RPG
@Naginata (06.05.2020 20:01): Nah. TLDR. ;)
@Tulareanus (06.05.2020 18:25): Heh tahle věková statistika imo sedí i dost na uživatele DH(u nás je o dost méně hráček teda). Prostě lidi v devadesátkách na tom vyrostli a nechtěj se toho vzdát :)
@SilentWolf (06.05.2020 17:21): V Japonsku jsi v tomhle věku už vyřízený. Po dvacítce má být člověk hotový a jen se ubírat po cestě, kterou jako mladistvý zvolil. V životě lidí to představuje jeden z mála výrazných mezníků, v němž se dostává ke slovu hledání a s ním spjatá svoboda, proto jsou hrdinové téměř vždy v tomhle věku.
@Tulareanus (06.05.2020 18:25): Ja vychazim z toho co jsem pred casem cetl pri projizdeni ruznych japonskych webu o hrach. A to ze prumerny vek hrace v japonsku je o deset let nizsi nez na zapade. Nikde jsme nepsal o rozmezi veku ani nic takoveho. navic to je stejne nejake podivne co ukazujes. prvni skupina 10 let rozdil a druha 15 let :)
@Charllize (06.05.2020 18:06): No evidentne to tak s tými vekovými kategóriami také dramatické nie je:
muži veku 10-20 sú len 10% hráčskej obce v Japonsku
21-35 27%
36-50 17%
https://newzoo.com/insights/infographics/the-japanese-gamer-2017/
muži veku 10-20 sú len 10% hráčskej obce v Japonsku
21-35 27%
36-50 17%
https://newzoo.com/insights/infographics/the-japanese-gamer-2017/
Taky to je tim ze v japonsku je prumerna majorita hracu mladsi nez ta zapadni a cela ta jrpg herni masinerie tam pochazi hlavne z konzoli/anime a proste z veci pro teen publikum. Na zapade je rpg hodne priklestene spis k deskovkam a kniham, (DaD, Tolkein) a to vekove rozpeti tam je o dost vetsi a vychazi z rekneme vice serioznich zdroju. K pochopeni to chce mit dost hernich zkusenosti na obou stranach aby si clovek dokazal aspon trochu porovnat jak treba funguje stejna vec v obou odnozich zanru, a jaky je pak vysledek. Faktem je ze ty nejlepsi zazitky at uz z pribehu nebo hratelnosti mam prave z tech jrpg. Plno zapadnich rpg je taky super, ale jaksi tu top mam v tom japonsku.
@Red (06.05.2020 17:52): To je presne ono, to ani treba Bumtarata ale vi ze to tak je:)
@Red (06.05.2020 17:52): To je presne ono, to ani treba Bumtarata ale vi ze to tak je:)
Z toho obrázku, kdo jsou ti napravo? Ten první je je asi Crono, ty ostatní neznám...
@AlieN (06.05.2020 17:31): Ahá, tú diskusiu vo Falloute som asi nevidel alebo vytesnil. :)
@SilentWolf (06.05.2020 17:21): Pozor Lightning vo Final Fantasy XIII má 21!
Mňa vždy najviac rozseká na niektorých jrpg, ako tam vystupujú postavy tzv. "veteránov" (väčšinou ako sekundárne hlavné alebo vedľajšie postavy v družine), ale i tak majú okolo 20 rokov. :D Napr. Quistis vo FF8, Lightning vo FF13 a podobne.
@SilentWolf (06.05.2020 17:21): Pozor Lightning vo Final Fantasy XIII má 21!
Mňa vždy najviac rozseká na niektorých jrpg, ako tam vystupujú postavy tzv. "veteránov" (väčšinou ako sekundárne hlavné alebo vedľajšie postavy v družine), ale i tak majú okolo 20 rokov. :D Napr. Quistis vo FF8, Lightning vo FF13 a podobne.
@SilentWolf (06.05.2020 17:21): Pokud jde vylozene o uplne tu hlavni postavu tak moc ne. Vetsinou to byva 16-22 let. Ale starsi byvaji casto postavy v parte ktere slouzi jako jakysi mentor te postavy hlavni. Krasne to ukazuje treba FFX kde to je Auron, i kdyz je taky dost mladej, tusim 35.
Cele to je tim ze japonska spolecnost je silne orientovana na vek jedince a co by kdo mel v urcitem veku delat nebo znamenat. Mladi maji takzvany rozlet, kdy muzou byt divoci a meli by riskovat. Coz se do tech her hodi. Starsi rocniky uz plni tu funkci mentoru, vetsina vedoucich pracovniku v japonsku je starsi nebo stara a predstavuji tu cast ktera by mela pusobit seriozne a vest japonsko. proto starsi rocniky jako hlavni postavy do her vetsinou nedavaji, zrejme jim to prijde nedustojne, nebo tak neco.
@BUMTARATA (06.05.2020 17:27): ale kdepak.
@AlieN (06.05.2020 17:31): ale vubec, jen to je pitomost a neni to pravda. Uplne v pohode by to slo udelat naopak. Ale byla by to taky pitomost, jsou to hrusky a jablka.
Cele to je tim ze japonska spolecnost je silne orientovana na vek jedince a co by kdo mel v urcitem veku delat nebo znamenat. Mladi maji takzvany rozlet, kdy muzou byt divoci a meli by riskovat. Coz se do tech her hodi. Starsi rocniky uz plni tu funkci mentoru, vetsina vedoucich pracovniku v japonsku je starsi nebo stara a predstavuji tu cast ktera by mela pusobit seriozne a vest japonsko. proto starsi rocniky jako hlavni postavy do her vetsinou nedavaji, zrejme jim to prijde nedustojne, nebo tak neco.
@BUMTARATA (06.05.2020 17:27): ale kdepak.
@AlieN (06.05.2020 17:31): ale vubec, jen to je pitomost a neni to pravda. Uplne v pohode by to slo udelat naopak. Ale byla by to taky pitomost, jsou to hrusky a jablka.
@Tulareanus (06.05.2020 16:45): To ses nepoučil vedle v diskuzi u Fallouta? Nemůžeš se smát něčemu co má Charllize rád, to není vtipné :P
@SilentWolf (06.05.2020 17:21): To je jak v anime celkově - 95% postav ze všech filmů a seriálů jsou středoškoláci.
@SilentWolf (06.05.2020 17:21): To je jak v anime celkově - 95% postav ze všech filmů a seriálů jsou středoškoláci.
Je to vtip, protože je to pravda.
Jsou vůbec v nějakých JRPG hlavní postavy starší 20 let? :D
@Tulareanus (06.05.2020 16:45): Jo takhle. Vtip ! Aha !
@Charllize (06.05.2020 16:39): Je to vtip.
@Tulareanus (06.05.2020 15:09): nejak nechapu co se ten obrazek snazi sdelit. Ale jestli to je troleni tak to funguje.
@Ringo (01.05.2020 18:47): ty dily na PS1 jsou porod, ja dohral jen jeden dil. Ancient City je uz takove pristupnejsi, i kdyz porad dost nemotorne a tezke. Ale struktura toho sveta a atmosfera je bozi. Mimochodem tam funguji skvele ty zkratky ktere pak z takovou slavou pouzily i v DS.
Cely ten svet v Ancient City je bez laodingu a propojeny mezi sebou jak na vysku tak na sirku. Kdesi ve hre je na jednom miste pohled na celou strukturu dungeonu a venkovnich prostor a je to dechberouci. Jen skoda ze to nikde nejde najit na netu. Je to jeste vic wow nez ten obrazek propojenosti prvni dark souls.
Cely ten svet v Ancient City je bez laodingu a propojeny mezi sebou jak na vysku tak na sirku. Kdesi ve hre je na jednom miste pohled na celou strukturu dungeonu a venkovnich prostor a je to dechberouci. Jen skoda ze to nikde nejde najit na netu. Je to jeste vic wow nez ten obrazek propojenosti prvni dark souls.
@Charllize (01.05.2020 18:04): Jasně, že udělal, zkoušel jsem kdysi dávno dvojku na PS1, těžké jako kráva, moc daleko jsem se nedostal. Bylo to takové ještě nedomrlé. Pak jsem zkoušel myslím už čtverku na PS2, Ancient City. Ta se mi dost líbila, akorát nebyl moc čas, tak jsem to nerozehrál nějak zásadněji.
@Ringo (01.05.2020 17:57): Jo. Demon Souls udelali na prani Sony, kteri po nich chteli exluzivitu ktera by byla jako Kings Field ale vic modernejsi a akcnejsi. Tam se toho chopil Hidetaka Miyazaki, ktery tam nastoupil chvili predtim a odvedl dobrou praci na jednom dile Armored Core. Lidi co tam mel byli naladeny na tu spravnou vlnu, protoze Kings Field i Armored Core byli temny obtizny hry, takze z toho hlavne cerpali jak designem tak hratelnosti.
Nekdy Kings Field zkus, je to mazec. Tedy jestli jsi to uz neudelal:)
Nekdy Kings Field zkus, je to mazec. Tedy jestli jsi to uz neudelal:)
@Charllize (01.05.2020 14:23): DS je v podstatě pokračovatelem Kings Field, ne?
@SilentWolf (01.05.2020 11:11): Me DS pripomina prave ty stary dungeony. Ona tvorba From i z toho vychazi a DS je takova reimaginace jejich starsi serie Kings Field, coz byli dost HC dungeony. S tou akcni hrou to je ale taky z casti pravda protoze DS ma i prvky jejich serie Armored Core. Proste to co se naucily driv zhodnotily pri Souls serii. Pro me jen skoda ze ty dve serie umreli prave na ukor DS, minimalne nejaky novy Kings Field bych si dal. Ale mozna Elden Ring mu bude podobnejsi nez DS. Slibuji jaksi vic toho rpg, tak uvidime.
Dark Souls je RPG s dôrazom na combat a má prvky metroidvanie. Ale stále je to RPG, je tam leveling, exploring, vytváranie postavy, "hranie sa na hrdinu", ktorého si definuje hráč vytvorením a playstylom.
A zákysov je tam viac než dosť. Napr. spôsob ako sa dostať do DLC v prvom Dark Souls vymýšľal nejaký retard. Treba dať nepovinného minobossa, ísť do prázdnej jaskyne za ním, v ktorej nič nie je a nie je teda dôvod sa tam vracať, odísť odtiaľ, potom sa tam vrátiť, zrazu tam bude unikátny nepriateľ, po jeho porazení tam bude NPC, s tým treba pokecať. Neskôr hre v úplne inej lokácii treba dať nepriateľa, ktorý vyzerá ako ostatní nepriatelia v oblasti, ale dropuje predmet. No a s tým predmetom sa treba vrátiť do tej prázdnej jaskyne a odtiaľ sa ide do DLC oblasti. Ak toto nie je retardovaný zákys, tak už neviem, čo je.
A zákysov je tam viac než dosť. Napr. spôsob ako sa dostať do DLC v prvom Dark Souls vymýšľal nejaký retard. Treba dať nepovinného minobossa, ísť do prázdnej jaskyne za ním, v ktorej nič nie je a nie je teda dôvod sa tam vracať, odísť odtiaľ, potom sa tam vrátiť, zrazu tam bude unikátny nepriateľ, po jeho porazení tam bude NPC, s tým treba pokecať. Neskôr hre v úplne inej lokácii treba dať nepriateľa, ktorý vyzerá ako ostatní nepriatelia v oblasti, ale dropuje predmet. No a s tým predmetom sa treba vrátiť do tej prázdnej jaskyne a odtiaľ sa ide do DLC oblasti. Ak toto nie je retardovaný zákys, tak už neviem, čo je.
@Jumas (01.05.2020 13:34): Ovlivní to pár věcí. U Witchera 3 jdou ale "nastavit" i dialogem ve hře. U Mass Effect série je toho více. Tam je lepší opravdu projet trilogii a všechna DLC, pokud chceš, aby trojka vypadala podle tvých parametrů.
@Jab (01.05.2020 11:22): Uff, tak to jsem si oddychl. Už jsem se bál, že se někde blbě rozhodnu a budu muset hrát 200 hodinovou hru od začátku. Na další konce je Youtube :) Ale jak píšeš, zajímalo by mě, co se stane, když pokračuješ se savy v DLC u Zaklínče nebo v trojce ME. I když ME mě tedy moc nezajímá, Bioware jde mimo mě.
@Richmond (01.05.2020 10:42): Jojo. To druhé. U obou her to "dohraješ" i na ten první způsob. Jen ten konec asi moc lidí neuspokojí.
@SilentWolf (01.05.2020 11:11): Hej ale tak RPG prvky tam jsou. Zákysy také. Imho by to mohlo mnohé nadchnout, byť je to zase něco jiného. Nicméně také nemusí. A pak je i otázka, zda to občas není o nějaké schopnosti se přizpůsobit něčemu novému. Osobně to u nových her občas také mívám, kdy mě trvá nezměrně dlouho, než do nich proniknu. Logicky hlavně u RPG (jelikož se musím "učit" systém).
@SilentWolf (01.05.2020 11:11): Hej ale tak RPG prvky tam jsou. Zákysy také. Imho by to mohlo mnohé nadchnout, byť je to zase něco jiného. Nicméně také nemusí. A pak je i otázka, zda to občas není o nějaké schopnosti se přizpůsobit něčemu novému. Osobně to u nových her občas také mívám, kdy mě trvá nezměrně dlouho, než do nich proniknu. Logicky hlavně u RPG (jelikož se musím "učit" systém).
@Jab (01.05.2020 10:39): osobně Soulsy vnímám jako akční adventury. Protože právě díky tomu mě baví víc, než většina moderních RPG. Ale to je hodně věc názoru.
@Jab (01.05.2020 10:39): Tak to by mě samozřejmě nakvasilo, hrát to znovu, obzvlášť pokud by to nebylo zjevné, že to pak třeba nelze dohrát. Pokud ale to dohrát lze, pouze to má negativní vedlejší důsledek, tak mi to ale zase přijde jako výborný nápad.
ad Dark Souls klony - vzhledem k tomu, že definici cRPG stále nepobírám, tak se musí vyjádřit ostatní (předpokládám, že to i byl dotaz obecně do fóra)
ad Dark Souls klony - vzhledem k tomu, že definici cRPG stále nepobírám, tak se musí vyjádřit ostatní (předpokládám, že to i byl dotaz obecně do fóra)
@Richmond (01.05.2020 10:30): Není. Ale pracuje se s tím jinak. Častěji příběhově. Pokud to nebereš jako zákys, tak s tím jsem v pohodě. Ale je třeba uznat, že s tebou moderní RPG v každé situaci nehraje plyšově.
Btw Dark Souls a klony/variace se berou jako RPG, ne?
Btw Dark Souls a klony/variace se berou jako RPG, ne?
@Jab (01.05.2020 10:08): Tak o plošinovkách se zcela záměrně nebavím, jde mi teď čistě o crpg. Ale zrovna to co píšeš, mi nepřijde jako jiná forma zákysu. To tu bylo od nepaměti. Blbé rozhodnutí v půlce hry, které se projeví třeba v pozdějí fázi hry,kolikrát jsem to už zažil. To není přece nový prvek.
V dnešní době by zákysy být nemohly, protože s tím, v jakém stavu hry vycházejí, si 98% hráčů po chvíli řekne "to bude bug" a hledá řešení na netu,
Sám jsem takový bug měl v novém Tomb Raiderovi.
A v Dark Souls 3 Ringed City je zajímavá "skoro nevyřešitelná" hádanka "show your humanity". Jsem zvědav na Elden Ring, někde jsem četl, že by tam takových tajemství, které se budou dlouho odkrývat, bude víc.
Sám jsem takový bug měl v novém Tomb Raiderovi.
A v Dark Souls 3 Ringed City je zajímavá "skoro nevyřešitelná" hádanka "show your humanity". Jsem zvědav na Elden Ring, někde jsem četl, že by tam takových tajemství, které se budou dlouho odkrývat, bude víc.
@Richmond (01.05.2020 09:54): O tom ale píšu, že to má jiné formy. Plus i ty Dark Soulsovky mají zase jinou formu zákysů. Já tě nepřesvědčuji, že to, co hledáš, v moderních RPG najdeš. Ale mohu ti na obdobných příkladech ukázat, že se s tebou i moderní hry často nemazlí (z plošinovek by mě napadl třebas Cuphead). A ano, nutí tě to i přemýšlet a zdrží tě to. A beru i za zřejmé, že kvůli tomu konci ME 2 a Witcher 3 nemálo lidí hrálo od znova.
@Jab (01.05.2020 09:33): A s čím konkrétně nesouhlasíš? Sám píšeš "občas". Celkem logicky, kdyby byl Witcher 3 nebo série ME hra, kde často řešíš zákys, silně pochybuju, že by stala takovým rozšířeným fenoménem (v rámci rpg her). Navíc ten tvůj případ s koncem tvé party mi nepřijde jako zákys, ono Tě to nezdrží, pokud to správně chápu. To, že uděláš blbé rozhodnutí, na které doplatíš později ve hře, já neberu moc jako zákys. Mám na mysli situace, kdy nevíš jak dál, musíš se hrabat v poznámkách (ano, nadávám na dnešní quest logy! :)), přemýšlet proč a jak.
To, že má hra 200 hodin neznamená, že je rychlokvaška, pokud je mi známo, mám W3 trilion malých questů, ale to pořád nedělá ze hry nějakou zákysově obtížnou hru (nehrál jsem ale, tak mě klidně někdo vyveďte z omylu).
To, že má hra 200 hodin neznamená, že je rychlokvaška, pokud je mi známo, mám W3 trilion malých questů, ale to pořád nedělá ze hry nějakou zákysově obtížnou hru (nehrál jsem ale, tak mě klidně někdo vyveďte z omylu).
@Richmond (01.05.2020 09:20): S tím bych nesouhlasil. Jak píši níže, změnila se forma zákysu. Ale ten nadále funguje. Uvádím příklady v "příběhových RPG" a pak i Dark Souls aj.
Pokud mi btw zabere Witcher 3 i s DLC přes 200 hodin (jedno projití), tak to není žádná rychlokvaška. A když tě to po takové době může, na základě tvých rozhodnutí, odměnit takovým závěrem... Myslím, že nejeden hráč rozkousal klávesnici. Btw obdobné obsahují i obě DLC. ;)
Pokud mi btw zabere Witcher 3 i s DLC přes 200 hodin (jedno projití), tak to není žádná rychlokvaška. A když tě to po takové době může, na základě tvých rozhodnutí, odměnit takovým závěrem... Myslím, že nejeden hráč rozkousal klávesnici. Btw obdobné obsahují i obě DLC. ;)
@Jumas (30.04.2020 23:24): Ano, je to Wizardry. A ano je to podpásovka, protože tentokrát nebylo nutné (a vlastně ani možné vzhledem k charakteru tohoto dílu) importovat postavy. Pouze na obalu hry bylo, že to je pouze pro zkušené hráče Wizardry :) Což se ukázalo hned v první místnosti 2x2 :)
@Jab (30.04.2020 23:29): Ten automapping pochopitelně odstranit většinou ty prostorové puzzly. Ale jak ukázala Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds, která má famózní automapu s možností kreslit poznámky, tak zákysů tam bylo moře (přitom nikoliv frustrujících a logicky odůvodnitelných). Druhý příklad bych dal Dark Sun: Wake of the Ravager, což ani není dungeon a mapu nepotřebuje vůbec. Tam opět parádní zákasy, geniální souboje, použávání předmětů v soubojích, fůra hodin strávených v nebojových částech řešení problémů (detektivní práce, fyzika...)
Dopad internetu je pochopitelně znát, ale zase. Autorům nikdo nebrání něco podobného tvořit pro skupinu lidí, kteří návody nepoužávají a dopřávají si příjemný pocit z řešení zákysů. Ale moc se tak neděje, protože zákys prostě brzdí rychlý progres ve hře. Ve front čekají další hry :)
@Jab (30.04.2020 23:29): Ten automapping pochopitelně odstranit většinou ty prostorové puzzly. Ale jak ukázala Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds, která má famózní automapu s možností kreslit poznámky, tak zákysů tam bylo moře (přitom nikoliv frustrujících a logicky odůvodnitelných). Druhý příklad bych dal Dark Sun: Wake of the Ravager, což ani není dungeon a mapu nepotřebuje vůbec. Tam opět parádní zákasy, geniální souboje, použávání předmětů v soubojích, fůra hodin strávených v nebojových částech řešení problémů (detektivní práce, fyzika...)
Dopad internetu je pochopitelně znát, ale zase. Autorům nikdo nebrání něco podobného tvořit pro skupinu lidí, kteří návody nepoužávají a dopřávají si příjemný pocit z řešení zákysů. Ale moc se tak neděje, protože zákys prostě brzdí rychlý progres ve hře. Ve front čekají další hry :)
@AlieN (01.05.2020 01:10): Tak spíše některé ty prvky převzaly žánry, v nichž fungují. Dark Souls, System Shock aj.
Btw stran toho ME 3 vlastně ani nevím, co se stane, když takový save s mrtvým hlavním hrdinou nahraješ. Třeba ti to smaže trojku z disku. Ale asi ne. :)
Btw stran toho ME 3 vlastně ani nevím, co se stane, když takový save s mrtvým hlavním hrdinou nahraješ. Třeba ti to smaže trojku z disku. Ale asi ne. :)
@Jab (30.04.2020 23:29): Kdyby byli co k čemu, tak ti po tom špatném konci ME2 zakážou koupit trojku, když jsi ten příběh tak strašně posral a nemáš jak pokračovat :D
@Red (30.04.2020 21:26): Lol, ok to dává smysl. Ale asi lepší než Skyrim, který mám ještě v živé paměti (a možná se k němu ještě někdy vrátím), kde jsou ty dungeony úplně zoufalé snad všechny.
@Jab (30.04.2020 21:36): To je právě ta krása že dungeony jako žánr zdaleka nevymřely a jsou přítomné ve hrách všude, ale často se nenápadně maskují, i když principem to pořád dungeon je.
@Red (30.04.2020 21:26): Lol, ok to dává smysl. Ale asi lepší než Skyrim, který mám ještě v živé paměti (a možná se k němu ještě někdy vrátím), kde jsou ty dungeony úplně zoufalé snad všechny.
@Jab (30.04.2020 21:36): To je právě ta krása že dungeony jako žánr zdaleka nevymřely a jsou přítomné ve hrách všude, ale často se nenápadně maskují, i když principem to pořád dungeon je.
@Richmond (30.04.2020 23:08): ;)
Řekl bych, že tohle vyloženě zakysové hraní se vytratilo s tím automappingem a obecně internetem (ne že bych si stále nemyslel, že tohle se u některých dungeonů přeceňuje). Ale občas se něco objeví v trochu jiné verzi. To když ti na základě toho, co jsi ve hře udělal/neudělal, nechá na konci Mass Effect 2 pomřít klidně celou posádku i s Shepardem a Witcher 3 Ciri a vlastně i Geralta. Žánr jako celek tak v něčem "hardcore" zůstává. Dostaneš se možná snáze na konec, ale ten tě tvrdě vytrestá. Což u příběhových RPG pocítíš o to více (vzhledem ke vztahu k jednotlivým postavám, který si buduješ).
Řekl bych, že tohle vyloženě zakysové hraní se vytratilo s tím automappingem a obecně internetem (ne že bych si stále nemyslel, že tohle se u některých dungeonů přeceňuje). Ale občas se něco objeví v trochu jiné verzi. To když ti na základě toho, co jsi ve hře udělal/neudělal, nechá na konci Mass Effect 2 pomřít klidně celou posádku i s Shepardem a Witcher 3 Ciri a vlastně i Geralta. Žánr jako celek tak v něčem "hardcore" zůstává. Dostaneš se možná snáze na konec, ale ten tě tvrdě vytrestá. Což u příběhových RPG pocítíš o to více (vzhledem ke vztahu k jednotlivým postavám, který si buduješ).
@Richmond (30.04.2020 23:08): Asi pred 40 rokmi jeden pán vyslovil myšlienku "jednoduché veci sú zložité" a až dodnes to fakt platilo.
@Richmond (30.04.2020 22:44): Tak to je hodně drsný. Navíc, když jsi jedničku hrál před čtyřmi lety. Nebo teda předpokládám, že jde o Wizardry.
@Jab (30.04.2020 22:59): Všechny složité věci jsou ve své podstatě úplně jednoduché :)
@Richmond (30.04.2020 22:44): And all he had to do then was create a ghost ship, by using some candles, a mirror, and two squirrels. :)
@Red (30.04.2020 21:26): Teď mu tam někdo odpověděl k tomu Oblivionu:
Nowadays I tend to think that only about 5% of players have the ability (or patience really) to solve a puzzle that doesn't have the solution "in the same room."
K tomu bych jen dodal, že já musel o víkendu najít odpověd na heslo ze čtvtého dílu hry ve svém vlastním deníčku k prvnímu dílu! Dealt with it! :)
Nowadays I tend to think that only about 5% of players have the ability (or patience really) to solve a puzzle that doesn't have the solution "in the same room."
K tomu bych jen dodal, že já musel o víkendu najít odpověd na heslo ze čtvtého dílu hry ve svém vlastním deníčku k prvnímu dílu! Dealt with it! :)
@Red (30.04.2020 22:35): Jo Nighthawks a taky netuším co to může být :)
@Richmond (30.04.2020 21:58): Jaký RPG? Vím o Nighthawks, ale to z youtube vypadá spíš jako vizuální román s RPG prvky. Může to být bomba nebo meh, těžko říct.
Mimochodem...Wadjet Eye Games budou vydávat rpgčko. Docela mě to šokovalo, beru to jako čistýho vydavatele adventur. Ale snad prý jen budou "dodávat" grafiku.
Btw má tam zajímavý bod s tím způsobem "exploringu" dungeonů, do kterých se člověk často zakousne, musí je po čase opustit (třebas jsou moc těžké v dalších patrech) a později se do nich vrátit. Příměr tam má pak s tím, zda by tohle fungovalo v DA:O. A Imho mohlo by (byť asi lehce jinak), pokud by tam byl dungeon právě na úrovni Watchers Keep (ale i na Firkraaga se leckterá družina vracela, to stejné na Unseeing Eye, různé upírské dungeony a případně "hnízda" Beholderů a Mind Flyerů) či ten dungeon pod tvrzí v Pilířích Eternitu.
@Jab (30.04.2020 21:40): ja myslim ze to kdysi kdesi tady psal:)
@Charllize (30.04.2020 21:38): Ty koukám obstaráš obě strany dialogu. Ani se nemusí vyjadřovat, jestli si to opravdu myslel. Už je to vyvráceno a může se jet dál. Nezměrně pohodlné! :)
@Richmond (30.04.2020 21:40): Jojo, koukal jsem. A Ocean Hotel jako lokace spojená jedním ústředním tématem samozřejmě funguje. A to byť jde o dokonale předvedenou vykrádačku odjinud. Článek každopádně pěkný. Ale ostatně se mi líbí i ta jejich kniha.
@Richmond (30.04.2020 21:40): Jojo, koukal jsem. A Ocean Hotel jako lokace spojená jedním ústředním tématem samozřejmě funguje. A to byť jde o dokonale předvedenou vykrádačku odjinud. Článek každopádně pěkný. Ale ostatně se mi líbí i ta jejich kniha.