Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Paul (20.02.2020 09:03): Osobně mám radši provázané, ideálně komplexní seriály. A dost lidí srovnává B5 s Battlestar Galacticou, která mi před pár lety úplně odjebala dekel a zamíchala dost zásadně žebříčkem nejoblíbenějších seriálů. Slabší CGI mi neva a ač mám rád fancy efekty, tak ještě raději mám rád mnohavrstevnatý děj. Na B5 jsem párkrát pokukoval, ale zároveň jsem dost váhal, jestli to má cenu zkoušet a vždycky si to rozmyslel. Přeci jen je to docela staré a tyhle staré seriály většinou moc takovou tu moderní dramatizaci neumí. Naopak bývají spíše dost naivní. Ale to jen polemizuju. O B5 vim stejné prd, jako o klasickém Star Treku.
@JohnCZ (20.02.2020 08:15): TOS jsem neviděl, ale Next Gen a Voyager jsem si dal komplet v roce 2010. TNG jsem dal 5* a Voyageru 4*. Občas to bolelo, ale jako celek se mi to líbilo hodně. NICMÉNĚ:

Pokud jsi neviděl ještě Babylon 5, tak ten doporučuji před všemi ST. Ten je naprosto brilantní (i když je potřeba prokousat se slabší první sezónou a a akceptovat slabší CGI, je to první seriál co CGI kdy využíval).

Osobně bych ještě někdy chtěl sjet Deep Space Nine a Enterprise, ale to je otázka budoucnosti.
@JohnCZ (20.02.2020 08:15): Tohle je strašně individuální. Osobně třebas TOS nemusím. A vlastně ani filmy s tou původní partou. Next Generation je v pohodě. Stejně tak Voyager. Enterprise je o fous horší. Ale díl se zlou posádkou z mirror universe je absolutní hit.

Paradoxně mám sám nejvíce rád DS9. Epizody na sebe více navazují, což z toho dělá "space operu". Na druhou stranu to má i slabší díly a nejvíce se to rozjede až od čtvrté řady. Ale už v první sérii jsou skvělé díly (Duet patří mezi nejlepší z celého seriálu). Určitě tam jsou v rámci universa mé nejoblíbenější díly a momenty (další například Visitor a In Pale Moonlight). DS9 má ale celkově ze Star Treků nižší hodnocení na CSFD (na imdb je ale koukám třetí po NG a TOS; CSFD ale taky obecně Star Treky moc nemusí). Imho mnoha lidem spíše vyhovoval epizodický charakter jiných Star Treků než tahle snaha o hlubší vykreslení universa a jeho kultur a politiky.

Discovery není moc "plyšový". Je temnější a samá zrada. Mě to žralo, ale nováček si k tomu asi spíše najde cestu. Star Treky mám holt raději optimistické, jak to zamýšlel i původní tvůrce. Discovery není zlý, ale ty "zvraty" jsou spíše směšné.

ST filmy jsou imho druhá vlna. Žádný nevidím jako povinnost. A to včetně Prvního kontaktu a dalších. První z té poslední trojice mě taky bavil.
Když se tu mluví o Star Treku: vím, že to existuje, tak nějak tuším, co od toho čekat. Mám rád Stargate, Star Wars a dokonce i šílenost typu Farscape. Nemám problém sledovat (ty lepší) 90's seriály. Moje otázka zní, má smysl pro nezasvěceného zkoušet vůbec ty staré Star Treky? A pokud ano, jakým seriálem začít? Osobně bych asi vypustil úplně ten první ST a začal buď prvním filmem nebo rovnou Novou generací. A nebo raději rovnou začít Discovery, jehož údajné (a fandy nenáviděné) odlišnosti oproti původním sériím mi nejspíš budou bez jejich znalosti zcela ukradené?
Teda ten Picard... Po čtyřech dílech je to docela dobré. Chápu také, že ten fukuyamovský "konec dějin" úplně nevyšel, ale to už i Star Treky teď budou takové? Já je měl rád právě i pro tu "liberální pohádku", byť často těžce zkoušenou. A někdy i chráněnou za cenu podvodu ba i vraždy (slavný DS9 díl "In the Pale Moonlight").
@samorost (17.02.2020 18:12): já nevím, kde berete to, že je to nejvykrádanější období. Napadá mě akorát to, že ve srovnání se 70. a 90. to bylo obdobi výrazného zjednoduššení hudebních postupů, což probíhá i dnes. S loudness war samozřejmě souhlas.

A aby bylo jasno, řeším především tu masovou kulturu, billboard top 100. V každé době vznikají úžasné věci, které nikoho nezajímají a dnes tisíckrát víc, než kdy dřív, ale tehdy pár z nich dostalo šanci.
@Dan9K (17.02.2020 17:15): Pleteš dohromady zvuk a tvorbu samotnou. Každopádně i tak za sebe mohu říct, že mé prioritní žánry (rock, metal) měly právě v té době zvuk naprosto geniální. Navíc každá kapela zněla jinak, většinou velmi originálně, bylo to zkrátka období barevné a zábavné. Společně se sedmdesátkami absolutní top. Mělo cenu si i kupovat kvalitní hi-fi, jelikož ještě nezuřila „loudness war” a dynamický rozsah nahrávek nebyl vtěsnán max do 5dB, prostě pro rock & roll zlaté časy. :c) A je to snad nejvykrádanější období vůbec, přesně jak píše Naginata.

@Dan9K (17.02.2020 18:06): V tom s tebou naprosto souhlasím, posledních dvacet let je v mnoha ohledech to nejhorší vůbec. Totální tvůrčí impotence. Devadesátky byly snad poslední dekádou, která měla „svůj ksicht” a vzniklo zde slušné množství zásadních věcí.
@Naginata (17.02.2020 17:47): zrovna o tomhle trendu moc nevím. Každopádně v posledních 20 let jede všude nonstop retro vlna a vykrádá se všechno všude a vytváří se dohromady různá spojení různých věcí, aby se vytvořilo bezkrevné, bezpohlavní a průměrné cosi. Postpostpostpostmoderna, nebo jak to nazvat. Díky tomu můžou taky vzniknout úžasné věci, ale jak se to spojí se sociálními sítěmi a masovou kulturou, jde to do háje.
Pokud byly 80. léta tak nevkusní tak proč je hudebníci, filmy a seriály poslední dobu tolik vykrádáli?
jak píše ntz, samozřejmě, že i v 80. vzniklo spousta dobrých věcí, rozhodně víc, než v posledních 20 letech :-)

ale prostě proč nevkus, tehdy těm muzikantům mám pocit bylo úplně jedno, jak co zní. Prskli tam první synth zvuk, který jim přišel pod ruku atp. Dneska, když se dělá kamkoliv hudba, ať už do kapel, do filmu, do reklamy, první, co všem vadí je "hlavně, aby to neznělo jak osumdesátky" nebo "tohle zní jak osumdesátky". Protože proč. Protože osumdesátky jdou vytvořit, aniž by se člověk musel jakkoliv snažit. Zapnete klávesy a 90% zvuků je jak z osumdesátek. Uděláte si nějaké bicí a pokud to nijak neupravíte, zní to jak osumdesátky. Aby to znělo jakože "moderněji", musíte vybírat 10 krát déle, je potřeba si s tím mnohem víc vyhrát.

A zrovna ty příklady kapel jako je Depeche Mode, které mám obecně celkem rád, ale třeba takový song Master and Servant je naprosto dokonalý archetyp 80. a toho, o čem jsem psal. Pokud to někomu vyhovuje, jeho volba.

Na druhou stranu se osumdesátkám nedá upřít to, že mají svůj ksicht. Je vtipné, že kapely, které existovaly skrz 70., 80. a 90., všechny ty 80. ovlivnily. Byla to poslední dekáda, která se dá takhle jasně definovat a má nezaměnitelný styl a fakt minimum kapel přeskočily svou dobu nebo zůstaly ve starších stylech. 90. léta už bylo mnoho naprosto různých stylů dohromady a od začátku milénia žádný styl není.
ja souhlasim ... 80tky byly fakt votres ... samozrejme i v kazde dobe se najde par pricetnejch, takze urcite se da vzdy vymyslet v kazdem obdobi nekdo, kdo to zachranuje, ale celkove 80tky fakt bes ... moda, muzika, lifestyle ..
No, jsem psal, že Duran Duran je z nějakého důvodu kult, já si i po těch mnoha letech z toho filmu pamatuju především znechucení z té písně. Holt 80., desetiletí nevkusu :-)
@mazar1234 (17.02.2020 11:52): Mám to podobne. Inak nový song sa mi pači a som zvedavý, či sa dôjde na oscarový hattrick. Posledné dva filmy totiž získali Oscara za najlepšiu originálnu skladbu a Akadémia je navyše známa tým, že veľmi rada oceňuje mladých umelcov.
Já měl rád vždycky nejvíc The World Is Not Enough od Garbage/Davida Arnolda.
Samozřejmě Cornell a Radiohead taky supr. A samozřejmě Skyfall a, akorát tu písničku už nenávidím, protože to musí zpívat asi úplně každá holka v ZUŠ, co chodí na zpěv. A taky jistě Live And Let Die od Paul Mckreténa.
A nejhorší rozhodně Duran Duran, ale z nějakýho důvodu je ta písnička kult. A nejvíc Bond song je pro mě ten,
od U2 a zpívala ho Tina Turner, Golden Eye, ty dechy tam, ty by mělo zaznít v každým Bond filmu a je mi divný, že to v každým Bond filmu není.

Vlastně Bond songy jsou většinou fakt dobrý, když nad tím tak přemýšlím. Ale hodnotím je ze dvou perspektiv, za 1) jak je ten song dobrý sám o sobě, 2) jak zdařile si hraje s melodickým, instrumentálním a harmonickým základem, který položilo základní Bond Theme od Montyho Normana/Johna Barryho.

Novej song od Hanse Zimmera, co zpívá Eilish, je celkem ok, akorát je to nuda a přijde mi to jak Skyfall, který se nevyvine do pořádnýho refrénu.
Ještě bychom si tu mohli zopáknout diskuzi o tom, jak je možné, že Bonda bude hrát ženská. :-)

Song je ok. Stejně mám nejraději Goldfinger a Golden Eye songy (a vlastně i filmy). You Know My Name je dobrej. A pak ještě taky Spectre od Radiohead. :-)