Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

Celkem to dává smysl. Ty lidi, co baví přidávat, třeba nebaví psát popisky. A ty, co baví psát popisky, nebaví vyhledávat data vydání a platformy. Současní přidavače baví obojí, jsou průnikem obou množin a nebo prostě jsou nuceni dělat něco, co je nebaví. U mě asi u dvou her přišla výtka, že popis je moc stručný. No tak jsem se na to vykašlal a visí mi to konceptech dodnes.
Upřímně nechci se navážet do VIP a jsou tu někteří kteří opravdu schvalují aktivně: viz Raisen, Tahriel, Ronik (omluva pokud jsem někoho opomněl a Tahrielův nick mam asi blbe a mozna si ho i s nekym pletu :D) ale je tu zase hodně kteří to mají na háku a pak tu jsou docela velké prodlevy, jeste i kvuli tomu ze nekteri uzivatele delaji strohé překlady popisů her z webů a to VIPka taky zaměstná a nedivím se že pak není chuť ani energie na další schvalování.

Proto kdyby popisky nebyli nutností, tak si myslím že by nejen byla větší chuť přidávat hry, rychleji je schvalovat a navíc se tu i najdou tací které bude dodatečné doplňování popisů bavit. Proto si myslím že by to byl dobrý krok :D
@Pluto (12.04.2020 15:02): Já se přidávám k tomu že bych možnost přidat bez popisku ocenil. Kolikrát dohraju hru, chci k ní dát hodnocení a... Není tady. Přidat hru je -- až na popisek -- otázka dvou minut. Ale napsat popisek chvíli trvá a je to za hranou toho, co "mám čas udělat teď". A nakonec to skončí tak že hru nepřidám, protože na to zapomenu. *shrug*

Jakožto uživatel bych mnohem více ocenil, aby tady hra byla bez popisku, než aby tu nebyla vůbec a nemohl bych ji vůbec ohodnotit. Stejně videa/odkazy/zajímavosti se přidávají zpětně a jsou tu, popisky by taky byly.
@Pluto (12.04.2020 15:02): To je samozrejme pravda, ze by plno her zustalo bez popisku. Ale kdyz tady ta hra neni vubec, stejne se musis podivat jinam oc jde, pripadne o plno hrach ani nevis ze existuji Takze u hry bez popisku by ses taky podival jinam, ale mohl bys diskutovat a hodnotit. Navic, diskuze, videa a komentare by to zcasti vynahradily, ten chybejici popisek. Jinak samo hra s popiskem je lepsi, to popirat nechci.
@Charllize (12.04.2020 14:52): Přidávat hry bez popisku, vznikla by z toho brzy anarchie, kde by byl akorát název hry a možná ještě platformy a datum vydání. Jakmile by šlo přidat hru bez popisku, objevila by se jich spousta, kde by pak ten popisek už nikdo nepřidal. Já jsem raději pro kvalitu než kvantitu.
@Starletka (12.04.2020 14:30): Já osobně čerpám informace o hře zejména tady. Na Steamu a jemu podobných popisy vůbec nečtu a než bych se z recenze dočetla, o čem hra je, tak se raději podívám na popis zde.
Mě by třeba zajímalo, jestli ty popisky vůbec někdo čte :D Hlavně kdyby nebylo popisků, tak je tady přidaných tak 2x víc her.
@Crash OK, nemám absolutní tušení jak jsem celou tuhle lištu mohl přehlédnout. Možná mě iDNES už vycvičil všechny lišty ignorovat. Ano, fakt to tam máte stejně jak na StackOverflow, omlouvám se.

(Ale ten bug se smajlíky fakt existuje. Zkuste si to, vložte do diskuse (na windows přes Win+.) unicodové emoji a příspěvek se v tom místě utne.)
@Popcorn (12.04.2020 13:41): Tak zrovna ty popisky na ČSFD od distributorů jsou prakticky o ničem, protože jsou to jen oslavné věty mnohdy nedávající o daném díle rozumné informace. Radši si přečtu popis, o čem hra je, popsaný vlastními slovy někým, kdo ji hrál nebo se o ni aspoň zajímá.
@Popcorn (12.04.2020 12:41): Jakto, že si nenašel žádný guideline při přidávání popisu? Vždyť, když se dostaneš na tvorbu popisu, tak to tam po pravé straně máš napsaný. Cituji:

Popis hry by měl být nezaujatý text o hře bez spojení jako "nejlepší hra všech dob" a podobně. Měl by obsahovat obecné informace o hře, popis základních herních principů a popřípadě nastíněný příběh.

Popis hry musí obsahovat diakritiku.

Optimální délka popisku činí 2-3 odstavce (každý jen o několika větách). Pro lepší představu, jak by měl popisek vypadat, se podívejte na popisky u známějších her.

Není dovoleno popis přebírat z jiných stránek a není možno použít oficiální text distributora, který často není zcela objektivní. Základní informace o hře potřebné pro tvorbu vlastního textu najdete na oficiálních stránkách hry, Wikipedii a dalších informačních zdrojích (Mobygames).

Pokud jsou v popisu zmíněny jiné hry, které zde své profily už mají, vytvořte z jejich názvů odkazy.

Externí odkazy by se naopak měly objevovat minimálně – například pro vysvětlení zkratky žánru
WTF, usekl se mi kus komentáře počínaje smajlíkem :O To se tady nesmí?

Kus co chybí byl cca že mi můžete jít rovnou zamítnout GYLT, protože jsem tam použil překlad popisku distributora. A taky to, že by se mi líbilo mít sepsané guidelines u přidávání popisku, jak to má StackOverflow u nové otázky/odpovědi.
@Bursoft Teaser jsem myslel textový. "Ponořte se do světa magie a kouzel", "Nechte se unést na vlnách fantasie" prostě text tohoto typu, více lyrický než popisný. Distributoři totiž takové texty často používají.

@Fritol @rihuhahl Pokud je to z hlavy přispěvatele, jak se zajišťuje "nestrannost" u popisků? To bych čekal ještě víc, že budou nějaké oficiální a poměrně striktní guidelines -- a ne že to bude "o citu". Třeba na ČSFD je v tom místě naopak prakticky vždy text distributora.

Pokud se překlad anglického textu nesmí, tak jsem vinen.
@Popcorn (12.04.2020 12:41): nejlepší způsob je kouknout na profily her, které dobře znáš a inspirovat se. Texty distributora nepoužívej, často jsou plné vzletných, nebo bombastických informací a nemusí tvrdit úplnou pravdu. Popisek by měla být tvoje práce, kdy popíšeš o čem hra je (bez spoilerů), nastíníš mechaniku a přidáš nějaké další informace. Ideální popisek neexistuje, ale já osobně jeho délku vidím na asi 3 odstavce, kde se dozvím o co jde, co budu ve hře dělat a co je například unikátní oproti jiným hrám. Pokud hra ještě nevyšla, tak se také vyvarovat budoucímu času a formulacím vývojáři slibují, ve hře možná bude... Každopádně každý popisek je individuální a záleží na dané hře, těžko ale projde popisek o 2 větách a zněním “tahle hra je nejlepší, protože nabízí hráči volnost...”
@Popcorn (12.04.2020 12:41): Do popisu patří popis hry samotné, tedy příběh (pokud má) a popis hratelnosti (žánry jsou obecné, je dobré je třeba rozvést. Například pokud jde o akci, tak zda je top down, 2D apod., co ve hře hraje prim, co v ní na hráče čeká, na jakých mechanikách stojí...)

Popisky by však měly být z tvé hlavy. Můžeš si samozřejmě přečíst něco o hře jinde, ale výsledný popisek pak musíš zformovat do svých slov. Také se vyvaruj doslovnému překládání anglických popisků, poznáme to. Zmínka kde hra vznikla může být, případné ocenění patří do zajímavosti pak. Také by měl být popis neutrální. Neměl bys v něm tedy zmiňovat své pocity ze hry nebo pocity recenzentů. A oficiální texty distributora tam též nemají co dělat.

Pro příklad třeba nějaké moje návrhy. Pokud má hra příběh tak nějak takhle: Nowhere

A pokud ne, tak stačí takhle: Empire Fighter 3D

Jestli si nic nepřidával ještě, tak prostě něco sepiš a moderátoři se ti na to mrknou a upraví/poradí tak, abys měl představu do budoucna.
@Popcorn (12.04.2020 12:41): Svými slovy pospat, o čem ta hra je a její mechaniky. Samozřejmě se vyhnout spoilerům. Teaser se potom může vložit do videí, jako jiné zajímavosti (HW nároky, nějaké špeky z vývoje, prodej atd..).
Ahoj lidé, mám vskutku obecný dotaz. Do FAQ a Nápovědy jsem koukal, a i když se mi tomu moc nechce věřit, tak jsem k tomu nic neobjevil.

Když přidávám novou hru, tak všechna pole jsou vskutku jasná -- k žánru je dokonce v nápovědě návod -- ale nějaké guidelines co se týče popisku hry jsem nenašel. Co přesně je účel tohoto textu? Co tam patří? Teaser text od distributora, co navnadí ke hraní? Text vlastní invence popisující herní mechaniky a atmosféru/příběh? Detaily typu "hra vznikla na game jamu" nebo "hra vyhrála ocenění XY"? Jaký je doporučený rozsah?

Pokusil jsem se to vyzkoumat z už vydaných her, ale nejsem z toho moc moudrý.
Já nezvládám naklikávat ani rozehrané, natož dohrané hry, či nějakou svou sbírku. Natož to úsilí věnovat evidenci přečtených komentářů. Zbytečné byrokracie máme dost v práci! :D
@Rapier (12.04.2020 11:15): Zajímalo by mě, jak zjišťujete, že vaše komentáře někdo čte (jak se tu objevují různé podobné příspěvky)? Uniká mi nějaká statistika nebo všichni soudí jen podle plusek?
@Crash (12.04.2020 11:08): ano nasbíral. Myslel jsem to tak, že obecně moc lidí komentáře k simulátorům nečte, protože tyhle hry nehrají nebo je nezajímají. Většina hraje akce všeho druhu, RPG a možná ještě tak strategie.

Jinak souhlas psaní komentářů není snadné a ne vždy se do toho člověku chce. :)
@Rapier (12.04.2020 10:54): Ale nepovídej, těch deset plusek si nasbíral i u všech svých komentářů k simulátorům. Spíš je to o psaní těch komentářů. Ne vždy se do toho člověku chce.
No jo to se Vám ty bodíky lehce sbírají jak píšete o causal oblíbených hrách. Zkuste si schválně vybrat jiný žánr. :)
Mě také potěšilo, že mi lidé více čtou a hodnotí starší komentáře. Člověk pak nemá pocit, že po pár letech zapadnou a čtou se jen nové. :) Imho zrovna pro "traffic" na DH je karanténa asi dobrá. :)
Moc děkuji všem nejmenovaným za můj nečekaný a téměř zázračný posun! ;-)
Páni. Tolik plusek a hned 4 opakované achievementy? To bych měla škemrat o body častěji :DD