Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

To jsou zas řeči, jako taky mě to úplně nebere, protože, ač jsem tedy už skoro opustil vlastnictví her ve fyzické variantě, tak i “vlastnictví” her např. na steamu má slušnou hodnotu a můžu tak s větším klidem sbírat jiné věci ve fyzickém světě ;) I kdyby si streamování her zabralo za 10-20 let třeba třetinu trhu, tak co. Stejně se budou hrát hry na PC, konzolích atd. Když bude zážitek ze hry technicky a pocitově stejný, tak je to celkem jedno. Ale nezapomeňte, knihy nezmizely ani vynálezem knihtisku, ani internetu, jen to znamenalo víc možností pro uživatele, u her to bude stejný.
@BUMTARATA (06.03.2020 10:30): Hmm, podobne veci jsem casto v praci slychaval pred a po roce 2000. Ale slo o digitalni distribuci a zanik big krabicovek na PC. Mno a stalo se pomerne rychle :) hehe, tenkrat vysla baldurs gate na DVD a nikdo si to nekoupil pac skoro nikdo nemel DVD mechaniku. Plno lidi si tukalo na celo ze to je nesmysl :)
Ale tak rychle pripojeni muze byt skutecne problem, pokud nekdo nevymysli neco s cim to bude dostupne vsude a kvalitne, coz se klidne stat muze. Stejne jako pomerne rychle zamorily planetu mobilni telefony, pred 30ti lety utopie.
@BUMTARATA (06.03.2020 10:30): Souhlasím, že internet je velký limit. Přesto mi to dělá také vrásky. Streamování filmů a hudby se také rozšiřuje pěkně rychle a to přesto že kvalitu nepovažuji za dostatečnou.
@Charllize (06.03.2020 09:42): Nebyl bych tak pesimistický. Streamovací služby se chtějí nacpat do škatulky „nemusíš se o nic starat, zapneš a hraješ“, to ale už dávno platí pro konzole, které navíc můžeš distribuovat po celém světě. Rychlý a stabilní internet nutný pro streamování se netýká ani půlky světa a ještě pěkně dlooouho nebude. Takže bych se nebál, že by se staří dobří kapitalisté vzdali příležitostí. Kompaktní hraní bez (rychlého a stabilního) internetu v podobě konzolí tu bude ještě hooodně dlouho (troufnu si říct, že vlastně nikdy nezmizí).
Já si nemůžu pomoct ale u Quake 2 RTX jsem ten imput lag cejtil naprosto jasně. Ani 60 to neběželo. Nicméně hratelný to bylo v pohodě. Asssains Creed Unity z Uplay se trhal jak kráva.

O víkendu to ještě prubnu víc, ale moje dojmy z toho rozhodně nejsou úplně pozitivní. Śkoda, že to nebere Kingdom Come z Epicu.
Brzy nebude treba vykonny hardware pro kavalitni hrani. A kratce po tom uz nebudou potreba ani ty hry tak jak je zname. Zmeni se to v nejaky internetovy bazmek ovlivnovany v realnem case.
Nastesti mam nasysleno her i konzoli, tak mi to je u prdele, ale budoucnost hrani bude srajda, to je jisty. ony si ty spolecnosti tu totalni kontrolu nakonec vydupou, za nase penize.
@Gordon (06.03.2020 00:29): Hrál jsem to na 55" plazmě a koukal na to z dvou a půl metrů a nebyl tam pozorovatelnej rozdíl. Žádnej viditelnej kompresní artefakt. Možná kdybych to měl side by side a studoval to po pixelech. High end grafiku mám od toho, abych mohl hrát ve vyšších rozlišeních a detailech, tam je samozřejmě rozdíl oproti GFN nebo konzolím propastnej.
Jsem teď půl hodiny hrál na zkoušku Kingdom Come přes Geforce Now, a...wow. Jakkoliv mám se streamingem filozoficky problém (další eroze vlastnictví, nemožnost modifikací..), tak musím uznat, že jim to fakt šlape. Prakticky jsem neviděl jedinej kompresní artefakt, vypadalo to jak nativ. Dal jsem tam 1080p na high preset a drželo to téměř stabilních 60fps. Input lag tam je znát, ale není tak velkej aby se to s ním nedalo celkem v klidu hrát. Je to tam rozhodně mnohem lepší zážitek než na konzolích. Dovedu si představit, že to bude spousta lidí využívat..a dřív nebo později to bude bohužel dominant.
tak ony některý ty hry tady můžou schytat špatný hodnocení z mnoha důvodů, ale pořád v nich může být něco, pro co je stojí za to zahrát. Třeba ty důvody můžou být strašná grafika nebo extrémní krátkost. Taky nemám problém zahrát cokoliv. A taky nemám problém zkouknout leccos, ale záleží na žánru. 30% drama bych nedal :-)
Já mám na čsfd hned několik oblíbených filmů s nízkým hodnocením. Třeba Street Fighter: Poslední boj (33%) a Dobrodružství Žraločáka a Lávovky(20%) jsou boží filmy. Docela se mi líbila i Saxána a Lexikon kouzel (16%) a Kněžna Libuše (17%).
@S4TW (05.03.2020 15:26): No právě takhle bych to taky čekal. Jenže to mám prostě jinak. Lámu si hlavu, proč to tak je. Napadly mě zatím jen dvě možnosti.

ČSFD je masovější a tím to hodnocení trochu lépe vypovídající. Na DH může být nízké hodnocení prostě jen statistickou chybou.
Nebo jsem na hry trochu "úchyl".
@Kwoky (05.03.2020 15:14): no, 40% u hry mě asi odradí... řekl bych, že pokud to není pod 70% tak v pohodě... mezi 60-70% zvažuji podle zaměření a žánru... pod 60% už se tomu nejspíš vyhnu :-)
Zajímavé... Když na DH vidím hodnocení hry 40 %, tak mě to neodradí a klidně bych si ji zkusil. Zatímco když narazím na to samé hodnocení na ČSFD, ani by mě nenapadlo na takový film koukat.
@Gordon (03.03.2020 23:15): Já to zase považuji za vlídnou ukázku toho, jak se ty dva pojmy stírají. Ačkoliv je to druhotné, hry v době, když vyšel Half-Life a vybudoval si kolem sebe oddanou fanouškovskou základnu, nebyly průmyslem, jakým jsou dnes.
@jvempire (03.03.2020 21:36): jako chápu, že každý to ma položené trochu jinak. Ostatně proto mě vždycky zajímají hodnocení, kdy někdo nějakou hru hodnotí naprosto odlišně než většina - často Ti ten člověk dokáže odhalit nějaký detail, proč ta hra stojí za víc než vypadá.

Ale pokud to je něco, co za vyzkoušení rozhodně stojí - kdlině i jednohubka založená na jediném nápadu, ostatně myslím, že skvělým příkladem je The Plan - pak hodnotím poměrně vysoko. Právě proto, že je to hodně muziky za málo peněz/času.
@Kunick (03.03.2020 21:28): Ono to strašně záleží na hře. Já třeba nízko hodnotil Computer, Open That Door!. Je to krátká hříčka s omezenou znovuhratelností. Ale přesto je to fajn nápad, 2-3 pokusy opravdu pobaví a rozhodně podle mě stojí za vyzkoušení. Ale proti většině toho co jsem hrál to prostě na nějakých 60-70% není.

Tyhle hlediska jsou strašně individuální. Každý má jiný pohled a celkové hodnocení je tak jen silně orientační.
@jvempire (03.03.2020 14:41): no já beru 50% jako hranici doporučení. Ale třeba asi nikdy bych nemohl dát hře 0 % - to totiž interpretuju, že by byla hra která by nefungovala jak po herní stránce, tak po technické stránce - ergo bych ji nemohl ani spustit a tudíž zodpovědně hodnotit :D
@hanak_v_exilu (03.03.2020 12:06): Za předmět kultu považuji to, čemu se dostává skupinou určitého rozsahu uctívání a nekritického přijetí. Tohle dělení mi nepřipadá příliš užitečné. Pythagorejci, jejichž vliv nejen na několik generací byl nedozírný, byly exemplární sektou, v níž autorita zakladatele a axiomatických pouček nesměla být za žádnou cenu zpochybňována.
@rikuhahl (03.03.2020 14:32): Tak ono záleží jak kdo hodnotí. Osobně sice třeba beru v potaz nějaké objektivnější hledisko, ale 10% (moje minimum) jsem dal nejhorší hře kterou jsem hrál. Bez ohledu na to, že jsou možná horší věci které hrát nebudu. Dal jsem třeba 40% hrám, které bych s klidem doporučil a třeba si je i znovu prošel. 50% jsem dal i povedeným kouskům, které ale podle mě ničím nevybočují.
@Dan9K (03.03.2020 13:59): hlavně u her je podstatný hledisko strávený čas, blbej film člověk nějak zvládne, protože trvá jen 90 minut a je možný ho mít i jen jako kulisu, nebo na něj koukat např. úplně opilý (kdy se člověk vlastně mentálně trochu přiblíží tý stupiditě) :) Ale hra vyžaduje interakci, takže by člověk měl být schopen a ochoten vnímat a herní doba je taky většinou delší, takže vybírání je potřeba. Kniha je na tom podobně, když je divná už na začátku, tak je velká pravděpodobnost, že to nemá smysl číst, a o časové investici tu ani nemluvím, to může být v podobných řádech jako u her.

Z toho plyne, že není v zájmu většiny hráčů hrát “všechno”, ale vybrat si kvalitu, nebo to, co hráče baví.
Takže i to hodnocení těžko může obsáhnout “spravedlivě” celou škálu.
Taky mě dřív štvalo, že je průměr 70%, ale je to prostě logický důsledek toho, že si ty věci přecijen vybíráme. Takže 70% je průměr toho, co hrajeme (vidíme, čteme atd.), ale kdyby každý z nás znal a hodnotil úplně všechno, tak by to podle mě okolo těch 50% bylo. Těch 70% je vlastně důkazem toho, že i když si vybíráme to průměrně lepší, víme, kde je ten skutečný průměr.
@hanak_v_exilu (03.03.2020 12:06): Ano, proto sem dávám tu anglickou část wikipedie. Ono už by jazykově mohlo napovídat, že kulty neboli sekty bývají zpravidla menšinové, spíše v ústraní, často dokonce úmyslně se vymezující proti většině...:))
@Gordon (03.03.2020 11:30): Jo, to je náš problém, že používáme slova kultovní a generační jako synonyma. Kult je něco co hodně zasáhlo menší skupinu a zbytek společnosti to buď vůbec nezná, nebo mu to nic neříká. Generační věc je taková, která svého času zasáhla úplně všechny členy cílové skupiny, nebo alespoň velkou většinu a zbytek to alespoň zná. Co z toho je podle tebe Half-Life?
@Shoggot (03.03.2020 11:21): Já to chápu tak, že tou malou skupinou se naráží právě na skupinu tryharderů, kterým to právě ovlivnilo třeba i ten život (modeři a srdcaři) A to HL právě má, ono je dost pochybné taky určit to, čím se myslí malá skupina, pět lidí, padesát, pětset, pět tisíc? Ta anglická definice je neurčitá.

rozhodně bych ale netvrdil, že něco není kultovní, když to má skalní fanošuky napříč světem.
@Gordon (03.03.2020 10:22): A teď si dáme anglickou wikipedii:

"A film, book, musical artist, television series or video game, among other things, is said to have a cult following when it has a small but very passionate fanbase. A common component of cult followings is the emotional attachment the fans have to the object of the cult following, often identifying themselves and other fans as members of a community. Cult followings are also commonly associated with niche markets. Cult media are often associated with underground culture, and are considered too eccentric or subversive to be appreciated by the general public or to be commercially successful."

Má to více významů. Já osobně bych pro Half-Life použil, že je nezpochybnitelný milník videoher.
@hanak_v_exilu (03.03.2020 10:17): Tak si dáme definici z wiki: který svým významem ovlivnil část populace nebo umění, které jej uctívá[1]. Obvykle jde o film, který má početnou skupinu obdivovatelů, čímž si udržuje svou hodnotu, která je stálá.[2]
@hanak_v_exilu (03.03.2020 10:17): to je nějaká definice? Proč malou? Nemůže mít velkou? Já bych řekl, že zrovna Half-Life má totiž velkou část obdivovatelů a já osobně bych ho rozhodně za kultovní označil, navíc pomohl definovat celý žánr a hraní jako takové...

teď jsem četl definice kultovní film a tam naopak píší velkou část obdivovatelů... tak kde je pravda? A co na to Jan Tleskač?
@S4TW (03.03.2020 10:06): Tak tady se to naštěstí dalo do pořádku a i kdyby ne, těch cca 10 her bych si tam hravě brzy doplnil. U takovýchto kontaktů je to bez zálohování celkem problém.
@Chuck (03.03.2020 09:58): ne, že by to s tím nějak souviselo, ale mě se 2x stalo, že se mi z ničeho nic smazaly všechny kontakty na ICQ (ano, ještě v době kamenné), dodnes netuším proč a svého času mě to hodně mrzelo, jelikož jsem tam byl v kontaktu s dost fajn lidma, se kterýma jsem tehdá hodně pařil CoD 1 a na které jsem už nikdy kontakt nezískal :(
Samozrejme, ze to je kultovni fps, o tom snad nikdo z nas nemuze pochybovat, jestli je to hra, ktera musi bavit kazdeho, to je samozrejme vec druha... ja treba film 2000: Vesmirna oddysea vubec nedavam, ale neodvazil bych se popirat, ze se jedna o kultovku...