Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@Red (30.04.2020 21:26): Vychválil je do nebes!

Btw čím více se na ten jeho článek koukám, tím větší mám pochybnosti, zda se opravdu všemu tam zmiňovanému dá říkat "dungeon". Ten Ocean Hotel je přece jen... No, hotel. :) Ale má to hodně volně nadefinované. Takže samozřejmě jeho věc, co si tam pak dá.
Ve twitteru myslím zmiňoval, že článek ho napadl při překreslování nejzajímavějšího dungeonu v Oblivionu...jak vypadá ten?
@Richmond (30.04.2020 18:38): Potesila me zminka o Kaguragawa District (Generation Xth: Code Hazard). Pred nejakym casem jsem mapu toho dungeonu dal taky dokupy a nekam to sem daval, s tim ze mi to prijde super :)
A ma tam vic dungeonu o kterych si taky myslim uz delsi dobu ze maji takzvane co rict. Daggerfall nebo Shurgeon castle. Skoda ze nezaradil Underground Cavern z Mary Skelter, je to taky svym zpusobem exemplarni priklad. Mapa 100x100 policek se jen tak nevidi. Navic pospojovana zeleznici a castma pres ktere jde prejit jen balancovanim na lane:)
Zakladatel crpg booku sepsal zajímavý článek o designu levelů v dungeonech - What makes a good RPG dungeon. Komentuje tam i Wizardry IV. Předpokládám, že ty mapy v článku uvedené zkopčil (škoda že ne ode mě!), takže jen odhaduje, kolik úsilí to stálo, ale i přes všechny ty šílené strasti s tím spojené musím smeknout před designem některých map (tu nejšílenější ale Felippe neuvádí). Z článku vyšla skvěle i Ultima Underwordl (což je ale logické).
Ahoj,
je tu někdo, kdo by měl zájem o co-op ve Far Cry 5? Sháním parťáka. Můj nick je michalkubelka11.
@JohnCZ (26.04.2020 15:43): Ta hra kdyz vysla tak byla moc pekna. Jo postava se pri pohybu tak jako vali kupredu a divne se ji u toho hybaji nohy, ale vetsina ukolu byla typicky Larian, vzasade to same v bledemodrem co predvadi oslavovana Original Sin. Taky featura se ctenim myslenek NPC byla v te dobe jeste pomerne neokoukana a kolikrat vedla k zajimavym vecem. Drak me spis sral, na rozdil od Friti, ale vyuziti tam mel.
Osobne bych byl radsi kdyby Lariani pokracovali timhle smerem nez to, ze se vratily k izometrii.
@Fritol (26.04.2020 15:45): To zní dobře, obecně mám radši ukecané hry než zaměřené na stereotypní souboje. A kolikrát jsem si u RPGček řikal, že bych radši bloumal po centrálním hubu a do divočiny kydlit potvory se vůbec vydávat nemusel. Docela bych ocenil nějakou hru podobnou Daemonice, která sice vypadala jako diablovka, ale byla to story-driven adventura s pár souboji za celou hru.
@JohnCZ (26.04.2020 15:43): Je fakt, že se tam docela snadno dalo "zabloudit" do lokací, kde tě hra prostě nechtěla ještě mít. Taky se mi stalo, že jsem na začátku vběhl k té věži a všude byli silně overpowered nepřátelé tak jsem si říkal že to je nějaké těžké... Ale tak to byla čistě moje chyba.

Ona vůbec ta první lokace kdes neměl dračí formu ještě byla nejhorší imo. Pak to začalo být pořádně zábavné až v těch dalších. Škoda žes nevydržel, je to fakt pěkná hra. Kor to DLC by tě imo bavilo, vesměs chodíš po městě a vykecáváš.
@Fritol (26.04.2020 15:32): K drakovi jsem ani nedošel. Pamatuju si z toho nějaké velké louky, kde všude postávali docela silní nepřátelé a já u toho soubojáku fakt děsně trpěl. Je to už tak 7 let, co jsem to zkoušel hrát, takže bych třeba dneska mluvil jinak a hrál to jinak. Ale s ohledem na mou nelibost vůči gamebryo enginu to už nebudu raději pokoušet.

@Charllize (26.04.2020 15:41): Říkám, já se daleko nedostal, takže to třeba hodnotím unáhleně. Odehrál jsem asi 5 hodin, prošel se po loukách, prolezl pár jeskyní a přišlo mi to obsahově natolik naředěné, že jsem to vzdal. Na Divine Divinity se mi právě líbilo, že tam bylo dost adventurně laděných questů a bylo to na diablovku místy hodně ukecané. Podobný pocit jsem měl i z Divinity: Original Sin. Ale Divinity II mi moc nesedlo. Ale těžko říct, třeba jsem to vzdal brzy.
@Fritol (26.04.2020 15:32): Divinity II je uplne normalni regulerni akcni rpg. A v datadisku je tech boju minimum, a valna vetsina ukolu tam je nebojoveho charakteru. S MMO to nema spolecne nic. Teda pro cloveka ktere nejake poradne hral :)
U Divine Divinity si spíš vzpomínám na to peklo na konci, kde jsem to zalomil a radši se na to dodíval na Youtube. Ale jinak to byla hodně fajn diablovka, dost možná jedna z nejzábavnějších, co jsem hrál, protože byla obsahově a na exploring dost bohatá a ukecaná a to já rád.

Divinity II jsem vypnul po pár hodinách. Tyhle prkenné offline MMO s hordami nepřátel nejsou moc pro mě.
@Tulareanus (26.04.2020 13:41): Ja to mel presne naopak, byl jsem z toho dungeonu nadseny, ale v tom hraje roli moje kobkarska natura. Ale reakci jako je tvoje jsme uz cetl a slysel vicero, a obecne to je mozna jeden duvodu proc ta hra zapadla uz v dobe kdy vysla.
Mimochodem v Beyond Divinity jsou battlefieldy kde se takove dungeony generuji jeden za druhym, ale je to cele nepovinne, a co jsem jich par prosel tak celkem i beze smyslu.
@Charllize (26.04.2020 13:36): Tak tie kanály si človek už môže dávkovať, ja som mal asi šťastie aj v tom, že som tam išiel celkom silný, tak to išlo rýchlejšie. Ten prvý dungeon je fakt nevhodný na začiatok hry svojou dĺžkou a je to aj najnezaujímavejšia lokácia a to môže ľudí odradiť (mňa to skoro odradilo) + hráč nemôže vlastne ísť nikam inde.
Vynechavat Divine Divinity by bylo skoda, ma dobrou hratelnost a je zajimava. Ale uz dost stara.



@Tulareanus (26.04.2020 12:17): Zapomel jsi na kanaly pod mestem, ty muzou byt pro nekoho jeste horsi nez ten prvni dungeon pod vesnici, ktery je sice trosku vetsi a ne moc komplikovany. I kdyz ten prvni dungeon me tenkrat prekvapil taky, clovek na zacatku takovou vec moc neceka:)
@PRIVATE MARTIN (26.04.2020 11:36): Ak chceš hrať prvé Divine Divinity, tak rátaj s tým, že je to Diablovka s otvorenejším svetom a viac questami a občas dialógmi a mestečkami. Nie je to zlé, len treba stráviť úvodný dungeon, ktorý nechápem ako im ako dizajnérom prešiel, lebo je to najhoršia časť hry, ma niekoľko podlaží a je zbytočne natiahnutý, ale hneď ako ho prejdeš, sa ti otvorí svet a máš už možnosti a ďalšie miesta nie sú ani z polovice tak natiahnuté.
Inak ja by som odporučil Jade Empire, nie je to ani extra krátke, ani dlhé, má to na pomery pc hier neopozerané prostredie, je tam veľa príbehu, boj je pomerne akčný, nie príliš kompikovaný a celkom to odsýpa. Prípadne, ak by si bol čírou náhodou v karanténe, tak je čas na The Witcher 3: Wild Hunt. :)
@JohnCZ (26.04.2020 10:49): Vidíš, Veneticu prirovnávali k Fable, to bude ono. Ale aj Enslaved mám na pláne, to bude skôr rúbačka než RPG, či? Nie že by mi to vadilo, rúbanie sú chvíle moje najkrajšie... hneď po strieľaní. :D

@Red (26.04.2020 11:18): To si dám, ale predtým sa musím dokopať k jednotke a bojím sa, že bude nudná a zdĺhavá a úplne ma odradí. :D

@Zx Atari 500 (25.04.2020 22:01): To je dobrý nápad, len neviem či to pôjde pod desinami.
@Red (22.04.2020 16:59): Jo, soud byl ze základní hry parádní. MotB mě btw bavil o něco méně. Ale obecně je více ceněný. Stran ovládání... Ten hrozný engine se naopak cení, to je totiž oldschool! :)
@Jab (22.04.2020 16:40): Můj hlavní dojem ze hry bylo neustálý zápasení, aby postavy dělaly to, co chci. Možná jsem měl nějakou smůlu a haprovaly mi nějak scripty, každopádně jsem to dohrál a nechal bejt s tím, že to třeba někdy zkusím znovu. Myslím že datadisky byly docela ceněný. Jo a vzpomínám si na soud, ten byl parádní.
[neexistující příspěvek]: Myslíš editor nebo hru? Dvojku jsem hrál až delší čas po vydání, už se mi nechtělo nic tvořit, možná jsem ten editor zapnul, ale nemám na to už žádný vzpomínky.
Mě taky Grimrock nebavil, ale to asi nepřekvapí:)

Ale když už byla řeč o Neverwinteru, tak tam jsem strávil tvořením asi pětinásobek hraní a ty moje výtvory mě taky nebavilo hrát, to je naprosto normální. Bavilo mě tvořit, hrát mě bavilo spíš výtvory jiných, i když byly povětšinou, ve vší skromnosti, horší než moje.

Teď hraju fanouškovskou tvorbu u Shadowrun: Hong Kong a super.
Ja kdysi v editoru grimrocku jeden mensi dungeon udelal, ale pak jsme zjistil ze chci dungeony hrat a ne je tvorit. protoze jaksi to co jsem udelal me pak nebavilo hrat, protoze jsem vedel uplne vsechno. Taky me tam stvaly ty omezene moznosti zakladu editoru, proste to ze at clovek delal co chtel, udelal vzasade dalsi, zrejme horsi Grimmrock. Jinak vzasade to mam jak Ringo, moc me ta hra nebavila. Jako docela dobre, ale jak uz jsem psal, nemam moc rad tyhle Pac-man dungeony. Samozrejme nic proti klasikam jako DM a podobne, ale jsem spis na tahove dungeony, pripadne hybridy jako pozdejsi MM.
Btw ten Original Sin 2 má leckdy více přístupů, jak něco vyřešit a nechává to na hráči. Tzn. jak se někam/přes něco dostat atp. I jsem psal, že by to mohlo chytnout hráče starších RPG. Doporučuji to vyzkoušet. Imho to má slušnou šanci vás chytit a nepustit. Ale ty uvedené možnosti jsou spíše "bezzákysové". Tzn možná vás pomlátí, když zvolíte cestu přes malou armádu, ale je vždy zřejmé, že jsou i cesty další a není zase až tak obtížné je najít.