trpia low-end modely Atom (Goldmont) od Intelu, v ktorých dochádza k degradácii materiálu a po čase zlyhávajú.
@valcik (08.11.2019 11:17): Je fakt, že v takovejhle detailech se neorientuju. Já narážel právě hlavně na ěch 7nm a vyšší bezpečnost..
@Filom3n (08.11.2019 13:35): Na upečení po třech letech se historie nepttá :) Jo máš pravdu. Já jsme taky konzerva a všem jsem doteďka cpal intel, kingston a wd. AMD jsem měl do aktuálních Ryzenů za topicí nenažraný kusy HW. Hlavně grafárny. Ale zas nedá se jim upřít, že oproti intelu , což je moloch, jsou zajímavější. To, že jsou teď na koni jim přeju. Zákazník z toho jen profituje.
@Filom3n (08.11.2019 13:35): Na upečení po třech letech se historie nepttá :) Jo máš pravdu. Já jsme taky konzerva a všem jsem doteďka cpal intel, kingston a wd. AMD jsem měl do aktuálních Ryzenů za topicí nenažraný kusy HW. Hlavně grafárny. Ale zas nedá se jim upřít, že oproti intelu , což je moloch, jsou zajímavější. To, že jsou teď na koni jim přeju. Zákazník z toho jen profituje.
@Cobot (08.11.2019 09:44): tak athlony co se upekli po 3 letech vs prastary pentia ktery bezi dodnes...
Uvidime s lety, jestli se nebude historie opakovat (prodluzovat) pocitace stavim pro znamy uz 20 let, a i predtim co zkouselo amd/cyrix se na intel nedotahovalo akorat max cenou. Grafiky to samy, hucici topeni co po dvou letech chcipli. To samy wd vs seagate, stary 40MB disky wd bezi doted, kdezto seagate sou spatny, to samy kingston vs treba patriot, kingston ramky doted ok, patrioti disky vydrzi 3 mesice... Kdyby mi ty mr*ky neprochazeli rukama tak ani nepipnu
Ale vsadim se ze jsou i opacne zkusenosti a vůbec bych se nedivil. Je to jako s autama, mam firemni fabii a to co mne na tom aute irituje a kvuli tomu (a ze je toho dost) bych si skodu/vw nekoupil, bych mazde bez problemu odpustil :)
Uvidime s lety, jestli se nebude historie opakovat (prodluzovat) pocitace stavim pro znamy uz 20 let, a i predtim co zkouselo amd/cyrix se na intel nedotahovalo akorat max cenou. Grafiky to samy, hucici topeni co po dvou letech chcipli. To samy wd vs seagate, stary 40MB disky wd bezi doted, kdezto seagate sou spatny, to samy kingston vs treba patriot, kingston ramky doted ok, patrioti disky vydrzi 3 mesice... Kdyby mi ty mr*ky neprochazeli rukama tak ani nepipnu
Ale vsadim se ze jsou i opacne zkusenosti a vůbec bych se nedivil. Je to jako s autama, mam firemni fabii a to co mne na tom aute irituje a kvuli tomu (a ze je toho dost) bych si skodu/vw nekoupil, bych mazde bez problemu odpustil :)
@Cobot (08.11.2019 09:44): Majú akurát menej bezpečnostných zraniteľností, ale v mnohom má Intel stále náskok. Infinity fabric má stále vyššiu latenciu než intelácky ring-bus, AVX v AMD stále emulujú viacerými 128 bitovými modulmi namiesto jedného 256 alebo 512 bitového a 14nm intelácka litografia stále zvláda vyššie frekvencie než supermoderný 7nm zázrak od AMD. Konkurencia aj znižovanie cien je super, nový Ryzen 3700 je vydarený procesor, ale kto chce postaviť najvýkonnejší herný počítač musí holt kúpiť drahší 9900K alebo 9900KS.
@Filom3n (08.11.2019 09:17): Tak 30let je přehnaný. Naposledy to bylo před 20lety :) První 1Ghz procesor byl Athlon od AMD. Jejich Athlony a Durony byly v té době super procáky.
A dneska? Ryzeny jsou technologicky oproti intelu na špici. A navíc neskutečně srazily ceny "high-endu" do mainstreamu. R5 3600 za 5,4k, která stáhlo i7-8700K za 11k? To ti přijde málo?
A dneska? Ryzeny jsou technologicky oproti intelu na špici. A navíc neskutečně srazily ceny "high-endu" do mainstreamu. R5 3600 za 5,4k, která stáhlo i7-8700K za 11k? To ti přijde málo?
Jak zahybali zatuchlym prostredim? Proc cekali 30 let? :)
@Cobot (08.11.2019 08:23): B450 mám od jinýho výrobce, ale nevím stejně, jak bych poznal špatný chlazení :D
No je to celý zvláštní. Místo abych byl rád, že mi Nehalem slouží tak dlouho, tak mě naopak jako nadšence do problematiky vadí, že mám takovýho dinosaura. A to jsem na něm přitom odehrál i dvě hry z letoška (Metro: Exodus a Gears 5) a nijak moc ošizenej, hlavně u Metra jsem se necítil.
O víkendu postavim tu R7 s1660S. Budu to mít do Vánoc u sebe, tak si prubnu jestli vlastně to nový železo chci nebo ne a kdyžtak si ho koupim v lednu.
Pozitivní je, že jsem si trochu aktualizoval povědomí o aktuálnim hardwaru. Klobouk dolu před AMD. Rozhodně do nich jdu. Už jen proto jak rozhejbali intelem zatuchlý prostředí. Ale i proto, že ty procáky jsou vážně super.
Jak je to s napájenim a teplem na B450? Myslím zkušenosti z praxe. Asi to bude v pohodě, ale téměř každá recenzce na desku s B450 zmiňuje nicmoc napájecí kaskádu a její chlazení.
K tý R5 3600 jsem četl, že je možná lepší koupit novej chladič. Źe je ten stock na hraně. Překvapilo mě že se stále prodává CoolerMaster Hyper 212. Teď s označením X. Mám na Nehalemu devět let starší verzi CoolerMaster Hyper 212+. Jsou skoro identitické. Předpokládám ale, že uchycení fungovat asi nebude a i baackplate bude jinej. Starší má kompatibilitu jen s AM3. Nevíte jak se liší AM3 od AM4 z hlediska chladičů? Jako o nic nejde. Jen mě pobavilo, že by to šlo možná použít.
@Gordon (08.11.2019 00:43): jo já fakt koukal jen do QVL, kde ty novější paměti nejsou. on ho už nikdo asi aktualizovat nebude. Ty Fury paměti vypadaj v pohodě a paramtry stejný jako Predator. O víkendu je budu dávat dohromady. Když pojedou na 3200Mhz s CL16, tak super.
O víkendu postavim tu R7 s1660S. Budu to mít do Vánoc u sebe, tak si prubnu jestli vlastně to nový železo chci nebo ne a kdyžtak si ho koupim v lednu.
Pozitivní je, že jsem si trochu aktualizoval povědomí o aktuálnim hardwaru. Klobouk dolu před AMD. Rozhodně do nich jdu. Už jen proto jak rozhejbali intelem zatuchlý prostředí. Ale i proto, že ty procáky jsou vážně super.
Jak je to s napájenim a teplem na B450? Myslím zkušenosti z praxe. Asi to bude v pohodě, ale téměř každá recenzce na desku s B450 zmiňuje nicmoc napájecí kaskádu a její chlazení.
K tý R5 3600 jsem četl, že je možná lepší koupit novej chladič. Źe je ten stock na hraně. Překvapilo mě že se stále prodává CoolerMaster Hyper 212. Teď s označením X. Mám na Nehalemu devět let starší verzi CoolerMaster Hyper 212+. Jsou skoro identitické. Předpokládám ale, že uchycení fungovat asi nebude a i baackplate bude jinej. Starší má kompatibilitu jen s AM3. Nevíte jak se liší AM3 od AM4 z hlediska chladičů? Jako o nic nejde. Jen mě pobavilo, že by to šlo možná použít.
@Gordon (08.11.2019 00:43): jo já fakt koukal jen do QVL, kde ty novější paměti nejsou. on ho už nikdo asi aktualizovat nebude. Ty Fury paměti vypadaj v pohodě a paramtry stejný jako Predator. O víkendu je budu dávat dohromady. Když pojedou na 3200Mhz s CL16, tak super.
@Cobot (07.11.2019 22:41): U těch pamětí by sis zbytečně připlatil čtyři stovky. Paměti mi přijdou přeceňované.
Jinak s koupí nové grafiky si zahrávám často, zaprvé na to ale nemám a za druhé, pořád teď hraju hry, kde to nevyužiju, až si říkám, jak snadno se nechají lidi včetně mě zlákat na pozlátko.
Jinak s koupí nové grafiky si zahrávám často, zaprvé na to ale nemám a za druhé, pořád teď hraju hry, kde to nevyužiju, až si říkám, jak snadno se nechají lidi včetně mě zlákat na pozlátko.
@Cobot (07.11.2019 22:41): tak to potkalo mne, na ps4 milion her ale precetl jsem tu nejaky koment na ps3 hru enslaved, podival se na par videi a uz sem to mastil, enslaved - parada, killzone 2 ok, killzone 3, super, ted mam rozehrany singularity... :) a jsem unesenej. Tolik her bylo na ps3 ktery se mi do ruk nedostali... Aspon ze dite obcas ps4 protahne legohrou, jinak už nevím. Sme už starý.... .
@Cobot (07.11.2019 22:41): No jo, takhle to dopadá, když člověk najednou začne přemýšlet hlavou. :-) Trochu mi to připomíná současnou dobu, kdy si opakovaně začnu říkat, že po tom březnovém upgradu PC by mi k tomu všemu slušela i nová grafika za moji stávající GTX 1060. Proto začnu šmejdit po CZC, zkoumat, který model by byl nejideálnější, a po pár dnech začnu přemýšlet racionálně a říkám si, jakým hrám, včetně těch budoucích, moje případná nová grafika prospěje. Nakonec překvapivě zjistím, že z těch, které mám, i z těch, které bych mít chtěl, to vlastně není žádná, protože na vysoké detaily ta grafika s novým procákem a RAM zvládne na 60 FPS prakticky všechno a dá se říct, že pár her (dokonce i Far Cry: Primal, u kterého jsem to ani náhodou nečekal) mi jede maximálně s mírně sníženými detaily stínů i na ty nejvyšší. Navíc mi přijde, že tahle grafika je snad nejtišší, co jsem kdy v životě měl a mám dojem, že jakákoliv nástupkyně bude vždycky o něco hlučnější, přestože to určitě pro mě žádná velká katastrofa nebude. Takže vzápětí CZC a další stránky vykřížkuji a nechám vše tak, jak je. :-) Jasný, za pár týdnů mi končí dvouletá záruka, takže kdo ví, jak dlouho po ní mi ještě poslouží, ale vzhledem k tomu, že na tom PC hraji v průměru jeden den v týdnu, bych řekl, že chvíli by ta grafika ještě žít mohla. Samozřejmě, že pokud pak zdechne, její obměna proběhne a představu o její nástupkyni naštěstí mám, takže dlouhé přemýšlení o ní by se konat nemělo. ;-)
@Cobot (07.11.2019 22:41): Já mám už pár let něco podobného. Za poslední cca 4x roky jsem koupil 3x herní PC a každé po půl roce prodal ... tohle poslední si už asi nechám. Kupoval jsem ho někdy v březnu a odehrál jsem na tom zatím jen Metro exodus ...
Člověk má furt spíš tak nějak potřebu si udělat radost, které ale následně hodně rychle zase vyprchá. Pokud člověk fakt není pařan co každý měsíc odehraje několik her, tak to asi nemá smysl moc řešit ... hrát se dá v pohodě fakt i na basic ps4. Navíc máš 1060, což je furt naprosto ok GPU a pokud hraješ v 1080p tak to asi nemá do minimálně ještě rok smysl řešit.
Člověk má furt spíš tak nějak potřebu si udělat radost, které ale následně hodně rychle zase vyprchá. Pokud člověk fakt není pařan co každý měsíc odehraje několik her, tak to asi nemá smysl moc řešit ... hrát se dá v pohodě fakt i na basic ps4. Navíc máš 1060, což je furt naprosto ok GPU a pokud hraješ v 1080p tak to asi nemá do minimálně ještě rok smysl řešit.
Mně pomohlo podívat se na čas zase mimo žánr RPG. :) Hůře se do nich dostává, neb mají vždy svá specifická pravidla. A člověk se v nich tedy musí nejprve dost "učit", aby si hru užil.
@Cobot (07.11.2019 22:41): Kdo si tímhle neprošel, ať hodí procesorem :)
Tak komp pro infanta ještě postavenej nemám a dneska jsem většinu pracovního času přemýšlel co si koupim já. Ráno navíc přišla vejplata. Pojal jsem to úplně jinak a to, že použiju všechno co mám v aktuálnim kompu. Tedy hlavně GFX1060 a investuju deset tisíc do novýho kompu. Proč vlastně řešit novou grafárnu a disky a skříně, když za blbou desítku můžu bejt už zejtra výkonem i tak někde jinde. Další věci dokoupim časem a aspoń to nebude vůbec bolet. Tep stoupá nadšení se prohlubuje. Celkem rychle jsem vybral R5 3600 + B450 + 16GB RAM. Celkem 10.804,-. Dal jsem si za cíl dostat se pod deítku, ale žádná deska za 2,5k se mi najednou (pro mě) nezdála dost dobrá (chlazení, umístění M.2, chybějící TPM, počet USB vzadu na desce nebo zvukovej kodek). Paměti by se asi dali i tyFury co jsem vzal k R7 2700X. Jen nejsou v QVL a nechtěl jsem řešit případnou nekompatibilitu a jsem netrpělivej.
No a pak jsem si položil otázku co s tím novým kompem budu dělat. Budu hrát víc. Asi ne. Umožní mi to spustit něco co chci hrát. Asi jo: KC:D a Cyberpunk. Kolik mám ale kua nedohranejch AAA her? Milion. Tak jsem ten košík vysypal a asi na to kašlu. Vzhledem k tomu, že jsem se nechystal koupit zlevněný položky, tak to můžu koupit kdykoliv.
Každopádně pro mě trochu (víc) sad story...
Vlastně mám takové deja vu. Přesně před rokem jsem si kupoval že stejného důvodu, tedy chuti znovu nastartovat chuť do hraní, ps4 pro. Moc jsem toho na něm neodehrál. Aktuálně na něm hraju Dooma II :) Asi mám nějakou dýl trvající krizi středního věku :)
No a pak jsem si položil otázku co s tím novým kompem budu dělat. Budu hrát víc. Asi ne. Umožní mi to spustit něco co chci hrát. Asi jo: KC:D a Cyberpunk. Kolik mám ale kua nedohranejch AAA her? Milion. Tak jsem ten košík vysypal a asi na to kašlu. Vzhledem k tomu, že jsem se nechystal koupit zlevněný položky, tak to můžu koupit kdykoliv.
Každopádně pro mě trochu (víc) sad story...
Vlastně mám takové deja vu. Přesně před rokem jsem si kupoval že stejného důvodu, tedy chuti znovu nastartovat chuť do hraní, ps4 pro. Moc jsem toho na něm neodehrál. Aktuálně na něm hraju Dooma II :) Asi mám nějakou dýl trvající krizi středního věku :)
@Rapier (07.11.2019 15:25): tys ale psal, že se zdá, že se historie opakuje. Proto jsem zmínil konspiraci, protože to je jen teorie, která se pravděpodobně nezakládá na pravdě.
@Rapier (07.11.2019 15:25): To ale nemusí být záměr, ale jinou technologií/architekturou. Co jsi vyměnil 2070S za Radeon, tak jsi se zase přepnul do té své konspirační polohy, kde zlá nvidia nekale nutí lidi kupovat lepší grafiky.
Říct že RDR2 nedáš na ultra je taky nesmysl, protože ta hra má přes 40 přepínátek/posuvníků, kde si volíš low až ultra. A jak jsem psal, já mám několik položek na ultra. To s tím nastavením zase bude nějakej hoax, kde lidi nejsou schopný to aspoň půl hodiny štelovat, prostě navolí ultra preset a potom řvou, že to nejde rozjet.
Ale pořád nepopírám, že je to blbě optimalizovaný a zfušovaný a čekal bych na patche, co to zlepší.
Říct že RDR2 nedáš na ultra je taky nesmysl, protože ta hra má přes 40 přepínátek/posuvníků, kde si volíš low až ultra. A jak jsem psal, já mám několik položek na ultra. To s tím nastavením zase bude nějakej hoax, kde lidi nejsou schopný to aspoň půl hodiny štelovat, prostě navolí ultra preset a potom řvou, že to nejde rozjet.
Ale pořád nepopírám, že je to blbě optimalizovaný a zfušovaný a čekal bych na patche, co to zlepší.
@Rapier (07.11.2019 15:25): Přestane stačit a ale zahrajeme si je povídáš... Nech to na nás, ju? ;)
Hardware samozřejmě vyměníme. Ale s 1070 ještě osobně pár let imho pohodlně dám. Kvůli deseti patnácti procentům výkonu navíc nebudu s každou generací měnit kartu. Teprve pokud by nastal zlom ve výkonu jako tomu bylo u pascalů, tak by o tom mělo smysl uvažovat i takto. Jinak obměna po dvou generacích imho postačí i náročnějším.
Hardware samozřejmě vyměníme. Ale s 1070 ještě osobně pár let imho pohodlně dám. Kvůli deseti patnácti procentům výkonu navíc nebudu s každou generací měnit kartu. Teprve pokud by nastal zlom ve výkonu jako tomu bylo u pascalů, tak by o tom mělo smysl uvažovat i takto. Jinak obměna po dvou generacích imho postačí i náročnějším.
@Rapier (07.11.2019 15:25): A tráva je zelená a voda mokrá. :)
@Rapier (07.11.2019 15:25): Jenže ono to od Tebe vyznělo, že GTX 1060 je natolik celkově k prdu, že je ideální se jí zbavit. Já myslím, že každý její majitel včetně mě ví, že zdaleka ne všechny hry na ní rozjede na plné detaily, ale že by to s ní bylo takhle zlé, to opravdu ne.
Nevím co napsal Rapier za kravinu, každopádně na faktu že RBR 2 na Pascalech neběží dobře na ultra nastavení to očividně nic nemění. Fakticky to sami níže potvrzujete. Podle toho co jsem četl to platí i pro Polaris, byť podává lepší výkony.
Nebuďte chytaví když někdo zmíní podobný příklad z minulosti který se stal. To nejsou žádné konspirace ale fakta. Lidé co měli Keppery se dost rozčilovali.
Můj soukromý odhad je, že s novou generací her (Vampire, Cyberpunk 2077) Pascal přestane stačit. Samozřejmě, velmi pravděpodobně si hru po snížení detailů apod. stále zahrajete. :)
Nebuďte chytaví když někdo zmíní podobný příklad z minulosti který se stal. To nejsou žádné konspirace ale fakta. Lidé co měli Keppery se dost rozčilovali.
Můj soukromý odhad je, že s novou generací her (Vampire, Cyberpunk 2077) Pascal přestane stačit. Samozřejmě, velmi pravděpodobně si hru po snížení detailů apod. stále zahrajete. :)
@valcik (07.11.2019 13:10): skoro. V tom mestecku o 60 nemuze byt rec. Samo na tech planich kde nic neni to jede:)
@Rapier (07.11.2019 07:15): Tady si to maník dáva na Pascale s nastavením Ultra v 60 FPS: https://www.youtube.com/watch?v=npXiyfScwBY
@Garret (07.11.2019 11:01): Jen přeci je to papírově zhruba 2,5krát výkonější karta než ta v základní PS4 a ta podává výkon, zdá se mi z videí, co jsem zhlédl, srovnatelný s medium detaily (už se těším na nějaký podrobnější analýzy), low je totiž naprostá příšernost. Takže se úplně nedivím, že lidé čekali víc. Konec konců se shodneme na tom, že je to špatně optimalizované…
Ok, tak jsem zas chytřejší ;)
@Bursoft (07.11.2019 11:49): Ano, protoze to neni post-process AA. :)
@Bursoft (07.11.2019 11:49): No spíše SSAA je extrém, to dělá celou scénu. MSAA jen hrany mezi objekty. MSAA a SSAA nejsou post process.
@Kwoky (07.11.2019 11:46): Jak kterej. Nejnáročnější multisampling (MSAA) dělá krásně ostrej obraz, ale jeho 8x verze nejdou na normálním HW použít. Ale třeba v GTA 5 MSAA 4x je rozhodně lepší, než vypnuto.
@Kwoky (07.11.2019 11:46): No však právě a to je hnus velebnosti :-D.
@Garret (07.11.2019 11:01): Tak kdyz je v doporucenych pozadavcich, nikdo urcite necekal, ze bude hru muset hrat na low aby mel 60 fps. Jako ze si Rockstar dal 1060 do doporucenych s tim, ze pak prohlasi, ze meli na mysli 1080p High ve 30 fps, tak to je trochu na hovno na PC. Ano, jsme master race a chceme 60 fps, Rockstare. :P
@Kwoky (07.11.2019 11:46): Ale lze ho udelat relativne solidne. Co jsem tak koukal, tak RDR2 patri k tem horsim a to tak, ze kdyz to budu hrat, tak s Off nebo FXAA. TAA ani omylem.
@Kwoky (07.11.2019 11:46): Ale lze ho udelat relativne solidne. Co jsem tak koukal, tak RDR2 patri k tem horsim a to tak, ze kdyz to budu hrat, tak s Off nebo FXAA. TAA ani omylem.
Post processing AA tak nějak z principu rozmazává vždycky :)
Ono dokonce v některých hrách třeba nižší nastavení stínů vypadá někdy pěkněji než stíny v největším rozlišení, ale ve výsledku to je dost nereálné. Stejně tak třeba post process AA. Ten sice na výkon není moc náročný ale často to vesměs jen hatí ostrost obrazu, popř. textur. A ještě motion blur, ten nesnáším maximálně :-).
@Gordon (07.11.2019 11:33): Já taky ne, protože většinou (a rdr není výjimkou) i max preset nezapne vše, stejně jako min preset nepřehodí vše na minimum.
@Bursoft (07.11.2019 11:29): Já třeba presety u her nepoužívám nikdy, pokud opravdu nejde o starší hru. Textury si taky vždycky davám na max, vyhlazování a blbinky dle potřeby snižuji, při nejhorším si odpustím stíny a speciální efekty.
RDR2 je třeba vyladit ručně a ne skrz presety. Co napsal Rapier je samozřejmě kravina. Mám 1060, jedu většinu na high, něco málo na medium, něco na ultra (třeba textury, particly, základní stíny atd..) a jede mi to odhadem 40-60 fps podle náročnosti scény. Plus si myslím, že ta hra potřebuje optimalizaci.
Ale jasně, nVidia může za to, že R* naschvál blbě nakódil hru (vyvíjenou přes 5 let), aby nejela na starších GF kartách :)
Ale jasně, nVidia může za to, že R* naschvál blbě nakódil hru (vyvíjenou přes 5 let), aby nejela na starších GF kartách :)
@Gordon (07.11.2019 11:11): Tož podle benchmarků jo.
@Rapier (07.11.2019 07:15): Super zprávy, že starší vyšší třída je stejně výkoná jako novější střední třída, whoa, bez tebe bychom to nevěděli.
@Toaleťák (07.11.2019 08:49): Na RX 580 RDR2 jede lépe?
@Toaleťák (07.11.2019 08:49): Na RX 580 RDR2 jede lépe?
@BUMTARATA (07.11.2019 10:51): přijde mi to v pohodě. 1060ka není žádný trhač asfaltu, na Low to těch 60fps dá. snad nikdo nečekal, že to pojede na 1060ce na High v 1080p 60fps.
Žádná sláva to není, ale hrana jí snad ještě nezvoní. Také je třeba vzít v potaz, že ta hra je opravdu špatně optimalizovaná, což se může do budoucna (snad) zlepšit.
@Rapier (07.11.2019 07:15): jedna špatně optimalizovaná hra tečku za generací grafických karet neudělá. ostatně, tenhle konspirační pohled se příliš neshoduje s těmi "doporučenými" požadavky R*, kde figuruje 1060ka. kdyby chtěli svoje RTX tak moc propagovat, napsaly by si tam rovnou 2060ku.
@Rapier (07.11.2019 07:15): Zkus si nandat GTA V na opravdu plné detaily. Budou ti krvácet grafiky stejně jako v RDR2. Jo Pascaly nejsou v DX12 žádná hitparáda, nicméně i mainstream modely budou v 95 procentech her na slušné nastavení sloužit ještě poměrně dlouho. Koneckonců i ten RDR2 se dá nastavit na GTX 1060, že vypadá slušně a nehýbe se to zle. Nicméně oproti třeba takovým RX580 je slabší. Uvidíme co následné patche a drivery.
Nebo jen poštelit detaily, kdy i ta 1060 bude na FHD stačit. Já nevím... Když sleduji ty Rapierovi časté lapálie s výběrem hardwaru, tak si úplně nejsem jist, zda je v tomhle dobrý rádce. :)
@Rapier (07.11.2019 07:15): Nebo stačí tu hru ignorovat a žít dál v klidu :)
Tak jak tak čtu všude o krvavých nárocích Red Dead Redemption 2, tak se zjevně zdá, že doba Pascalů definitivně končí. Majitelé GTX 1060 6 GB + by se jich asi měli zbavit dokud to ještě jde za rozumnou cenu.
Silně mě to připomíná story s Witcher 3. Když vyšel, tak známý si mě postěžoval že paradoxně jeho super výkonná GTX 780 Kepper má ve Full HD v testech stejné fps jako novější, méně výkonná a výrazně úspornější GTX 960 Maxwell.
Tenkrát lidé spekulovali o tom jak Nvidia takto záměrně pobídla ke koupi nové řady pokud chtěl člověk hrát na max. Zdá se, že se historie opakuje.
Silně mě to připomíná story s Witcher 3. Když vyšel, tak známý si mě postěžoval že paradoxně jeho super výkonná GTX 780 Kepper má ve Full HD v testech stejné fps jako novější, méně výkonná a výrazně úspornější GTX 960 Maxwell.
Tenkrát lidé spekulovali o tom jak Nvidia takto záměrně pobídla ke koupi nové řady pokud chtěl člověk hrát na max. Zdá se, že se historie opakuje.
Btw letí teď u nás nové Xiaomi Note 8T. Je v něm ale snapdragon 665, který je minimálním upgradem proti postaršímu snapdragonu 660. Benchmarky má dokonce horší. Note 8T tedy za koupi až tak moc nestojí. https://www.notebookcheck.net/665-vs-660_11487_9944.247596.0.html