@S4TW (13.06.2020 13:38): A čo potkany? :D
RPG
Taky vam prijde ve hrach debilni, kdyz dostanete nejakou vec (treba stit) a postava si da vzduch do kapsy? Nebylo by lepsi, kdyby to bylo uplne bez animace? Tohle pusobi uplne smesne :))
@Tulareanus (15.05.2020 19:44): Dokonalé.
Včera som si pripomenul škodlivosť RPG a prečo nám tieto satanizmy ničia život (ako si to tí inteligetnejší z nás uvedomili už v 80. rokoch) a teda bola to sila. Najviac ma však rozsekalo, ako sú rpgers miestne cool kids. :D
@Charllize (09.05.2020 20:42): nevypadá to zle. Já už jsem si na tu originální grafiku tak zvykl, že bych neměnil, ale zajímavé :)
@Jab (09.05.2020 20:29): už jsem o té neutrální verzi slyšel. Tentokrát jsem to vzal jako spojenec Avlee a za světlou stranu, tak mi to vyšlo při cestování. Hrou jsem prošel úplně lehce, jelikož už znám nazpaměť skoro všechny dungeony, mohyly a truhly. Jediné, co mi dalo sakra zabrat, bylo druhé povýšení rytíře (vyhraj Arénu 5x na Knight obtížnost). Nechal jsem to až na konec a bohužel se mi generovaly nejtěžší potvory i na nejnižší obtížnost..
8ku teď jedu bez draků (výjimečně) a pořád mi připadá nějaká lehká..
8ku teď jedu bez draků (výjimečně) a pořád mi připadá nějaká lehká..
Ja kdyz jsme hral MM7 naposled, v roce 2013, jsem mel snahu ji nejak vylepsit vzhledove. Tak jsem spatlal nekolik modu dokupy a vysledek byl docela super. Jen to pak vzdycky spadlo pri vstupu do Brakadske pouste a ja nevedel co s tim. Teda vedel jsem co to zpusobuje, lepsi sprity postav a vegetace, ale neslo to vyresit jinak nez vzdycky prehodit save do verze bez modu, coz je otrava. Dneska uz bych se na to vykaslal a hral to bez modu. Jsem zvedav kdy me to zas popadne, zatim jsem od toho roku 2013 vydrzel :)
https://www.youtube.com/watch?v=W-SsL6FH4lg
https://www.youtube.com/watch?v=W-SsL6FH4lg
Ja mám VII a VI rovnako rád, jednoducho sa tam neviem rozhodnúť a VIII stále tiež, hoci tam už ten rozdiel je. Ale zas tá osmička je veľa vecami na pomery toho klasického fantasy exotická - či už možnosť hrať za draky, minotaury, trollov atď... alebo aj kombinácia lokácii a frakcii. Začínal som na V, ale nedohral som to kvôli bugu a vracať sa k tomu fakt už nemám chuť, oproti tej VI-VIII trilógii, ktorú som prešiel viackrát.
@Fingon (08.05.2020 23:10): Aby toho nebolo málo, tak ešte aj Renaissance nahrali variáciu na Albinoniho Adagio. :) Ale mne sa teda ich "verzia" veľmi páči.
@Fingon (08.05.2020 23:10): Aby toho nebolo málo, tak ešte aj Renaissance nahrali variáciu na Albinoniho Adagio. :) Ale mne sa teda ich "verzia" veľmi páči.
@oldgamer89 (09.05.2020 19:58): Taky mám sedmičku nejraději. A i proto, jak už jsem zmiňoval, že má člověk tu volbu a ta mění průchod hrou i konec. Resp. těch voleb je více. Ale volba mezi Avlee, Erathií a nezávislým královstvím Harmondale (a ano, tohle opravdu jde) není až tak zásadní.
Jinak osmička je fajn, když nevezmeš draka. Tak jednoduché to je. S drakem deset procent dolů. :)
Jinak osmička je fajn, když nevezmeš draka. Tak jednoduché to je. S drakem deset procent dolů. :)
@Fingon (09.05.2020 20:13): Líheň jsem nekompromisně vybil, ale už jsem ji i prošel s neviditelností, i tady to jde, jen to chce trpělivost
@oldgamer89 (09.05.2020 19:58): copak Eofolske tunely, ale Líheň...
BTW tady máš ještě jeden megaspoiler: "I am not the Corak. I am a Corak"
BTW tady máš ještě jeden megaspoiler: "I am not the Corak. I am a Corak"
@Jab (08.05.2020 19:13): @Richmond (08.05.2020 20:28): @Fingon (08.05.2020 23:10):
Díky za reakce a Fingonovi za spoiler :D
Jinak se ještě (jednou) vrátím k 7. dílu, který je dle mého názoru z novodobé trilogie 6-7-8 s přehledem nejlepší. Leží mezi dvěma díly a přesně tak se i chová, není ani lehký, ani těžký, ani krátký, ani dlouhý..vše tak akorát. K tomu hudebně, hratelně i příběhově téměř dokonalý. Lze jím projít jak vymlácením všeho co se hýbe, tak i pomocí neviditelnosti téměř bez jediné rány. Návody tvrdí, že "Labyrint" a "Eofolské tunely" nelze díky úzkým uličkám a skupinám protivníků typu Minoutaur, Behemoth nebo Hydra projít jinak než násilně. Kecy, stačí použít mozek a hráč se nikoho ani nedotkne. Stejně tak celou "Kolonii Zod" jsem nechal žít, jen jsem se na chvíli objevil za zády Xenofexe, odpravil ho a ihned se teleportoval pryč. Proč ne, lze to i takto.
Ty sci-fi prvky se mi na něm právě hodně líbí a těm, kteří si na ně stěžují: není to tak strašné, defakto jen ve 3/4 hry jdete odpravit nějakého týpka s blasterem, což mimochodem ani nejde pořádně poznat. Pak se zase ihned vracíte do fantasy prostředí a vybíjíte ďáblíky a pár jiných potvor, no a nakonec se tedy potopíte k vesmírné lodi a seberete z ní jednu součátku, následuje závěrečná animace a konec. Otázka asi 10 minut. Zas tak strašné to podle mě není.
Před 3kou jsem včera večer ještě rychle rozjel 8ku (nějak nemůžu najít to odhodlání se do těch starých dílů pustit..) a dnes kolem poledne už jsem byl skoro na konci. 8. díl je prostě lehký jak facka. A to najímaní nových družijníků, já nevím...zjistil jsem, že mě opravdu nebaví jakkoliv vylepšovat postavu, kterou o pár hodin později propustím a najmu si místo ní dvakrát tak silnější..
No a 6ka mi připadala na moje poměry zase moc HC.
Takže jdu na tu 3ku právě teď a omlouvám se za možná zbytečný text, kterým jsem si trochu ulevil :)
Díky za reakce a Fingonovi za spoiler :D
Jinak se ještě (jednou) vrátím k 7. dílu, který je dle mého názoru z novodobé trilogie 6-7-8 s přehledem nejlepší. Leží mezi dvěma díly a přesně tak se i chová, není ani lehký, ani těžký, ani krátký, ani dlouhý..vše tak akorát. K tomu hudebně, hratelně i příběhově téměř dokonalý. Lze jím projít jak vymlácením všeho co se hýbe, tak i pomocí neviditelnosti téměř bez jediné rány. Návody tvrdí, že "Labyrint" a "Eofolské tunely" nelze díky úzkým uličkám a skupinám protivníků typu Minoutaur, Behemoth nebo Hydra projít jinak než násilně. Kecy, stačí použít mozek a hráč se nikoho ani nedotkne. Stejně tak celou "Kolonii Zod" jsem nechal žít, jen jsem se na chvíli objevil za zády Xenofexe, odpravil ho a ihned se teleportoval pryč. Proč ne, lze to i takto.
Ty sci-fi prvky se mi na něm právě hodně líbí a těm, kteří si na ně stěžují: není to tak strašné, defakto jen ve 3/4 hry jdete odpravit nějakého týpka s blasterem, což mimochodem ani nejde pořádně poznat. Pak se zase ihned vracíte do fantasy prostředí a vybíjíte ďáblíky a pár jiných potvor, no a nakonec se tedy potopíte k vesmírné lodi a seberete z ní jednu součátku, následuje závěrečná animace a konec. Otázka asi 10 minut. Zas tak strašné to podle mě není.
Před 3kou jsem včera večer ještě rychle rozjel 8ku (nějak nemůžu najít to odhodlání se do těch starých dílů pustit..) a dnes kolem poledne už jsem byl skoro na konci. 8. díl je prostě lehký jak facka. A to najímaní nových družijníků, já nevím...zjistil jsem, že mě opravdu nebaví jakkoliv vylepšovat postavu, kterou o pár hodin později propustím a najmu si místo ní dvakrát tak silnější..
No a 6ka mi připadala na moje poměry zase moc HC.
Takže jdu na tu 3ku právě teď a omlouvám se za možná zbytečný text, kterým jsem si trochu ulevil :)
Nechtel by nekdo vyzkouset a poreferovat (a pridat) tohle? :)
https://store.steampowered.com/app/1159090/Zoria_Age_of_Shattering/
https://store.steampowered.com/app/1159090/Zoria_Age_of_Shattering/
@oldgamer89 (08.05.2020 18:23): o trojce (jakožto o dílech 1-5) vím vpodstatě jen to, co jsem si přečetl k příručce k MMVI, ve které byl o každém předchozím dílu napsán vždy jeden odstavec. Takže ti poradci v sedmičce mají být členy jedné z part z předchozích dílů.
jinak v outru sedmičky za light opraví jakési zařízení a setkají se s Corakem.
Might and Magic Evolution - nemůžu si pomoct, ale i po letech se mi šestka líbí ze všech nejvíc. Na osmičce mě, když si to tak vezmu, nejvíc bavili ti mnou ovládaní draci (vím, jsem v menšině). Sedmička měla nejlepší příběh a hudbu k Evermoon Island, ale šestka je šestka, tam stále nacházím nejvíc pozitiv.
Jinak je sranda, že Romero a spol. odkazi Rammsteini (Sonne - počkejte na ženský vokál) evidentně používají stejné samply:-P
Jinak mě ale dostává tenhle kousek (není to nejlepší piece z šestky ale pro srovnání:
Further exploring of the Temple of Baa
Leoš Mareš - Lži jsou jako déšť
Albionini - Adagio (vždycky zapomenu skladatele. Vždycky. )
jinak v outru sedmičky za light opraví jakési zařízení a setkají se s Corakem.
Might and Magic Evolution - nemůžu si pomoct, ale i po letech se mi šestka líbí ze všech nejvíc. Na osmičce mě, když si to tak vezmu, nejvíc bavili ti mnou ovládaní draci (vím, jsem v menšině). Sedmička měla nejlepší příběh a hudbu k Evermoon Island, ale šestka je šestka, tam stále nacházím nejvíc pozitiv.
Jinak je sranda, že Romero a spol. odkazi Rammsteini (Sonne - počkejte na ženský vokál) evidentně používají stejné samply:-P
Jinak mě ale dostává tenhle kousek (není to nejlepší piece z šestky ale pro srovnání:
Further exploring of the Temple of Baa
Leoš Mareš - Lži jsou jako déšť
Albionini - Adagio (vždycky zapomenu skladatele. Vždycky. )
@oldgamer89 (08.05.2020 18:23): Tak ke trojce mapy nejsou potřeba. Návod si zakaž, dá se to dohrát bez něj (a to i když nebudeš vědět některé hádanky). Pro mě srdcovka, jediný díl, který jsem dohrál 2x). Doporučju v každé nové lokaci si zobrazit info o ní, rozhodně to příspívá k atmosféře.
@oldgamer89 (08.05.2020 18:23): Ta návaznost tam je, pokud si vzpomínám, jen poměrně pomenší. A člověk se bez její znalosti rozhodně ve světě MM7 neztrácí. Je to spíše taková cool souvislost, která udělá radost (podobně jako potkat pár HoMaM 3 postav v osmičce). Ale tohle je u té série fajn, že tam ta propojenost byla. Tu více (HoMaM 3 a MaM 7) tu méně.
Trošku tady navážu na nedávnou diskuzi o mém hraní série M&M. Právě jsem jako rozcvičku znovu dohrál svůj oblíbený 7. díl. Všechny úkoly splněny, včetně těch povyšovacích i hádanky z obelisku. Ty nejtěžší úkoly jsem dal s přehledem napoprvé. Tolbertiho jsem umlátil zpoza sloupu bez ztráty zdraví atd. Postavy 61. level.
Zítra jsem se rozhodl rozehrát premiérově díl třetí. Opět anglicky, bez návodu a map. Údajně má spojitost právě se 7kou, takže asi proto. Držte palce.
Zítra jsem se rozhodl rozehrát premiérově díl třetí. Opět anglicky, bez návodu a map. Údajně má spojitost právě se 7kou, takže asi proto. Držte palce.
@Jab (07.05.2020 13:07): A zrovna protagonista v Disco Elysium je opravdu něco.
@Jab (07.05.2020 13:07): Ne, s mou zásobou her z posledních let mi to zabere tak rok, dva než se vůbec dostanu přes ty, co mám nainstalované (a to ještě za předpokladu, že je budu hrát) :( Ale vím o ní.
@7c (07.05.2020 11:41): Ten obrázek se týká KotOR 2 a ten nedělal Bioware. Btw Disco Elysium už si hrál?
@Red (07.05.2020 11:48): hezky :D, takhle šlapat na kuří oka :D
@Red (07.05.2020 11:48): Tak JRPG jsou japonské RPG, tak kdo by je měl dělat lépe než oni ? :D A vizuální novely jsou skvělé, jen nejsou pro každého no :(
@Red (07.05.2020 11:48): coze?
Já bych řekl, že jRPG, stejně jako vizuální novely, Japonci moc dělat neumějí, ale ta fanouškovská tvorba kolem je super.
@Charllize (06.05.2020 17:13): To bohužel nebyl vtip, ale hodně smutné poukázání na fakt, že vlastně existují jen čtyři zajímavé "novodobé" západní RPG... A to je navíc Deus Ex zločin proti SS2 a KotOR zafixování moderní BioWare "master" šablony, ze které není radno sejít. Čili ten obrázek je jako fotografie z pohřbu.
@Bellerofontes (06.05.2020 23:13): Když nechceš zbytečně veřejně peskovat, tak zbytečně veřejně nepeskuj.
@AlieN (06.05.2020 20:49): Tak už tomu je, po blbém vtipu může následovat jedině vtip dlouhý.
Nechci zbytečně veřejně peskovat, ale vystupování uživatelů s postem moderátora by zasloužilo uvážení, zdali nebýt s vtipy na něčí účet opatrný, stejně jako s odezvou na reakce, které to logicky vyvolá. V poslední době je těch přešlapů už trochu moc.
Nechci zbytečně veřejně peskovat, ale vystupování uživatelů s postem moderátora by zasloužilo uvážení, zdali nebýt s vtipy na něčí účet opatrný, stejně jako s odezvou na reakce, které to logicky vyvolá. V poslední době je těch přešlapů už trochu moc.
@Richmond (06.05.2020 21:58): Tak to se těším na komentář a vlastně i na hodnocení :)
@Richmond (06.05.2020 21:45): No, ono ty NES a SNESovkové či jRPG z Megadrive měly všechny takové menší panáčky, kde jsi taky nepoznal detaily a v portrétech to byly celkem v pohodě obličeje, žádné děti. Problém je to u novodobých jRPG, kde je 16 letý týpek do nejmenších detailů vykreslený protivný emo, kterého bys nejraději jako hlavní boss udolal a ne naopak :-)
@Jumas (06.05.2020 21:51): jo po 6 měsících už to byla skoro ostuda :)
@Richmond (06.05.2020 21:45): Tys to dohrál? Tak to už jsi v půlce :)
@Naginata (06.05.2020 21:41): Já to říkám celou dobu, nejlepší časy cRPG byly v době, kdy postavy měly akorát jméno a statistiky! V prvních Wizardry jsem hrál nejdřví za 16 letý kabrňáky a díky absenci vilných foteček jejich tvářiček jsem s tím neměl problém. Ted jsem dohrál čtvrtej díl, kde jsem pro změnu hrál za 100letýho záporáka (s nechutně záporným koncem mimochodem) a opět mi to přišlo normální :) Tyhle obrázky akorát narušují atmosféru!
Ještě jsem si teď vzpomněl na tohle :D
https://files.catbox.moe/7htssh.jpg
@Tulareanus (06.05.2020 20:48): Příliš přemýšlíš o troll obrazcích, tyhle jsou podle mne lepší :D
https://files.catbox.moe/ofbf0d.png
https://files.catbox.moe/ph613h.jpg
https://files.catbox.moe/7htssh.jpg
@Tulareanus (06.05.2020 20:48): Příliš přemýšlíš o troll obrazcích, tyhle jsou podle mne lepší :D
https://files.catbox.moe/ofbf0d.png
https://files.catbox.moe/ph613h.jpg
@Jab (06.05.2020 21:17): No já to vzal všeobecně, protože on to je častý argument - "jRPG mají limity, jsou v tom či onom omezené, lineární a podobně". Pokud to Tul vztáhl na oba směry, tak je to ok. Každopádně připravit se o spoustu zábavy jen kvůli věku hlavní postavy....to jsem měl tak někdy v 15. - 18. letech, kdy jsem měl pocit, že se chci věnovat jakože dospělácké zábavě. Kolem dvaceti let jsem z toho dospěl a klidně si zahraji i Mária, který je infantilní :-)
@Ringo (06.05.2020 21:16): Počkej... Ty limity psal Tul a on také rovnou psal, že je mají JRPG i WRPG.
Věk postav není podstatný, důležitý je příběh a hlavně jRPG nabízí neotřelý gameplay, prostě jsou to jiné hry. Nechápu, že někdo kolem toho pořád řeší kraviny. A říci, že jRPG mají své limity - tedy že západní hry limity nemají? Naivní nesmysl. Já jsem kvůli limitům, které v západní produkci nastavily po roce 98 západní RPG (co byly takřka dva roky před tím mrtvé, nebýt Falloutu) a vše se dělalo podle BG šablony, prchnul právě k jRPG, kde jsem objevil nový herní svět a drží mě to dodnes. Spletitost a komplikovanost příběhů z jRPG mohou PC jen marně někdy zkoušet napodobovat.
HUMOR ZAKÁZÁN.
@M.a.t.t. (06.05.2020 20:50): Tak vždyť JRPG jedou na ty dramatické momenty a taková rychlá změna tomu vyhovuje. ;) Já v tom celém vidím kýč (spojený i s tím vizuálem). Ale beru, že někdo jiný to naopak vidí jako řadu hlubokých momentů (což je pro mě zase naopak definice kýče).
@Tulareanus (06.05.2020 20:19): Na druhej strane, podobný humor sa dá skutočne aplikovať na obe strany, tak ako nakoniec aj tradičné porovnávania konzol a PC, PlayStation a Xboxu atď :)
@Jab (06.05.2020 20:49): ja by som hlavne povedal, že v prvom rade ide aj to, ako šikovne v sebe hra kombinuje viacero žánrov. Pretože ak sa žáner zmení dvakrát aj v jednej scéne, nie som si istý, či je to dobré :)
@Jab (06.05.2020 20:49): ja by som hlavne povedal, že v prvom rade ide aj to, ako šikovne v sebe hra kombinuje viacero žánrov. Pretože ak sa žáner zmení dvakrát aj v jednej scéne, nie som si istý, či je to dobré :)
@jones1240 (06.05.2020 20:40): Tak řeknu rovnou, že jsou na hlavu. ;) Ale beru, to mi smysl dává.
Narážel jsem sám více na to, že si západní RPG dobře poradí s tím, že do sebe inkorporují nějaký jiný žánr či najdou novou větev RPG. Nenápadně tu zmíním třebas Deus Ex (/System Shock). Nenápadně páč si sám myslím, že už jde spíše rovnou o akci s prvky RPG. ;) Imho nic také špatného na tom, když tu se část odvětví vydá cestou open worldů. Jiná se zase chce přiblížit holywoodským trhákům (Mass Effect).
@AlieN (06.05.2020 20:49): To taky souhlas. Jak s tou délkou tak s tou absencí vtipné pointy. Ten první obrázek na tom jel. Ty další už byly takové předlouhé uražené reakce na ten první. K čemu takhle vážně reagovat na nadsázku?
Narážel jsem sám více na to, že si západní RPG dobře poradí s tím, že do sebe inkorporují nějaký jiný žánr či najdou novou větev RPG. Nenápadně tu zmíním třebas Deus Ex (/System Shock). Nenápadně páč si sám myslím, že už jde spíše rovnou o akci s prvky RPG. ;) Imho nic také špatného na tom, když tu se část odvětví vydá cestou open worldů. Jiná se zase chce přiblížit holywoodským trhákům (Mass Effect).
@AlieN (06.05.2020 20:49): To taky souhlas. Jak s tou délkou tak s tou absencí vtipné pointy. Ten první obrázek na tom jel. Ty další už byly takové předlouhé uražené reakce na ten první. K čemu takhle vážně reagovat na nadsázku?
@Tulareanus (06.05.2020 20:19): Přesně, ale hlavní fail je že to nemá tu vtipnou pointu. A není nic smutnějšího než zabitý vtip :(
Tohle je jenom rage, nuda.
Tohle je jenom rage, nuda.
@jones1240 (06.05.2020 20:24): Pozri, ja mám niektoré jrpg tiež rád. Ale aj západné aj japonské rpg majú svoje limity, niektoré spoločné niektoré rôzne. Ja som riešil to, či to je alebo nie je vtip (viď nižšie Fritolovi). A neviem odkiaľ berieš, že som hral len tebou spomínané a aký to má s týmto súvis. Či ti ide reálne o zovšeobecňovací vážny boj wrpg a jrpg?
@Fritol (06.05.2020 20:21): Netvrdím, že na prvom vtipe, čo som postol sa uchechtne každý, ale tie od Naginatu mi prišli už také moc prekombinované, ako keby vôbec nemalo ísť o vtip ale o nejaké "dôkazy". Je to také, že keď je vtip príliš dlhý alebo ho moc vysvetluješ, tak už dávno nie je vtipný.
@Fritol (06.05.2020 20:21): Netvrdím, že na prvom vtipe, čo som postol sa uchechtne každý, ale tie od Naginatu mi prišli už také moc prekombinované, ako keby vôbec nemalo ísť o vtip ale o nejaké "dôkazy". Je to také, že keď je vtip príliš dlhý alebo ho moc vysvetluješ, tak už dávno nie je vtipný.
@Jab (06.05.2020 20:36): Já to myslím upřímně, v japonských hrách je úplně normální že ti během hry vystřídají hodně žánru a šikovně si s nimi hrají.
Například z pohádky se nečekaně stane hutný politický thriller.
Ze slice of life bláznivé sexuální komedie se stane hororový psychologický thriller se zvratem který celou zápletku překope na ruby.
A to že se mnohem více zaměřují na rozvoj postav, asi nemusím ani rozebírat :)
Takže ano, podle mě si japonci se žánry vyhrávají nejvíce.
Například z pohádky se nečekaně stane hutný politický thriller.
Ze slice of life bláznivé sexuální komedie se stane hororový psychologický thriller se zvratem který celou zápletku překope na ruby.
A to že se mnohem více zaměřují na rozvoj postav, asi nemusím ani rozebírat :)
Takže ano, podle mě si japonci se žánry vyhrávají nejvíce.
@jones1240 (06.05.2020 20:24): Moc nerozumím, jak se experimentování s žánry vyhýbá "západním" RPG. To stejné ta "různá témata". Není spíše to jádro opravdu v rozdílném vizuálu a do určité míry i v soubojáku? Jako že bych to s těmi rozdíly nepřeháněl, páč pak děláš chtě nechtě jen další parodii podobnou těm linkovaným obrázkům.
@Tulareanus (06.05.2020 20:19): Nejdříve bych asi doporučil, si těch japonských her zahrát více než jen FF nebo Shadow of Memories.
Každopádně, v tom co poslal Naginata, to jde krásně vidět. Japonské hry nejen častěji experimentují s žánry, ale také se zabývají různými tématy o kterých je dobré mluvit. Pak je asi jedno že je hlavnímu hrdinovi 17 let, jelikož to nebrání tomu aby byl příběh kvalitně či dospěle napsán.
Každopádně, v tom co poslal Naginata, to jde krásně vidět. Japonské hry nejen častěji experimentují s žánry, ale také se zabývají různými tématy o kterých je dobré mluvit. Pak je asi jedno že je hlavnímu hrdinovi 17 let, jelikož to nebrání tomu aby byl příběh kvalitně či dospěle napsán.
@Tulareanus (06.05.2020 20:19): To trollíš nebo co?
@Naginata (06.05.2020 20:01): WTF, akože to mi už príde priveľmi try-hard. Nehovoriac o tom, že to miestami ani nedáva zmysel(?).