Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Richmond (23.02.2020 19:51): To byly, ale kolik z nich se stalo klasikou? Respektive na kolik z nich nostalgicky vzpomínáš? Věci jako Prince of Persia, UFO, DOOM, Diablo a nebo Transport Tycoon prostě příběh nepotřebují. Pochopitelně nějaký mají, ale sere na něho pes.
@hanak_v_exilu (23.02.2020 19:44): No kdybys napsal tohle o osmdesátkách, tak bych souhlasil, ale v první půlce 90.let určitě byly hry mimo adventurní žánr, které docela stavěly na příběhu. Určitě to nebylo pomocí mrtě cutscén a ten důraz nebyl tak obrovský jako dnes, ale rozhodně bych to takto neoznačil jako Ty :)
@hanak_v_exilu (23.02.2020 19:44): Jo, strayho psa novym kouskum nenaucis. Ono to taky hodne bylo proto ze v pocatcich malokdo umel anglicky natolik aby z tech pribehu neco mel. Coz treba byl muj pripad, postoupit v anglictine me naucila az Final Fantasy VII nekdy kolem roku kdy vysla. Do te doby jsem se zajimal jen o systemy a hratelnost, protoze na to nebyla treba anglictina na urovni. A holt mi to zustalo az doted, i kdyz na hrani her a jejich pribehy umim uz anglicky dostatecne. Coz moc padesatniku rict nemuze :)
Mne vadí na Fukovi, že jeho znalosti a teórie mali ako tak základ a praktickú hodnotu na konci 80. a v priebehu 90. rokoch a potom vlastne aj prestal hrať a moc toho celkovo nehráva a jeho amatérske preklady tituliek k filmom boli dlho tragédia (chápem, že iné vtedy neboli), ale vyjadruje sa cucaním si z prsta ako veľký intergalaktický expert.
@Charllize (23.02.2020 19:07): Dřív bylo běžné příběh ignorovat, nebo ho nevnímat. Třeba Dungeon Master má parádní příběh, ale v manuálu který pochopitelně nikdo neměl. A pak se nebylo od čeho odpíchnout. Stonekeep to samé. Většina her z devadesátých let se zmohla na minutové intro a z něho se toho dalo vyčíst jenom málo. Samotná hra už to nedohnala, protože na dlouhé animace na disketách nebylo místo. S výjimkou geniálních věcí co dokázaly vyprávět dějem, jako třeba Another World, měly v devadesátkách nosný příběh snad jenom adventury. Pochopitelně ke konci devadesátech se to začalo měnit a třeba Deus Ex a nebo System Shock 2 mají super příběh.
@Charllize (23.02.2020 19:25): Fuka že hrál DA Inquisition? To víš odkud, dost by mě to překvapilo. A moc tedy nevím kvůli čemu jinému to hrát, když je tam dobrej jen ten příběh, resp. postavy. A hezká grafika.
Ve filmu ani knize (pokud nemluvím o gamebooku) není interakce, ta pro mě médium her vyvyšuje nad ta dinosauří média. :)
@Paul (23.02.2020 19:12): Vzhledem k jeho herni historii to nebude jednoznacne. treba vim ze dohral asi 4x po sobe Final fantasy XIII, ktera je obecne brana pribehove jako sracka. Nebo se naprosto zavaril u DA Inquisition a tam to kvuli pribehu taky moc nebylo :)

A jo, ja si myslim to same co FF, na pribeh lepsi film ci knihy. Hry maji dle meho ten zlaty gral jinde, samo dobry pribeh ve hre je fajn, to nerozporuju.
@Charllize (23.02.2020 19:07): Andrej ne, ten miluje storydriven hry. Franta razí dlouhodobě teorii že na storytelling jsou lepší filmy, takže většinu her ani nezkouší a mluví z pozice ignorance, ale samozřejmě je to jeho věc.

@Richmond (23.02.2020 19:01): z 2D třeba Ori mělo 45 bodů, ze strategií měl nejvíc Starcraft 2, 30 bodů.
Obecně asi tyhle hry nepatří mezi žánry jež by lidé na DH preferovali jako své nejoblíbenější.
Jak jsem se ptal na vaše hry uplynulé dekády, tak odpovědělo 31 lidí, do žebříčků dali 156 her, a pořadí první desítky je následující (první místo dostalo 25 bodů, druhý 20, třetí 15, čtvrtý 10, pátý až desátý po pěti):

1) Witcher 3 - 360
2) Mass Effect 2 - 140
3) Life is Strange - 100
4-5) Kingdom Come: Deliverance - 85
4-5) Fallout: New Vegas - 85
6) Portal 2 - 80
7) The Talos Principle - 75
8-9) Red Dead Redemption 2 - 65
8-9) Dishonored - 65
10) Last of Us - 60
Já se přiznám, že mám už tak 3 měsíce rutinu. Zahrát si Messenger k dalšímu savu, potom zajedu dvě jízdy v Dirt Rally a když je víkend tak k tomu přidám hru do výzvy a případně jeden let v Everspace. Prostě jsem línější...

Co se týče obtížnosti, jsem spíš pro smooth průběh, většinou střední. Vyšší dám většinou jen když už hru znám. Práci mám celkem pohodovou, když je problém tak si hlavu vyčistím spíše filmem než hrou.
@Gordon (23.02.2020 10:36): Můžeš dát nějaký příklad příběhovky s nějakým jiným stylem hry? Nějak si pod tím nedokážu nic konkrétního představit :)

@Richmond (23.02.2020 10:49): Já jsem zjistil, že mám právě čas na hry jedině v pátek večer a jindy jen výjimečně. A v týdnu mě to moc nebaví, potřebuju se do toho prostě pořádně dostat, a to moc nejde, když vím, že ráno musím vstávat do práce :) Řekl bych, že u mě je to fakt hodně dáno tím, že už prostě nemám zdaleka tolik času a chuti do PC her (což je samozřejmě i dobře).

@S4TW (23.02.2020 11:27): @hanak_v_exilu (23.02.2020 11:41): Taky většinou nové hry hraju na normální obtížnost, jenom když už jí mám fakt "najetou", tak volím těžší (Deus Ex, Jedi Academy/Outcast atd.) A třeba Psychonauty jsem nikdy nedohrál do konce (Meat Cirkus), protože jsem na to neměl nervy.
Ale třeba u Starcraftu v singlu jedu pořád normal, což je hodně na pohodu. Když dám hard, tak už mívám problémy, a to mě nebaví... asi taky začínám lenivět.

@special_plan (23.02.2020 11:45): Nejsi nemocný, že ne? :) Já si teď dávám Dishonored 2 a tím, jak to hraju de facto 1x týdně, mi to trvá hodně dlouho dohrát. Ale aspoň se na to pak o to víc těším. A tento víkend mám shodou okolností úplně volný, tak to jsem včera pařil až hanba :)
@Gordon (23.02.2020 11:49): hele, jak kde, taky jsem hrál starší kousky, kde těžká obtížnost nebyla těžká a lehká byla sama o sobě masakr, ale většinou za to můžou herní mechaniky, které jsou dnes již přežité nebo na to nejsme jako hráči už moc zvyklý, aspoň já mám takový pocit a nemyslím si, že by dnes těžká obtížnost byla nějak lehčí než dřív...
@John Mirra (23.02.2020 10:13): U mě má práce vliv na to, že více tíhnu k FPS (odpočinek) a kratším hrám. Zaklínače 2 jsem třeba dohrál až po půlroční pauze jen díky tomu, že jsem teď kvůli koronaviru doma. Také si více vážím svého času, a pokud v prvních 1-2 hodinách vidím, že hra je nezajímavá či průměrná, tak už nedohrávám. Vyšší obtížnost mi nevadí, když je férová.
@John Mirra (23.02.2020 10:13): Já si dávám vždycky normalní obtížnost. Říkám si, že hra je na ni vyladěná. Jediné výjimky byly snad jenom Deus Ex, kde jdem hrál na tu nejtěžší, protože je to prý "normal". Ani hry které jsme dohrál víckrát nehraju na těžší. Maximálně zkouším nějaký netradiční postup, aby to nebylo tak jednoduché.
Já jsem takový zlatý střed, když hrou procházím jako nůž máslem, tak mě to nebaví, když je naopak moc těžká, tak jsem deprimovaný... řekněme, že většinou volím 3. nejtěžší ze 4. (pokud jsou, jinak střední obtížnost). Ale než obtížností, tak daleko víc trpím nějakým zásekem, který nemohu za Boha vyřešit, jako třeba otevřít nějaký dveře, kolem kterých jsem stokrát prošel a tak, na to hle jsem pořád tupej a přijde mi, že zkušenostmi se to moc nelepší :D
@John Mirra (23.02.2020 10:13): Nevypozoroval jsem tu relaci mezi prací a složitostí/jendoduchostí her. Ono je to u mě dáno i tím, že přes pracovní týden hry nehraju, od toho mám víkend. A co se obtížnosti, mám nejraději, pokud hra vůbec nenabízí žádnou volbu a je prostě jen jedna obtížnost, protože jinak mám tendece volit tu nejtěžší. Ono taky záleží na žánru...u plošinovek mám raději nižší obtížnost, abych nemusel tolik opakovat. U rpg a strategií to mám zase naopak, podvědomě chci, aby hra od hráče vyžadovala trochu víc než jen ovládání. Ale neznamená to automaticky, že hra s nižíší obtížností je špatná, když mě zaujme něčím jiným, tak to ani nepostřehnu :) A co se týče nechuti dostat se do nových her, tak pro mě to je naopak sváteční příležitost při rozehrání nové hry se nejdřív pořádně probrat manuálem (a pravidly u strategií) než se do hry pustím. U crpg pak přípravu zahrnuje i tvorba postavy (je fakt, že se to ale týká spíše těch starších rpg).
@John Mirra (23.02.2020 10:13): Mám něco podobného, s tím že davám přednost naopak složitým hrám, které jsou na dlouho a nechuť mám do rozjíždění příběhovek. To je ale spíš věkem, kdy se nějak podvědomě těmi hrami "usazuji". Celkem mě to štve, už ani do toho pirátění není chuť a řeknu si spíše, že počkám na velkou slevu a budu to mít alespoň ve stavu, ve kterém to má být.

Nevadí mi řešit problémy ve strategiích, naopak, bezvýchodná situace, která se tak jen tváří je to nejlepší, co tě ve strategii může potkat, spíše mě unavuje se soustřeďovat na příběh a pokaždé si zvykat na novej styl hry, které se u příběhovek střídají jak nic, né že bych měl s učením se ovladaní problém, ale jen mě to unavuje, když si pomyslím, že bych si zase mohl zahrát něco nového.
Tuhle jsem si vzpomněl na (myslím) nastavení obtížnosti u prvního Shadow warriora. Když si vyberete lehkou obtížnost, tak u popisu je napsané, že chápou, že po těžkém dni v práci chcete prostě být hrdina... nebo něco v tom smyslu.

Kdysi mi to přišlo takové divné, ale dnes to docela chápu :D Zjistil jsem, že čím víc v práci řeším záseků, průserů a věcí, které nejdou tak, jak by měly, tím víc mám rád hry, které plynule "odsýpají" a se kterými nemám problém. Prostě přestávám mít chuť cokoliv řešit ve hrách, učit se cokoliv nového. Naopak si pořád jedu to svoje, hlavně u her, které znám už v podstatě zpaměti, takže pro mě nejsou už moc výzva - ale mám ten pocit, že si to prostě dávám :) Do nové hry mi trvá čím dál déle se dostat a mám k tomu čím dál menší chuť.

Podobně jako to má možná Jumas se strategiemi, (ale to mě jenom tak napadlo, nevím jak to má doopravdy).

Má to někdo taky tak? :)
Funguje vám Uplay na Windows 7? Nebo už oficiálně ukončili podporu? Nedaří se mi přihlásit, přitom na Win 10 to jde bez problémů.
@Kwoky (19.02.2020 15:23): Já mám celej jeden HDD pojmenovaný "Hry" a sypu tam všechno co spadá do této kategorie a je mi zcela jedno skrz jakého klienta. :) Stejně k obsluze her používám pouze GOG 2.0 :)
Představuji vám své nové slovo: Boubeg
A co že znamená? Je to zkratka, mnemotechnická pomůcka:

B attle.net
O rigin
U play
B ethesda launcher
E pic
G og

Seznam herních klientů, kromě Steamu.
Jestli chcete doporučit jakože fakt dobrýho herního youtubera, tak se mrkněte na channel Rycon Roleplays.
Hrozně sympatický Novozélanďan, který hlasově roleplayuje hry jako Skyrim, Fallout, atd. A není to žádný cringe. Fakt má talent. Plus u stejných her dělá permadeath playthrough, kde vymyslí své postavě ve Skyrimu či Falloutu vlastní background, vede ji napříč namódovaným světem na nejvyšší obtížnost, přičemž jediná smrt rovná se trvalý konec. Někdy to je fakt dost napínavý. Je to fakt kvalitní content, rozhodně by si zasloužil daleko víc subů.
A i celkově jako člověk se zdá hrozně fajn. Vždycky mi lezli krkem herní youtubeři, kteří furt křičeli a byli zbytečně moc afektovaní. Rycon je mnohem víc vyrovnanější. :)
@Rapier (18.02.2020 21:46): Letecký simulátory asi těžko projdou (leda bys tam notně přispěl finančně pak můžeš jednou měsíčně vybírat hry) :) Ale minulej pátek dávali Colina, takže aspoň nějakej simulátor.
Na cocika jeho cestu vlakem po Indii jsem se díval: je to jiný druh cestopisu, než na co je člověk zvyklý z telky.
Jinak Agraela už dlouho nesleduji