Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

Nemáte někdo tip na podobnou hudbu jako je tady? Taková klidná, meditativní, vesmírná, trochu melancholická... :)
@Naginata (11.02.2020 15:10): Ha, konečně taky někdo jiný docenil Nyaruko.

@Laurona (11.02.2020 15:37): Dříve zmiňované In the Mouth of Madness je bezkonkurenčně nejlepší, ještě bych přihodila The Thing.
A nejspíš si zvláštní zmínku v rámci cosmic horror/weird/lovecraftian inspired zaslouží i Event Horizon a Dark City.
Speciální místo: Cast a Dedly Spell, noir mystery film s prvky (ne úplně blbé) komedie.

Jinak za mě nej přímé adaptace, dle roku vzniku:
Re-Animator
Necronomicon (povídkový)
Dagon
The Call of Cthulhu
Die Farbe
The Whisperer in Darkness
@Paul (11.02.2020 12:19): Mně tehdy bylo nějakých 11 a byl jsem nejdřív zklamaný a pak nadšený. Samozřejmě jsem jako šestnáctiletý ovíněný Mafií čekal akci, což mi právě přijde dnes úsměvný, jaké jsem měl představy :))
Tak zábava nerovná se akce, mě spíš v knihách akce nudí. Ale Kmotr je prostě zábavně napsanej, až mě bavilo ho číst několikrát.
Já si teda pamatuju, že když jsem četl Kmotra poprvé někdy před asi 18 lety, tak jsem byl zklamaný, že tam žádná akce ani není :)) Dneska mi to vlastně přijde zpětně úsměvný, akce a gangsterka mi dnes přijdou jako skoro protichůdné pojmy.
@samorost (11.02.2020 10:45)@Paul (11.02.2020 10:47): Jak už jsem napsal, nečekal jsem od toho akční střílečku a je mi jasné, že dramatický žánr ukecanější bývá, což není na závadu, ovšem u gangsterky by se na můj vkus ta akce a vyprávění mohla tak nějak namixovat, zvlášť když to celé trvá bezmála tři hodiny.
@Drolin (11.02.2020 10:26): On ten film je vlastně doslovný přepis včetně mnoha detailů. Akorát ty detaily, které v knize měly nějaký kontext, sice ve filmu jsou, ale divák neznalý předlohy jim nebude věnovat pozornost a ten kontext tam často není dostatečně vysvětlen a působí to pak určitě celé dost těžkopádně, kor když je člověk zvyklý na moderní kinematografii. Takže určitě nejdřív předlohu, pak film. Já byl pak úplně nadšenej.

Jinak za mě je trojka divácky asi nejvíc přívětivá a dá se dobře pobrat i bez předlohy (kdyby teda ofc nějaká byla).
@Chuck (11.02.2020 10:28): Kniha Kmotr je mnohem zábavnější než film. Filmy jsem viděl až po několika přečtení a i když je mám rád, tak mě nebaví ani zdaleka tolik jako ta knížka.
@Chuck (11.02.2020 10:04): Kmotr není výhradně akční titul, on to totiž není akční titul vůbec. Celá trilogie je v podstatě dramatický příběh jedné mafiánské rodiny, toť vše, takto je k tomu třeba přistupovat. Pokud člověka dané téma baví a preferuje pozvolný a rozmáchlý styl vyprávění, bude pravděpodobně nadšen. Pokud chce někdo spoustu akce, rychlý spád a klipovitý střih, měl by se porozhlédnout jinde. Z trilogie Kmotr je jednoznačně nejakčnější poslední díl, ovšem ani zde se v žádném případě nejedná o nějakou frenetickou jízdu. A jak píše Drolin, znalost knihy je zde vysloveně doporučena (nikoli ovšem nutností). Platí zde ovšem ještě více, než v případě filmu, že si to náležitě vychutnají především milovníci žánru a silných příběhů. ;c)
@Chuck (11.02.2020 10:04): Četl si i knihu? Pokud ne, tak bych asi nechal trilogii až po přečtení a koukl na jiné klasiky (pokud tedy má být kritériem vysoké hodnocení a jistý status díla :). Ono bez přečtení Kmotra mě zhlédnutá filmová verze také tak nenadchla - film je lehce zkratkovitý.
Tak jsem nedávno odčinil jeden z mnoha filmových hříchů a shlédl film Kmotr (1972), mj. proto, že za tím stála zvědavost, jak "chutná" film na ČSFD oceněný na 92%. Nečekal jsem výhradně akční titul pod taktovkou neutuchajících přestřelek, ale hlavně i nějaký ten zajímavý příběh. Ve finále jsem za ty bezmála 3 hod. dostal snůšku neutuchajícího kecání a dobrý pocit, že jsem to přežil bez migrény.
@BUMTARATA (11.02.2020 08:51): U Cage jsem byl na vážkách, zvláště po některých videoesejích a pádných argumentech, zda je opravdu spíše dobrý a nepochopený herec... ale ne. Nešlo to. Barvu z vesmíru bylo docela velké utrpení. Ještě ho ale zkusím v Mandy, které by mohlo být povedené.
Neznáte nějaký film či seriál, který by byl natočen na motivy knih od H.P.Lovecrafta?
@AlieN (11.02.2020 00:48): me to zas tak extra naslapany nepripada - zatim tam nevidim zadne ultratahaky ktere tam kazdej rok maji ... Teda ne ze by me typicky ty hlavni ultrahvezdy zajimaly .. ale samozrejme par dobrejch kapel tam bude ...

uz to tady padlo drive s h34d, mohli bychom udelat na BA takovej minisraz, naglgat se tam zrzaty vody a zatocit vlasama ...
tak jsem ohledaval lineup na letosnim BA, nebude to zas tak spatny .... osobne se fakt tesim na tyhle atmosfericky metaly jako napr tohle, samozrejme musi to bejt na ty druhy stage v tom velkym stanu (loni se jmenovala metalgate) a na technical death-metaly, viz napr. novej song on Benighted a nebo rings of saturn
@Naginata (10.02.2020 13:34): Save the green planet!, první a nejlepší (ale rozhodně ne jediný) korejský film, co jsem viděl (beru to včetně severní, i když vedle Mstitele s pistalou nebo Pulgasari je dobré skoro cokoli včetně Trosky:-p)
@Naginata (10.02.2020 13:34): Ty sleduji méně, než bych rád, ale obecně tyto :)).

Viděl jsem ďábla a Bedevilled jde asi doporučit každému (kdo chce více napětí), nemělo by urazit ani Poezie, Burning nebo Bílé maso, a jinak je podle mě stále aktuální a výborný film The Housemaid, z roku 1960, který je často považován za to vůbec nejlepší z JK. A u nás oblébená komedie Ostrovy menom Kim také není špatná. Ale na rozdíl od japonské tvorby, u té korejské mi zatím mnoho (asi skvělých) titulů uniklo - ale plánuji kouknout na více filmů od Sang-soo Honga.
Vtipný. Zavedeš si kategorii Nejlepší zahraniční film, a přesto jednoho z nominovaných nacpeš i do dalších kategorií, včetně té za nejlepší film, a co čert nechtěl, on ji vyhraje, a ty tak neoceníš Nejlepší domácí film. K tomu všemu to celé působí tak těžce arbitrárně – ze všech těch skvělých zahraničních filmů se dostane pocty být nominovaný v dalších kategoriích jen jednomu jedinému. Tak buď to vezmu opravdu mezinárodně a neberu zvláštní ohledy na národní scénu, nebo si uděláme národní soutěž, jak jsem to původně zamýšlel, no ne?? Tohle je prostě jen divný.
@Dan9K (10.02.2020 03:19): U ní mě fascinuje jak totálně po tom Jurském Parku zmizela, a teď po nových Twin Peaks je najednou všude (subjektivní samozřejmě, ale fakt jsem těch 25 let nevěděl že ještě existuje)
@Dan9K (10.02.2020 03:08): Extrémnější případy jsi nenašel, co? Ale i tak - když jsem ty filmy viděl poprvé? Tak jsem nepřemýšlel nad hudbou, ale působila na mě scéna jako celek. Na kterou má hudba obrovský film, samozřejmě.
Ale ty melodie jako takové jsem si zamiloval spíš až při pozdějším poslechu/sledování. Opravdu platí že když začnu při prvním sledování filmu přemýšlet nad jeho hudbou samotnou, tak proto že mi nesedí a vytrhla mě z něj.
@AlieN (10.02.2020 03:05): to je názor na filmovou hudbu jak z 50. let a bohužel se v posledních 15 letech znovu objevuje, proto taky stojí filmová hudba posledních 15 let tak za hovno...

Nevšim sis hudby v Tenkrát na západě? Ve Star Wars? V Jurském parku? V Amélii z Montmartru? V Titanicu? V Pánovi prstenů? Moh bych pokračovat hodně dlouho. Té hudby se nedá nevšimnout a ta hudba tyhle filmy dělá skoro z půlky :-)
@Dan9K (10.02.2020 03:03): Hudbu beru, jen já s tím mám osobní problém že ji u filmů většinou moc nevnímám - a když ji vnímat začnu, tak je to spíš známka toho že je něco špatně.
@AlieN (10.02.2020 02:55): zbytek cen není podstatný prej, pro mě je nejdůležitější kategorie nejlepší hudba! Dočká se Williams další sošky? Nebo Desplat? Nebo Newman za zásluhy (už by bylo načase). Nebo že by Islanďanka? To jsou otázky, co mě zajímají :-)

Ačkoliv samotné ocenění beru jako náhodné určení, smysl pro mě mají nominace, ne vítěz, o tom rozhodují všichni, nominace dělají lidé od fochu.

Tenhle rok je první za posledních 5 let, kdy jsem nic nenakoukával (jinak jsem se snažil vždycky skoro všechno), ani nevím proč, asi za to může hbogo.


Btw. jak jako třetí? Co Ostře sledované vlaky? A navíc Jo Jo Rabbit má výraznou českou stopu a a docela dobře znám osobně art directora, tak to přeju jim, ale asi jim to nevyjde.
Začal přímý přenos z Oscarů, tak bych se sám ohlédl za tím co bylo loňský rok nejlepší a kdo to možná/snad dostane - z hlavních nominovaných jsem stihl vidět všechno krom 1917 (fuck you, čeští distributoři, u takové pecky odložit tuzemskou premiéru o několik měsíců),

Nejlepší film bude Tenkrát v Hollywoodu, protože tahle Tarantinova pocta 60s/70s Hollywoodu je boží, jeho další braková reflexe/perverze silné historické události taky... a nohy Margot Robbie/Sharon Tate, no ty samozřejmě taky.
Ale nedivil bych se kdyby to dostaly Malé ženy, to je kombajn na ceny už z principu - silně feministické téma, navíc točené ženou, které pak v klidu sklouzne ke konzervativní hladivosti romantického kýče, ale přitom všechnu otravnost té kýčovitosti zahladí trefnou sebereflexí. A navíc s dokonalými herci a s dokonalou výpravou.

A nejvíc by si to stejně zasloužili Dva papežové - nejlepší rozhovor dvou starců nad hrobem jaký byl kdy natočen. Nejen film reflektující prohřešky a pozitiva církve a víry, ale hlavně silné vyprávění o vině a (sebe)odpouštění. Dokonalost, neprávem zapadlá - pravděpodobně proto že vyšla na Netflixu, a Netflix letos na ceny vehementně tlačí hlavně Scorseseho Irishmana.

herec v hlavní roli - Joaquin Phoenix - Joker jako film není objevný, ale on v hlavní roli je bezchybný, jen on posunuje ten podřadný superhero žánr na vyšší úroveň.
Ale Adamu Driverovi za Manželskou historii bych to taky přál - sice zabil Hana Sola aby pak byl v RotS sám vykastrován, ale mimo Star Wars jeho herectví nikdo neomezuje, a když by tenhle skvělý rozbor rozpadu vztahu neměl dostat hlavní ceny, tak ty za herce ano.

herečka v hlavní roli - Saoirse Ronan za Malé ženy. Ale ze Scarlett Johansson za Manželskou historii bych taky smutný nebyl.

herec ve vedlejší roli - Brad Pitt. Za zásluhy, ať už mu to proboha dají.

herečka ve vedlejší roli - Laura Dern za Malé ženy - její "přátelská povýšenost" v každé jedné roli mě začíná srát, ale jinak umí

režie - Tarantino. Za zásluhy to Scorsese dostal už za ten zmetek Departed, takže teď má smůlu.

původní scénář - Rian Johnson, Na nože - film po kterém jsem měl chuť najít každého plyšového Mickey Mouse na planetě, naházet je všechny na hromadu, pochcat, zapálit, a zavézt hnojem. Tak parádní scénáře ten člověk píše, ale u Disneyho ten jeho skvěle rozjetý příběh musí celý zahodit, a místo toho z finále Star Wars udělat takovou blbost. Ach jo.

adaptovaný scénář - Dva papežové - tak aspoň za toto

animovaný film - I lost my body - úžasný francouzský romantický film o tom jak useklá ruka běhá městem, bojuje s holuby, a melancholicky vzpomíná na svého exmajitele a jeho lásku. Sežeňte si to, nebudete litovat.

cizojazyčný film - Parazit - nominace na jiné ceny nechápu, tahle je ale bez debaty

kamera - kdyby to dostal Maják, byla by to krása. Ale nedostane, už z principu je jasné 1917, na to ho ani nemusím vidět

zbytek cen není moc podstatný, až na krátký animovaný film, protože na něj je nominované české Dcera, takže všichni držme palce. Byl by to teprve třetí oscar (po Koljovi a Obchodu na Korze), kterého něco on nás dostane.